LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe greencard slechter en duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

@krentje
Mijn eerste klacht bij het KIFID was niet ontvankelijk verklaard, omdat Laser nog geen schriftelijke reactie op mijn klacht had gegeven. Na veel bellen, hebben ze dit eindelijk gedaan. Heb klacht dus recent opnieuw ingediend.
Op zich kreeg ik wel vrij snelle reactie van ontvangst en ook vrij snelle niet ontvankelijk verklaring.

@walthanas
Gelukkig hebben wij deze problemen niet gehad. Ook heeft PaySquare zonder problemen de faciliteit voor gespreid betalen van mijn creditcard gehaald.

Wel hadden ze ons ook gevraagd of ze saldo van Laser Cards mochten overnemen. Hier heb ik toen idd ja op gezegd. Dit leidde tot veel problemen omdat ik op een gegeven moment bij PS een min-saldo ahd en bij Laser een +-saldo. E.e.a. was lekker gekruist dus!
Maar ik heb toen direct in gelost bij PS en mijn incasso bij Laser laten terugboeken.

Paunchy
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2010 21:00

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Paunchy »

Hier nog zo'n lekkere ervaring!

In juni 2009 heb ik bij Lasercards (LaSercard Nederland B.V.) de Visa GreenCard aangevraagd die ik voor € 75,- kon aanschaffen en waarvan de geldigheid levenslang zou zijn! De enige voorwaarde was dat ik de kaart minstens eenmaal per jaar zou gebruiken. Gezien het groene karakter en de aantrekkelijke voorwaarde (ik voorzag al een minimaal gebruik van de kaart) had ik besloten tot aanschaf van de kaart.

Medio juli heb ik de kaart ontvangen. In mijn aanvraag had ik aangegeven dat ik geen krediet wilde hebben en dat bij eventueel gebruik maandelijks het totaal uitstaande bedrag geïnd moest worden. Dat ging al meteen fout ... er werden allemaal vage bedragen van m'n rekening gehaald. Met excuses zouden ze dit veranderen. Dat moet nog gebeuren...

Op 7 september 2009 heb ik telefonisch met LaSer Services afgesproken dat ik in één keer het openstaande bedrag (van een reis) + de eenmalige kaartkosten van € 75,- aan hen zou overmaken omdat ik wars ben van schulden. Dit is ook gebeurd. Nog geen 10 dagen later ontving ik een brief van Lasercards – gedateerd 18 september - dat zij de overeenkomst met mij opzegde omdat de samenwerking met hun huidige businesspartner niet werd voortgezet. Mijn kaart zou nog maar tot 11 november 2009 geldig zijn!! Ik ben op dit voorstel niet ingegaan en heb nu dus ook geen "relatie" met Repay.

Niemand maakt mij wijs dat als ik op 7 september met Lasercards overeenkom om de kaartkosten ineens te betalen, Lasercards nog niet wist dat zij binnen 2 weken hun hele handel zouden overdragen aan Repay. Dit is wel een hele schandalige manier om geld te innen!

Inmiddels heb ik drie maanden telefoontjes achter de rug waarbij Lasercards verwijst naar Repay (daar zou ik nu "een relatie" mee hebben) en Repay verwijst op haar beurt naar Lasercards, want tenslotte heb ik aan Lasercards betaald. Beide partijen verwijzen naar elkaar en geven verder niet thuis.

Resumerend: voor het bezit van de GreenCard van nog geen vier maanden waarin ik vier betalingen heb gedaan, heb ik € 75,- betaald. Schandalig en groffe oplichterij.

Terwijl ik op 8 september een brief heb ontvangen van Lasercards dat zij vanaf die datum maandelijks het volledig uitstaand saldo zullen incasseren, gebeurt dit niet. Ondanks dat ik de vier betalingen tot op de laatste cent betaald hebt en zij de relatie met mij opgezegd hebben, blijk ik toch nog wel voor hen te bestaan: vrolijk inden zij in zowel oktober als in november nog € 25,81 en in december
€ 13,61 van mijn bankrekening, die ik net zo vrolijk weer storneer.
Hierop ontving ik op 2 januari 2010 nog een brief van LaSer Cards over een vermeende betalingsachterstand (waar halen ze het vandaan?). Op 5 januari heb ik opnieuw contact gezocht met de afdeling incasso; dat de medewerkster zelfs durfde te dreigen met een deurwaarder is een gotspé.

Laat de deurwaarder maar komen!

