LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonuscultuur

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
abeleilander
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:08

Bonuscultuur

Ongelezen bericht door abeleilander »

:evil: Vandaag werden we weer geconfronteerd met de graai-cultuur bij de ING Bank. De bestuursvoorzitter krijgt € 1,25 miljoen bonus over 2010 naast een salaris van € 1,35 miljoen. Meer dan schandalig en ook NIET MEER acceptabel.
Onze incapabele overheid is niet in staat of wil er niets aan doen, buiten een paar verontwaardigde woordjes er aan te besteden.
Een bank die geen maatschappelijke en zelfs geen financiele verantwoordelijk kan dragen, kun je toch niet je spaargeld laten beheren?
Daar de overheid geen effectieve maatregelen treft, vind ik dat de burgers zo langzamerjhand het heft in eigen handen moeten nemen en roep iedereen op direct zijn rekening bij de ING op te zeggen en zijn spaargeld naar een bank met grotere verantwoordelijkheid over te zetten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is inderdaad TE erg voor woorden gewoon.
En maar bezuinigen bezuinigen bezuinigen.... :twisted:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door ciske »

abeleilander schreef: Daar de overheid geen effectieve maatregelen treft, vind ik dat de burgers zo langzamerjhand het heft in eigen handen moeten nemen en roep iedereen op direct zijn rekening bij de ING op te zeggen en zijn spaargeld naar een bank met grotere verantwoordelijkheid over te zetten.

Ben ik het volkomen mee eens , maar bij welke bank is het niet dat er bonussen worden gegeven? volgens mij is dat bij elk bedrijf.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

roep iedereen op direct zijn rekening bij de ING op te zeggen en zijn spaargeld naar een bank met grotere verantwoordelijkheid over te zetten.
Kan wel maar dan krijgen we wel weer zo'n DSB affaire..

Om even bij het topic te blijven: Ronduit belachelijk, die graaicultuur :evil:
Hebben ze het dan nog niet geleerd?

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door brokkel »

Ik was al van plan om mijn rekening op te zeggen bij hun. Nu absoluut.
En laat er maar weer een situatie onstaan zoals bij de DSB. Daar hebben ze niet van geleerd dus misschien leren ze het nu dan wel.
Ik zal zo wie zo een klacht in dienen vanwege verhoging van de kosten voor mijn pas. Nu alleen nog een bank vinden die wel verantwoord bezig is.

Iemand suggesties.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door manondoris »

ik las net txt dat ze nog miljarden aan de staat terug moeten betalen, dit is toch te gek voor woorden .

stofzuigertje

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.triodos.nl en www.asnbank.nl zijn de 2 die geen Bonussen uitkeren.
De ASN directeur had zelfs bij 50 jarig jubileum niet eens een stropdas voor.

Naast geen bonus dus ook duidelijk een iets lager salaris dan andere banken dus eerlijke banken die wel goede rente geven en niet na veel reclame na korte tijd de rente verlagen zijn er wel.
Verder heeft ASN bank als enige nog 1% rente vergoeding over Saldo zodat je de kosten van je Online rekening en bankpas wel kunt terug verdienen.

Helaas wel ervaring met probleem, ik was wachtwoord vergeten en dat werd snel en netjes opgelost dus ook de klanten service werkt prima, normaal gratis nummer dus geen 0900 en gelijk iemand aan de lijn dus geen helpdesk die doet alsof ze alles weten maar een echte medewerker die rustig de tijd neemt en na afloop vraagt of ze nog meer kunnen betekenen....

Dus service en vriendelijke medewerkers vind je bij de 2 kleinste banken van Nederland.
Dat ze milieu vriendelijker zijn is alleen maar leuk meegenomen maar ook commercieel dus prima voor elkaar.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door Mk »

Het is maar hoe je het bekijkt. Volgens mij is Hommen degene die ING weer op de rails heeft gezet en ervoor zorgt dat de staatsteun van 10 mld wordt terugbetaald. En let wel; ING heeft 10 mld geleend en betaalt daar dus 15 mld voor terug. De hoogte van zijn beloning is ook nog eens laag als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld die van de bestuurders van Heineken en Philips. Dus voortaan maar weer Euroshopper pils en apparaten van de Aldi?

Zie ook h[url]ttp://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/co ... op_ING.xml[/url]

en

http://www.z24.nl/analyse/artikel_20740 ... mmen_.html

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door brokkel »

Dank je stofzuigertje, ik ga vanavond nog kijken om het om te zetten. Ik had al een keer gekeken bij de asn-bank. Toen uit gemakzucht nog niet gedaan.

joasw
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2011 18:51

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door joasw »

ook die stomme rentepunten - zie ook discussie daarover op forum -
is er ergens een ANTI-ING_club of website waarbij ik me kan aansluiten -
ik merk dat klagen onder elkaar niet veel helpt en ben voor hardere actie -

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door brokkel »

Zojuist al een boze email gestuurd. Gelijk een bankrekening geopend bij ASN, zodra die helemaal rond is gaan alle betalingen over en sluit ik alles wat ik bij ING heb en kan afsluiten (jammer genoeg kan ik mijn spaarloon niet zomaar overzetten).

Gewoon iedereen die een rekening heeft bij hun en kan afsluiten, afsluiten.
Als er genoeg klanten weglopen dan leren ze het misschien.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door ciske »

brokkel schreef:
Gewoon iedereen die een rekening heeft bij hun en kan afsluiten, afsluiten.
Als er genoeg klanten weglopen dan leren ze het misschien.

