LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB BANK

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rogerdesjeng
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2006 21:49

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Rogerdesjeng »

Ik hoop dat Radar en Kassa hier de mensen nog genoeg voor waarschuwen.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Petra12 »

Geef je mening over DSB op www.geldwaardering.nl

Dit is een site van de toezichthouder AFM. Als er maar genoeg meningen over het wanbeleid van DSB op die site worden gepost, dan grijpt de AFM vast wel een keer in bij De Schurken Bank.

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door scully1 »

Wat verschrikkelijk, 40.000 euro aan verzekeringen!!!. En er is niet besproken wat de hoofdsom van de hypotheek zou gaan worden?. Waarde van de produkten zijn niet besproken. Contracten niet gezien met de gespecifiseerde bedragen van boete,verzekeringen, notariskosten etc. etc. Ongelooflijk dat er nog steeds zoveel mensen zijn die blindelings van alles aangesmeerd worden. En de enige die er beter van wordt is Dirk S. die het geld weer kan pompen in zijn hobby's
(AZ/schaatsploeg). Weg is je eventuele overwaarde en uiteindelijk betaal je het dubbel terug.

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

In het contract staat toch uw handtekening ? U heeft toch getekend voor het feit dat u het er mee eens bent?

LEES dan eerst voor u uw handtekening zet!

De handelswijze van de financier is dubieus maar dat ontheft u nog niet van uw verplichting omdat u getekend heeft voor akkoord!

Lezen lezen lezen voor je een handtekening zet!

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door joke69 »

Meneer jansen heeft op zich gelijk.. alleen ben ik het weer niet met hem/haar eens. Je wordt door een adviseur overrompeld, er wordt werkelijk een heel mooi geloofwaardig verhaaltje verteld. En zoals in een ander topic al vermeld, de papieren worden zo ingevuld dat het niet opvalt dat je iets totaal anders tekent dan het verhaaltje. Goed.. We zijn nu bij het punt gekomen; NOOIT EN TE NIMMER ZOMAAR EEN HANDTEKENING ZETTEN... alleen wordt jemin of meer wel gepushed om te tekenen en als leek zijnde ga je ervan uit dat de adviseur netjes de waarheid vertelt, tenminste.. daar mag en hoor je toch eigenlijk van uit te mogen gaan? Ik dacht de papieren goed te hebben doorgekeken maar als ze het op zo'n manier invullen dat het bijna niet opvalt..

Maar u heeft gelijk.. U heeft helemaal gelijk! ik verdien het om gestraft te worden omdat ik een lening heb afgesloten, ik verdien het om voor duizenden euro's opgelicht te worden omdat ik de contracten niet goed genoeg gelezen heb, dat achteraf de papieren zo ingevuld bleken te zijn dat het niet eens opviel dat ik iets anders tekende dan wat mij verteld is.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Piet »

Dus oplichters hebben altijd gelijk.... hadden wij maar niet zo stom moeten zijn..... eigen schuld, dikke bult ???
Bij je ingebroken en al je geld meegenomen? Stommerd, dan had je je huis beter moeten beveiligen, eigen schuld, dikke bult.

Ik denk het niet!

De overheid dient ons te beschermen tegen deze praktijken en bij overtredingen dient de overheid te staffen.
Helaas gebeurt dat te weinig en is b.v. de AFM een slapende waakhond.
Er is wel wat gebeurt n.a.v. de aandelenlease affaire.
De Wet Financiele Dienstverlening b.v.
Maar het is nog niet genoeg.
Ik wordt onpasselijk van al die reclame spotjes van DSB over Lenen.nl Frisia, Becam enz.
Een paar weken geleden was er in het programma KASSA van de VARA aandacht voor deze dubieuze bedrijfjes en viel DSB volledig door de mand.
Het programma is hier te lezen en te zien:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=2409856

Helaas mag het nog steeds en worden de spotjes nog steeds uitgezonden.

