LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Postbank - erger kan niet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Butterdoesntfly
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03

De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Butterdoesntfly »

Tot mijn zeer grote vreugde ben ik al twee jaar een Rabobankklant. Voorheen was ik al vanaf mijn Penniemaatje lid van de Postbank. Wat een ramp!

Toen ik oud genoeg was om mijn geld zelf te beheren en mijn gloednieuwe pinpas te laten wapperen, kreeg ik na een tijdje een spaarrekening. Geweldig natuurlijk, en ik spaarde me suf. Baantje hier, baantje daar, geld binnen, hup, op de spaarrekening. Want je krijgt tenslotte rente.

De komst van het internetbankieren was een enorme uitkomst. Eindelijk kon ik mijn geld zo van mijn gewone naar mijn spaarrekening overzetten. Heerlijk!

Althans, tot ik erachter kwam dat het minstens een dag duurde voor MIJN geld op MIJN rekening stond. Van mijn spaarrekening was het dan al afgeschreven, maar pas de volgende dag stond het op mijn gewone rekening. Sterker nog: het duurde maar liefst drie werkdagen voor mensen, die bij een andere bank zaten, geld van mij ontvingen. Belachelijk! Wat deed de Postbank intussen met dat geld? Lekker rente vangen? Want in die drie dagen was het geld van niemand anders dan van de Postbank. Stelletje aasgieren...

Maar goed, ik kon er nog mee leven. Tot op de dag van Het Winterjasdrama. Ik huppelde gemoedelijk door de stad op zoek naar een winterjas. De dag ervoor had ik, in voorbereiding op mijn winkeldag, geld naar mezelf overgemaakt. Toen ik De Winterjas Van Mijn Dromen had gezien, wilde ik hem uiteraard kopen. Wat bleek? Saldo ontoereikend.

Onmogelijk, dacht ik, maar dit bleek toch waar. Een telefoontje naar de Postbank dan maar.
'Mevrouw, er is iets misgegaan, maar ik doe nu een spoedboeking voor u,' zei de man. 'Gratis.'
Uiteraard is dat gratis. Het is verdorie mijn geld en jullie fout.
'Fijn,' zei ik, 'een spoedboeking. Maar wat betekent "spoed" bij jullie?'
'Morgen staat het op uw rekening!' meldde de man vrolijk.
Ik regaeerde iets minder vrolijk. 'Wilt u beweren,' zei ik, 'dat zelfs al had ik een miljoen op mijn spaarrekening staan, ik met geen mogelijkheid zelfs maar een flesje water kan pinnen bij de supermarkt?'
'Eh, ja,' stamelde de man, 'dat zou u zo kunnen zien.'
'En wilt u beweren,' ging ik verder, 'dat het niet uitmaakt hoeveel geld ik heb, want ik kan het TOCH niet uitgeven wanneer IK dat wil?'
'Nou mevrouw,' suste de man, 'het is tenslotte uw SPAARrekening.'
'Ja,' zei ik. 'Het is MIJN spaarrekening. En met het geld, MIJN geld, wil ik kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. Ik zeg nu graag mijn rekening bij de Postbank op.'

Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Trapito »

Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.
Euh..., maar ik heb al een Winterjas! :lol:

Butterdoesntfly
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Butterdoesntfly »

Zomerjas ook al geregeld? :P

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Trapito »

Zomerjas ook al geregeld? :P
Zomer jas nog niet maar dan heb ik weer een ander probleem.
Ik kan niet meer pinnen van de Postbank.
Per januari j.l. rekening opgezegd daar. :D

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door SJZ »

Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.
Dan zou ik graag weten welke spaarrekening jij aan een geldbewuste medemens adviseert.

Momenteel krijg ik 3,65% op mijn spaarrekeningen, zowel papieren als internetrekeningen. Geen beperkende voorwaarden.

Welke Rabobankrekening is dan geschikt voor mij als geldbewust persoon?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Noble »

:lol: :lol:

Zomer/winter 't zal me een worst wezen....

het gaat om haar karákter.... en dat spreekt mij wel aan.. :wink:
tot ik erachter kwam dat het minstens een dag duurde voor MIJN geld op MIJN rekening stond
Joepiiiiiiii!! ze zijn er nog... mensen met ogen open!!
(en een mondje thuis... :wink: )
ja,' zei ik. 'Het is MIJN spaarrekening. En met het geld, MIJN geld, wil ik kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. Ik zeg nu graag mijn rekening bij de Postbank op.'
woehaa, wat had ik hier graag náást gestaan... :o

Alle respect voor U Butterdoesntfly,

mvgr

Noble

Butterdoesntfly
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Butterdoesntfly »

SJZ: bij de DSB-bank heb je iets vergelijkbaars, rond de 3,5%. Inderdaad, dat is iets minder dan 3,65%. Alhoewel ik dan van mening ben dat je er wat voor over moet hebben om je eigen geld te beheren. Ik laat dat liever niet door een bank bepalen.

Wat de Rabobank al aangeeft op hun website:
Soms wilt u onverwachts uw spaargeld gebruiken. Met Rabo Internetbankieren kunt u in een handomdraai uw geld overboeken tussen uw eigen rekeningen.
Noble: bedankt! ;)

Trapito: gefeliciteerd!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door SJZ »

SJZ: bij de DSB-bank heb je iets vergelijkbaars, rond de 3,5%.
1. Dat is dus geen Raborekening, dus je geeft geen antwoord op mijn vraag.
2. 3,5% is te weinig om tevreden mee te zijn.

MAXIEM

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Sinds vorige week woensdag zijn overboekingen bij de Postbank tussen internetrekening en girorekening visa versa real-time.

