LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jeanne 57
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2012 15:09

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeanne 57 »

Hier ook nog niets :mrgreen:
Bij de bank zullen ze wel denken ,die logt vaak in :lol:

Voor ons loopt de 4 weken dinsdag af :P

Natuurlijk laat ook ik weten als ik het bedrag ontvangen heb :wink: :D

Jeanne 57
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2012 15:09

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeanne 57 »

Yeaaaaah heb een bedrag gestort gekregen vanmorgen :lol:

Zo te zien aan het bedrag is het 19% van de totale compensatie ..

Nu medio 2012 afwachten of we het restbedrag krijgen :?:

Ik hoop dat de rest nu ook snel zijn geld gestort krijgt :wink:

Groetjes Janny

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Jeanne 57 schreef:Yeaaaaah heb een bedrag gestort gekregen vanmorgen :lol:

Zo te zien aan het bedrag is het 19% van de totale compensatie ..

Nu medio 2012 afwachten of we het restbedrag krijgen :?:

Ik hoop dat de rest nu ook snel zijn geld gestort krijgt :wink:

Groetjes Janny
Gefeliciteerd!!!!! Fijn gevoel he als het daadwerkelijk op je rekening staat.. het blijft toch een beetje het DSB gevoel :D

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

en ook hier komt er een beetje genoegdoening sinds 2002
ook wij hebben de 19% gekregen , Ik ben erg blij want het toch nog om een bedrag van bijna 750 euro

nu inderdaad afwachten of de rest ook nog uitgekeerd gaat worden
iedereen proficiat inclusief wijzelf :D

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

Jaja....en ik heb het ook...........zijn ze weer een stuk armer bij de DSB :lol:
Op naar het volgende project.......de volgende betaling hahaha.

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

Vergeet nog ff wat.....iedereen natuurlijk een fijn weekend, gaat vast wel lukken nu!!!! :D

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Ook hier de 19% uitbetaald :D bovenop de vorige week al directe uitbetaling. Dat had ik niet verwacht.. nou ik hoop dat voor iedereen dit zo afgehandeld gaat worden en medio 2012 dan nog de rest!

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Hallo mensen, ook hier is vanmorgen 19% van het te ontvangen bedrag gestort.Ook kreeg ik 2 brieven een voor mij en een voor mijn vrouw met een complete uiteenzetting m.b.t. onze vordering in het faillissement met inzicht in onze status van de vordering, met een gebruikersnaam en inlogcode om de zaak verder te volgen, want ze worden natuurlijk steeds gek gebeld.
In ieder geval, men heeft zich aan hun woord gehouden. Nu wachten op de curatoren of ze nog wat binnenhalen dit jaar. Gr. Math

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Hallo allemaal,

Dit vond ik op internet en zoals het hier staat, kunnen we eind juni een uitbetaling verwachten van "maar liefst" 4% dat is dus niet echt heel veel. Plus daarna gaan ze tenminste eenmaal per jaar overleggen en dan krijgen we weer wat. Het kan dus in totaal dus nog wel zo'n 20 jaar duren, of nog langer als ze deze procenten aanhouden.
Hier de link naar hele artikel: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... XvZEU-xGuA


Curatoren zullen - na verkregen advies van de Crediteurencommissie - op korte termijn met de rechter-commissaris de mogelijkheid bespreken over te gaan tot een derde tussentijdse uitdeling aan geverifieerde concurrente schuldeisers. Deze uitdeling zal naar verwachting 4% bedragen en zal, indien mogelijk, eind juni plaatsvinden.
Curatoren verwachten dat er nog meer (tussentijdse) uitdelingen kunnen worden gedaan.
Over de omvang van het totale percentage dat uiteindelijk kan worden uitgekeerd, kunnen Curatoren op dit moment geen voorspelling doen. Ten minste eenmaal per jaar zullen Curatoren – wederom na verkregen advies van de Crediteurencommissie - overleg voeren met de rechter-commissaris over het doen van een vervolguitdeling.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gtp »

Hoe lang blijven deze curatoren aan deze zaak werken?? Tot hun pensioen??Weet je wat dit kost dit beheer? Vandaar waarschijnlijk die 4%?Zijn de salarissen van de curators comfort de Balkenende norm?

persian
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2012 23:42

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door persian »