Geloof jij nog in sprookjes dan? Ik blijf daar gewoon elke bank doet aan dit soort dingen .

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door masterslave »

ciske schreef:
brokkel schreef:
Gewoon iedereen die een rekening heeft bij hun en kan afsluiten, afsluiten.
Als er genoeg klanten weglopen dan leren ze het misschien.

Geloof jij nog in sprookjes dan? Ik blijf daar gewoon elke bank doet aan dit soort dingen .
Ja, dit doet tegenwoordig iedere bank, maar als je helemaal geen vertrouwen meer hebt, dan veranderen, maar of het dan beter is......

brok0
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010 11:30

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door brok0 »

Ik heb zojuist de volgendenaar ING gestuurd:
"Pensioenen worden niet aangepast. Salarissen zorg worden niet aangepast. Directie ING ken ZICHZELF een maximale bonus toe. Schandelijk. Daarom zal ik mijn spaarsaldi bij ING naar andere "fatsoenlijke" adressen overbrengen. Stuur deze mail AUB door naar de directie. Ik hoop dat vfele duizenden mijn boosheid zullen delen en mij zullen volgen."

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Hoe groter een organisatie, hoe groter de kans:
- dat de afstand tot de klant wordt vergroot,
- dat het eigen persoonlijk belang van bestuurders en aandeelhouders voorop komt te staan (ja ja de bonussen),
- op verloop van personeel (kostenbeheersing én personeel dat haar eigen bestuurders niet meer ziet en alleen maar moet constateren dat hun bazen zich aan het verrijken zijn..werkt erg motiverend voor het personeel),
- en vervolgens hoe dommer de organisatie wordt.

Een goede bestuurder zou dit moeten erkennen en daar op moeten acteren. Erg jammer van de ING bestuurders.

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door schoepioen »

Helamaal terecht als je een bonus krijgt als je heel goed gepresteerd hebt. Die bonus moet dan echter wel een beetje in verhouding zijn. Je kunt je absoluut afvragen of dat hier het geval is. De banken zeggen dan: "we moeten wel, anders lopen al onze topmensen naar een ander". Daar zit maar voor een klein beetje iets in. Anders zouden ASN en Triodos ook geen bestaansrecht hebben..... Zij geven toch ook geen torenhoge bonussen weg en hebben toch ook heel goede bestuurders (misschien nog wel beter zelfs)? Een beetje minder kan best; de salarissen van deze mensen zijn al ontzettend goed.

En als er toch zulke bonussen worden gegeven: wees dan een 'held' en geef het aan goede doelen. Genoeg organisaties en mensen die dit geld harder nodig hebben dan deze topbankiers.... 8)

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Hommen is dezelfde man die een paar maanden geleden opriep om bonussen terug te betalen, aangaf dat bonussen in verhouding moeten staan tot de prestaties en aangaf dat de bonussen bij ING niet excessief waren........

Nu loopt deze man zelf met een bonus van een jaarsalaris (na twee jaar werken bij ING) weg.....

Hoe schijnheilig kun je zijn, als je een beetje fatsoen hebt zou je je toch kapot schamen? Helaas schijnt het de bedrijfscultuur van ING te zijn om je zo schofterig mogelijk te gedragen, daar hebben we al meer voorbeelden van gezien.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 07 apr 2011 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door DJM »

ciske schreef:
abeleilander schreef: Daar de overheid geen effectieve maatregelen treft, vind ik dat de burgers zo langzamerjhand het heft in eigen handen moeten nemen en roep iedereen op direct zijn rekening bij de ING op te zeggen en zijn spaargeld naar een bank met grotere verantwoordelijkheid over te zetten.

Ben ik het volkomen mee eens , maar bij welke bank is het niet dat er bonussen worden gegeven? volgens mij is dat bij elk bedrijf.

ABN AMRO geeft dit jaar geen bonussen.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door DJM »

brok0 schreef:Ik heb zojuist de volgendenaar ING gestuurd:
"Pensioenen worden niet aangepast. Salarissen zorg worden niet aangepast. Directie ING ken ZICHZELF een maximale bonus toe. Schandelijk. Daarom zal ik mijn spaarsaldi bij ING naar andere "fatsoenlijke" adressen overbrengen. Stuur deze mail AUB door naar de directie. Ik hoop dat vfele duizenden mijn boosheid zullen delen en mij zullen volgen."

Ik begrijp je boosheid maar ze lachen je hard uit daar bij ING.

Je kunt beter een mail naar de minister sturen want hij heeft samen met Wouter Bos de huidige regelingen mogelijk gemaakt.
Ik had verwacht dat de banken helemaal geen bonussen zouden mogen uitdelen als ze nog een schuld aan de belastingbetaler hebben openstaan.
En ik had ook verwacht dat de veroorzakers van de crisis alleen staatssteun zouden ontvangen als ze de komende 10 jaar geen bonussen zouden graaien.

Kortom, de politiek is al net zo corrupt als de banken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bonuscultuur

Ongelezen bericht door ciske »

DJM schreef:

ABN AMRO geeft dit jaar geen bonussen.

Dan komt dat wel volgend jaar , ik geloof niet in het feit dat ze dat bij ABN AMRO niet doen.

Gesloten