Niels123
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 18:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Niels123 »

Ook ik heb deze hele slechte ervaringen met Laser Visa.
Hun gedrag is ronduit schandalig en arrogant !
Dit moeten wij niet accepteren!
We moeten allemaal naleving van de afspraken (levenslang geen kosten meer bij jaarlijks gebruik) eisen !

Zeg vooral niet op ! (want dat is wat geberut bij de 'overname' door Repay)

Wat gebeurde mij allemaal ?

Ik heb voor het theoretisch goede aanbod mijn oude credit-card opgezegd.
Met de oude maatschappij (International Card Services) had ik nooit problemen.
Met Laser is er constant schandalig gedrag. Ze gedragen zich arrogant en reageren nauwelijks, en dan aggresief.

2 jaar geleden bleek er met mijn kaart-nummer gefraudeerd te zijn in Seoel (Korea) hoewel ik Europa nooit uit geweest ben.
Ik heb dit direct telefonisch en schriftelijk gemeld.
Wat doet Laser ? Zonder dat dit mag (om die reden) en zonder te waarschuwen, melden zij mij aan als WANBETALER bij BKR in Tiel ! Met alle erstige consequenties van dien. Ik merkte dit pas na enige tijd, toen ik van de Bijenkorf keurig een brief ontving, dat mijn klantenkaart was geblokkeerd. Ook kon ik geen nieuw telefoon-abonnement meer afsluiten. En ik kreeg grote problemen met een hypotheek-lening aanvragen.

Volgens BKR was dit op alle fronten tegen de regels !
1. De termijn is veel te kort.
2. Er is niet gewaarschuwd.
3. De reden is ongeldig.

Tijdens navraag bij Laser werd er zoals altijd arrogant en hooghartig geen informatie versterekt. Zij weigerden mij te zeggen of ze mij aangemeld hadden. Uiteindelijk moest ik eerst via een officiële opvraging van mijn gegevens bij BKR, bewijzen aan Laser dat zij mij zelf aangemeld hadden!
Dit alles is gelopen via mijn rechtsbijstand-verzekering en heeft EEN JAAR geduurd.

Nu is de kaart net weer een jaar in gebruik, krijg je doodleuk te horen dat de boel wordt stop gezet ! Al die ellende straks zeker ook nog hebben moeten meemaken voor een oplichters-produkt.

De arrogantie ten top !

Dit hoeven wij volgens mij niet te accepteren.
Ik heb dit 2e probleem opnieuw bij mijn rechtsbijstand (DAS) neer gelegd.
Ik wil iedereen oproepen ook zijn rechtsbijstand in te schakelen.

En radar, breng dit in de publiciteit want het zijn echte schurken, daar bij Laser in Den Bosch.

dr. hook
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door dr. hook »

Bijgaande reactie, die op belgische site te lezen valt, van de directeur van Repay wil ik jullie niet onthouden. Te triest voor woorden echt. Hij geeft de klanten de schuld! Deze man heeft nog nooit van Marketing gehoord denk ik. Als je keihard liegt, zoals hij overduidelijk doet, krijg je het effect van een boemerang. Klanten pikken dat niet en hij krijgt de boemerang in zijn nek. Allereerst hebben ze ons als klanten opgelicht door de belofte dat je levenslang voor €75,- de greencard kan gebruiken te breken. Maar dat lag natuurlijk niet aan Repay dat lag aan Lasercards. Dit moet toch niet mogelijk zijn deze zakkenvuller geeft de klant de schuld voor de puinhoop die ze zelf hebben gecreerd en dan gaat ie ook nog gladde praatjes verkopen. Trap er niet in mensen! Bijgaand de nonsens die deze vent durft te verkondigen:

Bunnik stelt: "In dat aanvraagproces zijn door aanvragers foutjes gemaakt. Logisch, want de papierwinkel is door de wetgeving best uitgebreid. Maar wij mogen die klanten geen kaart laten sturen zonder dat de aanvraag compleet kan worden verwerkt. Een deel van deze klanten is vervolgens gaan klagen dat de kaart niet op tijd bij hen was. Heel vervelend, maar niet het gevolg van het feit dat wij de zaken niet op orde hadden. Paysquare heeft juist een hele goede servicereputatie. Een stuk of twintig mensen laten hun ongenoegen nu blijken bij consumentenprogramma’s.” Wie de nieuwe consumentenkaart wilde hebben, kreeg een blauwe VISAcard toegestuurd, die wel alle aankopen compenseert. De definitieve groene, gekozen na een ontwerpwedstrijd, komt in februari.

