Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 jun 2020 12:00
Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Per 1 oktober wijzigt de ABN/AMRO zijn tarieven. Een pakket kost voor ons nu € 4,- per maand. Dat wordt per 1 oktober € 6,20. De reden is door de wet- en regelgeving tegen fraude, witwassen etc. zijn zij genoodzaakt de tarieven te verhogen. Wij hebben een en/of rekening 2x. Op 1 rekening hebben wij 2 passen, voor de 2e pas moet je betalen wat belachelijk is, want ook mijn geld wordt hier opgestort. Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën. Dan nog een spaarrekening waar je inmiddels geen rente meer op krijgt en een credit card. Geen rare zaken toch? Maar een verhoging van meer dan 50% vind ik persoonlijk van de zotte. De dienstverlening van de klant holt achteruit. Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon. Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. De aandeelhouders willen alsmaar meer en meer geld. Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker. Zijn er mensen die een alternatief weten of mij kunnen uitleggen hoe dit zit?
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Als je er zo over denkt, dan is de beste oplossing om van bank te wisselen en dat is niet zo moeilijk als je denkt. Kijk wie er de afgelopen 12 maanden automatisch bedragen hebben geïncasseerd en stel die bedrijven tzt op de hoogte van je nieuwe rekeningnummer.
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Toets eens op Google in “kosten bankrekeningen vergelijken” of iets dergelijks en dan kunt u zien wat uw pakket bij andere banken kost. En of het nuttig is om over te stappen.
-
- Berichten: 8650
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Het vervelende is dat je je rekeningnummer niet mee kan nemen. Overstappen geeft daardoor een hoop gedoe. En dat weten ze bij Abnamro ook.
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Normaal gesproken zou dit goed te verkopen moeten zijn.aejvaningen schreef: ↑26 jun 2020 12:51Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. [...] Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker.
Je kunt namelijk niet van een bedrijf verwachten dat het geld toelegt op de dienstverlening.
Maar ja, banken, en dan is de logica ver te zoeken en vieren 'gevoelens' de boventoon.
-
- Berichten: 8650
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Er zijn trouwens helemaal geen "aandeelhouders".
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Overstappen naar een andere bank en een ander rekeningnummer hoeft helemaal niet veel gedoe te zijn als u gebruik maakt van de "overstapservice" die de banken aanbieden.
Zoek wel eerst goed uit of een andere bank wel asn uw wensen voldoet.
Zoek wel eerst goed uit of een andere bank wel asn uw wensen voldoet.
-
- Berichten: 5930
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Van €4,- naar €6,20? Dat is meer dan 50% duurdere en dan loopt geheel Nederland toch gewoon weg.
Ik vind huidige tarief van €48,- per jaar al veel te veel......
Kijk eens naar de tarieven van Triodos en ASN.
Ik vind huidige tarief van €48,- per jaar al veel te veel......
Kijk eens naar de tarieven van Triodos en ASN.
-
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Dit is niet alleen voorbehouden aan ABN. Alle geldautomaten van elke bank gaat verdwijnen. Daar komt de gele geldmaat voor terug. Ook vele kleine lokale kantoortjes van andere banken gaan sluiten. En wachttijden nu kan te maken hebben met corona.aejvaningen schreef: ↑26 jun 2020 12:51Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon.
Wellicht is een oude sok nog een optie.
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Bij de ASN betaal je 1,65 euro per maand, dat is 19,80 per jaar. Niet aan te raden als je regelmatig geld wilt storten want ze hebben geen fysieke kantoren. Dan is de SNS een betere keuze. Beiden zijn onderdeel van de Volksbank.
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Zou eens beginnen met het opheffen van die 2e rekening en door uw financiële administratie iets anders in te richten, maar wel zo dat u een duidelijk overzicht houdt, bespaart u zomaar 50% op de kosten.aejvaningen schreef: ↑26 jun 2020 12:51Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën.

Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Ja, gratis fintech banken. Openbank, N26, Revolut, Monese.Zijn er mensen die een alternatief weten
-
- Berichten: 5930
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
95% of meer zal vooral geld opnemen, zelden geld storten en dan iemand met ING pasje die er naast woonde vragen is voldoende...
Alleen een zwartwerker kan in problemen komen....
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Ik betaal voor mijn betaalrekening €1.70 per maand.
Het is wel een rekening voor alleen noodzakelijke betalingen. (code oranje)
Het is wel een rekening voor alleen noodzakelijke betalingen. (code oranje)
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Dat kan nog € 0,35 goedkoper bij ING.
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Beste aejvaningen,Per 1 oktober wijzigt de ABN/AMRO zijn tarieven. Een pakket kost voor ons nu € 4,- per maand. Dat wordt per 1 oktober € 6,20. De reden is door de wet- en regelgeving tegen fraude, witwassen etc. zijn zij genoodzaakt de tarieven te verhogen. Wij hebben een en/of rekening 2x. Op 1 rekening hebben wij 2 passen, voor de 2e pas moet je betalen wat belachelijk is, want ook mijn geld wordt hier opgestort. Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën. Dan nog een spaarrekening waar je inmiddels geen rente meer op krijgt en een credit card. Geen rare zaken toch? Maar een verhoging van meer dan 50% vind ik persoonlijk van de zotte. De dienstverlening van de klant holt achteruit. Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon. Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. De aandeelhouders willen alsmaar meer en meer geld. Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker. Zijn er mensen die een alternatief weten of mij kunnen uitleggen hoe dit zit?
