LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Postbank - erger kan niet
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03
De Postbank - erger kan niet
Tot mijn zeer grote vreugde ben ik al twee jaar een Rabobankklant. Voorheen was ik al vanaf mijn Penniemaatje lid van de Postbank. Wat een ramp!
Toen ik oud genoeg was om mijn geld zelf te beheren en mijn gloednieuwe pinpas te laten wapperen, kreeg ik na een tijdje een spaarrekening. Geweldig natuurlijk, en ik spaarde me suf. Baantje hier, baantje daar, geld binnen, hup, op de spaarrekening. Want je krijgt tenslotte rente.
De komst van het internetbankieren was een enorme uitkomst. Eindelijk kon ik mijn geld zo van mijn gewone naar mijn spaarrekening overzetten. Heerlijk!
Althans, tot ik erachter kwam dat het minstens een dag duurde voor MIJN geld op MIJN rekening stond. Van mijn spaarrekening was het dan al afgeschreven, maar pas de volgende dag stond het op mijn gewone rekening. Sterker nog: het duurde maar liefst drie werkdagen voor mensen, die bij een andere bank zaten, geld van mij ontvingen. Belachelijk! Wat deed de Postbank intussen met dat geld? Lekker rente vangen? Want in die drie dagen was het geld van niemand anders dan van de Postbank. Stelletje aasgieren...
Maar goed, ik kon er nog mee leven. Tot op de dag van Het Winterjasdrama. Ik huppelde gemoedelijk door de stad op zoek naar een winterjas. De dag ervoor had ik, in voorbereiding op mijn winkeldag, geld naar mezelf overgemaakt. Toen ik De Winterjas Van Mijn Dromen had gezien, wilde ik hem uiteraard kopen. Wat bleek? Saldo ontoereikend.
Onmogelijk, dacht ik, maar dit bleek toch waar. Een telefoontje naar de Postbank dan maar.
'Mevrouw, er is iets misgegaan, maar ik doe nu een spoedboeking voor u,' zei de man. 'Gratis.'
Uiteraard is dat gratis. Het is verdorie mijn geld en jullie fout.
'Fijn,' zei ik, 'een spoedboeking. Maar wat betekent "spoed" bij jullie?'
'Morgen staat het op uw rekening!' meldde de man vrolijk.
Ik regaeerde iets minder vrolijk. 'Wilt u beweren,' zei ik, 'dat zelfs al had ik een miljoen op mijn spaarrekening staan, ik met geen mogelijkheid zelfs maar een flesje water kan pinnen bij de supermarkt?'
'Eh, ja,' stamelde de man, 'dat zou u zo kunnen zien.'
'En wilt u beweren,' ging ik verder, 'dat het niet uitmaakt hoeveel geld ik heb, want ik kan het TOCH niet uitgeven wanneer IK dat wil?'
'Nou mevrouw,' suste de man, 'het is tenslotte uw SPAARrekening.'
'Ja,' zei ik. 'Het is MIJN spaarrekening. En met het geld, MIJN geld, wil ik kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. Ik zeg nu graag mijn rekening bij de Postbank op.'
Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.
Toen ik oud genoeg was om mijn geld zelf te beheren en mijn gloednieuwe pinpas te laten wapperen, kreeg ik na een tijdje een spaarrekening. Geweldig natuurlijk, en ik spaarde me suf. Baantje hier, baantje daar, geld binnen, hup, op de spaarrekening. Want je krijgt tenslotte rente.
De komst van het internetbankieren was een enorme uitkomst. Eindelijk kon ik mijn geld zo van mijn gewone naar mijn spaarrekening overzetten. Heerlijk!
Althans, tot ik erachter kwam dat het minstens een dag duurde voor MIJN geld op MIJN rekening stond. Van mijn spaarrekening was het dan al afgeschreven, maar pas de volgende dag stond het op mijn gewone rekening. Sterker nog: het duurde maar liefst drie werkdagen voor mensen, die bij een andere bank zaten, geld van mij ontvingen. Belachelijk! Wat deed de Postbank intussen met dat geld? Lekker rente vangen? Want in die drie dagen was het geld van niemand anders dan van de Postbank. Stelletje aasgieren...
