LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor Rabo Wallet-app?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Betalen voor de bankieren app van ING? Ik hoef daar niet voor te betalen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Fintech banken zijn geheel gratis, compleet met een Mastercard en Maestro. Gratis app. en een eigen Iban nummer.

Maar als u verknocht bent aan een Nederlandse bank, dan kan dat ook natuurlijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
05 jun 2019 10:37
De ING had dit in betaalde vorm en dat is nu gratis geworden. Ik vind dat een bank best wat diensten "gratis" mag aanbieden. De verontwaardiging die ik hier lees vind ik onterecht.
Gratis bestaat niet. Gratis betaal je gewoon.

https://www.ad.nl/economie/banken-verho ... ~a4b152ee/

Hoewel de ING dit jaar de prijzen niet verhogen, hebben ze er vorig jaar al bijna 10% bij op gegooid. Dat een bank iets gratis noemt, betekent niet dat ze het weg geven, maar dat de financiering uit een ander potje komt, maar dat potje wordt evengoed door de klant gevuld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door kweenie »

Obelix1 schreef:
05 jun 2019 11:07
Fintech banken zijn geheel gratis, compleet met een Mastercard en Maestro. Gratis app. en een eigen Iban nummer.
En die bieden dus blijkbaar ook betalen met de mobiele telefoon aan? Daar gaat het hier immers om.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Een pinpas en bankrekening worden steeds duurder om te hebben. Banken blijven de tarieven voor hun betaalpakketten ophogen, zonder dat ze meer leveren, constateert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek.
Daarom wegwezen bij deze steeds duurder wordende banken, en wat krijg je daar nu eigenlijk voor terug? De link van @berndv zegt genoeg.

Bovendien zullen de banken uit het straatbeeld verdwijnen en worden het allemaal E-commerce banken voorbeelden zijn er al. Triodos, Bunq...etc.

Maar TS moet het zelf weten natuurlijk, hij is vrij en blij om een andere bank te zoeken en te nemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Obelix1 schreef:
05 jun 2019 11:40
Een pinpas en bankrekening worden steeds duurder om te hebben. Banken blijven de tarieven voor hun betaalpakketten ophogen, zonder dat ze meer leveren, constateert de Consumentenbond op basis van eigen onderzoek.

Misschien kan de Consumentenbond hun eigen jaarlijks stijgende tarieven eens onderzoeken.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

gljvdwielen schreef:
05 sep 2018 18:59
ik gebruik naar veel plezier de rabo wallet app ben 72 jaar en het gebruik van de app en betalen met mijn telefoon krijg ik van reactie dat ik die app gebruiken zeg heel vaak dat het makkelijk is om te gebruiken maar bij het bekijken van mijn bankafschrift zie ik dat rabo er 0,50 euro cent per maand inrekening brengt ik vindt het meer als schandalig dat een bank met zo veel winst dat doet zou graag een mening van aderen weten en de rabo mag wat mij betreft flink door het stof moeten als het blijft ga ik hem verwijderen en beveel hem niemand meer aan

Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2018 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

@Radar: waarom wel de titel aangepast, maar niet her en der wat interpunctie toegevoegd voor de leesbaarheid?

@aldie: waarom uw reactie van 05 jun 2019 op bijdragen van 06 sep 2018?
kweenie schreef:
06 sep 2018 15:43
Volgens mij wordt er al jaren geld voor deze app gevraagd. En van de redenen waarom ik hem niet gebruik.
aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
Vreemde reacties. Alsof allemaal bankmedewerkers reageren. Doel van de bank is altijd efficiënter worden. Enorme kosten voor pasjes zouden op den duur komen te vervallen (vervaardigen, verzenden, vervangen) voor de bank. De wallet app is in verhouding goedkoop. Dat de consument deze transitie gaat financieren is belachelijk. Opzeggen na de gratis proeftijd dus!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

kweenie schreef:
05 jun 2019 11:33
Obelix1 schreef:
05 jun 2019 11:07
Fintech banken zijn geheel gratis, compleet met een Mastercard en Maestro. Gratis app. en een eigen Iban nummer.
En die bieden dus blijkbaar ook betalen met de mobiele telefoon aan? Daar gaat het hier immers om.
N26 maakt gebruik van contactloos betalen. Deze dienst is gratis en je kan contactloos betalen in- en uitschakelen via de mobiele app. Met Revolut trouwens ook.
https://onlyonce.today/nl/n26-revolut- ... dietkaart/

Daar gaat het toch om :D

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@ClaimConcept En waarom dan uw reactie van 05 jun 2019 op bijdrage van 06 sep 2018 "@Radar: waarom wel de titel aangepast, maar niet her en der wat interpunctie toegevoegd voor de leesbaarheid?"

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door CB »

ZeerPrivé schreef:
05 jun 2019 10:57
CB schreef:
05 jun 2019 10:53
en voor die bankieren app moet je nog steeds betalen, dus niets gratis.

Oh ja? En hoeveel dan wel?
€ 1,55 per maand. Het wordt per kwartaal geïncasseerd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Erthanax »

CB schreef:
05 jun 2019 12:29
ZeerPrivé schreef:
05 jun 2019 10:57
CB schreef:
05 jun 2019 10:53
en voor die bankieren app moet je nog steeds betalen, dus niets gratis.