Groeten,
Piet

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

De AFM is helemaal geen slapende waakhond en de WFD is een wet die zijn evenknie niet kent in de wereld. Waar het om gaat is (hoe vervelend ook) dat je tekent voor het aanvaarden van de overeenkomst zoals deze op dat moment voor je ligt. Wanneer je die niet gelezen hebt of niet begrijpt moet je 'm niet tekenen.

De spotjes vindt ik ook verderfelijk maar het neemt nog steeds niet weg dat je er altijd zelf nog bij bent als je geld leent. Vroeger vroegen mijn ouders altijd aan mij: Wanneer piet in de sloot springt doe je toch ook niet hetzelfde?

Juridisch gezien zal het nooit mogelijk worden om achteraf op voorwaarden terug te komen waarvoor je getekend hebt. Hier kan geen overheid, afm, wfd of wat dan ook aan veranderen. Ook in de toekomst niet omdat je anders geen contract meer kunt afsluiten.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Lawman »

Juridisch gezien zal het nooit mogelijk worden om achteraf op voorwaarden terug te komen waarvoor je getekend hebt. Hier kan geen overheid, afm, wfd of wat dan ook aan veranderen. Ook in de toekomst niet omdat je anders geen contract meer kunt afsluiten.
Enige nuance is wenselijk. Indien de voorwaarden in strijd zijn met de wet danwel strijdig is met hetgeen in het gebruikelijk verkeer gangbaar, redelijk en billijk is dan zijn er zeker juridische mogelijkheden!

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Hier heb je deels gelijk in. Laat ik het dan anders zeggen:

Indien er getekend is voor een contract waarvan de voorwaarden niet in strijd zijn met de wet is het contract bindend.

Een contract mag wel degelijk afwijken van hetgeen in het gebruikelijk verkeer gangbaar en redelijk en billijk is mits dit duidelijk in het contract is vastelegd en mits het niet in strijd is met de wet.

dsb-bank-is-oke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:07

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door dsb-bank-is-oke »

Hmmmmmm,

Vreemd hoor als die reacties.

Wij hebben nooit geen problemen gehad met de DSB bank.

Zei waren juist een oplossing voor ons.

We betalen normale bedragen en we zijn uiterst tevreden met de DSB bank.

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door idem »

Hmmmmmm,

Vreemd hoor die reactie, SJZ

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door SJZ »

Vreemd hoor die reactie, SJZ
Mjin laatste reactie is van 19 april vorig jaar. Begin je nu met daarop te reageren?

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

Vreemd dat mensen blij zijn met de DSB Bank.
Deze bank handelt op de rand van het toelaatbare, het zogenoemde grijs gebied.
Dat iemand tevreden is met de DSB Bank is dat ze de gevolgen van het tekenen van hun contract nog niet hebben mee gemaakt.
Hier kom je pas achter als je een krediet aanvraagt.Dan pas zie je dat je enorme bedragen gemeld zijn bij het BKR.
En dit houdt in dat je nergens mee geld krijgt, ook niet als je dit ooit nodig mocht hebben.
In mijn geval moest kon ik geen negatief saldo meer hebben bij de bank terwijl dit van te voren wel het geval was.
Toen ik dit probeerde te herstellen was dit niet meer mogelijk.
De reden was dat mijn krediet die de DSB Bank had overgenomen geregistreerd stond als een doorlopend krediet met een hypothacaire zekerheid.
Dit terwijl hiervan niets op de papieren stond die ik getekend had.
Ook niet de kleien letters, wat later bleek was dat ze dit standaard deden bij de DSB BAnk om zo er zeker van zijn dat ze hun geld terug kregen.
Mensen, kijk en luister in je omgeveing en je ziet dat de DSB Bank oplichters zijn. De DSB abnk bestaat o.a. uit Postkrediet;LENEN.NL;BEACAM.
Kijk eens goed naar de telefoonnummers die getoond worden, telkens een verwijzing naar de plaats Wognum waar de DSB Bank zit (0229).
Je wordt bedrogen waar je bij staat!!!
Mensen kijk uit en laat die oplichters met rust en vraag ergens anders je krediet aan, dan pas weet je dat het safe zit.
Bij de DSB BAnk werken namelijk geen mensen met gevoel maar mensen die gedrogeerd zijn om op te lichten.

dsb-bank-is-oke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:07

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door dsb-bank-is-oke »

OP WWW.DSBBANK.NL STAAT VERMELD DAT ZE INDERDAAD WERKEN MET DE NAMEN LENEN.NL, BECAM, FRISIA, ECT. Ze steken het dus niet onder stoelen of banken

IK DENK DAT JIJ WAT PECH HEB GEHAD WANT ER ZIJN OOK HONDERDEN DIE ER WEL GOEDE ZAKEN MEE DOEN.

