LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ingrid66219
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 08:22

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Ingrid66219 »

Hallo, heeft er iemand sinds maart tot op heden nog een compesatie uit betaald gekregen? Ik ben namelijk ook al sinds 3 maanden aan het wachten . Heb al meerdere malen gebeld en iedere keer weer het zelfde antwoord : we zijn er mee bezig !!!! Groetjes en alvast bedankt

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ingrid66219 schreef:Hallo, heeft er iemand sinds maart tot op heden nog een compesatie uit betaald gekregen? Ik ben namelijk ook al sinds 3 maanden aan het wachten . Heb al meerdere malen gebeld en iedere keer weer het zelfde antwoord : we zijn er mee bezig !!!! Groetjes en alvast bedankt
Yep.
Onze compensatie is uitbetaald. Na 7 weken na het inleveren van alle papieren.
Het grootste probleem is dat je niets hoort - en zelf moet bellen om te vragen of ze het wel hebben.

Ik weet niet of er een verschil is met compensatie voor een lening, en compensatie voor hypotheek etc. dus of alles op dezelfde manier gaat.
Ook was de lening bij ons al volledig afbetaald - kan zijn dat daar ook nog een verschil in zit.

RebeccaBrown
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:59

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door RebeccaBrown »

Hallo,

Ik heb een aantal vragen me moeder heeft vandaag een dsb compensatie aanbod gekregen

Het totaal bedrag wat er in de brief staat is € 21.999,00

Poliscompensatie € 11.180,00
Compensatie voor € 10.019,00


Ik kan voor 2 dingen kiezen
Dat deze bedragen in mindering worden gebracht op de openstaande kredieten.
Is dit verstandig of moet ik voor het andere gaan en dat is:

Concurrente vordering
Houdt dit in dat ik het gehele bedrag krijg van de compensatie of krijg je een andere bedrag, en er staat dat je dan deelbetalingen krijgt gedurende het faillissement maar hoeveel procent van het compensatie bedrag krijg je dan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen


Met vriendelijke groet,
Rebecca Brown

ZomaarIemand2013
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:33

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ZomaarIemand2013 »

Redhead 55, Rebecca,
redhead55 schreef:Rebecca,

Poliscompensatie kun je inderdaad kiezen om die in een van de kredieten (ingeval van meerdere)
te laten storten. Daardoor zal je maandtermijn iets afnemen.
.
.
.
In principe tracht men 2x per jaar tot een uitkering te komen. Dus stel dat in december een verdere uitkering van 4% wordt bevolen. Dan krijg je dus 4% van 11.180.
Bij mij is de maandtermijn niet minder geworden maar de looptijd. Daar heb ik helemaal geen keus in gehad en ik neem aan dat anderen dat dan ook niet hebben.

De eerste uitbetaling van een concurrente vordering zal inderdaad 31% van 11.180 zijn en dat is 3456,80.
Echter de volgende betaling zal zijn van 11.180 - 3456,80, dus van 4% van 7714,20 is 308,57.
Deze laatste formule heb ik ergens op dit forum gelezen.

Ik zou er absoluut voor gaan om alles in mindering te brengen op de lening(en). Dan heb je het meteen terug en ook meteen ALLES. Bij concurrente vordering krijg je lang niet alles terug vrees ik.

Succes!

ZomaarIemand2013
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:33

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ZomaarIemand2013 »

Goh ... ik kijk net op mijn bankrekening, ik heb al 3 dagen de eerste betaling op de rekening staat. 31% zoals beloofd.

ZomaarIemand2013
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:33

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ZomaarIemand2013 »

redhead55 schreef:
Ik kan je verzekeren dat de eerstvolgende uitkering x% (het dan vastgestelde percentage) van de
erkende vordering (in dit geval dus 11.180) bedraagt.
OK, dankje voor deze infomatie!