Maar goed, ik kon er nog mee leven. Tot op de dag van Het Winterjasdrama. Ik huppelde gemoedelijk door de stad op zoek naar een winterjas. De dag ervoor had ik, in voorbereiding op mijn winkeldag, geld naar mezelf overgemaakt. Toen ik De Winterjas Van Mijn Dromen had gezien, wilde ik hem uiteraard kopen. Wat bleek? Saldo ontoereikend.
Onmogelijk, dacht ik, maar dit bleek toch waar. Een telefoontje naar de Postbank dan maar.
'Mevrouw, er is iets misgegaan, maar ik doe nu een spoedboeking voor u,' zei de man. 'Gratis.'
Uiteraard is dat gratis. Het is verdorie mijn geld en jullie fout.
'Fijn,' zei ik, 'een spoedboeking. Maar wat betekent "spoed" bij jullie?'
'Morgen staat het op uw rekening!' meldde de man vrolijk.
Ik regaeerde iets minder vrolijk. 'Wilt u beweren,' zei ik, 'dat zelfs al had ik een miljoen op mijn spaarrekening staan, ik met geen mogelijkheid zelfs maar een flesje water kan pinnen bij de supermarkt?'
'Eh, ja,' stamelde de man, 'dat zou u zo kunnen zien.'
'En wilt u beweren,' ging ik verder, 'dat het niet uitmaakt hoeveel geld ik heb, want ik kan het TOCH niet uitgeven wanneer IK dat wil?'
'Nou mevrouw,' suste de man, 'het is tenslotte uw SPAARrekening.'
'Ja,' zei ik. 'Het is MIJN spaarrekening. En met het geld, MIJN geld, wil ik kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. Ik zeg nu graag mijn rekening bij de Postbank op.'
Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.
Re: De Postbank - erger kan niet
Euh..., maar ik heb al een Winterjas!Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03
Re: De Postbank - erger kan niet
Zomerjas ook al geregeld?
Re: De Postbank - erger kan niet
Zomer jas nog niet maar dan heb ik weer een ander probleem.Zomerjas ook al geregeld?
Ik kan niet meer pinnen van de Postbank.
Per januari j.l. rekening opgezegd daar.
Re: De Postbank - erger kan niet
Dan zou ik graag weten welke spaarrekening jij aan een geldbewuste medemens adviseert.Nog dezelfde dag opende ik een rekening bij de Rabobank. Ik adviseer elke geldbewuste medemens hetzelfde te doen.
Momenteel krijg ik 3,65% op mijn spaarrekeningen, zowel papieren als internetrekeningen. Geen beperkende voorwaarden.
Welke Rabobankrekening is dan geschikt voor mij als geldbewust persoon?
Re: De Postbank - erger kan niet
Zomer/winter 't zal me een worst wezen....
het gaat om haar karákter.... en dat spreekt mij wel aan..
Joepiiiiiiii!! ze zijn er nog... mensen met ogen open!!tot ik erachter kwam dat het minstens een dag duurde voor MIJN geld op MIJN rekening stond
(en een mondje thuis... )
woehaa, wat had ik hier graag náást gestaan...ja,' zei ik. 'Het is MIJN spaarrekening. En met het geld, MIJN geld, wil ik kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil. Ik zeg nu graag mijn rekening bij de Postbank op.'
Alle respect voor U Butterdoesntfly,
mvgr
Noble
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03
Re: De Postbank - erger kan niet
SJZ: bij de DSB-bank heb je iets vergelijkbaars, rond de 3,5%. Inderdaad, dat is iets minder dan 3,65%. Alhoewel ik dan van mening ben dat je er wat voor over moet hebben om je eigen geld te beheren. Ik laat dat liever niet door een bank bepalen.
Wat de Rabobank al aangeeft op hun website:
Trapito: gefeliciteerd!