Het is gewoon van belang dat je alles goed doorneemt en je niet klakkeloos alles voor laat zetten en het zomaar ondertekend.

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door ronald35 »

JA sommige mensen zullen er baat bij hebben bij de DSB Bank.
Maar aangezien er in het verleden en nu nog mensen zijn die in plaats van een oplossing gevonden te hebben voor hun financiele problemen er juist er dieper in zitten.
Voor jullie zou het best wel een oplossing kunnen zijn, maar als er diverse programma´s aandacht aan besteden voor al die mensen die er slechte ervaringen mee hebben getuigd dit niet van een goede bank.
Natuurlijk ben je er zelf bij om een handtekening te zetten maar de wijze waarop er ACHTERAF gehandeld wordt klopt niet.
Dus als er eenmaalk getekend is dan pas kom je de problemen tegen.
Mogelijk dat jullie geluk hebben, wij hadden dit in ieder geval niet en zijn er ook gelukkig weer af gekomen.
Wel dreigen met een rechtszaak, maar het is gelukt.
Ik wens jullie veel succes en dat het goed mag gaan op het financiele gebied, anders kan ik beter zeggen sterkte, want dit zal je toch nodig hebben.

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Delicate »

Jammer dat veel mensen meteen denken dat je geld hebt geleend voor een mooie auto of keuken. Dat is lang niet altijd het geval.

In mijn geval heeft de Becam/DSB bank mij benaderd om de hypotheek over te sluiten tegen een lager tarief, omdat zij zogenaamd het beste met mij voor hadden. Alle nadelen zijn gewoon verzwegen, je twijfels weten ze goed weg te praten. Acheraf gezien hebben ze mij gewoon in de put gegooid. Ik zit in diepe ellende.

Ik heb dit gemeld bij de AFM. Zo ga je niet met mensen om.
Zie mijn klacht op forum banken

Barbarel
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007 11:28

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Barbarel »

Nu hier iets over de DSB bank wordt geschreven, wil ik ook wel even mijn ei kwijt over deze nogal weinig betrouwbare Bank.
Het betreft hier over een zogenaamde aandelen-lening.
7 en een half jaar terug vroeg ik een lening aan van Hfl. 10.000,-.(€ 4500 ,-)
Met wat gladde praatjes adviseerde een medewerker van de bank een aandelen-lening af te sluiten, dan was er een mogelijkheid sneller van de lening af te komen.
In plaats van 8 jaar, zou ik er dan 5 jaar over doen om de schuld compleet af te lossen.
Het klonk aantrekkelijk, maar ik had mijn twijfels, omdat aandelen koersen niet echt betrouwbaar zijn.
Maar er werd mij verteld dat ik mij geen zorgen moest maken, want zij hadden het zo geregeld dat ik niet verder in de schuld zou komen als de waarde van de aandelen zouden zakken.. Mocht het zo gebeuren, dan zou ik na de standaard 8 jaar van de lening af zijn.
Aangezien ik wel wat vertrouwen had in die bank, lukte het hun mij toch uiteindelijk over de streep te krijgen.
Na een jaar braaf wat afgelost te hebben, kwam het voorval in september 2001.
Direct daarna viel de waarde van de aandelen-markt als een baksteen de diepte in.
Dus ook de aandelen op de basis van mijn lening werden ook minder dan de helft waard.
Ik belde de bank toen ook op en vroeg wat de concenquenties zouden zijn, nu de aandelen in waarde gezakt waren.
Wat ik toen ook vreesde, kwam ook uit.
De zogenaamde regeling, dat je niet verder in de schuld zou komen, was dus maar een uit de lucht gegrepen verzinsel.
Met gevolg dat de aandelen-lening veel groter was geworden en dat ik in feite de rente over de rente van de aflossing kon gaan betalen.