Geertje48
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2013 16:24

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Geertje48 »

Hallo,

Moedeloos wordt ik van DSB compensatie.
In september 2012 overkreditering en poliscompensatie aangevraagd. Van DSB compensatie 26 april 2013 een totaal aanbod ontvangen. Deze getekend retour gestuurd. Ontvangen door DSB op 27 juni 2013. Tot onze grote verbazing brief op 4 juli 2013 ontvangen dat het invullen van het aanbod niet goed zou zijn. Weer gebeld, na uitleg van het een en ander ja we hadden het wel goed ingevuld, maar moesten wel de nieuwe compensatiebrief weer invullen en opsturen. Alles zou binnen 6 weken dan geregeld zijn en uitbetaald worden. Dit hebben we dus weer gedaan, want doe je het niet sta je machteloos. Ook bij deze brief zelf een brief gedaan en gevraagd om een reactie, welke we nog steeds niet hebben ontvangen. Weer maar eens gebeld, ja mevrouw alles is goed ontvangen en is nu in behandeling, hoe lang het duurt kunnen we u niet zeggen. Wekelijks gebeld en steeds het zelfde antwoord. Vandaag weer gebeld, en het antwoord gekregen dat het in behandeling is, hoe lang het duurt kunnen we u niet zeggen, weer door gevraagd, ja mevrouw als u uw bevestigingsbrief ontvangt duurt het zo wie zo nog 6 weken voordat er uitbetaald wordt. Gevraagd wanneer de bevestigingsbrief verstuurd wordt, ja mevrouw dat kan ik niet zeggen het is in behandeling. Gevraagd hoe is het mogelijk dat een andere collega van u zegt dat na de ontvangst van de getekende compensatiebrief het binnen 6 weken geregeld is? De 6 weken is al lang om, u zegt mij het is in behandeling na ontvangst van de bevestigingsbrief duurt het nog 6 weken, dit kan en klopt toch niet?Ja mevrouw wat ik u zeg is de waarheid. Hoe handel ik nu verder? Ik weet het niet meer, ben er moedeloos van, mag men zo met mensen omgaan?
Laatst gewijzigd door Geertje48 op 14 sep 2013 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

donluigi
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2013 09:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door donluigi »

Ik had er achteraan gebeld en hoorde ik dat de formulieren niet waren aangekomen.
Ik had me opnieuw aan moeten melden.
Beetje vreemd.

donluigi
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2013 09:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door donluigi »

Toch vraag ik het me af waar deze traagheid vandaan komt. Ligt het nou aan de curator? Ik neem aan dat ze nog even lekker rente aan het trekken zijn want een ander logica kan ik niet bedenken.
In ieder geval zijn er al mensen die hun geld terug hebben gekregen. Er is hoop.


Fijn weekend!

ZomaarIemand2013
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:33

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ZomaarIemand2013 »

Geertje48 schreef: Wekelijks gebeld en steeds het zelfde antwoord. Vandaag weer gebeld, en het antwoord gekregen dat het in behandeling is, hoe lang het duurt kunnen we u niet zeggen, weer door gevraagd, ja mevrouw als u uw bevestigingsbrief ontvangt duurt het zo wie zo nog 6 weken voordat er uitbetaald wordt. Gevraagd wanneer de bevestigingsbrief verstuurd wordt, ja mevrouw dat kan ik niet zeggen het is in behandeling. Gevraagd hoe is het mogelijk dat een andere collega van u zegt dat na de ontvangst van de getekende compensatiebrief het binnen 6 weken geregeld is? De 6 weken is al lang om, u zegt mij het is in behandeling na ontvangst van de bevestigingsbrief duurt het nog 6 weken, dit kan en klopt toch niet?Ja mevrouw wat ik u zeg is de waarheid. Hoe handel ik nu verder? Ik weet het niet meer, ben er moedeloos van, mag men zo met mensen omgaan?
Zeer herkenbaar. Ze weten allang wat jij terug moet krijgen, ze hebben dat geld allang beschikbaar en daar hoeft geen berekening of wat voor handeling dan ook aan te pas te komen. Ze vertragen met opzet, het interesseert ze niet dat je financieel in zwaar weer verkeerd. Ze bedenken steeds weer redenen om een nieuwe termijn te stellen om je nog niet uit te betalen.
Ik zei het al eerder en zeg het nog een keer: het is crimineel wat ze doen. Jammer dat je er geen aangifte van kan doen maar eigenlijk moet er een groot onderzoek moeten komen. Als je geld tegoed hebt dan moeten ze dat ook direct uitkeren en niet net doen of het geld er niet is of dat ze het administratief nog moeten verwerken.
Geboefte is het!

