LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:waarom gaat aldi eigenlijk zo stug door met die centen? volgends mij zijn zij inderdaad nog de laatse winkel in heel nederland die dat nog doen.

Misschien is het nog de enigste winkel die weet dat het met fatsoen te maken heeft dat je recht hebt op die 1 a 2 cent? Dan hadden ze de cent niet moeten maken!!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:waarom gaat aldi eigenlijk zo stug door met die centen? volgends mij zijn zij inderdaad nog de laatse winkel in heel nederland die dat nog doen.
Wellicht omdat het moederbedrijf duits is en ze daar nog wel steeds afrekeningen met centen verwachten ?
Misschien is het nog de enigste winkel die weet dat het met fatsoen te maken heeft dat je recht hebt op die 1 a 2 cent?
Recht hebben op is een kwestie van afspraken.. Die zou je ook bij de rechter dan moeten kunnen afdwingen en daarbij ben je in dit geval kansloos.
Dan hadden ze de cent niet moeten maken!!
Niet alles wat ooit gemaakt is, moet blijven bestaan.. Met florijnen kun je ook niet meer betalen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door tennis »

angel1978 schreef:Iemand de mening van de consumentenbond gelezen ?

Of het onderzoek van TNO ?
TNS NIPO heeft voorafgaand aan en tijdens de proef onderzoek gedaan naar de mening van consument en ondernemers in Woerden over het afronden en hoe het afronden werkt in de praktijk. Uit het onderzoek blijkt dat de ervaring met het afronden bij consumenten tot een grotere acceptatie van het afronden heeft geleid: 83% van de consumenten uit Woerden staat positief dan wel neutraal tegenover het afronden.
Blijkbaar wil de meerderheid het !

Dat is toch niet representatief om een gemeente als Woerden met 50 000 inwoner, en wel geteld alle leeftijdsgroepen van 0 t/m100 jaar als meerderheid te betitelen.
Je laat mij echt lachen, met zulke argumenten! :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef:


Niet alles wat ooit gemaakt is, moet blijven bestaan.. Met florijnen kun je ook niet meer betalen.

Dat vind ik dus onzin, als iets 1,98 is het wel zo netjes om dat te moeten betalen en niet 2 euro.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is toch niet representatief om een gemeente als Woerden met 50 000 inwoner, en wel geteld alle leeftijdsgroepen van 0 t/m100 jaar als meerderheid te betitelen.
Je hebt het dus niet gelezen begrijp ik.. had je de uitbreiding van de test ook gezien..
Overigen acht ik TNO iets beter in staat om te beoordelen of een proef representatief is dan ene 'tennis'.

Kan nu ook niet echt zeggen dat jouw links hier iets tegenover stellen...

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
angel1978 schreef:


Niet alles wat ooit gemaakt is, moet blijven bestaan.. Met florijnen kun je ook niet meer betalen.

Dat vind ik dus onzin, als iets 1,98 is het wel zo netjes om dat te moeten betalen en niet 2 euro.
Tenzij we met z'n allen hebben afgesproken dat we dit afronden ( en dat hebben we gedaan ). Net als met de gulden.

edit: typo
Laatst gewijzigd door angel1978 op 12 mei 2011 16:32, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef:




Tenzij we met z'n alles hebben afgesproken dat we dit afronden ( en dat hebben we gedaan ). Net als met de gulden.

Vandaar dat ik ook pin :lol:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

lijkt me prima oplossing ( ik ook overigens, maar om een andere reden )..
Dat mag ieder gelukkig voor zich uitmaken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door tennis »

angel1978 schreef:
Dat is toch niet representatief om een gemeente als Woerden met 50 000 inwoner, en wel geteld alle leeftijdsgroepen van 0 t/m100 jaar als meerderheid te betitelen.
Je hebt het dus niet gelezen begrijp ik.. had je de uitbreiding van de test ook gezien..
Overigen acht ik TNO iets beter in staat om te beoordelen of een proef representatief is dan ene 'tennis'.

