LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Heeft iemand al geld gekregen na het akkoord te hebben terug gestuurd? Ik ben al 2 maanden aan het wachten. Ik heb 2 weken geleden nog gebeld met DSB en de medewerkster zei dat ze bezig waren met uitbetalen van de compensatie.

T-max
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 20:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door T-max »

Wij hebben ook eind december het aanbod geaccepteerd en retour gestuurd. Eerste week januari laten bevestigen dat het aanbod in goede orde aangekomen was. Tussentijds twee maal gebeld om te status na te vragen van de afwikkeling. Standaard antwoord is U aanvraag is in behandeling en we zijn bezig met uitbetalen. Wij hebben in 2008 onze Hypotheek afgelost en al de bijbehorende verzekeringspolissen afgekocht (met 2 verzekeringen enige problemen gehad met de afkoop). Volgens de compensatieregeling hebben we recht op uitbetaling op onze rekening.
Enkele citaten uit de DSB compensatieregeling website:

'Hetzelfde geldt voor het eventuele compensatiebedrag van de HWL- beleggingverzekering. Dat houdt in dat deze bedragen binnen 30 dagen na vaststelling van de compensatie worden overgemaakt op een door u opgegeven bankrekening.'

'Met deze compensatieregeling zullen veel klanten van DSB Bank in staat zijn om een streep te zetten onder een onzekere periode.'

Wij hebben begrip voor langere wachttijden i.v.m. het eventuele hoge aanbod van regelingen. Echter belofte maakt schuld zie eerste citaat. En wij hopen dat de streep die we onder de onzekere periode moeten zetten niet een hele hele lange wordt.
Als je alles heel goed leest kun je nergens uit opmaken wanneer ze de compensatie hebben of gaan vaststellen.

Toch hebben we nog altijd vertrouwen dat alles binnenkort achter de rug is.

miertje62
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2012 11:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door miertje62 »

Ook wij hebben hetzelfde probleem, 16 december compensatie aangeboden gekregen, maar nog steeds niets gehoord/gezien.
Bel bijna iedere week, brief staat al sinds januari klaar?????
Probleem is dat je met de afgekochte koopsompolissen een concurente vordering hebt, dat betekent dus, dat je mag hopen dat je de compensatie helemaal uitbetaald krijgt ( waarschijnlijk niet)
, en dat je per uitbetaling maar een klein procent krijgt uitbetaald.
Volgens een medewerker bij de DSB gebeurt dit ongeveer een keer per kwartaal.
U begrijpt, mijn hoop op een goede afloop is allang vervlogen.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Ik heb ook al tweemaal gebeld. De eerste keer werd me ook medegedeeld dat men bezig was met uitbetalen. De 2e keer echter zei de mevrouw dat men eerst alles moest controleren en dat als men uitbetaald dit zelfs in gedeeltes kan zijn. Ik vind dit alles maar wat raar. DSB stuurt een compensatieregeling met daarin genoemd een bedrag dat zij zelf hebben vastgesteld en nu dit?
Wat moet je hier nu vanm denken?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gtp »

De grootste kans is dat de compensatie wordt verrekend met het verschuldigde, dus reken er niet op dat er iets op je rekening wordt gestort.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Nou dat denk ik niet ,tenminste in mijn geval. Ik heb reeds 5 jaar geleden alles in een keer betaald. Waarom stuurt men een compensatieregeling waar het bedrag reeds staat vermeld? Mocht er iets verschuldigd zijn dan had men toch zelf eerst onderzoek gedaan en was er niet een regeling gestuurd met een bedrag er op. Ik blijf maar hopen niet?

vliet1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2012 14:39

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door vliet1 »

Wij wachten ook sinds december en hebben in februari gebeld, geld zou onderweg zijn. Nu deze week weer gebeld waarbij de dame meldde dat we helemaal niet betaald krijgen , maar dat de vordering ( = compensatie)geplaatst wordt op de lijst der erkende concurrente vorderingen bij de curator. Heeft u de folder dan niet gelezen mevrouw? Maar u bent tenslotte wel gecompenseerd.....
Dat lezen niet ons sterkste punt is moge duidelijk zijn, anders waren we immers nooit gedupeerde geworden! En weer trappen we in de val van de kleine lettertjes.
Mijn grootste ergernis gaat nu uit naar de stichting hypotheekleed , die mij toch enkele avonden aan het scannen heeft gekregen om alle info op te hoesten die nodig was voor het uberhaupt in aanmerking komen voor een compensatie. Alle effort voor niets en blij met een dooie mus!

