Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5952
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Monopoly?

Winni, ik weet dat ABN-AMROr, Rabo & ING 3 grootste zijn.
De Triodos nog erbij als nr 4.
En de Volksbank groep met ASN SNS en Regio bank nr 5 als ik die als 1 zou gaan zien.

En KNAB en enkele andere kleine ook nog maar daar weet ik tekort van.

En de alleen maar Pin winkels?
De Chinees ging over wegens Hygiëne en had voor de geen pasje klanten toch nog een lade....
De goedkope pompen ook, alleen kaarten...

Maar vele winkels lopen omzet mis, als je als Zwartwerker een Apple wilde kopen boven de €1000,- en daar zit meestal leuke marge op voor die winkels....?
Duitsers betalen nog veel contant en die toeristen wegsturen?

Kosten & Veiligheid?
Ooit had de grootste bank, De blauwe Postbank pasjes waarmee je bij de NS vaak problemen had om een papieren kaartje te kopen.
Zelfs de DSB bank was een betere en betrouwbaarder!
Dit was toen voor meneer Lakeman begon te zeuren de betrouwbaarste die zelden stoorde en/of Offline ging!

En de ABN-AMRO, ik lees dat ze nog geen duidelijke pakketten hebben om hier te plaatsen.
Net als de Rabo bepaald niet de goedkoopste en onduidelijke info kan de Oranje ING , Triodos of ASN weer veel werk van overstappers opleveren!

Volgens mijn is niet of je controleerde maar hoe, slimme systemen die alleen verdachte zaken melde en hierop kunnen inspelen lijkt me slimmer dan lomp systeem die bij bepaalde klanten telkens alarm geven.
Zo zal een rustige klant die een huis koopt plotseling veel gaan uitgeven voor Keuken, Badkamer en vloeren en zo....
En dat ik als Belg wegens Lock Down het land niet uit mag maar erg veel in DE en NL ging kopen?
Dan moet je alarm even uitzetten voor die klant om te voorkomen dat personeel overwerkt zal raken.

Hetzelfde zie je bij mijn Dochter, werkloze Muzikante die nu erg veel voor haar Vader kocht en vreemde inkomsten en uitgaves had.
ABN -AMRO wil blijkbaar te veel en controle koste geld.
En als we daar klant waren geweest, verwacht ik vele alarm bellen die afgaan.

Pattan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2020 10:47

Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Pattan »

ABN AMRO schreef:
30 jun 2020 10:27
Per 1 oktober wijzigt de ABN/AMRO zijn tarieven. Een pakket kost voor ons nu € 4,- per maand. Dat wordt per 1 oktober € 6,20. De reden is door de wet- en regelgeving tegen fraude, witwassen etc. zijn zij genoodzaakt de tarieven te verhogen. Wij hebben een en/of rekening 2x. Op 1 rekening hebben wij 2 passen, voor de 2e pas moet je betalen wat belachelijk is, want ook mijn geld wordt hier opgestort. Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën. Dan nog een spaarrekening waar je inmiddels geen rente meer op krijgt en een credit card. Geen rare zaken toch? Maar een verhoging van meer dan 50% vind ik persoonlijk van de zotte. De dienstverlening van de klant holt achteruit. Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon. Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. De aandeelhouders willen alsmaar meer en meer geld. Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker. Zijn er mensen die een alternatief weten of mij kunnen uitleggen hoe dit zit?
Beste aejvaningen,

Het is begrijpelijk dat u baalt wanneer de maandelijkse kosten vanaf oktober voor u omhoog zullen gaan. Graag geef ik hier meer uitleg over.

Op dit moment hebben onze klanten de keuze uit 3 betaalpakketten. Helaas blijkt dat deze betaalpakketten te complex zijn om simpel en snel uit aan de klant uit te leggen. Klanten geven in onderzoeken aan de betaalpakketten ingewikkeld te vinden. Zij kunnen niet gemakkelijk zien welke producten in het pakket zitten en wat zij ervoor moeten betalen.

