LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Belle123 »

Wij hebben een mooie aanbieding liggen voor het oversluiten van de hypotheek naar DSB.

1ste jaar 1,9
2-5de jaar 4,25

Dat is een mooi bedrag ! Maar waar zit het addertje onder het gras ??

Ik zou graag willen weten, wie er een hypotheek heeft bij de DSB, en wat je bevindingen hierover zijn. Ik zie veel negatieve reakties op de pers.leningen, maar voor mij is dat verder niet van toepassingen en aanvullende verzekeringen heb ik allemaal al lopen bij andere bedrijven, dus....wie kan mij meer vertellen....!!!!!!

Ik hoop snel antwoorden te krijgen want ik sta in dubio....

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door santygo »

Als je nou echt financieel helemaal kapot gemaakt WIL worden, ga je morgen je handtekening zetten bij DSB!!

Wel achteraf niet miauwen omdat je te moe was om het hele forum te lezen.

Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Belle123 »

Dat kan wel zijn, maar wat weet jij ervan ? Heb je ooit zaken met hun gedaan. De forum heb ik zeker wel gelezen, maar betreft voornamelijk alleen leningen PL en mensen die van alles erbij af moesten sluiten. Dat is bij mij dus niet het geval !!
Dus ik ben zeker niet achterlijk en zet ook niet mijn handtekening !!

Ik wil alleen meningen van mensen die een hypotheek hebben lopen daar of hebben overgesloten...

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door santygo »

Als je alleen maar jezelf wil overtuigen, vooral doen dus.

Zonder handtekening krijg je overigens helemaal niks.
Belle123


Geplaatst op 26 Apr 2006 23:22 door Belle123


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een zelfde akkevietje lopen met Cardiff. Ik heb een overleidingsrisico verz. afgesloten in goed vertrouwen van een fin. adviesburo. Ik ben erachter gekomen dat ik dubbel verzekerd was. Zowel bij de geldvertrekker als bij Cardiff. E 6000 aan Cardiff voldaan voor een korte looptijd. Ik heb alles geprobeerd om ervan af te komen. Originele polissen heb ik nog nooit ontvangen en ik heb alle wegen al bewandelt, tot aan de DAS, Klachten instituur verzekeringen, uiteindelijk wilde ik een advocaat zelf regelen, maar daarvan waren de kosten veel te hoog !!! Nog steeds van mening dat ik de zaak kan winnen !!


Wat hadden Cardiff en DSB toch ook al weer met elkaar te maken?

rkupper
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006 04:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door rkupper »

Ik zelf wilde ook een aflossingsvrije hypotheek afsluiten bij DSB. Maar de DSB verkoop alleen maar hypotheek combinaties. Het liefst een levenhypotheek. Daar verdienen zij het meest aan. De rente was ook hoog bij hun. De zaak was al snel bekeken voor mij. IK was eerlijk gezegd niet te spreken over de telefoniste van de DSB. Een beetje bij de hand gaan zitten doen. Ze wilde eerst mijn naam, adres etc. voordat ze verder gingen met info over rente en hypotheekvormen etc. Ik zou n.l. terug gebeld worden. Helaas hebben ze de gegevens van mij. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Janjaap1
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2006 08:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Janjaap1 »

Gratis geld bestaat nog steeds niet.
Een rente van 1,9% moet worden gecompenseerd met andere inkomsten anders maak je als bank fors verlies.

De trucs die je zoekt zitten derhalve in al die dingen die je nu NIET aangeeft. Fixeer je niet op de rente maar ook in alle andere dingen die bij de hypotheek zitten.

Vb: vraag ook eens een vergelijkbare premie elders voor een overlijdensdekking zoals nu (wsl) aangeboden.
Lees de bijsluiters eens goed van de levenpolis met beleggingen. Vraag ook daar eens een andere offerte elders voor op.
Wat is de prolongatierente (=rente bij verlengingen) momenteel voor een 5 jaar vaste rente.
Etc Etc.
Devies is

Je vertrouwt het nu niet. Doe niets totdat je alles zeker weet.
Anders krijg je echt spijt en kost het mogelijk veel geld.
Nooit denken. Je moet het zeker weten!.

Janjaap1
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2006 08:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Janjaap1 »

Nog dit.

Ja soms worden er DSB hypotheken gesloten die goed zijn.
Het hangt er helemaal vanaf wie ze sluit en hoe.
Fixeer je daarom niet alleen op de rente maar ook op de rest waarvoor je tekent.

Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Belle123 »

Hoi Janjaap,

Wij hebben net de afspraak afgezegd. We zien te veel negatieve berichten over de DSB en ik ben gisteren ook nog even naar HypotheekVisie geweest en daar hebben ze mijn verhaal aangehoord. Niet mee in zee gaan was hun reaktie !! Te veel addertjes onder het gras.....
Ik heb eerlijkj tegen DSB gezegd dat ik niet verder ga, omdat er te veel negatieve publiciteit op internet staat, ze ging er verder niet op in, dus ze zullen dat wel meer horen !