Maxiem.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Trapito »

het gaat om haar karákter.... en dat spreekt mij wel aan.. Wink
Ja Noble, beperk een vrouw in het winkelen en ze vechten als een leeuw :D

PS.
Zomer/winter 't zal me een worst wezen....
Ga in de winter dan maar met je zwembroek in de tuin zitten.
Als je het niet erg vindt, ik heb er wel verschil in. :lol:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Noble »

@ Trapito:
Ga in de winter dan maar met je zwembroek in de tuin zitten.
Als je het niet erg vindt, ik heb er wel verschil in. :lol:
Doe ik ook... jawel... maar níet hier in Nederland.. :wink:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Inter »

@@@

Sinds vorige week woensdag zijn overboekingen bij de Postbank tussen internetrekening en girorekening visa versa real-time.

Maxiem.
Dat is alleen bij de rekeningen van hun zelf .

Voor de hoogste rente hier :
http://www.vraagalex.nl/spaarhulp/

Als alternatief voor het terziele gaande spaarhulp .

Of op http://www.beursgorilla.nl
Nee , het is niet de site van Bokito .

Butterdoesntfly
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Butterdoesntfly »

Natuurlijk. Alleen weet ik dat het bij de Postbank nog steeds zo traag gaat. Mijn jongere zus heeft daar namelijk nog steeds een rekening.

Iets dat na twee jaar nog niet (veel) veranderd is, lijkt me niet verouderd of achterhaald.

pineapple
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:46

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door pineapple »

De postbank is helemaal niet traag. Ik heb bij hen een rekening. Als een baas mij betaalt dan heb ik het dezelfde dag. Dus wat bedoel je met traag?
Postbank is een goede bank en het wordt alleen maar beter onder de naam ING.

techno essie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 16:36

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door techno essie »


Geplaatst op: 28 Mei 2007 22:50 Onderwerp:



De postbank is helemaal niet traag. Ik heb bij hen een rekening. Als een baas mij betaalt dan heb ik het dezelfde dag. Dus wat bedoel je met traag?
Ja slimmerikje :roll: als jou werkgever ook de postbank heeft heb je het idd dezelfde dag nog.
Maar zit hij bij de rabobank dan kan het wel 3 dagen duren, ik heb collega`s die bij de postbank zitten en die hebben echt pas 3 dagen later als ik want ik zit bij de Rabobank en me werkgever ook.

Bij de Rabobank is het zelfs zo als je dus ook telebankieren doet en je wilt geld van je spaarrekening overboeken naar je betaalrekening dan kan je dus binnen 10 min naar de pin en heb je dus je spaargeld in je handen.

Oja en nog iets zo stom van de postbank dat er geen chip op je pinpas zit en die dus apart moet aan vragen en nog geld ervoor moet betalen (afleggers) maar je kan wel dezelfde pincode gebruiken als je gewone pinpas, zit je dan met 2 van die passen.

De rabobank snapt het gelukkig hoe iritant 2 passen in je portomonee is !!!
en de SERVICE is steen goed bij de rabobank en dat vind ik toch wel erg belanrijk vanplaats die 3,5 procent rente op je rekening.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Ben in het verleden ontevrede geweest over de Rabobank maar dat is weer omgeslagen naar een tevrede gevoel.

Inderdaad zoals SJZ al vermeld krijg je bij de Rabo niet de hoogste rente maar ik ben tevrede met mijn 3,2% over mijn internetbonus rekening met aanvullende voorwaarden.

Belangrijker vind ik de service en het gevoel dat je bij een bank heb. Hoewel dit persoonlijk is vind ik beide belangrijk. Zoals vaker vermeld zit het met de service van mijn rabobank wel goed. Vragen worden snel en vakkundig beantwoordt, er worden suggesties gegeven, er wordt meegedacht en bovenal persoonlijke aandacht.

Dan maar 0,45% minder maar ik ben tevrede :lol:

pineapple
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:46

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door pineapple »

Ja slimmerikje als jou werkgever ook de postbank heeft heb je het idd dezelfde dag nog.
Maar zit hij bij de rabobank dan kan het wel 3 dagen duren, ik heb collega`s die bij de postbank zitten en die hebben echt pas 3 dagen later als ik want ik zit bij de Rabobank en me werkgever ook.
@techno essie. Het is helemaal niet waar wat je zegt! Mijn baas heeft een bankrekening en ze storten het geld voor 12.00 uur en dan is het dezelfde dag op m'n rekening.
Het kan helemaal niet dat je collega's 3 dagen moeten wachten op hun geld. Postbank is sneller geworden.
Het kan hoogstens 1 dag duren.

pineapple
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:46

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door pineapple »

Ok dan ligt het aan de rabobank en niet aan de postbank zoals gesuggereerd wordt.
Want postbank is sneller geworden en niet meer zoals vroeger dat je 3 dagen op je geld moet wachten.
Hopelijk wordt het nog beter als ze verder gaan onder de naam ING.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door Noble »

Hopelijk wordt het nog beter als ze verder gaan onder de naam ING.
Dat zal niet uitmaken...

de "postbankgroep" bestaat al wat langer.. (dacht zo rond eind jaren 80) alleen de naam veranderde door samengaan met wéér andere..

De service werd alleen steeds minder....


of ze moeten nu werk gaan maken van service..onder de wéér nieuwe naam.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Postbank - erger kan niet

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar zit hij bij de rabobank dan kan het wel 3 dagen duren, ik heb collega`s die bij de postbank zitten en die hebben echt pas 3 dagen later als ik want ik zit bij de Rabobank en me werkgever ook.
En waar ligt dat dan aan?

Als ik 's avonds geld overboek VAN mijn Argentarekening NAAR mijn Postbankrekening dan zie ik het de volgende dag al op mijn rekening staan. Andersom lukt het mij ook in een dag.

Dus aan de Postbank ligt het niet ???

Gesloten