Oh ja? En hoeveel dan wel?
€ 1,55 per maand. Het wordt per kwartaal geïncasseerd.

ING schrijft iets anders op hun website:
ING schreef:Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Mobiel Bankieren App?

De Mobiel Bankieren App is gratis. Jouw mobiele provider kan wel kosten in rekening brengen voor het gebruik van mobiel internet. Informeer voor de tarieven bij je mobiele provider.

Is hiermee uw vraag beantwoord?
Ja
Nee

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

CB schreef:
05 jun 2019 12:29
€ 1,55 per maand. Het wordt per kwartaal geïncasseerd.

Ja, hèhè dat is voor het - goedkoopste - betaalpakket en of iemand nou wel of niet de mobiel bankieren app gebruikt, dat heeft geen enkele invloed op deze kosten. Het ging er om dat je in het verleden apart moest betalen voor mobiel betalen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Jouw mobiele provider kan wel kosten in rekening brengen voor het gebruik van mobiel internet. Informeer voor de tarieven bij je mobiele provider.
Over die kosten heb ik TS niet gehoord, mobiel internet kost nu eenmaal geld voor iedereen die er gebruik van maakt. Maar dat gaat ook weer leuk worden als Vodafone bv. volgend jaar haar netwerk vervangt voor G4, uw toestelletje moet dat wel kunnen behappen (G2-G3). Dus een nieuw mobieltje voor G4 en u bent weer onder de pannen, kost ook niet weinig maar u bent dan wel weer up to date.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tele2 heeft al enkele jaren de verplichting om een 4G geschikt toestel te gebruiken. Anders wordt je contract automatisch beëindigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door CB »

ZeerPrivé schreef:
05 jun 2019 12:42
CB schreef:
05 jun 2019 12:29
€ 1,55 per maand. Het wordt per kwartaal geïncasseerd.

Ja, hèhè dat is voor het - goedkoopste - betaalpakket en of iemand nou wel of niet de mobiel bankieren app gebruikt, dat heeft geen enkele invloed op deze kosten. Het ging er om dat je in het verleden apart moest betalen voor mobiel betalen.
Niet het goedkoopste maar het enige betaalpakket en dat je er in het verleden extra voor moest betalen, was omdat ze toen een aparte app hadden voor contactloos betalen. Eén ding is zeker bij banken, er is niets gratis. De kosten voor de bankieren app van ING zaten al vanaf het begin in de kosten van de betaalpakketten waarvan er bij de ING 1 is overgebleven nl. het Oranjepakket

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door CB »

Erthanax schreef:
05 jun 2019 12:37
CB schreef:
05 jun 2019 12:29
ZeerPrivé schreef:
05 jun 2019 10:57



Oh ja? En hoeveel dan wel?
€ 1,55 per maand. Het wordt per kwartaal geïncasseerd.

ING schrijft iets anders op hun website:
ING schreef:Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Mobiel Bankieren App?

De Mobiel Bankieren App is gratis. Jouw mobiele provider kan wel kosten in rekening brengen voor het gebruik van mobiel internet. Informeer voor de tarieven bij je mobiele provider.

Is hiermee uw vraag beantwoord?
Ja
Nee
Dat ze dat op hun website zetten is mooie reclame. Niet meer en niet minder. Ik weet wel beter.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Van de site van ING.


Kenmerken
Actieve tab:Kosten
Vragen
Begin tabpanel.
Wat kost Mobiel Betalen?
Net als met je Betaalpas zijn er geen extra kosten voor Mobiel Betalen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Erthanax »

CB schreef:
05 jun 2019 14:10
Dat ze dat op hun website zetten is mooie reclame. Niet meer en niet minder. Ik weet wel beter.
Ik ook. Voor het gebruik van de app brengt ING geen kosten in rekening.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er zijn meer pakketten dan alleen het oranje pakket. Ik betaal € 2,15 per maand voor het basispakket.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door kweenie »

Obelix1 schreef:
05 jun 2019 12:17
kweenie schreef:
05 jun 2019 11:33
Obelix1 schreef:
05 jun 2019 11:07
Fintech banken zijn geheel gratis, compleet met een Mastercard en Maestro. Gratis app. en een eigen Iban nummer.
En die bieden dus blijkbaar ook betalen met de mobiele telefoon aan? Daar gaat het hier immers om.
N26 maakt gebruik van contactloos betalen. Deze dienst is gratis en je kan contactloos betalen in- en uitschakelen via de mobiele app. Met Revolut trouwens ook.
https://onlyonce.today/nl/n26-revolut- ... dietkaart/

Daar gaat het toch om :D
Nee, daar gaat het dus absoluut niet om. Het gaat hier bij de Rabo wallet (en vergelijkbare diensten van andere aanbieders) om betalen met de NFC chip in je mobiele telefoon. Dát is de functie waar Rabo extra geld voor vraagt en waarover TS zich belaagde.

'Gewoon' contactloos betalen, zoals ook n26 en revolt aanbieden, kost ook bij Rabo niets extra's.

Gesloten