LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor Rabo Wallet-app?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gljvdwielen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2018 18:36

Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door gljvdwielen »

ik gebruik naar veel plezier de rabo wallet app ben 72 jaar en het gebruik van de app en betalen met mijn telefoon krijg ik van reactie dat ik die app gebruiken zeg heel vaak dat het makkelijk is om te gebruiken maar bij het bekijken van mijn bankafschrift zie ik dat rabo er 0,50 euro cent per maand inrekening brengt ik vindt het meer als schandalig dat een bank met zo veel winst dat doet zou graag een mening van aderen weten en de rabo mag wat mij betreft flink door het stof moeten als het blijft ga ik hem verwijderen en beveel hem niemand meer aan
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2018 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Moneyman »

gljvdwielen schreef:
05 sep 2018 18:59
ik gebruik naar veel plezier de rabo wallet app ben 72 jaar en het gebruik van de app en betalen met mijn telefoon krijg ik van reactie dat ik die app gebruiken zeg heel vaak dat het makkelijk is om te gebruiken maar bij het bekijken van mijn bankafschrift zie ik dat rabo er 0,50 euro cent per maand inrekening brengt ik vindt het meer als schandalig dat een bank met zo veel winst dat doet zou graag een mening van aderen weten en de rabo mag wat mij betreft flink door het stof moeten als het blijft ga ik hem verwijderen en beveel hem niemand meer aan
"zoveel winst"...??? je betaalt 6 euro per jaar voor het gebruik van een app. Waar baseer je op dat daar enorme winsten op gemaakt worden? Heb je enig idee wat het maken, beveiligen en in de lucht houden van een app kost?

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moneyman: waar baseer jij op dat TS het heeft over winst maken op de app? Dat schrijft hij namelijk niet.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mocht TS bedoelen dat de algemene winst hoog genoeg is om geen kosten voor betaalverkeeropties in rekening te brengen, is dat natuurlijk ook een vreemd argument. Waarom zouden dienstverleners diensten gratis aan moeten bieden, alleen omdat ze winst maken (= de meest gewenste situatie)?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ook voor een gewone betaalrekening via internetbankieren betaald TS gewoon. Dit is een extra service die gewoon betaald moet worden. Daarbij zijn banken geen filantropische instellingen en moeten gewoon winst maken. TS is toen hij gebruik ging maken van deze service akkoord gegaan met de voorwaarden en ik mag aannemen dat dit daar gewoon in stond

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ts mag natuurlijk het gebruiken van de app opzeggen en is niet verplicht de app aan te bevelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij wordt er al jaren geld voor deze app gevraagd. En van de redenen waarom ik hem niet gebruik.

aldie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:22

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door aldie »

Vreemde reacties. Alsof allemaal bankmedewerkers reageren. Doel van de bank is altijd efficiënter worden. Enorme kosten voor pasjes zouden op den duur komen te vervallen (vervaardigen, verzenden, vervangen) voor de bank. De wallet app is in verhouding goedkoop. Dat de consument deze transitie gaat financieren is belachelijk. Opzeggen na de gratis proeftijd dus!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n wallet zal voorlopig nog heel wat jaren naast de betaalpasjes blijven 'leven'. Zeker zolang contactloos betalen niet overal mogelijk is waar je met je pasje kunt betalen. De 'enorme' kosten van die pasjes (die best wel meevallen) zullen dus nog heel wat jaren blijven bestaan. Het is ook vooral een bestaande betaalmethode (contactloos betalen) die in een ander medium is gegoten. En dan vooral om het mensen makkelijker te maken dat ze niet én een telefoon én een betaalpas mee hoeven te nemen naar strand, festival etc. Puur extra gemak voor de consument, dus, waarvoor een bepaalde 'doelgroep' vast wel bereid is extra te betalen. En als je niet bereid bent om daarvoor te betalen, dan kies je er voor om het niet te gebruiken. Of je kunt naar een andere bank overstappen waar het wel gratis is.

(Overigens kostte met je pin betalen vroeger meestal ook geld. Tot bij de winkeliers (en de banken) het besef doordrong dat pinnen vergeleken met contant betalen veel veiliger is en een hoop rompslomp scheelt. En daarmee kosten bespaart. Betalen voor een nieuwe betaalmethode is dus niet iets nieuws.)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij invoering doen ze vaak een periode gratis kennis maken, om meer klanten te krijgen want voor kleine groep is dit nog duurder... later een tarief vragen....

