LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
RobertGr
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2020 12:32

Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door RobertGr »

Bij de ING moet je sinds 1 juni 2020 €4,50 betalen voor een vervangende betaalpas. Hierbij maakt het niet uit of deze verloren/gestolen/beschadigd/defect is. De enige uitzondering is wanneer de betaalpas jonger is dan 6 maanden. In dit geval is vervanging in alle situaties gratis.

Mijn ING pas van 8 maanden oud is defect gegaan. Hij is niet beschadigd en ziet er spik en span uit. Alleen de NFC functionaliteit is kapot (welke net in deze periode natuurlijk essentieel is). De pas zit altijd in een aluminium houder, en zit naast een 4 jaar oude Rabo pas die het nog perfect doet.

Voor vervanging van deze ING pas zou ik nu dus €4,50 moeten betalen. Hier ben ik principieel op tegen. Door de betaalpas vervanging in alle gevallen betaald te maken zie ik het als een aangekocht product (en niet meer als service), waar een wettelijke garantietermijn op hoort te zitten. Aangezien ze passen om de 5 jaar vervangen, mag ik er in mijn ogen dus ook vanuit gaan dat de passen een normale levensduur van 5 jaar horen te hebben.

Betalen voor vervanging van de pas in geval van schade door verkeerd gebruik, of verlies begrijp ik heel goed. Betalen voor vervanging van een defect product vind ik niet juist. Navraag bij de ING levert alleen het standaard antwoord op; Wij handelen via de voorwaarden. Ben je het hier niet mee eens? Dan kan je feedback daarover achterlaten (waar wij helemaal niks mee doen).

Wat vinden jullie van deze handelswijze? Ik lees dat veel meer banken inmiddels een betaling vragen voor het vervangen van een verloren of gehavende pas. Echter zie ik nog geen andere banken waar je moet betalen voor vervanging van een defecte pas zonder schade.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

volksbank....

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar overstappen naar ABN.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Methusalah »

Of je betaalt 4,50 of je neemt genoegen met je stukke pas of je gaat naar een andere bank.

Succes.

(Wat ik vind, is dat je een hoop drukte maakt om (bijna) niks)

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voor vervanging van deze ING pas zou ik nu dus €4,50 moeten betalen. Hier ben ik principieel op tegen.

Dat kan en mag natuurlijk, maar dan komt er geen nieuwe betaalpas. Ik maak van dergelijke zaken geen probleem, veel te vermoeiend.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Theotrucker »

SNS pas vervangen altijd gratis, uitgezonderd met foto kost altijd € 8,50.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat kunnen principes toch een gedoe geven hè

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door berndv »

RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Door de betaalpas vervanging in alle gevallen betaald te maken zie ik het als een aangekocht product (en niet meer als service), waar een wettelijke garantietermijn op hoort te zitten.
en hier voldoen ze ook keurig aan. Wettelijk gezien mag je er namelijk van uit gaan dat indien een product binnen 6 maand na aankoop een defect vertoond, dit defect bij koop al aanwezig was en moet de verkoper bewijzen dat het komt door verkeerd gebruik. Na 6 maand ligt de bewijslast bij de koper.
RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Bij de ING moet je sinds 1 juni 2020 €4,50 betalen voor een vervangende betaalpas. Hierbij maakt het niet uit of deze verloren/gestolen/beschadigd/defect is. De enige uitzondering is wanneer de betaalpas jonger is dan 6 maanden.
Dus mijns inziens voldoen ze keurig aan de termijn die in de wet gesteld wordt. Als u van mening bent dat uw pas van 8 maand oud non-conform is, moet u bewijzen dat het defect niet aan u te wijten is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Wat vinden jullie van deze handelswijze?
Wat ik vind is dat ING de laatste tijd wel erg vaak negatief in het nieuws komt. Geen idee wat ze willen bereiken, maar het lijkt er op dat de gewone man niet meer welkom is. Zo’n beetje alles kost geld daar tegenwoordig. Ik ben er een paar jaar geleden weggegaan en tot op heden nog geen dag spijt gehad.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

berndv schreef:
07 aug 2020 15:20
RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Door de betaalpas vervanging in alle gevallen betaald te maken zie ik het als een aangekocht product (en niet meer als service), waar een wettelijke garantietermijn op hoort te zitten.
en hier voldoen ze ook keurig aan. Wettelijk gezien mag je er namelijk van uit gaan dat indien een product binnen 6 maand na aankoop een defect vertoond, dit defect bij koop al aanwezig was en moet de verkoper bewijzen dat het komt door verkeerd gebruik. Na 6 maand ligt de bewijslast bij de koper.
RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Bij de ING moet je sinds 1 juni 2020 €4,50 betalen voor een vervangende betaalpas. Hierbij maakt het niet uit of deze verloren/gestolen/beschadigd/defect is. De enige uitzondering is wanneer de betaalpas jonger is dan 6 maanden.
Dus mijns inziens voldoen ze keurig aan de termijn die in de wet gesteld wordt. Als u van mening bent dat uw pas van 8 maand oud non-conform is, moet u bewijzen dat het defect niet aan u te wijten is.
Het gaat hier niet om een gekocht product maar om een bankpas die in bruikleen wordt gegeven. Is en blijft eigendom van de bank. Je uitleg gaat dus mank.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar ze zoeken overal geld. Sinds er geen geld te verdienen is met de rente over een bedrag wat een paar dagen blijft staan moeten ze iets anders verzinnen. SNS wordt ook duurder, € 3,10 per maand en boven € 5000 geen rente meer op de betaalrekening. Nou is die rente minimaal op dit moment, maar dit is duidelijk bedoeld voor de toekomst.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door berndv »