Na 5 jaar verliep het contract en er bestond toen een mogelijkheid dat ik van die lening geheel af kon komen door een aanzienlijk hoog bedrag erbij te betalen.
Wilde ik ervan af moest ik (inmiddels euro’s) € 4500,- plus een extra rente van een X-bedrag op tafel neerleggen.
Dus in die afgelopen 5 jaar had ik wel betaald, maar totaal niets afgelost.
Het zogenaamde X-bedrag wilde de bank nog niet doorgeven, omdat ik nog voor een keuze menu stond en daaruit mocht kiezen wat ik wilde gaan doen met die lening.
1.geheel aflossen. 2. lening overhevelen naar een andere bank. 3. aandelen-lening zelf beheren.of 4. weer een 5 jarig contract aanbinden

Om het kort te houden, bleef er maar één optie over.
Geen bank wilde die schuld over nemen en ik had geen geld om het geheel af te lossen, dus ik nam een nieuw 5 jarig contract.
Nu ben ik in het 8ste jaar aan het aflossen en nog steeds blijft het bedrag wat ik nog moet aflossen als een rots in de branding staan.
Inmiddels stijgen de aandelen-koersen weer aardig, maar ik zie er weinig van terug op mijn afschriften.
Dus ik belde weer eens de DSB en vroeg naar de stand van mijn zogenaamde aandelen. Maar daar werden ze een beetje moeilijk over, want ze konden het niet direct zien. Ik vroeg hun ook of die aandelen wel op mijn naam stonden, tenslotte betaal ik er wel voor. En dat begrepen zij niet. Ik legde hen het uit, maar daar bleven ze als een onwetend zieltje op reageren.
Jarenlang kreeg ik van hen elke maand de stand van mijn toebedeelde aandelen, om te laten zien hoe kruipend ze weer naar boven klommen
En sinds een half jaar, nu het best wel aardig gaat met de koersen, ontvang ik niet meer dan alleen maar iets over de aflossing. Verder geen stand van de aandelen meer.
Vandaar ik hun ook weer eens belde.
En natuurlijk met een telefoniste aan de lijn, die geen idee heeft wat een bank is, is er erg simpel lastige klanten afzijdig te houden.
Lastig wil ik echt niet zijn, maar als je iets aflost, wil je wel graag weten of je inderdaad je lening aflost. Maar er wordt volgens mijn afschrift helemaal niets afgelost. En dan praat ik nog geen eens over dat X-bedrag.
Het schijnt een behoorlijk hoog bedrag te zijn, want geen bank wil deze lening overnemen. Een paar keer geprobeerd en alle lieten het afweten, omdat het bedrag te hoog is.
Dus er klopt iets niet. Er schuilt dus een hele dikke onzichtibare rode geld-draad bij deze lening. De looptijd van mijn lening is ook opgeschroefd naar 99 maanden en sinds 5 jaar niet meer veranderd.
Omdat een rechtszaak of kort geding te duur voor mij is, rest er alleen maar voor mij een slechte publiciteit door te geven van de DSB.
Ik raad ook iedereen aan geen lening te nemen bij deze bank, want echt zuivere koek van betrouwbaarheid kan deze bank je niet geven.

Gr. Barbarel


.
Laatst gewijzigd door Barbarel op 26 apr 2007 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Barbarel,

Je bent niet de enigste die een dergelijk DSB product heeft.
DSB producten staan in aandelenleaseland bekend als de ergste vormen van aandelenlease.

Steek je licht eens op bij de vereniging Payback www.pay-back.nl
Vele aandelenlease gedupeerden hebben zich hierbij verenigd en komen op voor jouw belangen.
Er zijn voldoende betaalbare juridische mogelijkheden om je geld terug te vorderen bij DSB.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Barbarel
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007 11:28

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Barbarel »

Beste Pieter,

Bedankt voor de informatie.
Ik ben even wezen kijken op je site en zag inderdaad meer gedupeerden.