Het is begrijpelijk dat u baalt wanneer de maandelijkse kosten vanaf oktober voor u omhoog zullen gaan. Graag geef ik hier meer uitleg over.
Op dit moment hebben onze klanten de keuze uit 3 betaalpakketten. Helaas blijkt dat deze betaalpakketten te complex zijn om simpel en snel uit aan de klant uit te leggen. Klanten geven in onderzoeken aan de betaalpakketten ingewikkeld te vinden. Zij kunnen niet gemakkelijk zien welke producten in het pakket zitten en wat zij ervoor moeten betalen.
De prijzen van de 3 betaalpakketten en onderliggende betaalproducten zijn niet transparant en lastig uitlegbaar. Bijvoorbeeld; Als 3 klanten dezelfde betaalproducten hebben maar een ander betaalpakket, dan betalen zij elk een andere prijs voor hun betaalproducten.
Ook speelt het mee dat bij het opheffen van betaalproducten het betaalpakket niet mee verandert. Hierdoor blijven klanten soms in een te duur betaalpakket zitten. Daarnaast wordt niet altijd de juiste prijs getoond bij het aanvragen van een extra product, omdat dit per klantsituatie kan verschillen.
In het nieuwe BasisPakket Betalen zit één betaalrekening, één betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit betaalpakket wordt het pakket voor al onze particuliere betaalklanten. Daarnaast kunt u zelf bepalen welke andere betaalproducten nodig en handig zijn in zijn situatie.
Dat de tarieven los van het nieuwe BasisPakket ook stijgen heeft verschillende redenen. Zo zijn we verplicht om te voldoen aan wet- en regelgeving. Denk hierbij aan het bestrijden van financiële criminaliteit. Ook bieden we onze klanten verschillende manieren om hun bankzaken te regelen, via kantoor, telefonisch, of via de digitale weg. Daarnaast brengen huidige mogelijkheden kosten met zich mee en moeten we ondertussen investeren in het ontwikkelen van nieuwe en betere betaalproducten en -diensten. Al deze mogelijkheden brengen kosten met zich mee waarvan een deel via de maandbijdrage aan de klant wordt doorberekend.
U geeft aan dat uw maandbijdrage met 50% omhoog zal gaan. We raden daarom aan om na te gaan of al uw huidige producten en diensten nog relevant zijn. Wellicht kunnen er aanpassingen worden gedaan waardoor ook met de nieuwe tarieven de kosten minder hard stijgen. Als u dit met één van onze adviseurs wilt bespreken, kan dat telefonisch via 088 - 226 26 34.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Ik zou met al die kosten die nu de banken gaan berekenen voor pasjes en dergelijken overstappen maar vezien de andere banken ook hoge kosten doe toekomen heeft het geen zin.
Ze gebben gewoon een monopoly positie in dit land , want je moet altijd pinnen en je kan bijna geen contant geld merr uitgeven , ik vind het schandalig zo ze met hun klanten omgaan. Ik hoop dat tros rader en consumentebond daar hard in gaan optredden dat het verboden wordt.
Anders heeft het ook geen zin meer om lid te zijn.
Ze gebben gewoon een monopoly positie in dit land , want je moet altijd pinnen en je kan bijna geen contant geld merr uitgeven , ik vind het schandalig zo ze met hun klanten omgaan. Ik hoop dat tros rader en consumentebond daar hard in gaan optredden dat het verboden wordt.
Anders heeft het ook geen zin meer om lid te zijn.
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Waarom zou u niet contant kunnen betalen?
En wat zou er verboden moeten worden? Dat zij geld rekenen voor diensten die zij verrichten?
En wat zou er verboden moeten worden? Dat zij geld rekenen voor diensten die zij verrichten?
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Bericht ABN/AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen
Maar wat moet er dan verboden worden. Een bank is een bedrijf wat winst wil maken, net als AH, de groenteboer of bakker. En ja soms worden ook daar prijzen verhoogd.winni schreef: ↑30 jun 2020 22:27Ik zou met al die kosten die nu de banken gaan berekenen voor pasjes en dergelijken overstappen maar vezien de andere banken ook hoge kosten doe toekomen heeft het geen zin.
Ze gebben gewoon een monopoly positie in dit land , want je moet altijd pinnen en je kan bijna geen contant geld merr uitgeven , ik vind het schandalig zo ze met hun klanten omgaan. Ik hoop dat tros rader en consumentebond daar hard in gaan optredden dat het verboden wordt.
Anders heeft het ook geen zin meer om lid te zijn.
U heeft geen idee wat de kosten zijn voor de infrastructuur van een bank, de kosten om een bankieren app te onderhouden en cyber security specialisten te betalen.
Klanten willen wel hun geld terug als ze zo stom zijn geweest om in phising of Whatsapp fraude te trappen, dus de bank wil het zo veilig mogelijk houden en dat kost heel veel geld.