krentje
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 dec 2009 14:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door krentje »

@Tommy75 O jé, dan zal mijn klacht ook wel niet ontvankelijk zijn. Ik vind dit wel een rare eis, je kan die organisatie toch niet dwingen om een brief te schrijven? Dus als zij niet zo fatsoenlijk zijn, dan vis jij achter het net!
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Met wat voor argumenten, bedoel ik?
Ik heb trouwens per mail een kopie van mijn overenkomst gekregen, die even onleesbaar was als mijn papieren exemplaar. Dus dat zal het KIFID ook wel niet voldoende vinden. En wat dan?
Bij mij ging het ook mis met het overnemen van het saldo. Ik hoop dat Laser snel terugboekt.
Ik heb trouwens behalve het opzeggen en hun reactie daarop geen slechte ervaringen met Laser en Repay. Ook nu geen gedoe over bestedingslimiet, etc.

Corien

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Uiteindelijk heeft Laser me wel een afwijzingsbrief gestuurd. Zonder al teveel gedoe overigens. Ik heb gewoon gezegd dat ik een klacht wilde indienen en daarvoor schriftelijke reactie nodig had. Paar dagen later lag deze in de bus.

Het is overigens wel slim van ze om bij klachten dus eerst een telefonische reactie te geven. Ze weten wsl. heel goed dat je hierdoor geen klacht kunt indienen bij het KIFID.

Wacht nu weer op nieuwe reactie KIFID.

Mijn overeenkomst was wsl. door mijn eigen kopieerapparaat onleesbaar geworden, die van Laser was nl. zeer goed te lezen.

Mijn ervaringen met RePay zijn overigens ook verder goed. Uitgezonderd dat gedoe met saldo inlossen. Laser ook geen echte problemen gehad (tot op het einde natuurlijk...).

devl
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2010 15:48

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door devl »

Heeft iemand nog nieuws? Is het mogelijk ergens een klacht in te dienen en/of gaat Radar er iets aan doen?

Mij is uiteraard hetzelfde overkomen: ik had ong. 2 jaar een Visa Greencard twv 75 euro 'levenslang' die eind 2009 opeens werd opgezegd. Ik heb toen, zonder de oude op te zeggen, de aanvraag bij het nieuwe bedrijf ingediend. Hierop kreeg ik in eerste instantie de mededeling dat ik binnen een paar weken de nieuwe kaart thuis zou krijgen. Anderhalve maand later moest ik zelf bellen om te horen te krijgen dat er meer informatie nodig was. Nu heb ik, na heel wat heen en weer gemail, VANDAAG (15 maart 2010) te horen gekregen dat ik afgewezen ben, terwijl mijn financiele situatie vrijwel hetzelfde is als ten tijde van de aanvraag van de oorspronkelijke kaart!

Wat kan ik hieraan doen?

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door walthanas »

devl schreef: Wat kan ik hieraan doen?
Door hier te klagen kunnen toekomstige potentiele klanten van dat groepje oplichters hopelijk nog voor een andere CC-provider kiezen, maar zelf word je daar niet veel wijzer van. :-(

Voor jezelf zou ik kijken of een CC van bijvoorbeeld de ANWB een alternatief is.

dr. hook
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door dr. hook »

Dat stel laaie lichters lijkt er ook nog mee weg te komen :evil: Mogelijk gaat het om een te kleine groep klanten die met deze oplichting geconfronteerd zijn. Tsja wat kun je er aan doen?! Je groen en geel ergeren, klachten indienen bij verschillende instanties, je rechtsbijstand inschakelen?! Ik had geen zin aan al die ergernis en ben nu tevreden gebruiker van Visa card bij OHRA. Is met € 17,50 één van de goedkoopste Creditcards. ANWB is nog goedkoper maar dan moet je wel lid zijn.

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Mijn klacht bij het KIFID loopt nog. Wachten nu nog op tegenreactie van Laser. Dan mogen wij eventueel weer reageren en dan heeft laser het laatste woord.
O.b.v. daarvan zal Kifid uitspraak doen.