God allemachtig wat leven wij in een corrupt land....bah!!

Gr. Barbarel

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: DSB BANK

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Barbarel,

In je ervaring met DSB lees ik twee zaken.
1. De financiele strop die DSB je om nek heeft gehangen waardoor je gavangen zit in de huidige financiele situatie.
2. Het geld wat je erin gestoken hebt gaat op termijn niet renderen waardoor er grote financiele verliezen zijn en gaan ontstaan.

Voor het eerste deel zijn er mogelijkheden om een en ander over te hevelen of te herstructureren.
De vereniging Payback werkt samen met een tweetal instanties die mogelijk iets kunnen betekenen om naast juridische weg financiële verlichting te bewerksteliggen.
De Firma Beursklacht http://www.pay-back.nl/forum/forum_post ... D=475&PN=1 , heeft onlangs een nieuwe divisie aan haar pakket toegevoegd waarbij de financiele huishouding geinventariseerd wordt en van daaruit gewerkt wordt om een finacieel plan/herstructurering te bewerksteligen die zowel op korte termijn als lange termijn beter uitpakt.
Daarnaast werkt de vereniging nauw samen met de Firma FDC http://www.pay-back.nl/page_display.asp?pid=39. Ook deze insteling heeft het zelfde doel als de divisie van Beursklacht. Namelijk herstruturering van financiën op goede, gedegen en eerlijke wijze zonder de exorbitante hoge kosten voor de client. Beide instantie zijn gescreend door Payback op hun werkwijze en afgegeven adviezen.

Voor het tweede deel zijn er, zoals reeds al geoperd, voldoende juridische rechtshulpverleners die betaalbaar zijn. Ook als je geen recht hebt op toevoeging (Voorheen prodeo advocaat)
Naast uur tarieven zijn er kantoren die op basis van prijsafspraak werken. De hele eerste procedure voor een van te voren bepaald bedrag.
Tevens is er de mogelijkheid van no cure no pay optie. Echter hier betaal je achteraf eenzelfde bedrag wat ongeveer op de zelfde hoogte ligt als een advocaat met uurtarief plus minus 4000 tot 6000 euro. Voordeel is dat bij verlies de kosten voor de procedure te overzien zijn en niet hoger als 1000 euro uitvallen. Bij een advocaat met uurtarief en vaste prijsafspraak ben je de advocaatkosten sowieso kwijt.
Daarnaast is ook nog de mogelijkheid om gebundeld op naam te procederen. De al eerder genoemde Firma Beurklacht heeft dit ook in het pakket zitten. Kosten relatief laag en bedragen bij winst ongeveer 790 euro. Tarieven zijn hier te raadplegen waarbij vaak korting wordt verleend aan gedupeerden die lid zijn van de vereniging Payback http://www.pay-back.mine.nu/advocaatzoeken.htm.asp

Zoals ik al in mijn eerdere posting stelde. Er zijn vele juridische argumenten die in het voordeel van de klant zijn en in het nadeel van DSB. DSB schikt overigens momenteel vele rechtszaken omdat zij bang zijn dat hun naam in de media terecht komt als de zaak wordt doorgezet en voor DSB verloren wordt. Echter ze schikken alleen wanneer je procedeert. Procedeer je niet dan laten ze in de waan dat zij de goede en betrouwbare bank zijn die niets fout heeft gedaan. en dat de klant zelf een zeurpiet is die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

Mocht je vragen hebben dan kun je altijd een email sturen naar [email protected] en of de werkgroep DSB. Zij zijn net als jij gedupeerd door DSB en weten ondertussen van de hoed en de rand wat jij zelf hebt ervaren en wat je mogelijkheden zijn. Wat dat betreft is Payback een vereniging Van Leden Voor leden en door Leden. Bij aanmelding als lid van Payback gaat er al een wereld voor je open aan informatie die je toegestuurd wordt. Wij weten de wegen die je moet behandelen en wij helpen je daarbij.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Gesloten