LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HabersH
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2018 20:12

Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door HabersH »

De laatste maanden zijn er steeds meer "bedrijven" die het geld overgemaakt willen hebben naar een rekening in Oostenrijk. Zo moet mijn dochter haar huur daar naartoe overmaken, moet mijn vrouw een van haar crediteuren daar betalen.

Ik vraag me af wat de reden hiervan is? Is het belasting ontwijken, wegsluizen van winsten? Iemand enig idee?
Bij voorbaat dank.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom vraagt u niet aan het bedrijf welke de factuur heeft gestuurd

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik betaal wel eens een rekening die op de Deutche Bank gestort moet worden. En toch is het gewoon een Nederlands bedrijf. De tijd dat een Nederlands bedrijf een Nederlandse bankrekening moet hebben is al lang voorbij. Voor de Icesafe crisis leende mensen een ton in Portugal tegen 2% rente en zetten dat op de IJslandse rekening tegen 4% rente. Alles kan tegenwoordig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de eigenaar Emigreerde naar Oostenrijk en daar het geld wil en zijn NL rekening moet stoppen...
Op je dagelijkse rekening zie je of er betaald is en in grensgebied komt dit al jarenlang voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De IBAN begint met AT? Zo niet dan is het geen Oostenrijkse bankrekening.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wel zou ik nogmaals zelf informeren of er geen oplichters tussen zitten die hun bank rekening melden en zo geld van
een bedrijf te plukken, die onderschepte post komt ook voor dus vraag een bevestiging voor je over maakt naar andere nummer of land....

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door Mk »

NeoDutchio schreef:
04 dec 2018 18:55
Ik betaal wel eens een rekening die op de Deutche Bank gestort moet worden. En toch is het gewoon een Nederlands bedrijf. De tijd dat een Nederlands bedrijf een Nederlandse bankrekening moet hebben is al lang voorbij. Voor de Icesafe crisis leende mensen een ton in Portugal tegen 2% rente en zetten dat op de IJslandse rekening tegen 4% rente. Alles kan tegenwoordig.
Dit zijn waarschijnlijk bedrijven die vroeger bij ABN AMRO zaten en zijn overgenomen door Deutsche Bank.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Mk schreef:
05 dec 2018 11:35
NeoDutchio schreef:
04 dec 2018 18:55
Ik betaal wel eens een rekening die op de Deutche Bank gestort moet worden. En toch is het gewoon een Nederlands bedrijf. De tijd dat een Nederlands bedrijf een Nederlandse bankrekening moet hebben is al lang voorbij. Voor de Icesafe crisis leende mensen een ton in Portugal tegen 2% rente en zetten dat op de IJslandse rekening tegen 4% rente. Alles kan tegenwoordig.
Dit zijn waarschijnlijk bedrijven die vroeger bij ABN AMRO zaten en zijn overgenomen door Deutsche Bank.
Waarbij het om zakelijke klanten gaat. En daarbij Deutsche Bank NL is een nederlandse entiteit. Aan het IBAN is dit ook te zien, begint namelijk met NL**DEUT

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Crediteuren willen geld op Oostenrijkse bankrekeningen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Lokaal hoeft ook niet meer, maar nationaal vind ik wel zo prettig.

Gesloten