LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
snabbel

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door snabbel »

Ik was eens op IJsland daar kwamen we tot de ontdekking dat je voor een ijsje van,destijds 0,50 kon pinnen ZONDER kosten, heb daar toen maar gebruik van gemaakt.
Dat land met zoveel minder inwoners als Nederland daar kan het wel, nou ik denk dat wij nederlanders maar eens een manier moeten gaan zoeken om banken en andere instanties, desnoods hun nek maar eens zachtjes gezegd om moeten draaien. Hoe weet ik nog niet, misschien kunnen we wat brainstormen met een paar mensen over dit en andere onderwerpen.

Allen en redaktie een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

snabbel

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door snabbel »

Wat ik nog vergeten ben

Destijds kwam het chippen er in, maar wie postbank had kon niet bij de ene chippen en bij bank klanten niet bij de andere, nu vind ik dat wij daar meer door de banken geinformeerd moeten worden, zodat je beneden een bepaald bedrag in dezelfde winkel kan chippen/pinnen.
Voor zover ik weet gaat dat niet altijd.


:D :) :P

alicias

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door alicias »

sorry hoor,
maar hebben jullie niks beters te doen dan winkeliertje pesten,
je hoeft niks bij ze te kopen, ga gewoon ergens anders heen i.p.v.
jezelf en anderen te lopen opfokken.
ergert u niet, verwondert u slechts.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

gast van 1 jan 12.47 er is niet altijd 2 cent meer ,evenvaak is het 2 cent minder,dat vergeet je voor het gemak, dus met de ene hand geef je 2 cent en met de andere krijg je 2 cent , conclusie komt voor jou en de winkelier op het zelfde neer !!!!!!

Toos

78ekvP

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door 78ekvP »

Ik vindt het belachelijk dat je moet bij betalen, voor al bij een supermarkt. Want de ene keer heb je meer nodig dan een andere keer.

En als je boven het bedrag komt geven ze je toch ook niet die 10 cent terug.

Theus

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Theus »

Wat zit er een stelletje hufters onder de briefschrijvers in dit forum. Alleen aan zichzelf denken, kunnen ze.
De ware oplichters zijn de banken, die de winkelier EN de klant laat betalen voor alle handelingen, maar geen rente vergoeden over het geld dat je op je bankrekening hebt staan. De bank vraagt geld voor pinnen, voor betalingen met een overschrijving, voor afschriften, maar óók voor het in ontvangst nemen van kleingeld EN voor het uitgeven daarvan.
En is het nou echt zo redelijk, dat de klanten die nog ouderwets met contant geld betalen, óók moeten meebetalen aan de kosten die samenhangen met betaling met pinpas of chipkaart? Ieder kan zelf kiezen hoe of hij betaalt. Daarmee kies je ook voor het evt. betalen van de kosten daarvan.
Als je wilt protesteren, moet je bij de banken zijn, die iedréén uitkleden!
:twisted:

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Theus jij bent zeker een winkelier.Jij met je zielig gedoe.Waarom doe je dan met het afronden mee ???? Mensen laat dat soort onbeschofte winkels gewoon links liggen en ga naar winkels die nog klantvriendelijk zijn.Er zijn nog zat winkels en jullie leven van ons winkeliertjes,begrijp dat goed !

123

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door 123 »

[b
Bij winkels die extra vragen om te pinnen, daar koop ik mijn artikel niet en ga gewoon weg. Service is in Nederland heeeel moeilijk. Ga een s naar USA daar kun je een kopje koffie met de credit-card betalen. Service staat daar hoog in het vaandel, want anders komt de klant gewoon weg niet meer. Dus dat moet je ook gewoon in Nederland kunnen, maar hiet zijn sommige gewoon weg te beroerd om iets extra's te doen. Ligt ook weldegelijk aan de leiding.
En oja extra geld om te kunnen pinnen, belachelijk gewoon, deze overhead kosten zitten allang in te kopen product, dus waarom 2x betalen voor hetzelfde???][/b]

