LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij de Rabobank niet welkom?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
simon272
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 nov 2008 20:46

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door simon272 »

L.S.

ik ben pas overgestapt van de postbank nr de rabo en ben zeer tevreden,heb idd. allee'n betaalrekening,maar vind na mijn relatie van meer dan 30jr met de giro,in beginsel de klantvriendelijkheid v/d rabo veel beter!
Ook heb ik voor anderen uit de eeg rekeningen kunnen regelen zonder problemen en vind ik hun joint venture met de mobiele telefoon toe te juichen en meer producten hebben toekomst,hoewel ik er 4alsnog geen gebruik van maak!
Van Fatima Morero de Melo wor'k zolangzamerhand onpasselijk en haar onderricht is mi.duidelijk'n gevalletje: overexposure v/d eerste orde !
Gelukkig kan je zappen en behalve als ze'n rol neemt in'n zweedse oorlogsfilm kan zij niet meer rekenen op mijn warme belangstelling..

groet Simon

Marga Prudon
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:04

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Marga Prudon »

Wat een flauwekul. Als die Rabobank zo goed is dan kan die op zijn minst wat klantvriendelijker zijn. Je bent namelijk alleen welkom als je ook je salarisrekening daar opent en daar krijg je nu net geen rente over. Een bank is geen filantroop en wil graag geld verdienen (al was het alleen maar om de Rabobank ploeg te kunnen bekostigen) net zoals dat de meeste klanten over hun spaargeld een leuke rente willen ontvangen.
Dat is toch de normale gang van zaken. Veder weet ik wel dat het heel erg ligt aan het filiaal, want het hoofdkantoor heeft nog veel moeite gedaan om de Rabobank in Tilburg over te halen ons toch als klant aan te nemen.

louwieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2009 19:47

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door louwieke »

rabobank swalmen had voor mij wel een goeie rente moest ik wel lid worden dit was volgens hen beter dan de rente van credit europabank
risico was nihil
ik had aangegeven dat ik zeker niet wou beleggen
maar na enkele maanden kwam ik er achter dat mijn certeficaten wel
schomelden maar volgens rabo heb geen aandelen maar certeficaten is nu wel veel minder waart ik maar weer kontakt opgenomen maar de persoon die me dit heeft aangesmeert werkt er niet meer en zijn colega heeft nooit tijd voor mij
kan wel alles laten staan tot 2035 dan krijg ik per certeficaat 100 euro
terug gekocht voor 1009 in 2007
(dan ben ik zelf 85 jaar)
dat is pas eerlijke service van de boerenleenbank

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Deze garantie is op dit moment (in elk geval tot eind 2009) € 100,000 per persoon.
Dat weet ik. Echter als ik nu een deposito voor 1 jaar afsluit voor b.v. 50.000, bestaat de kans dat ik de laatste maanden risico loop over 30.000 (als de garantie terug gaat naar 20.000).

Ani444
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:56

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Ani444 »

Buckleup

Werk jij soms bij Rabobank?
Bedenk wel dat iedere bank, ook Rabobank, haar eigen belang voor ogen heeft en dat het heel verstandig om te vergelijken. Een vergelijking vooraf van hypotheken en verzekeringen en vooral de voorwaarden kan heel wat geld opleveren. Bij andere grote uitgaves vraag je ook vaak 2 offertes.
Rabobank probeert zoveel mogelijk zekerheid in te bouwen, dus laat Rabobank niet alleen partner maar ook ouders meetekenen of garant staan. Het is maar wat je wilt.
Natuurlijk wil Rabo het liefste dat je een compleet pakket afneemt. Zelf zet ik vraagtekens mijn verzekeringen bij mijn huisbankier onder te brengen.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Een anonieme Rabo-manager bevestigt dat er vanuit het hoofdkantoor in Utrecht een oproep is geweest aan de lokale banken om niet mee te gaan in de prijzenslag die momenteel op de spaarmarkt woedt. ‘We zijn al marktleider. Als wij mee gaan doen, gaat het van kwaad tot erger.
Komt uit dit artikel: http://www.depers.nl/economie/247467/De ... atjes.html

Nog een paar aardige citaten:
" Vorige week had ik een zeer teleurstellend gesprek met mijn Rabobank-accountmanager’, zegt een bestuurder van een grote onderwijsinstelling in Overijssel. ‘Wij hebben daar op verschillende spaarrekeningen en deposito’s twee miljoen euro staan. Ik kon altijd over tarieven onderhandelen. Als Fortis of ING een beter rentepercentage bood, kwam Rabobank daar minimaal in de buurt. Nu was er opeens geen ruimte meer. Ze hebben volgens mijn accountmanager een probleem. De bank haalt zoveel spaargeld op bij particulieren en bedrijven, dat ze niet meer weten wat ze ermee moeten. Daar zijn trouwe klanten zoals ik de dupe van"

"Als klanten beginnen te piepen over hun rentepercentage, zeggen accountmanagers lachend dat ze ook over mogen stappen naar Fortis."