:wink:

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Xpert »

Onlangs nog een relatie op kantoor gehad die de hypotheek wilde oversluiten.

Een fijne adviseur van de DSB(Frisia) had een hypotheek verstrekt van in totaal 160% van de executiewaarde. De totale lening was ver buiten de richtlijnen van zorgplicht wat verantwoord was. Er was een totaal krediet verstrekt van 6 x het jaarinkomen. Ook was een deel van de hypotheek op zo'n leuk 1-jaars tarief afgesloten. Lekker goedkoop toch?
Maar de woning binnen een paar jaar schuldenvrij verkopen kunnen zij wel vergeten lijkt mij

En wat gaat er volgend jaar gebeuren. Ik weet het al. De volgende executieveiling is weer in aantocht.

Maar ja , de DSB heeft een bankvergunning. Dan zal het wel vertrouwd zijn....toch. Nederlandse Bank en AFM......keep on dreaming.!!!

Als de Consumentenbond, de Vereniging Eigen Huis en Tros Radar zich eens flink tegen de partijken van de BDS GRoep gaan verzetten dan wordt de politiek misschien ook nog eens een keer wakker geschut. Maar de politiek wilde de reclames van DBS per definitie niet verbieden. Dus de politiek steekt weer haar kop in het zand. Maar ja had je anders verwacht?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

een hypotheek verstrekt van in totaal 160% van de executiewaarde. De totale lening was ver buiten de richtlijnen van zorgplicht wat verantwoord was. Er was een totaal krediet verstrekt van 6 x het jaarinkomen.
En zeg eens eerlijk: komt dat alleen bij DSB voor ? ....

Maar de politiek wilde de reclames van DBS per definitie niet verbieden.
In Vara's Kassa zat Gerda Verburg van het CDA en die wilde de DSB-reclames graag verbieden. Zodra de PvdA dat ook vind kan het wel geregeld worden.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Xpert »

Er wordt zeker wel vaker 160% van executiewaarde of meer aangeboden, maar ik vind dit buiten de fatsoensnormen en regels van de Wet Financiële dienstverlening(de Wfd) vallen. Maar de DSB wordt niet getoets aan de Wfd, daar zij sinds kort over een bankvergunning beschikt. DSB is zo vrij als een vogeltje wanneer zij niet wordt aangepakt door haar eigen vakbroeders(lees: "de banken").

EN ..... stem dus vooral geen PVDA. Wanneer zij niet tegen de reclames van DSB Groep zijn en zij willen in de volgende kabinetsperiode de hypotheekrenteaftrek aanpakken en/of afschaffen, gaat "BV Nederland" failliet.

In de geest van Pim Fortuyn: "let op mij woorden......Nederland gaat Failliet". Met dank aan een links Kabinet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Er wordt zeker wel vaker 160% van executiewaarde of meer aangeboden, maar ik vind dit buiten de fatsoensnormen
Dat ben ik met je eens, maar het is dus geen "DSB-probleem". Andere banken doen daar (helaas) net zo hard aan mee.

rkupper
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 apr 2006 04:15

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door rkupper »

goed zo belle123,

je ziet in dat je bij twijfel niet verder moet gaan. Gewoon shoppen en vergelijken. Bendenk wel wat je zelf wil.

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door ronald35 »

Gelukkig zijn er nog mensen die niet in zee gaan met de DSB Bank.
Kijk eens op mijn weblog: opgelicht.punt.nl
Hier staat in het kort mijn relaas met de DSB Bank en Cardif, dit zijn echt de meesters in oplichten.
Dat ze nog gewoon hun gang kunnen gaan is omdat ze zoveel verschillende bv's hebben en namen dat ze elke keer weer mensen kunnen oplichten.
Oke Cardif dan niet, maar ze sluiten wel dubbele polissen af bij mensen die al klant zijn bij hun en ze incassren zoweer hun geld.
Over witte boorden criminaliteit gesproken.

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nuhely70 »

Hallo,
Wij zijn er dus wel ingetuid met de DSB Bank en kan iedereen afraden om daar een hypotheek te nemen!
Wij hebben een adviseur laten komen voor het oversluiten van een hypotheek aangezien ikzelf voor 100% in de wao zit is het erg moeilijk om een andere hypotheek te nemen maar de DSB vond dit geen bezwaar dus is het natuurlijk aantrekelijk voor ons! Tijdens het gesprek met de adviseur vroegen wij of we de rente ten aller tijden konden vastzetten als de rente in één keer ging stijgen! dat was absoluut geen probleem! nou geweldig natuurlijk we hadden alles geregeld en bij de notaris alles afgehandeld
Tot de rente ging stijgen wilden wij de rente voor 5 jaar vastzetten maar tot onze grootte verbazing kon dat dus niet! wij hebben gezegd dat de adviseur ons had verzekerd dat dit dus wel mogelijk was maar ja die adviseur werkte er niet meer en wij hadden maar beter de kleine letters moeten lezen?
Wij hebben zelf totaal geen verstand van hypotheken dus verwacht je dat dit wel goed zit (niet dus) waar heb je anders dan een adviseur voor nodig?
Ik heb ze een brief gestuurd want je kan niet meteen een adviseur aan de telefoon krijgen je moet dit eerst schriftelijk bevestigen en dan nemen ze contact met je op (ook zoiets vreemd) we hebben nog geen bericht er van gehad dus hier komt nog een vervolg op>
kijk alstublieft goed uit met lenen en hypotheken bij de DSB ze zijn echt niet te vertrouwen het gaat hun echt alleen maar om het geld en niet de klantvriendelijkheid

