LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bkr a2 codering abn amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
dobbelsteen11
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2012 16:23

bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door dobbelsteen11 »

Hallo beste mensen,

Op het forum lees ik veel problemen door coderingen hoe dit je leven veranderd.

Zelf wil ik ook graag mijn verhaal kwijt, ben gelukkig wel bijna aan het einde van mijn codering als het goed is loopt die in januari 2013 af. Ik heb dan 5 jaar straf erop zitten en 2 jaar krom liggen om je best te doen om je saldo aan te zuiveren totaal 7 jaar het is nog erger als in de bajes zitten is mijn mening.

Doordat ik een zakelijke rekening had bij de abn-amro en een éénmansbedrijfje was ik zelf verantwoordelijk voor mijn betaalrekening.
Door omstandigheden scheiding heb ik mijn bedrijfje op moeten doeken weer een baan gezocht en getracht alle rekeningen die binnen kwamen te betalen mijn ex was op dat moment onvindbaar verhuisden van adres naar adres.
Uiteindelijk kreeg ik ook een waarschuwing van de bank dat ik over mijn zakelijkelimiet heen was het bleef maar rente over rente en niet tegen op te boxen, ik kreeg 7 dagen de tijd om de rekening aan te zuiveren.
Terwijl dat ik mijn best deed om ook dit weer aan te zuiveren bleek ik gewoon al te laat te zijn met betalen en was het al uit handen gegeven aan het incassoburo ik weet nog heel goed dat er een weekend tussen zat dus inplaats van 7 dagen bleven er nog maar 5 dagen over.
Het bedrag waar het om ging was nog geen kleinen 200,00 euro.

Mijn ex is een jaar later dat wij uit elkaar waren weer getrouwd en leeft er weer vrolijk op los terwijl ik nog steeds zit te bloeden en 7 jaar van mijn leven kapot is.
En ik ben er nog niet!
En hopelijk kan ik mijn kop nog boven water houden tot januari 2013.

Vindt het wel verbazingwekend dat wij als fatsoenlijke burgers zo moeten blijven bloeden voor gebeurtenissen in ieders leven waar je soms geen vat op kan hebben en het je leven zo kan bepalen.
Terwijl de banken bij de overheid aan kloppen om een financieele injectie te krijgen zodat ze niet tenonder gaan door de crissis handig zo'n overheid.

Ik sluit me wel aan bij de voedselbank eten blijft toch de belangrijkste voedselbron.

ABN-AMRO bedankt voor al jullie begrip ik zal er nog een extra drogen boterham op nemen.
Hopelijk dat jullie me niet vergeten af te melden in januari zodat ik eindelijk kan gaan leven.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door nevermind »

ABN-AMRO bedankt voor al jullie begrip ik zal er nog een extra drogen boterham op nemen.
Hopelijk dat jullie me niet vergeten af te melden in januari zodat ik eindelijk kan gaan leven.
Het is natuurlijk jammer, wat jouw is overkomen, maar ik zit dan toch met de vraag, wat de ABN heeft misdaan?
Jij met je ex hebben toch de schulden gemaakt en niet de bank. :shock:

dobbelsteen11
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2012 16:23

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door dobbelsteen11 »

Het is meer de onbegrip van de gene die je te woord staat een jongeman van 23 jaar die je nauwelijks kent en niet duidelijk heeft uitgelegt wat ik moest doen.

Door de onverwachte scheiding was ik zelf totaal van het padje af, en heb niet begrepen dat het totalen bedrag meteen afgelost moest worden.
Dus had ik de rente voldaan zodat het limiet niet overschreden werd.
Daarnaast werd ik ook niet te woord gestaan in een apart kamertje maar gewoon in de hal waar mensen in en uit liepen.
Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een klant van mij binnen en heb me daarbij ook zeer ongemakkelijk gevoeld.Plus dat je daar tranen met tuiten staat te janken en volledig uit balans bent, door de hele constenatie weet je gewoon niet wat je overkomt en wat je te wachten staat.

Al met al het is allemaal gebeurd, valt niet terug te draaien het is gewoon heel erg jammer van al die veloren jaren dit had voorkomen kunnen worden. En voel me gewoon gestrafd door een stuk onbegrip.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door nevermind »

Zo te lezen ben je ouder dan de persoon van de bank.
Ouder betekend ook een stukje meer (levens) ervaring, dus had ik al afgehaakt, als de persoon mij niet duidelijk kan uitleggen wat ik moet doen.
Ook dat je niet in en apart kamertje mocht komen, is aan jou, om dit niet te accepteren.
Dat de bank meteen het hele bedrag vraagt om aflossing, is misschien zo beschreven, waar je toen met je ex hebt voor gekozen.
Achteraf is het altijd of een goede of slechte keuze geweest.
In jouw geval helaas een negatieve.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ouder betekend ook een stukje meer (levens) ervaring, dus had ik al afgehaakt, als de persoon mij niet duidelijk kan uitleggen wat ik moet doen.
Niet iedereen is even assertief, en meer levens ervaring, tja, je gaat langer mee, maar dat betekent niet dat je overal meer vanaf weet.
Vindt het wel verbazingwekend dat wij als fatsoenlijke burgers zo moeten blijven bloeden voor gebeurtenissen in ieders leven waar je soms geen vat op kan hebben en het je leven zo kan bepalen.
Ik snap de frustratie, en het is allemaal da heel vervelend, het punt is natuurlijk wel: wie moet dan betalen? De schulden zijn nu gemaakt.