"Rabobank-klanten hebben echter alleen maar last van de overwinningsroes bij de bank. Met hun accountmanager onderhandelen over de rentetarieven op hun spaarrekening zit er niet meer in."

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Als je liever kiest voor het spekken van aandeelhouders loop dan gewoon met een grote boog om de Rabobank, maar kom niet met allerlei kulargumenten.
Het lijkt momenteel ook maar het beste om met een grote boog om de Rabobank heen te lopen. De bank lijkt vooral 'sprookjes' te verkopen aan z'n klanten.

zie dit artikel (pdf bestand): http://www.veb.net/content/Bestanden/pd ... rookje.pdf

MPO
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:24

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door MPO »

WIM2007 zou in elk geval een goede zijn voor de hoofddirectie van een bank. Hij heeft een geweldig netwerk gevonden van anti-rabobank mensen. Alsjeblieft zeg, ga je tijd een beetje nuttig besteden ipv bedrijfje te pesten.

Ben benieuwd wat je in je dagelijkse professie uitoefent. Fouten zijn daar in elk geval niet mogelijk, de schandpaal is leeg en koning Wim regeert met zachte, menselijke hand......

Oftewel: zoek een hobby.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

WIM2007 zou in elk geval een goede zijn voor de hoofddirectie van een bank. Hij heeft een geweldig netwerk gevonden van anti-rabobank mensen. Alsjeblieft zeg, ga je tijd een beetje nuttig besteden ipv bedrijfje te pesten.
Het 'bedrijfje' is in casu de partij die (aspirant) klanten aan het pesten is.
Ben benieuwd wat je in je dagelijkse professie uitoefent.
@MPO
Het lijkt er erg veel op dat je werkt voor de Rabobank en hier de taktiek uitprobeert om de 'boodschapper' de schuld van het falen van de Rabo in de schoenen te schuiven. In plaats van het op de persoon te spelen, is het wellicht beter om het te hebben over de inhoud.

MPO
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:24

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door MPO »

Volgens mij doe jij nu hetzelfde toch?
Inhoud heb ik in jouw reacties tot op heden nog niet echt kunnen aantreffen. Wel veel niet onderbouwde beschuldigingen, roddels en verdraaide feiten. Als je dit soort meningen "post" kun je ook reacties verwachten.

Ik heb een aantal malen getracht inhoudelijk te reageren, echter dan kom jij telkens met antwoorden die dit soort zaken bevatten. Kijk dus eerst eens in de spiegel. Jouw reacties in andere onderwerpen zijn doorgaans negatief, weinig informerend en populistisch, op zoek naar medestanders.

Ik ben niet werkzaam bij de Rabobank, maar werk er wel veel mee samen, net als met o.a. ING, van Lanschot, ABN en Fortis. Ik meen dus nogal wat referentiekader te hebben. Vandaar mijn vraag naar jouw professie. Ik denk ofwel werkeloos, ofwel huisman (onderdrukt door je vrouw) of.........???

bess
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:08

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door bess »

Ik wilde graag een depositorekening openen bij de rabobank. Daarvoor moest ik eerst een gewone rekening openen bij de rabobank. Maar dat kan niet omdat mijn loon niet op deze rekening binnenkomt. Waarom ze dat zo willen weet ik niet. Zo word je gedwongen op zoek te gaan naar een andere bank.

Marga Prudon
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:04

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Marga Prudon »

Sorry MPO, maar dit slaat nergens op. In de eerste plaats kunnen de banken best voor zichzelf zorgen en hebben jou daar niet bij nodig en in de tweede plaats neem ik aan dat iedereen in het forum aangeeft wat zij zelf bij de rabobank hebben ondervonden en in ons geval bleek dus dat wij alleen mochten sparen bij de rabo als we bij hen een salarisrekening zouden openen. Toen wij aangaven dat we het heel normaal vonden dat we voor ons behoorlijke spaarbedrag best eerst een (betaalde) priverekening wilden openen gaven ze niet thuis, tenminste in Tilburg, want zoals ik al eerder schreef, het hoofdkantoor dacht er iets anders over. Dit gaat alleen over de inhoud en ik heb verder helemaal niets tegen de rabobank, sterker nog tegen geen een bank, want in mijn ogen is het enige wat zij doen en moeten doen is proberen om zo veel mogelijk geld te verdienen voor hun klanten of leden zoals de rabobank hun klanten meestal noemt.