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door ronald35 »

Rot voor u, u bent al nummer zoveel die is opgelicht.
Want zo kan je het wel noemen toch, onder valse voorwenselen mensen naar zich toe trekken en vervolgens de mensen met een hypotheek opzadelen die ze niet willen hebben.
Er over praten lukt niet, dit weet ik uit eigen ervaring.
Maar de aanhouder wint, ik heb contact gezocht met diverse juridische maatschappijen en als men kaan aantonen dat er onjuiste informatie is verstrekt kan men dit aanhangig bij de rechter.
Echter, u moet wel bewijzen hebben dat er onjuiste informatie is vertstrekt en dit kan omdat er alleen een hypotheek kan worden verstrekt als men hiervoor financieel voldoende saldo ontvangt.
Er is namelijk een instantie die er op toeziet dat alle fianciele zaken eerst worden bekeken voordat deze kunnen worden afgesloten.
Dit betekent dat de financiele goedkeuring komt als er voldoende saldo wordt bijgeschreven op uw rekening.
Nu kan ik aannemen dat dit niet erg hoog is, zeer zeker niet met dit kabinet, dan kunt u een klacht indienen.
Als de DSB BAnk hierop niet reageert binnen een door u gesteld en billijk termijn dan kunt u uw klacht voorleggen bij een geschillencommissie.
Dit kan de AFM zijn, dit zijn eigenlijk de toezichthouders van de banken, maar hebben alleen een adviesbevoegdheid.
Dit houdt weerin dat de bank hun advies moet opvolgen, doen ze dit niet dan kunnen ze worden verwijderd uit de registratie van het bankwezen.
Dit betekent weer dat er geen zaken meer worden gedaan met de DSB Bank, maar het addertje onder het gras is, ze kunnen onder een andere naam weer verder gaan.
In principe doen ze dit ook, denk maar eens aan LENEN.NL, Becam en Frisia Fiancieringen.
Alleen een dusdanige constructie dat ze moeilijk aan te pakken zijn.
Maar zoals eerder gezegd, juridisch zijn er mogelijkheden.
U kunt ook eens de consumentenbond raadplegen of de SGC.
Dit is een geschillencommissie die een partij is tussen u en de DSB Bank.
U ziet het, het kan nog, misschien is een rechtswinkel of uw rechtbijstandsverzekering een oplossing.
De DSB Bank kan dan veel, maar een oplichting is nooit goed te praten, ook al denken ze bij de DSB Bank dat alles goed geregeld is en dat er van een oplichting geen sprake is.
Succes.

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nuhely70 »

bedankt voor je reactie! :P
Het nadeel is dat wij alleen via de adviseur te horen kregen dat we ten aller tijden de rente konden vastleggen maar die werkt er niet meer! dus het is mondeling gegaan en wij gingen er natuurlijk van uit dat het ook in de kleine lettertjes stond dus wij kunnen niets waarmaken het is hun woord tegen de onze ik ben benieuwd wat hun reactie is op de brief die ik heb geschreven aan de DSB, we hebben wel gebeld met het hoofdkantoor en de brief is in behandeling genomen! Ik laat het jullie in ieder geval weten hoe het afgelopen is
Ben benieuwd :?: :?: :?:

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door flepp »

Valt wel op dat deze adviseurs in een keer niet meer werkzaam zijn bij betreffende instellingen of bedrijven als er problemen voor de consument zijn. :evil: :evil:

j.detering
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door j.detering »

Kijk goed uit voor je met de DSB in zee gaat. Let vooral op de extra zaken die erbij komen. De service is goed, tot het moment dat je hebt getekend. Dan houdt het verder op. Lees goed je papieren na voordat je tekent. De DSB blijkt de officiële papieren nog wel eens te wijzigen ten opzichte van de offerte.
Overigens kan je bij een "gewone" bank tegenwoordig ook zaken doen voor wat betreft afdingen op het rentepercentage.
In ieder geval succes toegewenst!

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nuhely70 »

Ja hoor! we zijn vandaag gebeld door de dsb op de reactie van onze brief met natuurlijk het antwoord! ja wij zijn er niet bij geweest bij het gesprek over het vastleggen van de rente natuurlijk ging ik daar niet mee akkoord en ben een discussie aangegaan met die mevrouw en ze gaat mij volgende week terug bellen met een besluit natuurlijk heb ik ook vermeld dat er wel erg veel klachten via radar zijn binnengekomen met daarop het antwoord dat mensen altijd wat te zeuren hebben :twisted: ??
We wachten af
wordt vervolgd :?: :?:

Gesloten