LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

Hè hè eindelijk beweging:

DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Uitgegeven: 27 november 2009 18:41

AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) is vrijdag begonnen met het sturen van e-mails naar ongeveer 300.000 rekeninghouders van DSB Bank. Daarin staat vermeld hoe de klanten een vergoeding kunnen aanvragen onder het depositogarantiestelsel.
© NU.nl/Peter Pasman

DSB Bank ging vorige maand failliet. Rekeninghouders kunnen tot 100.000 euro van hun tegoeden terugkrijgen.

DNB opent een speciale website waarop de aanvraag kan worden ingediend. Daarvoor is wel een zogenoemde DigiD met sms-functie nodig.

DigiD is een persoonlijke code om in te loggen op websites van de overheid. De sms-functie dient voor een extra controle van de identiteit van de rekeninghouder.

Voor kerst

De meeste rekeninghouders die meteen een digitale aanvraag doen, zullen nog voor de kerst een uitkering krijgen, aldus DNB. Ze kunnen tot uiterlijk 22 maart volgend jaar aankloppen bij de toezichthouder op het Nederlandse bankwezen.
© ANP

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

DNB.nl:

Nieuwsbericht
Nieuwsbericht details Datum 27 november 2009

Alle rekeninghouders van de DSB Bank krijgen vanaf eind november 2009 per e-mail of per brief een bericht van de Nederlandsche Bank. Hierin staat praktische informatie over het aanvragen van een vergoeding onder het depositogarantiestelsel. Het versturen van de brieven en e-mails zal enkele dagen duren.

Rekeninghouders die op 14 december 2009 nog geen bericht hebben ontvangen, worden verzocht contact op te nemen met de Informatiedesk van de Nederlandsche Bank: 0800 – 020 1068 (gratis) op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur of mail: [email protected].

Zie ook http://www.dnb.nl/binaries/brief%202_tcm46-225312.pdf

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Ongelezen bericht door Sjors_B »

yup hep hem al binnen

gelijk maar even een sms functie aangevraagd

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

Hier ook binnen.

Waarom niet inloggen op de oude manier. Mag aannemen dat mensen de paslezer en pas niet weggegooid hebben. Deze toegang is toch simpel te activeren lijkt me.

Ben benieuwd of er straks nog de laatste transactieoverzichten te zien zijn.
Door deze afwijkende manier om in te loggen lijkt met dat minder waarschijnlijk worden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Ongelezen bericht door Janny »

Waarom niet inloggen op de oude manier.
Ze gokken op mensen die de nieuwe methode niet beheersen en daardoor buiten de boot vallen,weer winst voor de DNB.
Niet iedereen kan alle moderne middelen gebruiken.
janny

stofzuigertje

Re: DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Digitale code van overheid zelf gebruiken ze met SMS dienst.

De DSB pas kan ooit weer gebruikt worden als ze overgenomen zouden worden dus even bewaren...
Naast Russen en Turken heeft ook de DSB in Suriname interesse,
De Surinaamse Bank + ook DSB....sr
En dat zou kosten besparen voor het vele geld dat overgeboekt word...
De spaarders kunnen hun geld dan veilig tot €100.000,- om hun vaderland op te bouwen weg zetten dus indien de prijs redelijk is en zonder huidige schulden is er iemand die misschien wil kopen..

Lees de mail goed en als Spaar en Betaal rekening houder kreeg ik deze 2 keer, en mijn vrouw als 2e rekeninghouder ook....

Dus eindelijk een mail en had dat niet eerder gekund?
Die 3 dagen pinnen kreeg ik ook via de krant en ik had liever mail gehad dat ik €250,- had kunnen pinnen die dagen....

Gesloten