Wat de Rabobank al aangeeft op hun website:
Noble: bedankt!Soms wilt u onverwachts uw spaargeld gebruiken. Met Rabo Internetbankieren kunt u in een handomdraai uw geld overboeken tussen uw eigen rekeningen.
Trapito: gefeliciteerd!
Re: De Postbank - erger kan niet
1. Dat is dus geen Raborekening, dus je geeft geen antwoord op mijn vraag.SJZ: bij de DSB-bank heb je iets vergelijkbaars, rond de 3,5%.
2. 3,5% is te weinig om tevreden mee te zijn.
Re: De Postbank - erger kan niet
@@@
Sinds vorige week woensdag zijn overboekingen bij de Postbank tussen internetrekening en girorekening visa versa real-time.
Maxiem.
Sinds vorige week woensdag zijn overboekingen bij de Postbank tussen internetrekening en girorekening visa versa real-time.
Maxiem.
Re: De Postbank - erger kan niet
Ja Noble, beperk een vrouw in het winkelen en ze vechten als een leeuwhet gaat om haar karákter.... en dat spreekt mij wel aan.. Wink
PS.
Ga in de winter dan maar met je zwembroek in de tuin zitten.Zomer/winter 't zal me een worst wezen....
Als je het niet erg vindt, ik heb er wel verschil in.
Re: De Postbank - erger kan niet
@ Trapito:
Doe ik ook... jawel... maar níet hier in Nederland..Ga in de winter dan maar met je zwembroek in de tuin zitten.
Als je het niet erg vindt, ik heb er wel verschil in.
Re: De Postbank - erger kan niet
Dat is alleen bij de rekeningen van hun zelf .@@@
Sinds vorige week woensdag zijn overboekingen bij de Postbank tussen internetrekening en girorekening visa versa real-time.
Maxiem.
Voor de hoogste rente hier :
http://www.vraagalex.nl/spaarhulp/
Als alternatief voor het terziele gaande spaarhulp .
Of op http://www.beursgorilla.nl
Nee , het is niet de site van Bokito .
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 mei 2007 12:03
Re: De Postbank - erger kan niet
Natuurlijk. Alleen weet ik dat het bij de Postbank nog steeds zo traag gaat. Mijn jongere zus heeft daar namelijk nog steeds een rekening.
Iets dat na twee jaar nog niet (veel) veranderd is, lijkt me niet verouderd of achterhaald.
Iets dat na twee jaar nog niet (veel) veranderd is, lijkt me niet verouderd of achterhaald.
Re: De Postbank - erger kan niet
De postbank is helemaal niet traag. Ik heb bij hen een rekening. Als een baas mij betaalt dan heb ik het dezelfde dag. Dus wat bedoel je met traag?
Postbank is een goede bank en het wordt alleen maar beter onder de naam ING.
Postbank is een goede bank en het wordt alleen maar beter onder de naam ING.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mei 2007 16:36
Re: De Postbank - erger kan niet
Ja slimmerikje als jou werkgever ook de postbank heeft heb je het idd dezelfde dag nog.
Geplaatst op: 28 Mei 2007 22:50 Onderwerp:
De postbank is helemaal niet traag. Ik heb bij hen een rekening. Als een baas mij betaalt dan heb ik het dezelfde dag. Dus wat bedoel je met traag?
Maar zit hij bij de rabobank dan kan het wel 3 dagen duren, ik heb collega`s die bij de postbank zitten en die hebben echt pas 3 dagen later als ik want ik zit bij de Rabobank en me werkgever ook.
Bij de Rabobank is het zelfs zo als je dus ook telebankieren doet en je wilt geld van je spaarrekening overboeken naar je betaalrekening dan kan je dus binnen 10 min naar de pin en heb je dus je spaargeld in je handen.
Oja en nog iets zo stom van de postbank dat er geen chip op je pinpas zit en die dus apart moet aan vragen en nog geld ervoor moet betalen (afleggers) maar je kan wel dezelfde pincode gebruiken als je gewone pinpas, zit je dan met 2 van die passen.