G1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2012 16:20

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door G1970 »

Hier hetzelfde verhaal. Eind december het voorstel gekregen, begin januari terug gestuurd, ondertekend en wel. Geen reactie. Paar keer gebeld, maar ze hebben daar geen enkel idee hoe de situatie is. De ene keer hoor je dat je "in de procedure zit", de andere keer hoor je dat de curatoren het nog een keer moeten beoordelen. Wat natuurlijk uiterst vreemd is, want de brief met het voorstel is ondertekend door de curatoren. Je gaat als curator toch geen financieel voorstel doen wat je eigenlijk nog een keer moet bekijken? Hebben ze daar 2 jaar voor nodig gehad?

Inmiddels ga ik binnenkort verhuizen dus heb ik ze maar een brief gestuurd met mijn nieuwe adres en de vraag om informatie iz betalingstermijn.

Vind het wel uitermate teleurstellend dat ze eerst na anderhalf jaar een financieel voorstel doen en dat je vervolgens nog maandenlang (jaren?!) in onzekerheid zit. Ik kan het geld nu heel goed gebruiken...

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

De curatoren zijn geen haar beter dan DSB zelf was. Beloftes maken en niet nakomen. Ze moeten zich diep schamen om mensen valse hoop te geven.

arthur2000

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Curatoren zijn aasgieren.
Zij eten het maal van de gedupeerden
die na de afgekloven botten misschien een vezeltje kunnen afknagen.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Is hier dan niets aan te doen wat die curatoren doen?

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Ook ik heb in december het compensatieaanbod ontvangen
en begin januari opgestuurd naar de DSB
Sindsdien trouw voor de brievenbus zitten wachten maar nog steeds geen antwoord
Een maand geleden gebeld, antwoord het zal niet meer lang duren ongeveer 2 weken
Na een maand nog steeds geen bericht
Afgelopen week weer gebeld met de DSB, antwoord de compensatie is klaar maar er moest nog gewacht worden, waarop kon de medewerker mij niet vertellen

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door jammer »

Volgens mij komt het door de berekeningen, die zijn gebaseerd op de voorgestelde rendementen. Bij aegon blijkt nu dat de voorgestelde rendementen VERKEERD zijn berekend, dus NIET met de methode die de AFM voorschrijft......
U raadt het al bij aegon blijkt het plaatje dus VEEL mooier te zijn dan de werkelijkheid.......dan volgt hieruit dan kloppen dus nu de compensatie berekeningen OOK NIET.
Deze klacht is inmiddels gedeponeerd bij de Kifid en de AFM.......Maar het zal mij niet verbazen, dat er OOK iets niet klopt bij de berekeningen van de DSB......en dat zal wel de reden zijn waarom u nog niks hoort....
Ik zal het vragen als ik u was.
Veel succes en sterkte er mee.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik heb afgelopen week maar een brief gestuurd naar DSB, waarin ik eis dat ze me zo spoedig mogelijk een schriftelijke bevestiging sturen wanneer het bedrag word uitbetaald en hoeveel precies.
Eens zien of dit helpt...zal wel niet.

saabine95
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:13

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door saabine95 »

21-3-2012 Uitdeling concurrente vordering

De afhandeling van de compensatievoorstellen met een concurrente vordering heeft vertraging opgelopen. De administratieve verwerking van deze voorstellen neemt meer tijd dan voorzien. De brieven met de bevestiging van de verwerking kunnen daardoor niet worden verstuurd.

Op dit moment worden tests uitgevoerd. Als deze tests slagen dan kunt u op korte termijn een brief met de bevestiging van de verwerking tegemoet zien. De eerste uitdeling van 19% wordt op uw bankrekening bijgeschreven binnen twee tot vier weken na de verwerking.