Werkbij

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Werkbij »

Sinds jaar en dag werk ik in een winkel. Bij ons hoef je niet bij te betalen. De pin is n.l. het ei van Columbus.Veilig voor de klanten en ook nog eens veilig voor het personeel. De klanten hoeven niet met een volle portemonnee over straat en het personeel hoeft het dan ook niet naar de bank te brengen.Aangezien Nederland steeds onveiliger wordt en de mentaliteit heerst van"ieder voor zich en God voor ons allen" vind ik het wel goed. Je moet het n.l van twee kanten bekijken.Mijn baas raadt het ons aan om het pinnen bij de klanten aan te raden.

EITJE

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door EITJE »

iK VIND DAT PINNEN ALLEN MAAR VOOR DELEN HEEFT .
VOOR DE BANK IS HET VOORDEEL MINDER PERSONEEL KOSTEN EN MEN HOEFT MINDER GELD IN DE KLUIS TE HEBBEN WANT PIN AUTOMATEN ZIJN KLEIN EN KAN MEN OP MEERDERE PLAATSEN INSTALEREN.
VOOR DE WINKELIER IS HET POSITIEVE DAT ZE MINDR CONTANT GELD IN DE KAS HEBBEN DIT SCHEELT IN DE OVERVALLLEN ALS MEN WEET DAT ER NIETS TE HALEN VALT
EN VOOR DE KLANT IS HET EEN VOORDEEL DAT DIE GEEN CONTANT GELD BIJ HOEFT TE HEBBEN
VOOR DE BELASTING IS HET EEN VOORDEEL DAT ALLES GEREGISTREED STAAT.
IK VIND DAT ALS EEN BANK OF WINKELIER HIER GELD VOOR VRAAGT. MINSCHIEN IS HET DAN BETER ALS ALLES WEER CONTANT GEBEURD.
IK DENK DAT ZE DAT NIET LEUK VINDEN.

bastiaan1971

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door bastiaan1971 »

goedeavond allemaal,
ik vind dit niet kunnen dat winkeliers zoiets vragen.
waarom niet ?
omdat de winkeliers/bedrijven 19% BTW terug mogen vragen bij de belasting.dus kort gezegd al een artikel 1 euro kost mogen zij 19% daarvan terug vragen.en de consument betaalt volle mep dus !!!!!
welke kosten maakt een winkelier nou helemaal????

gelijke rechten

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door gelijke rechten »

In principe mag iedere ondernemer zijn eigen prijzen bepalen voor de producten die hij aanbied. Hij mag ook een toeslag in rekening brengen voor geleverde diensten bijvoorbeeld pinnen en chippen.

Persoonlijk vind ik het boerenbedrog om mensen geld te vragen voor transacties lager dan een bepaald bedrag. Als een ondernemer het contante geld gaat inleveren op de bank wordt hem ook een bepaalde provisie berekend. Dit kost de ondernemer geld. Deze kosten worden ook niet als extra service bij de consument in rekening gebracht.
Bovendien is het betalen met een pin of chip auto maat nog veiliger ook. De winkelier heeft minder contant geld in zijn bedrijf en loopt minder risico het geld op een andere manier te verliezen door diefstal van zijn eigen personeel of een overval. :twisted: :twisted: :twisted:
Als ik dit soort briefjes zie en ik zou moeten bijbetalen dan zeg ik tegen de ondernemer "laat maar zitten uw collega verderop, die wil wel verkopen zonder toeslag". Dan kan je vaak ook wel zonder toeslag betalen.
De meeste ondernemers gokken erop dat de consument dan net even meer gaat besteden dan de bedoeling is.

