LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij de ING bank is mijn eigen geld een paar dagen zwevende.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bij de ING bank is mijn eigen geld een paar dagen zwevende.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@marmaai.

Voor elke € 100,00 teveel, drie euro belasting betalen? Kijk nog eens in de tarieven.

Rekeningen die OP TIJD voor het einde van het jaar betaald worden, worden ook voor het einde van het jaar afgeschreven.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bij de ING bank is mijn eigen geld een paar dagen zwevende.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marmaai schreef:Voor elke 100 euro die jij teveel op je rekening hebt staan betaal je 3 euro belasting. Dat tikt snel aan.
Onzin. Je overdrijft met een factor 5.
2. Belastingpercentage hangt af van je vermogen
Tot 2017 betaalde je altijd 1,2% belasting over je vermogen boven de vrijstelling. Sinds 2017 is het belastingpercentage afhankelijk van de waarde van je vermogen. In vergelijking met 2017 zijn de belastingpercentages in 2018 iets gedaald. Dit zijn de percentages over 2018:

Over de eerste €70.800 van je vermogen betaal je 0,6% belasting.
Over het bedrag daarboven tot €978.000 betaal je 1,3% belasting.
Over het bedrag boven €978.000 betaal je 1,61% belasting.
Heb je een partner, dan kun je de bedragen verdubbelen. Je betaalt uiteraard wel hetzelfde belastingtarief.
bron

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bij de ING bank is mijn eigen geld een paar dagen zwevende.

Ongelezen bericht door sjohie »

Marmaai schreef:Nee Piet, zo werkt dat niet.
De belastingdienst kijkt naar het bedrag wat de ING doorgeeft. Dus heb ik vorig jaar belasting moeten betalen over geld wat ik helemaal niet op mijn rekening had, omdat inderdaad de ING doorgaf dat de overboekingen op 2 januari hadden plaatsgevonden. Volgens de AFM mag dat helemaal niet.
Dus dit jaar heb ik foto’s gemaakt van de overboekingen als bewijs. En dit jaar gebeurde weer precies hetzelfde. Het lijkt peanuts, maar ik heb vorig jaar daardoor denk ik zo’n Beetje 400 euro extra belasting moeten betalen. ( ik probeer altijd de nutsbedrijven , verzekeringen en gemeentelijke belastingen) vooruit te betalen, dus echt geen gesjoemel). Het bedrag aan geld wat op je rekening mag hebben staan is vrij laag. Spaargeld van je kinderen telt mee. Neem daar nog bij dat je een eindejaarsuitkering krijgt., dan is het geld juist eind december erg hoog.
Voor elke 100 euro die jij teveel op je rekening hebt staan betaal je 3 euro belasting. Dat tikt snel aan.
De belastingtips die je dus elk jaar weer krijgt, kun je dus zo de prullenbak ingooien, want de banken doen daar niet aan mee.
Mevrouw moet dus gewoon belasting betalen over haar tegoed.
Belastingvoordelen zijn alleen voor de grote ondernemingen
normale Nederlanders betalen belasting over geld waar ze ookal belasting over hebben betaald, het moet toch ergens
vandaan komen hè...........
Het wordt interessant om te kijken hoelang onze maatschappij dat gaat volhouden( maar niet heus)
Normale Nederlanders hebben als gezin (je hebt het over kinderen, dus ik doe de aanname) 50.000 heffingsvrij vermogen in 2017, en 60.000 in dit nieuwe jaar, dus dan heb je een leuk saldo op je rekening courant? Verder is de vermogensheffing, feitelijk inkomstenbelasting over een fictief rendement, geen 3% (drie euro van de honderd zoals je schrijft), maar 30% van een gestaffeld percentage. Tot 75.000 is dat 30% van 2,871% fictief rendement, oftewel 0.8613%, 85 cent per 100 euro.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bij de ING bank is mijn eigen geld een paar dagen zwevende.

Ongelezen bericht door Cro »

piet987654 schreef:U kunt dit ook zien als een belasting voordeel. Immers de peildatum voor uw spaargeld ow uw vermogensrendementsheffing te berekenen
is 1 Januari. Dus als er een bedrag op 30-12 is afgeschreven en pas op 02-01 weer is bijgeschreven. Dan telt dit bedrag NIET mee voor de berekening
van uw te betalen vermogensrendements heffing. Immers op 1 Januari (lees de peildatum) stond dit geld niet op uw rekening en telt dus NIET mee.

Of.... maak ik nu een denkfout?????
Voor zover ik weet maak je inderdaad een denk fout. Uit mijn hoofd moet je het vermogen dat je bezit opgeven op 1-1-2018, en of dit vermogen nu in een oude sok zit, geïnvesteerd is in bitcoin of andere crypto currency, goud, onderweg is van de ene rekening naar de andere of gewoon op een rekening staat maakt voor zover mij bekend geen fluit uit.

Gesloten