Zodra wij nieuws hebben over de voortgang zullen wij u daarover via deze website informeren.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door jammer »

En wat waardoor is die dan VERTRAGING ontstaan?????

Dat de rendementen misschien NIET kloppen? (Dus niet volgens de AFM methode) Waardoor de gehele eerdere berekeningen in de prullenbak kunnen???
En dus ALLES opnieuw moet worden uitgerekend???
Veel succes met de berekeningen.....DSB.
1 troost voor jullie, bij de aegon en de abn is net al net zo!!!!!!!

Alleen 1 groot probleem is er nu nog overgebleven........U raadt het al.....
Waren de rendementen WEL goed voorgesteld, dan hadden u en ik deze producten NOOIT gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!En dan hadden er helemaal geen compensatie berekeningen NODIG hoeven te zijn.

Sterker nog we hadden helemaal GEEN woekerpolis geschiedenis gehad.......

Dus stuur een klacht naar de Kifid en eis de inleg terug, met de wettelijke rente er overheen. Met als klacht NOOIT dit product genomen als WEL alles duidelijk was geweest. Dus GEEN verborgen kosten.......
Dus u wilt nu net als ik van u polis af omdat u gedwaald hebt en misleid bent. (dwaling/misleiding).

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Beste allemaal,

Hier hebben we hetzelfde probleem wij zijn al sinds 2002 bezig met dat oplichtersbedrijf genaamdDSB
we waren zo blij dat er dan nu na 10 jaar!!!, een einde zou komen aan de ellende met de compensatie regeling , Ook wij hebben dit snel en correct retour gestuurd, Er valt vanaf hun kant niets meer te halen ( oftewel geen openstaande schuld) Vervolgens hoor je dus gewoon niets!, Wij bellen jaja het was aangekomen, weken later jaja het is aangekomen en zo gaat het maar verder!

Wij hebben dus ook al meerdere malen gebeld wat er nu gaat gebeuren en wel waneer wij kunnen rekenen op ons EIGEN geld, Een duidelijk antwoord krijg je gewoon niet !, wij bellen inmiddels bijna wekelijks sinds half januari en het schijnt dat er geen oplossing komt voor deze jarenlange ellende!

Mooie praatjes van de curatoren " wij hopen dat mensen het dan nu af kunnen sluiten" BLABLABLA! geef mensen dan gewoon ZSM hun EIGEN geld curatoren!!!
Dit zal ook wel een jaren kwestie gaan worden en word je gewoon blij gemaakt met een dooie mus,
lekker laten wachten die mensen dat gevoel krijg ik er bij, Curatoren ga jullie DIEP schamen wij gedupeerden hebben jarenlange ellende en jullie maken het gewoon erger met LOZE beloftes

Dat hele DSB hang mij mijn strot uit! ik mag niet zeggen wat ik die scheringa en kornuiten toewens hier , maar gebruik je fantasie zou ik zeggen

Sterkte voor iedereen , het is gewoon een grote HELL

Mvg Mede-gedupeerde

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door zwiebertje »

27-3-2012 Planning brieven compensatieregeling

DSB Compensatie gaat voorlopig uit van de volgende planning voor wat betreft de verzenden van brieven voor de compensatieregeling. De genoemde weken geven een indicatie van de planning. De brieven worden gefaseerd verzonden. Het is dus niet gezegd dat u ook onmiddellijk in de aangeven week een brief zult ontvangen.

Overkreditering

Vanaf week 12 (2012) worden de brieven verzonden voor het opvragen van de gegevens voor de beoordeling van de overkreditering.

Aanmelding via de website voor poliscompensatie

Klanten die zich via deze website uitsluitend hebben aangemeld voor de poliscompensatie kunnen vanaf week 12 (2012) een brief verwachten met de beoordeling van hun aanspraak op poliscompensatie.

Gegevens onmogelijke dekking koopsom

Klanten die hebben verzocht om een beoordeling van een onmogelijke dekking van de koopsom kunnen vanaf week 14 (2012) een brief verwachten waarin wordt verzocht om de gegevens aan te leveren die nodig zijn voor de beoordeling van een onmogelijke dekking.