MPO
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:24

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door MPO »

Marga: de reactie was niet echt aan jouw adres maar aan WIM2007, sprak volgens mij voor zich.

Zoals jij jouw ervaringen deelde doe ik dat ook. De jouwe zijn negatief de mijne positief. Zoals aangegeven zijn mijn ervaringen breder en zijn het er meer. Zoals eerder ook aangegeven ben ik het eens met het feit dat dienstverlening per kantoor kan verschillen. Dus volgens mij zijn wij het een heel eind eens...

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door michael1976 »

Ik vind de Rabobank een vreselijk slechte en klantonvriendelijke bank.
Ik wilde een Riantpakket openen en mijn spaargeld bij de Rabobank onderbrengen (is een aardig vermogen) Zeggen ze doodleuk dat ik alles bij de rabo moet onderbrengen.

Ik ben nu naar staalbankiers gegaan en daar kon ik meteen een rekening openen. Heb meteen een eigen accountbeheerder daar.

Ik hoor van meer mensen dat Rabobank arrogant is ik ben er klaar mee in ieder geval :wink:

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ik heb bij Rabo in Tilburg ook een riant pakket geopend om mijn spaargeld onder te brengen, wilde best ook één en ander overboeken. Ik heb echter een krediet bij mijn huidige bank en wilde dit oversluiten. Dat kon pas als ik twee maanden in dienst zou zijn bij mijn nieuwe werkgever (was net overgestapt). OKe dan. Wilde eveneens een bankspaarlijfrente afsluiten omdat ik zelf mijn pensioen wil regelen (EUR 800 per maand inleg). Wil dat regelen MOET ik perse een afspraak hebben met een mevrouw die zichzelf ädviseur vermogen en sparen noemt". Die vertelt mij eerst een hoop fiscale onwaarheden en daarna zegt ze: u moet bij private banking wezen want wij doen alleen maar mensen met inkomen tot EUR 80.000. Dus ik weer een keer naar die Rabobank :twisted: Zeggen ze: u heeft geen EUR 80.000 aan spaargeld bij ons staan, nee meneer dat staat vast bij een andere bank.
Ben toen maar bij mijn oude bank gebleven. Wat een amateurs :(

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door buckleup »

@Sprokkel: voor de discussie heeft het m.i. weinig zin om allerlei oude koeien uit de sloot te halen.

@Ani444: nee, ik werk er niet. Maar ik vind het wel leuk om wat tegengas te geven. Voor discussie is het interessanter als niet iedereen hetzelfde standpunt verdedigt, toch? Je hebt een goed punt voor wat betreft het vergelijken van offertes (en wellicht een losse levensverzekering afsluiten in plaats van de gebruikelijke van Interpolis die ze er automatisch bijschuiven). Ik denk dat daar met de meeste Rabobanken ook best uit te komen is. Mijn punt gaat meer over mensen met een betaalrekening bij de Postbank, hypotheek bij Nationale Nederlanden en een spaarrekening bij een Turkse of IJslandse bank. Die kloppen nu plotseling met wat spaarcentjes bij de Rabobank aan. Dan vind ik het niet gek dat Rabo daar wat selectief mee omgaat.

@Michael1976:
Staalbankiers = onderdeel van Achmea = onderdeel van Eureka = voor 37% eigendom van Rabo. Hoop dat je dat niet erg vind. :P

In het algemeen:
Ik merk dat sommige mensen goede en sommige mensen slechte ervaringen met de Rabobank hebben. Prima, dat kan. Ik heb ze ook wel eens vervloekt om een administratieve fout of onhandige procedure. Vooral als je niet precies in het standaard-plaatje valt en dus een klein beetje meer maatwerk nodig hebt (zoals bijvoorbeeld bij FiscaalJurist het geval was), dan gaat er soms vanalles mis. Het ligt er ook maar net aan wie je voor je hebt. Een goede adviseur schat goed in wat hij aan je heeft en kan vanalles voor je organiseren. Maar er zitten ook stumperds bij die alleen maar volgens het boekje werken en dus voor geen meter met je meedenken. Nadeel van een grote organisatie.

Maar al met al vind ik ze wel ok, vergeleken met de andere grootbanken. In ieder geval zijn ze niet zo geniepig als de Postbank die elk kwartaal een nieuwe spaarvorm introduceert en alle oude spaarvormen degradeert totdat je nog maar 1% rente krijgt.

