LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenland betaling komt niet aan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
BEKU
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2011 18:56

Buitenland betaling komt niet aan

Ongelezen bericht door BEKU »

Begin februari heb ik een buitenlandbetaling gedaan vanuit ING naar een Engelse bank (JpMorgan in Londen). Normaal duurt dit zo'n 4 dagen, ik doe deze transactie maandelijks. Maar de begunstigde heeft het geld niet ontvangen. Van ING heb ik een MT103 bericht ontvangen waar de door mij ingevoerde bankdetails ingevuld staan. Deze zijn in overeenstemming met vorige transacties, de gegevens zijn juist.

1 ding is echter erg vreemd. Er staat een veld "Destination" op vermeld met de waarde "Commonwealth Bank Australia". Dit heb ik niet ingevuld maar omdat de klant een rekening in Australische Dollars heeft zal het bedrag waarschijnlijk door JPMorgan daarheen gestuurd zijn ten einde het bedrag te converteren van Euro naar Austr. dollar.

ING zegt onderzoek te doen maar dit kan weken zo niet maanden duren want ze zijn afhandelijk van de reactie buitenlandse banken. Ik heb deze levering nodig voor zakelijke doeleinden. Ik durf het bedrag niet nog een keer over te maken omdat de gegevens die ik heb ingevuld juist zijn.

Zowel JPMorgan als Commonwealth Bank willen mij hierover niet te woord staan omdat de bank van de verzender, ING bank, dit moet uitzoeken.

Ik wil gewoon mijn geld terug of beter, het geld op de rekening van de begunstigde zodat ik de levering ontvang. Hoe is het mogelijk dat niemand (zowel ING als JPMorgan) weet waar dit geld is.

Wat kan ik doen om dit proces te versnellen ? En kan ik de bank, in dit geval JPMorgan aansprakelijk stellen voor de levering die ik dus niet ontvangen heb. Ik heb er niet om gevraagd om het geld naar het andere einde van de wereld te sturen. Nogmaals, de bankdetails zijn goed ingevuld in internetbankieren.

Dank.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Buitenland betaling komt niet aan

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

De vraag is hier, wie heeft de valuta conversie van EUR naar AUD uitgevoerd. Is dit JPMorgan of ING?
ING kan dit wellicht ook hebben gedaan deze keer. Dan heeft ING haar AUS huisbankier, is dit commonwealthbank?, verzocht de AUD over te maken naar de AUS huisbankier van JPMorgan.

BEKU
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2011 18:56

Re: Buitenland betaling komt niet aan

Ongelezen bericht door BEKU »

Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal geen rekening mee gehouden maar dit zou zeker kunnen. Ik heb namelijk het bedrag in AUD overgemaakt, het is alleen zo dat mij door de medewerker van ING buitenland betalingen is gemeld dat het probleem bij JPMorgan ligt.

Maar als ik Australische Dollars overmaak dan lijkt het me logisch dat ING de conversie doet. Dan zou die Commonwealth bank dit inderdaad in opdracht van ING doen. Dus jouw suggestie zou wel eens hout kunnen snijden.

Dit had ik zelf ook kunnen bedenken maar ik was volledige gefocust op JPMorgan dus bedankt voor deze eyeopener. Ik ga morgen hierover nog eens met ING bellen. :)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Buitenland betaling komt niet aan

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hoe het ook zit, het zal weer terecht komen. Wat u moet doen is uw bank per aangetekend schrijven laten weten dat u alle schade of derving zoals dit heet op haar verhaald. Kijk eens hoe snel alles ineens geregeld is!
Sucees.

Gesloten