Ik ga geen toeslagen betalen voor transacties van de ondernemer.
Als de ondernemer graag veel wil verdienen moet hij dat :idea: slimmer aanpakken.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het diefstal die €0,10 cent extra te vragen. Pas wilde mijn dochtertje van 6 jaar haar kerstcadeautjes voor opa en oma met de pin betalen bij Blokker. Helaas zat ze onder de €10,00 en had ze geen contanten bij zich. Mooi dat die griet zei dat ze €0,10 moest betalen. Hoe durven jullie van zo'n klein meissie nog eens €0,10 van haar spaargeld in te pikken.
Ik heb de spullen zo laten staan en ik ben weggelopen.
Probeer je je kinderen veilig over straat te laten gaan zonder dat ze veel contant geld bij zich hebben, krijg je zo iets! En CHIPPEN kan daar dus niet! :evil: :evil:

Van Wel

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Van Wel »

Als ik moet betalen voor pinnen, terwijl het nergens staat aangegeven, dan is mijn motto: laat maar zitten, ik ga wel ergens anders mijn aankopen doen.
Ik vind dat het kunnen pinnen een stukje service van de winkelier moet zijn, de kosten zijn meestal toch al in de prijzen doorberekend en voor hem is het prettig dat hij niet zoveel kasgeld heeft (minder overval gevoelig)

8)

angel1

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door angel1 »

Die eeuwige discussie over het afronden van de centen wat de winkelier toepast zal je altijd wel houden.Als we met z`n allen weer contant gaan betalen, wordt het vanzelf onder de 10 euro gratis.
Want welke winkelier wil nou geconfronteerd worden met een overval (heb je bij pinnen geen last van).
Dus niet meer discuseren over afronden maar contant betalen en de winkelier opzadelen met een grote administratie.

rdg1314
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2003 14:54

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door rdg1314 »

Het voorbeeld van Janny Holtrop bedoelde ik in mijn eerdere reactie ook. Ik koop daar geen loten meer.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

omdat de winkeliers/bedrijven 19% BTW terug mogen vragen bij de belasting.dus kort gezegd al een artikel 1 euro kost mogen zij 19% daarvan terug vragen.
Inderdaad, zo ongeveer. Maar de keerzijde is: als jij een artikel van 11,90 koopt, dan moet de winkelier daarvan 1,90 btw afdragen aan de fiscus. Dus jij betaalt de volle mep, de winkelier ontvangt zo'n 19% minder.

Mieppie

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Mieppie »

:? Bij ons bedrijfsrestaurant vroegen ze 25 cent als je contant betaalde en moet je chippen... Als je chipper nou eens leeg is? Ik vind al dat verplichtte maar niks!

anitta

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door anitta »

Ook wij lopen tegen de onsympathieke afrondingen aan bij verschillende winkels.
Alle cassiéres die wij treffen beweren glashard dat wij die afrondingscenten erbij moeten betalen ook als we het contant en gepast aanbieden. De afspraken die overkoepelend hierover gemaakt zijn worden niet uitgevoerd. En wij mogen betalen.
Het verhaal dat de ene keer zich vereffend met de andere keer gaat bij ons niet op. Ik denk dat onze teveel betaalde centen steeds toevallig met een ander worden gecompenseerd.
Kortom: als consument voel ik me iedere keer weer belazerd en het resultaat is dat ik steeds minder winkel en koop. Gewoon omdat mij de zin vergaat.
Jammer dat er in Nederland teveel mensen de waarde van geld niet kennen en zo makkelijk ook de centen uitgeven. Een paar eurocenten zijn samen algauw een paar gulden. En daar kunnen wij erg veel mee.
Elders in Nederland en de wereld kunnen ze er zelfs nóg méér mee.
En bedenk goed: heel veel dingen hebben we toch eigenlijk niet echt nodig! (chips, wéér een nieuw apparaat met een stekker, 2e vakantie etc etc.)

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Mieppie, als je chipper leeg is kun je hem weer bij laden. Bij de meeste bedrijfrestaurans, hebben ze ook een opwaardeerautomaat.

Ff chippe, zo gepiept! :wink:

Gesloten