Isabel

dobbelsteen11
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2012 16:23

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door dobbelsteen11 »

Op dat moment was ik zeker niet assertief was zo overompeld van alles.

De schulden waren gelukkig ook wel vrij snel ingelost dat was het probleem ook niet.

Maar de codering die blijft staan voor nog 5 jaar dat bepaald heel veel.
De bank kan immers toch bepalen om opdracht te geven aan BKR om er op zijn minst een hestelcode van te maken?

arthur2000

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Assertiviteit is erg belangrijk.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door Winterman »

dobbelsteen11 schreef:Het is meer de onbegrip van de gene die je te woord staat een jongeman van 23 jaar die je nauwelijks kent en niet duidelijk heeft uitgelegt wat ik moest doen.
En hoe moet die jongeman dan weten dat jij te maken had met een onverwachte scheiding en om het nog erger te maken, dat er een klant van jou binnen kwam?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:
dobbelsteen11 schreef:Het is meer de onbegrip van de gene die je te woord staat een jongeman van 23 jaar die je nauwelijks kent en niet duidelijk heeft uitgelegt wat ik moest doen.
En hoe moet die jongeman dan weten dat jij te maken had met een onverwachte scheiding en om het nog erger te maken, dat er een klant van jou binnen kwam?
Staat nergens dat het gesprek over een onverwachte scheiding ging, maar dat TS niet tevreden was, met de antwoorden van deze medewerker.
Privé zaken worden nu eenmaal niet in het openbaar besproken, dat is toch een regel, wat een bank zou moeten toepassen.
Off Topic
Deze gevallen komen ook bij de huisarts voor, waar de assistente in een open wachtruimte vraagt wat er aan de hand is.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door bolleke »

Vervelend wat je is overkomen.
Goed dat je je lening hebt afgelost. BKR hanteert een aantal regels
Een A codering krijg je bij een achterstand. Wanneer je je achterstand inloopt en bij bent dan komt een herstelcode op een zgn H code. De lening loopt immers nogwel door.
Wanneer je de lening incl achterstand in 1 keer inlost, dan blijft de A codering staan zonder H code, maar dan staat er een praktische einddatum in en wordt 5 jaar na inlossen de lening en A codering geschrapt uit het BKR.

dobbelsteen11
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2012 16:23

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door dobbelsteen11 »

Dank je wel voor je antwoord Bolleke.

Is me geheel duidelijk afwachten dan maar totdat de tijd verstrekken is pff.

dobbelsteen11
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2012 16:23

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door dobbelsteen11 »

Blijft toch wel vreemd dat als je geheel je schuld inlost je 5 jaar lang gecodeerd blijft wat hele vervelende gevolgen heeft, je kunt nergens meer terecht zelf een huis kopen is niet mogelijk. Alles wordt geblokeerd je creditcards kun je niet meer gebruiken, rood stand bij de bank is niet mogelijk. Het positieve eraan is dat je wel leert budgeteren.

Als de lening dus niet geheel afgelost was geweest en de rekening courant niet was opgezegd had mijn leven er ook wel anders uit gezien.
Ik voel me nog steeds een bajesklant.

ab1122
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2012 15:18

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door ab1122 »

Hallo,

Wij zitten met hetzelde probleem. Vorig jaar juni een berekening laten maken voor een nieuwe hypotheek. We hadden 2 coderingen een 2 en een A2 beide afgelost in 2010. Was geen probleem volgens de rabo. Mij Hypotheek liep daar al en mijn, toen nog vriend, had deze bkr noteringen. In juli huis te koop gezet. Juli dit jaar huis verkocht en gelijk afspraak gemaakt bij de Rabo. We kwamen niet eens binnen laat staan tot een normaal gesprek met een adviseur. Wij hadden een bkr, 3 stuks wel te verstaan. Van de eerst 2 wisten wij af maar niet van de 3de. Lang verhaal kort te maken wij hebben deze schuld per direct betaald. En nu houdt de Rabo zich stil, doodstil. Niets is mogelijk en over 2 maanden staan we op straat met onze 2 kids. Huren is de enige optie nu maar doordat we totaal niets van de rabobank te horen krijgen weten we ook niet hoe dat met de restschuld moet, we hebben ons huis verkocht met verlies op basis van de berekening die zij vorig jaar 2011 hebben gedaan.