Jeeeeeeeej ik heb me pas vandaag aangemeld voor compensatieregeling!!!
m.a.w kan ik volgens wat ik hier allemaal lees lang gaan wachten op MIJN geld :(

Ben Spelding
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:17

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Ben Spelding »

Hallo allemaal,

Ook wij hebben een hypotheek bij de DSB en hebben gebruik gemaakt van de compensatieregeling. Wij zijn nog niet akkoord gegaan en laten eerst nakijken of we een overkreditering hebben.
Vanaf januari niets meer vernomen van DSB.
Wel heeft onze rechtsbijstand ons verteld dat als we onze tegoeden laten verekenen met de hypotheek we het hele bedrag in één keer uitgekeerd zullen krijgen.

Misschien voor jullie ook iets om over na te denken.

persian
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2012 23:42

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door persian »

Vandaag contact gehad met DSB, werd aangegeven dat ik rekening moet houden met 3 maanden wachttijd!!! Hoe halen ze't in hun hoofd. Ongelofelijk!!! :shock:

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gtp »

Sorry hoor, maar je was/ben zelf ook niet vlot geweest.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

mensen die uitbetaald hebben gekregen hebben ook minstens 3 maanden gewacht Persian, is de verwerkingstijd , wie eerst komt die eerst maalt 3 maanden na aanmelding mag je beginnen met klagen

persian
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2012 23:42

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door persian »

gtp, Gedupeerde DSB,

Jullie hebben helemaal gelijk, ben veelste laat hiermee begonnen.

Hopelijk hoor ik begin augustus of eerder iets van DSB.

wanneer zijn jullie eigenlijk hiermee begonnen?
wat is jullie ervaring hierin? krijg je geld op je rekening of wordt het van je schuld afgehaald zodat je minder rente gaat betalen ?

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Persian,

Ik begrijp je onmacht,

wij hadden al lang geen schuld meer ( sinds 2002) en klagen ook al 10 jaar...onze vordering was ruim 3000 wij hebben ons aangemeld in begin december 2011 en hebben recent pas 19% ontvangen , de rest blijft afwachten ik heb wel weer een brief gekregen waarin staat dat ze eind juni 4% gaan uitkeren....als dat jaarlijks plaats vind zijn we nog wel even bezig he?

als je schuld hebt bij DSB ( hypotheek/lening/krediet etc) dan word dat verrekend , wat er overblijft -als er iets overblijft- van de vordering zou je dan uitbetaald krijgen

reken eerst maar op een 19% van het totaal bedrag aan compensatie wat verrekend word, heb je geen schuld open staan dan krijg je deze 19% uitgekeerd maar dat kan dus zo maar 3/4 maanden duren

persian
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2012 23:42

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door persian »

Gedupeerde DSB,

Ik heb pas sinds december 2008 een eerste en een 2de hypotheek.

Er zal dus geen geld op mijn rekening worden gestort maar eerder van de 2de hypotheek worden afgehaald.
Nu snap ik wat je bedoelde in de vorige bericht.
Dit kan zo maanden zoniet jaren gaan duren.

Wat je ook aangeeft over 19% is dat alleen bij als je geld van hun krijgt of ook als je een schuld hebt?

Ik ben in ieder geval blij als mijn hypotheek schuld minder wordt dan hoef ik ook minder rente te betalen.

Wat zij bij mij gedaan hebben is dat ze 5 keer mijn salaris betaald hebben, overkreditering dus. ipv 4 keer. Ik geloof dat 4 keer de norm is toch?

ipv 164000 hebben ze me 205000 gegeven en daar betaal ik nu veel rente over.

ben benieuwd wat ik terug kan verwachten.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gtp »

Had je aan 4x genoeg? of was die 5x nodig voor al die koopsom stortingen?

persian
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2012 23:42

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door persian »

nee het huis kostte in totaal €168300,-

maar ik had €33800,- schuld bij een andere bank maar die heeft DSB overgenomen als 2de hypotheek.

ik had eigenlijk geen huis mogen kopen als je een schuld hebt.

want ik was eerst naar abn gegaan en die vertelden me dat ik eerst de schuld moest aflossen voordat ik een huis kon kopen.

DSB heeft de schuld van €33800,- overgenomen als 2de hypotheek.

Ik betaal nu maandelijks €168,- aan rente daarover wat overeenkomt met 5,9 % rente.

Gesloten