De prijzen van de 3 betaalpakketten en onderliggende betaalproducten zijn niet transparant en lastig uitlegbaar. Bijvoorbeeld; Als 3 klanten dezelfde betaalproducten hebben maar een ander betaalpakket, dan betalen zij elk een andere prijs voor hun betaalproducten.

Ook speelt het mee dat bij het opheffen van betaalproducten het betaalpakket niet mee verandert. Hierdoor blijven klanten soms in een te duur betaalpakket zitten. Daarnaast wordt niet altijd de juiste prijs getoond bij het aanvragen van een extra product, omdat dit per klantsituatie kan verschillen.

In het nieuwe BasisPakket Betalen zit één betaalrekening, één betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit betaalpakket wordt het pakket voor al onze particuliere betaalklanten. Daarnaast kunt u zelf bepalen welke andere betaalproducten nodig en handig zijn in zijn situatie.

Dat de tarieven los van het nieuwe BasisPakket ook stijgen heeft verschillende redenen. Zo zijn we verplicht om te voldoen aan wet- en regelgeving. Denk hierbij aan het bestrijden van financiële criminaliteit. Ook bieden we onze klanten verschillende manieren om hun bankzaken te regelen, via kantoor, telefonisch, of via de digitale weg. Daarnaast brengen huidige mogelijkheden kosten met zich mee en moeten we ondertussen investeren in het ontwikkelen van nieuwe en betere betaalproducten en -diensten. Al deze mogelijkheden brengen kosten met zich mee waarvan een deel via de maandbijdrage aan de klant wordt doorberekend.

U geeft aan dat uw maandbijdrage met 50% omhoog zal gaan. We raden daarom aan om na te gaan of al uw huidige producten en diensten nog relevant zijn. Wellicht kunnen er aanpassingen worden gedaan waardoor ook met de nieuwe tarieven de kosten minder hard stijgen. Als u dit met één van onze adviseurs wilt bespreken, kan dat telefonisch via 088 - 226 26 34.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare
Beste ABN AMRO Webcare,

U doet voorkomen of dit allemaal gedaan wordt om het beter, dan wel makkelijker te maken voor de klanten. "Moeilijk uit te leggen", "Te dure betaalpakketten" lees ik. Wij hebben een uitgebreid pakket met 3 rekeningen, 4 betaalpassen en 2 credit cards. Kosten: EUR 6.41 p/m. Onder de nieuwe voorwaarden wordt dat EUR 11.40 p/m heeft een ABN AMRO medewerker voorgerekend, dus een verhoging van 78%!!! Natuurlijk kan het goedkoper als ik services weg doe, maar vind ik persoonlijk een kromme motivatie om een verhoging van 78% te rechtvaardigen. Dus gaan we maar eens shoppen bij uw collega's. Na meer dan 50 jaar bij de ABN AMRO en diens juridische voorgangers is het toch wel jammer dat je hier eindigt.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door advisora »

Neem een gratis bank, gratis Visa of Mastercard, virtuele betaalkaart, maestro etc. U bent toch niet gek. Ik zou zo zeggen, neem ze allemaal en probeer dat op uw gemak uit. Op Tweakers kan je alle vragen vinden over de populairste kaarten.

ABN AMRO
verified
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Pattan,


Dat de pakketten te duur zijn is niet een argument die wij noemen voor de wijzigingen. We kunnen niet ontkennen dat sommige klanten hierdoor met hogere bankkosten komen te zitten.

Juist door het ontwikkelen van hulpmiddellen zoals Grip willen we meer overzicht geven op je inkomsten en uitgaven. Hierdoor hoef je bijvoorbeeld niet meer een extra 'huishoudrekening' te hebben. Dat zou een rekening en vaak ook een betaalpas extra schelen.

Wanneer er helemaal geen alternatieven mogelijk zijn om de kosten omlaag te halen kan ik dit helaas niet anders maken. De keuze is je natuurlijk helemaal vrij om een bank te zoeken die beter aansluit bij jouw wensen.


Met vriendelijke groet,

Eva
ABN AMRO Webcare

Arizonakid
Berichten: 665
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

3 rekeningen, 4 betaalpassen en 2 credit cards, je zal dan nergens veel goedkoper terecht kunnen.

Plaats reactie