Sterkte!

flevolander58
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2013 16:50

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door flevolander58 »

Even wat Historie
Ik heb in 2011 al een compensatie gekregen van 41000 waar wij heel blij mee waren alle woekerpolissen de deur uit hypotheek omgezet keurig geregeld allemaal
Tot mijn eigen verbazing viel er in december 2012 wederom een brief op de deurmat met Geachte mijnheer .... de definitieve compensatie regeling is nu defenitief afgesproken tussen de diverse partijen en uit onze gegevens blijkt dat u mischien toch noch recht heeft op compensatie.
u ontvangt hier binnenkort bericht over.
nou die brief kwam eind maart 2013 met het verzoek de gegevens aan te leveren van 2010,2006 en 2001
nou zijn die eerste 2 geen probleem maar 2001 hallo zeg 12 jaar geleden heb wel alles boven water gekregen behalve 2 dingen de jaaropgave van de toen lopende hypotheek en de bankafschriften van toen lopende levensverzekering gekoppeld aan de hypotheek
die had ik dus niet meer ben toen 2 maanden bestookt met telefoontjes maar had deze echt niet meer en de banken hadden dat ook al afgesloten.
maar ze hadden wel de bankafschriften van 3 opeenvolgende maanden waaruit de aflossing van de hypotheek bleek werd er keer op keer aan herinnerd dat als ik de gegevens niet aanleverde ze uitgingen van maandlast van 300 euro ik heb hierop als laatste poging een brief aan de curatoren gestuurd maar die is denk niet verder gekomen dan de prullebak kreeg alleen een bevestiging dat de maandlasten werden berekend met 300 euro(hoe stom kan iemand zijn iedereen weet dat deze lasten hoger liggen dit betaal je alleen al aan gas en licht )maar goed had de moed al opgegeven.
enkele weken geleden ineens een dikke envelop met een voorstel
Compensatie kosten van diverse polissen maarliefst 17000 euro met 2 keuzes
en Compensatie overkreditering 0 euro
keuze 1 in mindering op de bestaande hypotheken(waarbij je de volgorde zelf kon bepalen) of 2 een vordering met een procentuele uitbetaling
Denk uitbetalen die hap had immers voor die woekerpolissen en de HW krengen al genoeg krom gelegen .
Had terecht wat te snel gelezen want werd vorige week gebeld of het wel slim was om optie 2 te kiezen want dat als het faillissement zou aflopen ik naar de rest van het geld kon fluiten en men adviseerde mij om optie 1 te kiezen dus zo gedaan
had de copy nog thuis dus opnieuw opgestuurd met de optie 1
denk dat is goed geregeld.
nou ik kreeg vandaag dus de brief in de bus en de 17000 euro is helemaal in rook opgegaan want deze is volledig afgetrokken van de reeds eerder verleende 41000 compensatie overkreditering
En alles is nog precies volgens de regels gegaan ook welke tussen de diverse partijen is overeengekomen vorig jaar
Maar volgens mij is er wel degelijk verschil tussen compensatie voor overkreditering en compensatie voor poliskosten maar alles wordt hier op een hoop geveegt.
terwijl die 2 jaar geleden niet zijn meegenomen in de berekening