Het oorspronkelijke punt van Studenk538 ging echter over zijn ongenoegen dat iemand geen klant kon worden. Ik blijf erbij dat dat helemaal zo gek nog niet is. Vooral als mensen alleen maar wat spaargeld komen stallen. Het strookt niet met het soort relatie dat deze bank met haar leden wil aangaan. Ik begrijp de boosheid van Wim2007 vervolgens niet goed. Ga je toch lekker naar een andere bank?

OK, het is waar dat Rabobank de laatste maanden wat arrogant uit de hoek komt. Maar ja, wat wil je, er zit ook wel wat oud zeer natuurlijk. Die Rabobank-bankiers werden jarenlang een beetje als sukkeltjes bestempeld door de "snelle jongens" van ING, Fortis en ABN-AMRO. Die beursgenoteerde bedrijven gingen voor de grote internationale groei, middels "investment banking" en wat al niet meer. Rabo was degelijk, traditioneeel, .... saai. Dus dat al die concurrenten met hun grote mond nu door Wouter Bos gered moeten worden... dat zullen ze bij Rabo toch wel een tikkeltje grappig vinden.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Het oorspronkelijke punt van Studenk538 ging echter over zijn ongenoegen dat iemand geen klant kon worden. Ik blijf erbij dat dat helemaal zo gek nog niet is. Vooral als mensen alleen maar wat spaargeld komen stallen. Het strookt niet met het soort relatie dat deze bank met haar leden wil aangaan.
Uit onderzoek van Het Financieele Dagblad blijkt dat pensioenfonds PVF en de Rabobank Paarlberg ook na diens arrestatie hypotheken bleven verstrekken.


.... welk soort relatie zoekt de Rabo nou eigenlijk?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door sprokkel »

buckleup,
@Sprokkel: voor de discussie heeft het m.i. weinig zin om allerlei oude koeien uit de sloot te halen.
Het strookt in ieder geval niet met jouw idee dat de Rabobank de beste zou zijn, dat was min of meer mijn boodschap. En of het nu oude of nieuwe koeien zijn dat zal mij een worst wezen.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Wat deze discussie lastig maakt, is dat niet elke Rabobank hetzelfde is. Rabobank bestaat uit afzonderlijke banken die voor een groot deel zelfstandig zijn. Dat betekent dus dat er verschillend om kan worden gegaan met klanten met een beperkt kapitaal.

Wat ik wel van de Rabo merk is arrogantie. Niet meedoen met de prijzenslag, maar zodra de klanten verliezen gaan ze de kleine banken wel zwart maken.

Ik heb Rabobank-produkten (zowel hypotheek als lijfrente) maar er staan zoveel kleine lettertjes in de voorwaarden, dat het niet aantrekkelijk is. Bij gesprek over een hypotheek verplichten ze je min of meer ook daar ook een rekening te nemen en zelfs een overlijdensrisicoverzekering bij een bankspaarhypotheek, terwijl je juist bij zo'n consturctie deze verzekering overal kunt afsluiten (voor de helft van de prijs t.o.v. Rabo/Interpolis). Bij hun spaarprodukten voor lijfrente, zijn er allerlei kosten voor bv. opnemen of overstappen. Niet netjes, zeker niet gezien het feit dat je deze kosten alleen ontdekt door de produktvoorwaarden door te spitten. Nee, Rabobank blinkt m.i. niet uit in service en klantvriendelijkheid. De gemiddelde Rabo-klant die ik ken is niet erg kritisch. Daarbij kijk ik vooral naar service en scherpe tarieven/rente. Als het produkt goed is, vind ik het geen probleem dat er winst wordt gemaakt voor aandeelhouders.

Overigens vind ik het vreemd dat een bank geen winst maakt op een betaalrekening + spaarrekening met 3000 euro. Voor de betaalrekening moet worden betaald, kosten voor pasjes e.d. is hiermee volgens mij gedekt. Als een klant tijdelijk rood staat, is het kassa met de hoge rente.
3000 Euro spaargeld tegen bv. 2,5% rente kan gemakkelijk voor 4% elders worden weggezet door de Rabo; 1,5% verschil, dat levert EUR 45,- per jaar op. Een rekeningnummer + enkele mutaties in de administratie bewaren kost echt geen 45 euro per jaar per rekening.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door __oi__ »

Een rekeningnummer + enkele mutaties in de administratie bewaren kost echt geen 45 euro per jaar per rekening
Inderdaad.. kost ongeveer 150-200 euro per jaar

Gesloten