Bob Schurkjens schreef:
07 aug 2020 16:00
berndv schreef:
07 aug 2020 15:20
RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Door de betaalpas vervanging in alle gevallen betaald te maken zie ik het als een aangekocht product (en niet meer als service), waar een wettelijke garantietermijn op hoort te zitten.
en hier voldoen ze ook keurig aan. Wettelijk gezien mag je er namelijk van uit gaan dat indien een product binnen 6 maand na aankoop een defect vertoond, dit defect bij koop al aanwezig was en moet de verkoper bewijzen dat het komt door verkeerd gebruik. Na 6 maand ligt de bewijslast bij de koper.
RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Bij de ING moet je sinds 1 juni 2020 €4,50 betalen voor een vervangende betaalpas. Hierbij maakt het niet uit of deze verloren/gestolen/beschadigd/defect is. De enige uitzondering is wanneer de betaalpas jonger is dan 6 maanden.
Dus mijns inziens voldoen ze keurig aan de termijn die in de wet gesteld wordt. Als u van mening bent dat uw pas van 8 maand oud non-conform is, moet u bewijzen dat het defect niet aan u te wijten is.
Het gaat hier niet om een gekocht product maar om een bankpas die in bruikleen wordt gegeven. Is en blijft eigendom van de bank. Je uitleg gaat dus mank.
Ik reageer op het feit dat ts het ziet als gekocht product. Maar je hebt volledig gelijk, de pas is inderdaad eigendom van de bank.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wil ook weg bij ING. Internetbankieren is niet prettig om te gebruiken. Zo heb ik geen inzage meer in al mijn incassomachtigingen. De lijst is incompleet. ING kan dit niet oplossen. Volkomen kafka.

Heb inmiddels een "gratis" N26 rekening geopend. Kijken wat ik daar mee kan.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Eerst kon je een gestolen betaalpas niet zelf blokkeren en koste een nieuwe pas €10, een beschadigde was kosteloos.
Nu kun je een betaalpas zelf blokkeren en zou je een gestolen betaalpas als beschadigd kunnen melden en dan gratis een nieuwe krijgen.
Misschien daarom overgegaan op één tarief ongeacht beschadigd of gestolen.

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
07 aug 2020 15:28
RobertGr schreef:
07 aug 2020 13:18
Wat vinden jullie van deze handelswijze?
Wat ik vind is dat ING de laatste tijd wel erg vaak negatief in het nieuws komt. Geen idee wat ze willen bereiken, maar het lijkt er op dat de gewone man niet meer welkom is. Zo’n beetje alles kost geld daar tegenwoordig. Ik ben er een paar jaar geleden weggegaan en tot op heden nog geen dag spijt gehad.

Dat komt waarschijnlijk omdat veel klanten nog de 'gewone man' zijn, nog uit de tijd van de Postbank toen alles nog gratis was. Ik betaal € 1,70 p.m. kan ik echt niet veel noemen. Geen idee wat jij bedoelt met 'zo'n beetje alles kost geld daar'.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik wacht gewoon tot komkommer met de oplossing komt, gratis pas en geld toe!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In Nederland niet meer, hij is niet voor niks naar België gevlucht.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik betaal daar € 1,35 per maand. Is bijna voor niets.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Arizonakid schreef:
07 aug 2020 17:09
Ik wacht gewoon tot komkommer met de oplossing komt, gratis pas en geld toe!
Ik zou moeten antwoorden alles gelezen te hebben;

Omdat binnen 6 maanden gratis is elke 5½ maand even deze op luidspreker leggen of paar seconden in magnetron...
kreeg je telkens een nieuwe zonder kosten ......
dat is schadevrije schade toebrengen tot ze je deze laten inleveren en nader onderzoek gaan doen over enkele jaren!

Is dit antwoord nu fout genoeg en wat gaan alle overige ex Postbank klanten nu doen tegen mijn?

Dan kan ik wel eens Postbank blauw geslagen worden omdat die kosten door U allen betaald moeten worden.
Zo mijn werk zit er weer op!

En dan nu de serieuze antwoorden graag weer... zo is het wel weer genoeg!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bob Schurkjens schreef:
07 aug 2020 16:00
Het gaat hier niet om een gekocht product maar om een bankpas die in bruikleen wordt gegeven. Is en blijft eigendom van de bank. Je uitleg gaat dus mank.
Dan moet de bank de pas gewoon kosteloos vervangen. Ik opteer er voor om dit gewoon als huur te zien, dat lost veel discussies op.

Gesloten