De rabobank snapt het gelukkig hoe iritant 2 passen in je portomonee is !!!
en de SERVICE is steen goed bij de rabobank en dat vind ik toch wel erg belanrijk vanplaats die 3,5 procent rente op je rekening.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14
Re: De Postbank - erger kan niet
Ben in het verleden ontevrede geweest over de Rabobank maar dat is weer omgeslagen naar een tevrede gevoel.
Inderdaad zoals SJZ al vermeld krijg je bij de Rabo niet de hoogste rente maar ik ben tevrede met mijn 3,2% over mijn internetbonus rekening met aanvullende voorwaarden.
Belangrijker vind ik de service en het gevoel dat je bij een bank heb. Hoewel dit persoonlijk is vind ik beide belangrijk. Zoals vaker vermeld zit het met de service van mijn rabobank wel goed. Vragen worden snel en vakkundig beantwoordt, er worden suggesties gegeven, er wordt meegedacht en bovenal persoonlijke aandacht.
Dan maar 0,45% minder maar ik ben tevrede
Inderdaad zoals SJZ al vermeld krijg je bij de Rabo niet de hoogste rente maar ik ben tevrede met mijn 3,2% over mijn internetbonus rekening met aanvullende voorwaarden.
Belangrijker vind ik de service en het gevoel dat je bij een bank heb. Hoewel dit persoonlijk is vind ik beide belangrijk. Zoals vaker vermeld zit het met de service van mijn rabobank wel goed. Vragen worden snel en vakkundig beantwoordt, er worden suggesties gegeven, er wordt meegedacht en bovenal persoonlijke aandacht.
Dan maar 0,45% minder maar ik ben tevrede
Re: De Postbank - erger kan niet
@techno essie. Het is helemaal niet waar wat je zegt! Mijn baas heeft een bankrekening en ze storten het geld voor 12.00 uur en dan is het dezelfde dag op m'n rekening.Ja slimmerikje als jou werkgever ook de postbank heeft heb je het idd dezelfde dag nog.
Maar zit hij bij de rabobank dan kan het wel 3 dagen duren, ik heb collega`s die bij de postbank zitten en die hebben echt pas 3 dagen later als ik want ik zit bij de Rabobank en me werkgever ook.
Het kan helemaal niet dat je collega's 3 dagen moeten wachten op hun geld. Postbank is sneller geworden.
Het kan hoogstens 1 dag duren.
Re: De Postbank - erger kan niet
Ok dan ligt het aan de rabobank en niet aan de postbank zoals gesuggereerd wordt.
Want postbank is sneller geworden en niet meer zoals vroeger dat je 3 dagen op je geld moet wachten.
Hopelijk wordt het nog beter als ze verder gaan onder de naam ING.
Want postbank is sneller geworden en niet meer zoals vroeger dat je 3 dagen op je geld moet wachten.
Hopelijk wordt het nog beter als ze verder gaan onder de naam ING.
Re: De Postbank - erger kan niet
Dat zal niet uitmaken...Hopelijk wordt het nog beter als ze verder gaan onder de naam ING.
de "postbankgroep" bestaat al wat langer.. (dacht zo rond eind jaren 80) alleen de naam veranderde door samengaan met wéér andere..
De service werd alleen steeds minder....
of ze moeten nu werk gaan maken van service..onder de wéér nieuwe naam.
Re: De Postbank - erger kan niet
En waar ligt dat dan aan?Maar zit hij bij de rabobank dan kan het wel 3 dagen duren, ik heb collega`s die bij de postbank zitten en die hebben echt pas 3 dagen later als ik want ik zit bij de Rabobank en me werkgever ook.
Als ik 's avonds geld overboek VAN mijn Argentarekening NAAR mijn Postbankrekening dan zie ik het de volgende dag al op mijn rekening staan. Andersom lukt het mij ook in een dag.
Dus aan de Postbank ligt het niet ???