Wel vreemd als ik van alle banken de tarieven zie en dat je vaak vrijwel hetzelfde kreeg voor sterk verschillende prijzen!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door berndv »

aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
Vreemde reacties. Alsof allemaal bankmedewerkers reageren.
U krijgt een gele kaart. Wilt u serieuze reacties? Dan kunt u dergelijke opmerkingen beter gewoon achterwege laten. Of mag je het niet oneens zijn met iemand anders? Op zo'n manier maakt mijn zoontje van 6 ook ruzie met vriendjes. Kleutergedrag, als ze het niet kunnen winnen komt er zo'n kreet uit "ja, maar jij bent stom".
aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
Doel van de bank is altijd efficiënter worden.
Nee fout, het doel van een bank is winst maken en daarmee geld verdienen. De meeste banken hebben aandeelhouders en het doel van een bank is het tevreden houden van de aandeelhouders (en ja, ik weet dat het bij de Rabo anders is geregeld).
aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
Enorme kosten voor pasjes zouden op den duur komen te vervallen (vervaardigen, verzenden, vervangen) voor de bank.
Wake up call. VOor uw bankpasje betaalt u ook hoor. Nu weet ik dat u hierop heel sterk terug zult komen met het argument dat het bij de duurdere pakketten gratis is. Ja, ammehoela, een duurder pakket, oftewel niks gratis, maar gewoon inbegrepen.
aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
De wallet app is in verhouding goedkoop.
U lijkt wel een medewerker van de bank :lol: Hoe kunt u anders zo stellig zijn dat de app goedkoper is dan een bankpas :wink: Of is het uw onderbuik of natte vinger die hier spreekt?

Zo'n app moet ook ontwikkeld worden, die ontwikkeling is niet gratis, waar moet dat van betaald worden? Het onderhouden van die app is niet gratis. Waar moet dat van betaald worden? De app staat niet op zich, de app verbindt met een systeem van computers en servers van de rabobank. Die systemen moeten ook draaien en blijven draaien, dus onderhoud.
aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
Dat de consument deze transitie gaat financieren is belachelijk.
En nu even serieus, wie zou dit anders moeten financieren dan? Waar haalt de bank zijn geld vandaan? Zijn winst? Waar komt het geld vandaan waar ze hun personeel mee betalen? Of de huur? Sorry dat ik u zo ruw wakker maak, maar dat wordt ook gefinancierd door de consument. En wat denkt u wat er gebeurt als ze deze kosten niet in abonnementsvorm zouden doorberekenen? Dan betaalt u het als consument alsnog, maar dan in de vorm van een verhoging van de maandelijkse/jaarlijkse kosten. Het is een commercieel bedrijf, als een dienst geld kost, wordt die dienst betaald door de klant.
aldie schreef:
05 jun 2019 01:29
Opzeggen na de gratis proeftijd dus!
Zeker weten, daar zullen ze van leren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De kosten voor een systeem en het veilig houden is voor elke bank gelijk.
Waarom zijn de kleinere Triodos en ASN,SNS en Regio bank dan zoveel goedkoper?

En de grootste zou de goedkoopste moeten zijn, schaalvoordeel.
Maar waarom is de grootste supermarkt van NL dan niet goedkoopste?
Ik kom zelden bij AH, grootste en duurder en daar lijkt de RABO , ING en ABN-AMRO ook wel op!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door CB »

Komkommertijd schreef:
05 jun 2019 09:07
Waarom zijn de kleinere Triodos en ASN,SNS en Regio bank dan zoveel goedkoper?
Bij Triodos, ASN en Regiobank omdat ze geen kantorennet hebben en bij de SNS is het een veel kleiner kantorennet. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Laatst gewijzigd door CB op 05 jun 2019 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door CB »

CB schreef:
05 jun 2019 09:25
Komkommertijd schreef:
05 jun 2019 09:07
Waarom zijn de kleinere Triodos en ASN,SNS en Regio bank dan zoveel goedkoper?
Bij Triodos, ASN en Regiobank omdat ze geen kantorennet hebben en bij de SNS is het een veel kleiner kantorennet. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Waarom blijf je nog bij een dure bank als het elders gratis kan :wink:

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De ING had dit in betaalde vorm en dat is nu gratis geworden. Ik vind dat een bank best wat diensten "gratis" mag aanbieden. De verontwaardiging die ik hier lees vind ik onterecht.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door Costnix »

Die “gratis” diensten zitten bij de prijs van bankrekening inbegrepen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door CB »

alfatrion schreef:
05 jun 2019 10:37
De ING had dit in betaalde vorm en dat is nu gratis geworden. Ik vind dat een bank best wat diensten "gratis" mag aanbieden. De verontwaardiging die ik hier lees vind ik onterecht.
De ING had daar een aparte app voor, waarvoor je moest betalen. Nu hebben ze die app samengevoegd met hun bankieren app en voor die bankieren app moet je nog steeds betalen, dus niets gratis.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door kweenie »

Die bankieren App maakt onderdeel uit van het standaard betaalpakket. Daar hoef je dus niet apart voor te betalen. Die app is nu uitgebreid met mobiel betalen, zodat sinds dit voorjaar het niets extra kost om te kiezen voor de mogelijkheid van mobiel betalen.
Laatst gewijzigd door kweenie op 05 jun 2019 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betalen voor Rabo Wallet-app?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

CB schreef:
05 jun 2019 10:53
en voor die bankieren app moet je nog steeds betalen, dus niets gratis.

Oh ja? En hoeveel dan wel?

Gesloten