Compensatiebrief overkreditering

Vanaf week 17 (2012) zullen we naar verwachting de eerste brieven versturen met de uitkomst van de beoordeling voor de overkreditering. Klanten die al voor 19 september 2011 schriftelijk een klacht hebben ingediend bij DSB Bank hebben hierbij voorrang boven de klanten die zich via deze website hebben aangemeld en een totaalaanbod ontvangen.

Totaalaanbod

Klanten die een totaalaanbod wensen te ontvangen, voor zowel de poliscompensatie als de overkreditering, kunnen naar verwachting vanaf week 18 (2012) een brief tegemoet zien. Klanten die al voor 19 september 2011 schriftelijk een klacht hebben ingediend bij DSB Bank hebben voorrang boven de klanten die zich via deze website hebben aangemeld.

https://www.dsbcompensatie.nl/nieuws.as ... 1-planning

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Het is ronduit triest dat er nooit een uitgebreid onderzoek is gestart naar Scheringa en Zalm. Het is ronduit schandalig dat deze twee oplichters nog vrij rondlopen. Ze hadden die Scheringa alles maar dan ook alles moeten afnemen ook zijn huis. Dan zou hij ook eens weten wat vele gedupeerden is overkomen die gedwongen hun huis uit moesten omdat DSB hun gewoon opgelicht heeft. Ik durf te wedden dat die Scheringa nog ergens miljoenen Euros op een bankrekening heeft staan. Daar zouden de heren curatoren eens naar moeten kijken. Niet naar het afkluiven van ons gedupeerden.
Scheringa en Zalm de cel in, en de sleutel ergens in de Maas gooien.

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Beste allemaal,

Wij hebben maar weer eens een telefoontje gepleegd met DSB compensatie of zal ik zeggen DSB consternatie

ons schikkingsvoorstel ligt er al maanden, ( net als die van jullie) en waneer men gaat betalen dat schijnt juridisch moeilijk te zijn , nu komen ze dus weer met andere verhalen,Toen wij zeiden Hoezo juridisch moeilijk?, jullie vragen om onze copy ID kaarten Handtekening en Bankrekening nr en wij gaan volledig akkoord!, dan kan er toch aan de termijn ( vermeld op website binnen 4 weken uitbetalen) voldaan worden?

Ja maar DSB is failliet mijnheer, Toen hebben wij gezegd correct maar de schuld is overgenomen door de DNB en is die ook failliet dan?..Geen antwoord...het schijnt dat er nog niemand geld gekregen heeft ( hoezo we zijn bezig met uitkeren) dit werd vandaag OOK bevestigd!, In 2011 is er voor de eerste groep uitgekeerd, Niets over de aanmeldingen eind 2011 daarvan is nog niets uitgekeerd, dus als men dat beweerd dan spreekt de ene medewerker de andere dus tegen

En men moet nog meer uit gaan zoeken?, Op de vraag waarom men schikkingsvoorstellen doet terwijl dingen nog uitgezocht moeten gaan worden komt ook geen antwoord..

Op de ultieme vraag gaat dit maanden of jaren duren eer er uitgekeerd word?..geen antwoord..
op de vraag of er uberhaupt word uitgekeerd , dus of wij het geld krijgen waar wij ons massaal in geschikt hebben
Geen antwoord!

Deze mensen zijn net als scheringa!, GEEN HAAR BETER
ze beloven je centjes, maar houden je maanden misschien wel jaren aan het lijntje, En omdat je akkoord bent gegaan om er zsm vanaf te zijn, kan je ook geen rechten meer ontlenen Immers je handtekening is voor schikking met finale kwijting?

Ik krijg het gevoel of word er mij een doos bonbons voorgehouden -die ik zelf heb betaald- als ik er 1 wil nemen krijg ik het deksel op de vingers!

Ik raad jullie allen aan zo veel als mogelijk te bellen met deze mensen, In dit geval gaat het niet over bonbons maar 1000en euro's!

sterkte en ik zou zeggen bellen die mensen en laat ze duidelijk antwoorden op vragen geven!

Mvg, Mede gedupeerde

Gesloten