LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR CODE A2

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EllenD
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 21:53

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door EllenD »

Hallo Melliepellie
Je zit nu wel verschrikkelijk te klagen maar volgens mij ben je zelf begonnen. Je gaat naar de Rabo moet je zelf weten maar had je daar niet gelijk een krediet van EUR 2000 kunnen regelen of waren er toen ook al problemen?
Vervolgens geef je de Postbank een regeling op waarmee zij weinig anders kunnen dan daarmee akkoord gaan of je gelijk naar een incassoburo sturen.
En daarna kom je je verplichtingen niet na.

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 09 Mei 2007 23:12 door Mallory


--------------------------------------------------------------------------------

@CB

als jij het beter door had, snapte je dat ik het verhaal niet helemaal geloof en dat er meer speelt dan daar was geschreven....
Geef mij eens aan wat de aanleiding is, dat je het verhaal niet gelooft. Misschien ga ik het dan ook begrijpen.

MeneerGeld
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:11

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door MeneerGeld »

een a2 wordt zwaarder aangerekend, aangezien er dus een betalingsregeling is getroffen. Meestal betekent dit dat er niet helemaal vlot betaald is dus....
Banken willen dit natuurlijk niet, die accepteren wel een rimpeltje (dus bijvoorbeeld eens een termijn te laat betaald) maar geen rompslomp met incassobureau en allerlei regelingen enzo.

Maar heb je wel geprobeerd om de hypotheek onder NHG voorwaarden over te sluiten, dit kan tot maximaal 265K. Zie www.NHG.nl
NHG accepteert wel coderingen.

Of vraag een GOEDE (erkende) hypotheekadviseur....

Suc6 gewenst door MeneerGeld!!

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door Mallory »

@CB

omdat ik zelf bij de desbetreffende bank werk en het verhaal zoals het hier werd uitgelegd gewoon niet klopt en niet kan.....

Tijssie80
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 11:31

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door Tijssie80 »

Dus als ik het goed begrijp Mallory,

Ga jij op basis van een forum een verhaal checken...
Bijzonder... Lijkt me als bankmedewerker niet echt heel netjes.

Ik heb ook bij verschillende banken gewerkt en ik geloof niet
dat dit de bedoeling is wat jij nu aan het doen bent.

En een bank verdedigen?
Jij weet net zo goed als ik dat er van alles kan gebeuren waardoor een bank je bij het BKR noteert.
om nog maar te zwijgen van de fouten die daar gemaakt worden!!!!

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door tis wat »

Een BKR-notering heb je wel snel soms :cry: ooit jaren geleden samengewoond nadat ik al anderhalf jaar weg was begon de ellende.
Mevrouw had bij wehkamp en van die dergelijk zaken kleding gekocht op mijn NAAM en NIET betaald daar kwam ik pas achter nadat ik een hypotheek aanvraag had gedaan.
In eerste instantie geen problemen maar een maand voor de overdracht een bericht van de postbank dat ik het niet kreeg vanwege een BKR-notering :?:
Laaiend was ik in mijn 50jarig bestaan had IK nooit iets op afbetaling gekocht, maar na vele omwegen en brieven schrijven is het uit eindelijk gelukt om een hypotheek te krijgen maar je wilt niet weten wat voor een ellende dat ik daarvoor heb gehad

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door Mendoza »

@tijssie

Ik zie nergens terug dat mallory het verhaal persoonlijk heeft gecheckt, ik denk eerder dat er door mallory word gesuggereerd dat het hele verhaal een broodje aap is.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: BKR CODE A2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS,
aangezien ik dat niet in 1 keer kon betalen,heb ik met de Postbank geregd dat er een betalings regeling kwam,
een a2 wordt zwaarder aangerekend, aangezien er dus een betalingsregeling is getroffen. Meestal betekent dit dat er niet helemaal vlot betaald is dus....
De melding A2 klopte dus precies met het gedrag van TS.
Nu is de melding H2 ingevoerd. Dat is ook precies de goede codering

dus... wat is het probleem van TS ?? Dat de regels worden gehanteerd ??

Gesloten