Conclusie je word heel blij gemaakt met een dooie mus
want ze geven je de indruk dat je de compensatie krijgt
waarna je vervolgens een trap na krijgt met de definitieve berekening van vandaag waar alles op 0 euro staat terwijl de tranen in je ogen kreeg elk jaar weer als je de jaaropgaves van het opgebouwde vermogen zag met de geweldige provisies die werden opgestreken door DSB
en dan alle tijd om alle gegevens bij elkaar te sprokkelen helemaal voor jan met de korte achternaam
Vermoedelijk is hier niets meer tegen te doen want je tekent voor finale kwijting werd me vandaag ook nog even via de telefoon verteld door een medewerker van DSB compensatie maar elk advies is welkom maar van mij mag er een hele ijskoude douche naar de curatoren van DSB want zo gaan ze met mensen om

Malang
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2013 12:57

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Malang »

Hallo,

Ik heb een brief over de DSB compensatieregeling ontvangen. Kent iemand een adviseur met kennis van DSB? Ik zou graag met een adviseur overleggen of ik de compensatieregeling moet accepteren of niet.

Bedankt

Onrecht!
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:41

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Onrecht! »

Alles kan hier en niemand die er een xxxx aan doet!
Pure oplichting, een paar keer op actualiteiten- en consumentenprogramma's en klaar is het weer, gaat om de kijkcijfers toch? En de mensen die gedupeerd zijn zitten nog steeds in de stront. DSB geeft aan nooit schriftelijk te reageren, lekker veilig voor hun. Volgens de overeenkomst moet ik voor de eerste van de maand betalen, doe je dat niet gaan ze herhaaldelijk mailen, bellen (zelfs op je werk) en brieven sturen. Hoezo stalking?! Wil je op basis van diezelfde overeenkomst een opname doen van je doorlopend krediet krijg je te horen dat de overeenkomst niet meer geldig is vanwege faillisement?! Beetje dubbel.
Met dank ook aan enkele personen van de VVD.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door sacredfour »

Onrecht!, je geeft zelf eigenlijk al de oplossing aan. Stop met betalen! Je zult dan zeker de aandacht krijgen van de bank. Als je in een situatie zit waarbij de bank nog een vordering op jouw heeft, dien een tegenclaim in. Laat de bank weten dat ze deze tegenclaim mogen verrekenen met de nog uitstaande schuld. Stop daarna met betalen.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door marcel75 »

Door te stoppen kom je inderdaad vol in de spot te staan bij de bank. De opnamemogelijkheid van het doorlopend krediet is inderdaad door het faillissement komen te vervallen. Ook wel logisch; DSB heeft geen geld meer om uit te lenen op dit moment. Wel zal het openstaande saldo terugbetaald moeten worden. Dat is ook wel logisch, dat is voor DSB (in faillissement) een bate.

Ik zie nergens dat Onrecht! een vordering op DSB heeft en al helemaal niet dat hij de bevoegdheid tot verrekening heeft (deze bevoegdheid is in de praktijk namelijk in de algemene voorwaarden uitgesloten).

Door te stoppen met betalen, kom je nog verder in de problemen! Prima oplossing dus!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ook al staat dat in de alg. voorwaarden, niets houdt je tegen dit te doen. Anders stop je met betalen omdat je de overeenkomst nietig/vernietigbaar verklaart. Het zijn dan de curatoren die een zaak tegen jouw moeten beginnen. Ik heb al een aantal standaard bezwaren lopen.Onrecht! kan mij een PM sturen voor meer info.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je moet wel een reden hebben om de overeenkomst te vernietigen. En het beroep daarop hoeft door de tegenpartij niet aanvaardt te worden waardoor de overeenkomst niet vernietigd is. Nietig verklaren is een heel ander iets waarvoor je zeer zwaarwegende redenen moet hebben.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik denk dat je bij DSB wel een paar zwaarwegende redenen kan vinden! Ik kwam er deze week een tegen, een creditcard van DSB met een jaarlijkse rente van 20,9% in 2004!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door marcel75 »

Kwam je ook bij Wehkamp, Neckermann, ANWB, Visa, America Express etc. tegen. Dat is nog geen bedrog of bedreiging.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nee, het is geen bedrog of bedreiging. Het is wel misbruik maken van de situatie, en.....onwettig!

Gesloten