Hoezo je wordt als crimineel behandeld!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ab1122 schreef:Hallo,

Wij zitten met hetzelde probleem. Vorig jaar juni een berekening laten maken voor een nieuwe hypotheek. We hadden 2 coderingen een 2 en een A2 beide afgelost in 2010. Was geen probleem volgens de rabo. Mij Hypotheek liep daar al en mijn, toen nog vriend, had deze bkr noteringen. In juli huis te koop gezet. Juli dit jaar huis verkocht en gelijk afspraak gemaakt bij de Rabo. We kwamen niet eens binnen laat staan tot een normaal gesprek met een adviseur. Wij hadden een bkr, 3 stuks wel te verstaan. Van de eerst 2 wisten wij af maar niet van de 3de. Lang verhaal kort te maken wij hebben deze schuld per direct betaald. En nu houdt de Rabo zich stil, doodstil. Niets is mogelijk en over 2 maanden staan we op straat met onze 2 kids. Huren is de enige optie nu maar doordat we totaal niets van de rabobank te horen krijgen weten we ook niet hoe dat met de restschuld moet, we hebben ons huis verkocht met verlies op basis van de berekening die zij vorig jaar 2011 hebben gedaan.

Hoezo je wordt als crimineel behandeld!
Dus nu een BKR in de weg zit van een nieuwe hypotheek kan ineens een of andere schuld die blijkbaar wel nog betaald moest worden ineens alsnog betaald worden. Sja dat zegt natuurlijk wel veel over de betalingsmoraal naar schuldeisers toe. Ik kan me best voorstellen dat een bank er niet op zit te wachten een hypotheek te verstrekken.

Een BKR notering zou wel eens kunnen, er gaat overal wel eens wat mis. Maar 3 stuks !? Bovendien is het niet zo dat met het gauw betalen van d schuld de BKR maar ineens geen problemen meer geeft. De notering blijft een paar jaar staan, ook al staat erbij dat deze hersteld is. Laat dit nu juist bedoeld zijn om mensen met een bedenkelijke betalingsmoraal het moeilijker te maken schulden te maken.

ab1122
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2012 15:18

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door ab1122 »

De schuld afbetalen dat hebben wij gedaan omdat de schuld van mijn man zijn ex was! Zelf konden wij niet bij deze gegevens omdat alles op haar naam en een ander persoon stonden. Alleen de bkr codering stond op naam van mijn man, zijn ex heeft tijdens hun vechtscheiding nog snel ff een lening afgesloten. Foutje dsb bank destijds, maar ja iedereen weet wat er met de dsb bank is gebeurt! Verder hebben wij al haar schulden ook moeten betalen incl alle deurwaarderskosten. Opgeteld hebben wij in 2,5 jaar €40.000,00 afgelost! Inclusief deze laatste schuld. Nu worden wij nogmaals beboet voor iets waar je geen f... Aan kan doen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat is wel heel erg zuur.

Misschien moet u dan eens langs een onafhankelijk hypotheekadviseur. Waarschijnlijk zult u deze wel op basis van uurtarief moeten betalen. Leg daar meteen open en eerlijk de hele voorgeschiedenis op tafel ( hoe vervelend dit ook is )van wat er gebeurd is en hoe het zover is kunnen komen. Een en ander zou toch haast wel aan te tonen moeten zijn door een tijdlijn neer te zetten. Het zal zeker niet gemakkelijk gaan en zeker wat langer gaan duren allemaal maar misschien is er wel een kans dat u er zo uit gaat komen. Dan zien ze ook dat u welwillend bent en niets wil verbergen enzo.

Probeer alle opties na te gaan. Is het bijvoorbeeld mogelijk een huis te kopen waarbij niet alles gefinancierd hoeft te worden dus de hypotheek onder de woningwaarde kan blijven. Dan loopt een hypotheek verstrekker weer minder risico voor het geval dat. Desnoods een poosje heel hard sparen voor een bedrag dat erin gestoken kan worden. Een maand of 9 mag men doorgaans wel in bv een vakantiewoning wonen. Met de winter voor de deur is het mogelijk dat die niet al te duur te vinden zijn.

ab1122
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2012 15:18

Re: bkr a2 codering abn amro

Ongelezen bericht door ab1122 »

Helaas is huren bijna geen optie. We houden een restschuld over waar we dus ook geen lening van kunnen maken, want ook daar zit die bkr weer. Geen idee hoe we dat op moeten lossen. Laatste poging is een jurist zijn werk laten doen, we hebben nog 8 weken.......geen idee of dat gaat lukken.

Gesloten