We wachten dus nog maar even af!

krentje
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 dec 2009 14:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door krentje »

3 Maanden geleden heb ik een klacht ingediend bij het Kifid. na de ontvangstbevestiging heb ik nooit meer wat gehoord! Waar kun je klachten over het Kifid indienen? :wink: Ik zal er maar eens achteraan gaan.

krentje
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 dec 2009 14:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door krentje »

Ik heb het Kifid geschreven hoe de stand van zaken was m.b.t. mijn klacht. En vandaag werd ik gebeld: er hebben meer mensen geklaagd en ze hebben op 20/4 een gesprek met Laser! Nog even geduld.

simonroos
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2009 18:32

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door simonroos »

BEDANKT Krentje, ik heb 75 euro kaartbijdrage ingehouden en gestorneerd, en krijg nu allerlei dreigbrieven en dreig smsjes. Heb Laser geschreven dat ik alleen gehoor geef aan een oproep om voor een rechter te verschijnen.
Houdt ons svp geinformeerd over de reactie van kifid.

baltar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 12:06

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door baltar »

Ik heb de kaart ook een jaar kunnen gebruiken en 50 euro betaald. Oplichters zijn het, niets anders.

En dan net zo doen dat ze kopers tegemoet komen met hun aanbod om 2 jaar de nieuwe kaart gratis te krijgen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze vantevoren al wisten dat de overeenkomst beeindigd zou worden.

Wat mij ook irriteerde is dat je voor het aanvragen van de nieuwe kaart weer alles opnieuw moest invullen totaan het verstrekken van een kopie van je legitimatiebewijs.

Alleen daarom al heb ik de nieuwe kaart niet meer genomen. Ik zit nu bij de Rabobank met mijn creditkaart en ben af van dit soort waardeloze bedrijven.

krentje
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 dec 2009 14:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door krentje »

Ik heb niks meer gehoord van het Kifid; jij wel, Tommy75?
Het heeft blijkbaar z'n tijd nodig.

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Ik heb ook nog niks gehoord. Zal eens even gaan bellen....

Een hoop gedoe voor 75 euro, maar goed, ik wil Laser ook niet zomaar laten 'winnen'!

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Update: Bericht gehad van het KIFID.

Een lange uitgebreide brief, maar het komt er in het kort op neer dat we gelijk gekregen hebben. Laser heeft inderdaad in haar communicatie teveel de nadruk gelegd op het 'levenslange' gratis karakter van de kaart.

Helaas is de uitkomst echter niet dat jeje € 75 euro terug krijgt. Wel kun je een nieuwe kaart van Laser krijgen, tegen de oude voorwaarden van de Greencard.
Dus (levenslang?) geen kaartbijdrage, mits je minimaal voor € 1 per jaar uitgeeft via je kaart.

Ondanks dat ik Laser eigenlijk niet meer vertrouw, ga ik de kaart toch maar nemen. In ieder geval een paar jaar 'profiteren' van ze!

De andere Greencard wordt na de gratis 2 jaren bij RePay opgezegd.

simonroos
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2009 18:32

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door simonroos »

Inmiddels hebben vele voormalige Greencard gebruikers een andere kaart aangeschaft, wij ook, en zijn niet meer van plan om terug te gaan naar Laser. Zwakke uitspraak, het bekende compromis..... Vind dat de uitspraak minimaal zou moeten zijn dat we de keus hebben om terug te gaan of anders die 75 euro terugkrijgen.

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door walthanas »

simonroos schreef:Inmiddels hebben vele voormalige Greencard gebruikers een andere kaart aangeschaft, wij ook, en zijn niet meer van plan om terug te gaan naar Laser. Zwakke uitspraak, het bekende compromis..... Vind dat de uitspraak minimaal zou moeten zijn dat we de keus hebben om terug te gaan of anders die 75 euro terugkrijgen.
Ja, dat geldt ook voor ons. We hebben er nu eentje van de ANWB, en als het aan ons ligt zullen we nooit meer wat voor product dan ook van Lasercards afnemen. Mond op mondreclame doet de rest!

Ze hebben zichzelf uiteindelijk het hardste met dit soort van verwerpelijke praktijken.

krentje
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 dec 2009 14:50

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door krentje »

Ziezo, gewonnen!
Ik vind dit een alleszins acceptabel aanbod, dat gaan we dus ook doen. Meer had ik echt niet verwacht. Geld terug terwijl je al een aantal jaren die kaart gebruikt hebt, zoals wij, dat is toch niet reëel? Wat ik jammer vind is dat deze kaart blijkbaar niet 'green' is; tenminste, daar hoor ik ze niet over. En je wordt opnieuw financieel gescreend, dat vind ik raar.
Ik word nou ook niet echt blij van Laser, maar ik heb behalve dat opzeggen nooit problemen gehad. Dus we gaan fijn weer door met onze levenslang gratis creditcard. Hoe lang zou het deze keer duren, levenslang?

Gesloten