LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia en zijn tussenpersonen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

dexia en zijn tussenpersonen

Ongelezen bericht door john18 »

Na het horen van de verjaring van Dexia als je niet hebt gestuit ben ik een mogelijkheid aan het zoeken. Ik kwam het volgende tegen:
Ook de vordering tot schadevergoeding verjaart na 5 jaar. De termijn begint te lopen wanneer de benadeelde zowel met de schade als met de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden. Omdat dit moment soms lang op zich kan laten wachten, is in de wet opgenomen dat deze vordering in ieder geval verjaart na verloop van 20 jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, of de schadeveroorzakende gebeurtenis
Bron: https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... g-stuiten/

Nu ben ik er achter gekomen voor een kennis dat hij bij Dexia heeft gezeten. Na de uitzending van radar is in mijn mening de verjaring pas gaan lopen voor sommigen. Waarom toen pas? Omdat toen voor ons pas bekend werd dat de tussenpersoon die wij hadden niet de vergunning had.

Is dit een mogelijkheid?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: dexia en zijn tussenpersonen

Ongelezen bericht door CB »

Lijkt me iets wat thuis hoort in het "Aandelenlease" forum i.p.v. "Banken" forum. Alle informatie over Dexia staat in het "Aandelenlease" forum en dat maakt het zoeken over Dexia onderwerpen een stuk makkelijker.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: dexia en zijn tussenpersonen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

john18 schreef:Nu ben ik er achter gekomen voor een kennis dat hij bij Dexia heeft gezeten. Na de uitzending van radar is in mijn mening de verjaring pas gaan lopen voor sommigen. Waarom toen pas? Omdat toen voor ons pas bekend werd dat de tussenpersoon die wij hadden niet de vergunning had.
Er is uiteindelijk maar 1 instantie die hier een antwoord op kan geven: de rechter. Alleen, met hoeveel kosten en moeite? Bij Dexia zijn een aantal ijkpunten allang bekend, tot aan de Hoge Raad.

IJkpunt 1 is het einde van een contract: op dat moment weet je wat het gekost heeft, vanaf dat moment begint sowieso al de eerste vijf jaar te lopen. Op dat moment weet je ook nog wel wie je tussenpersoon was, waarvoor Dexia nu voor de volle 100% aansprakelijk wordt gehouden.

IJkpunt 2. Dexia heeft vervolgens samen met Consumentenbond, Vereniging van Effectenbezitters en Stichting Leaseverlies iedereen voor de gek gehouden met de Duisenberg-Regeling, die op grond van de Wet Massaschade op 25 januari 2007 algemeen verbindend is verklaard door Gerechtshof Amsterdam. Een regeling met alleen 2/3 'korting' op de restschuld. Je kon je daaraan onttrekken met een zogenaamde opt-outverklaring, tot uiterlijk 1 augustus 2007, om je inleg te kunnen vorderen. Heb je dit niet gedaan, dan houdt daarna alles meteen op.

Het gaat dus om bekendheid met de schade, oorzaak en gevolg komen pas daarna aan de orde. Grootmachten als Dexia, Aegon en Achmea ontkennen vervolgens uiteraard in alle toonaarden dat hun tussenpersonen daadwerkelijk zonder vergunning hebben geadviseerd, u moet het maar bewijzen. Tsja, en welke consument heeft nu de adviesgesprekken van toen zwart op wit of op tape staan?


ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: dexia en zijn tussenpersonen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

CB schreef:Lijkt me iets wat thuis hoort in het "Aandelenlease" forum i.p.v. "Banken" forum. Alle informatie over Dexia staat in het "Aandelenlease" forum en dat maakt het zoeken over Dexia onderwerpen een stuk makkelijker.

Gesloten