Kan nu ook niet echt zeggen dat jouw links hier iets tegenover stellen...
Ok, maar ik denk, dat andere hier ook een mening hebben, en hoeven jouw mening niet over te nemen.
Jij kan je nog zo veel door drammen en op de man/leden spelen, je praat niet voor de meerderheid van Nederland, je praat je eigen geloof.
Droom lekker verder!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door tennis »

angel1978 schreef:
Tenzij we met z'n alles hebben afgesproken dat we dit afronden ( en dat hebben we gedaan ). Net als met de gulden.
Ik denk, dat dit allen moet zijn.
Dat is het probleem, wij met allen, hebben dit niet afgesproken, anders waren niet zo veel tegenstanders!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ok, maar ik denk, dat andere hier ook een mening hebben, en hoeven jouw mening niet over te nemen.
Zeker niet..
Jij kan je nog zo veel door drammen en op de man/leden spelen, je praat niet voor de meerderheid van Nederland, je praat je eigen geloof.
Ik praat zeker niet voor de meerderheid van Nederland..

Ik volg / lees echter testen / meetresultaten van een gerenommeerd meetinstituut in Nederland.. Da's geen geloof.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

tennis schreef:
angel1978 schreef:
Tenzij we met z'n alles hebben afgesproken dat we dit afronden ( en dat hebben we gedaan ). Net als met de gulden.
Ik denk, dat dit allen moet zijn.
Dat is het probleem, wij met allen, hebben dit niet afgesproken, anders waren niet zo veel tegenstanders!
Dat denk ik ook.. Dank je, aangepast.

Gelukkig hebben we in Nederland een democratie en bepaalt de meerderheid wat er besloten is.. Als zaken in de wet / regelgeving worden opgenomen, is het dus door dit proces heen geweest..

Dat er dan een groep niet met bepaalde zaken eens is, is jammer maar helaas..
Er wordt genoeg besloten waar ik het ook niet mee eens ben, maar dat is nu eenmaal de gang van zaken in een democratie.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

tennis schreef:
angel1978 schreef:
Tenzij we met z'n alles hebben afgesproken dat we dit afronden ( en dat hebben we gedaan ). Net als met de gulden.
Ik denk, dat dit allen moet zijn.
Dat is het probleem, wij met allen, hebben dit niet afgesproken, anders waren niet zo veel tegenstanders!

En zoveel voorstanders :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door manondoris »

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator] maar goed net gauw bij de aldi boodschap gedaan en ik kreeg keurig 4 cent terug ,ik heb ze in mijn bakje in de auto gegooid waar nog 5 euro aan centen in ligt .wellicht lever ik ze een keer in bij de aldi,mischien zitten ze wel omhoog met de centen :lol:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door witte angora »

Vertel mij eens wat je met die muntjes van een of twee cent kunt kopen, dan vertel ik je waarom ik niet op die dingen zit te wachten. :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Vertel mij eens wat je met die muntjes van een of twee cent kunt kopen, dan vertel ik je waarom ik niet op die dingen zit te wachten. :mrgreen:
Je kan er nog geen kauwgombal van kopen.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Nou op jaarbasis gezien :mrgreen:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd :mrgreen:

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Een gierige eend kan die centjes best gebruiken hoor !

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: C1000 weigert 1 en 2 eurocenten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

CB schreef:
Die krijg je ( m.u.v. de Aldi ) al nergens meer...
Ga maar eens naar TNT-post, daar kreeg ik laatst zonder afronding nog een 1 en 2 eurocent. Die zijn dus ook nog niet zo slim. Of zijn die te klein?
TNT postkantoren waren tot voor kort ook de plaats voor bankzaken van de Postbank welke is opgegaan in ING. Het is aannemelijk dat de kosten voor hen aanzienlijk lager waren.

Gesloten