LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Europe Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wilbertvandenbroek
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 okt 2008 08:37

Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Wilbertvandenbroek »

Hallo mensen, de laatste tijd is er zoals iedereen wel weet onrust in de banksector. Nu vraag ik mij af of de credit europe bank een 'veilige' bank is om je spaargeld te laten staan. Ik heb geen idee of deze bank onder nederlands recht valt van 100.000 euro, en mijn gevoel zegt me dat ik mijn geld beter bij een 'echte' nederlandse bank kan storten. Nu weet ik dat dat gevoel wellicht misplaatst is, dus vraag ik me af of iemand mij advies kan geven.

Gr,

Wilbert van den Broek

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Sowieso zou ik het spreiden, zeker omdat de hoge rentes vaak samen gaan met een minder stabiele bank. Dit wil niet zeggen dat ze bankroet gaan, maar vaak dat ze minder 'vet' hebben.

Credit europe valt onder de 100000 (zie www.crediteurope.nl), maar mocht het nodig zijn dan zal het een tijdje duren voordat je je geld hebt.

Wat ik mijzelf nu zou afvragen: wat is de beste optie (oftewel, wanneer slaap ik gewoon en wanneer maak ik me zorgen), is dat bij abn/rabo/postbank, stort daar een gedeelte heen, is het bij credit europe/ak bank ed, dan laten staan.

Een echt advies kan niemand je op dit moment geven, zie icesave nu...

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Naar mijn bescheiden mening is sparen niet alleen een kwestie van een procentje méér of minder, maar vooral een "heb ik er een goed gevoel bij"!
En laat ík dat nou hebben bij de Toprekening van de Postbank!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

:wink:

Wilbertvandenbroek
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 okt 2008 08:37

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Wilbertvandenbroek »

tja het blijft erg lastig. Mijn gevoel zegt dat een nederlandse bank beter is.

@ rvkeuken: bedoel je met lang wachten dat het langer zou duren bij credit europe voordat je je geld terug krijgt itt een nederlandse bank?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

sorry, nee dat bedoelde ik niet, gewoon het moment van niet meer bij je geld kunnen tot daadwerkelijk geld terug krijgen van de Nederlnadse bank, daar kan enige tijd overheen gaan.

ongeacht welke bank het is, alleen bij de grote nederlandse banken weet je dat de overheid eerder in zal grijpen (=overnemen, zoals abn/fortis nu) en je dan wrschnlk geen beroep hoeft te doen op het garantiestelsel.

Gesloten