LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB, FRISIA,CARDIFF

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
johnbob
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:17

DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door johnbob »

Hoi, ik ben nieuw hie rop het forum.
Wat ik jullie wil meededeln is het volgende.
We zijn al enkele jaren verwikkelt in een strijd tegen frisia/DSB
Ze ijn zo onbeschoft, onredelijk en vooral "oneerlijk".
Dat we inmiddels een advocaat hebbben ingeshakelt.
Deze is sinds afgelopen week na een lange voorbereiding de strijd aangegaan tegen deze bedrijven.
In het kort, na mijn scheiding is er voor ons samen een schuld bij de bank ontstaan van 50.000 euro omdat onze woning niet verkocht werd.
De bank zelf kon ons niet helpen en we betaalde op een gegeven moment ruim 900 euro aflossing aan deze schuld.
Frisia benaderde ons iets later bij "toeval".
Het is een heel lang verhaal en gezien onze emotionele toestand op dat moment zijn we in zee gegaan op basis van de voorwaarden die frisia stelde.
Nu...een aantal jaren later hebben we al meerdere malen geprobeerd onze schuld in te lossen.
Wat bleek na de eerste poging, onze schuld was niet meer 50.000 euro, maar ruim 83.000 euro.
Frisia had een koopsompolpissen afgesloten en heeft mbv deze polis ineens een hoop verzekeringen ed afgesloten en betaald.
In mijn ogen achter koppelpolispraktijken!
Iets dat me nooit zou gebeuren onder normale omstandigheden.
Er werd ons verteld dat deze koopsompolis/verzekeringen ed zouden komen te vervallen bij inlossing van de eerste schuld namelijk 50.000 euro.
Nu blijken we gewoon 33 duizend euro meer schuld te hebben.
De DSB/Frisia gooit de haak erop, behandeld ons als vuil.
Toen hebben we besloten niet meer te betalen teneinde een reactie te forceren van hogere hand en dit lukt.
De Heer van V, financieel directeur van de DSB kwam bij ons persoonlijk op bezoek om tot een oplossing te komen.

Deze gaf grif toe dat Frisia fout was geweest bij de voorlichting en gaf op bijna elk vlak toe dat we gelijk hadden.
Echter achteraf in zijn schrijven stond zijn mening HAAKS op het geen hij persoonlijk tegen ons vertelde en ontkende elke uitspraak die hij bij ons thuis gedaan had.
Wat hij niet wist was dat we elke seconde, elk woord van hem op Tape hebben staan.
De rechtsgeldigheid is discutabel, maar met dit gegeven en bevindingen van de advocaat durven we de juridische procudure aan.
Ik houd jullie op de hoogte...

een laatste tip BLIJF VER WEG VAN DSB, FRISIA en alle bedrijven die onder DSB werken. :wink:

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door arnoud2 »

beste johnbob,

Het is bijzonder vervelend wat jullie is overkomen en sluit aan bij eerdere postings.

Ik vind het echter vreemd dat jullie in later satdium achter het feit zijn gekomen dat de lening groter is en dat er een aantal polissen zijn gesloten.

Ik mag toch aannemen dat jullie voor de diverse producten hebben moeten tekenen en dat er gezondheidsverklaringen zijn ingevuld.

johnbob
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:17

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door johnbob »

Zo gemakkelijk is het niet.....jammer genoeg.
Je krijgt de lening op voorwaarde van het tekenen van bepaalde andere contracten.
Het bekende koppelpolis verhaal.
Natuurlijk was er de afspraak met de "vertrouwenspersoon" van Frisia dat de koopsompolis twv 33.000 eur zou vervallen wanneer de oorspronkelijke schuld zou worden afgelost.
En idd, de koopsom vervalt.
Alleen was hij inmiddels "leeg" omdat hij geïnvesteerd was in verschillende verzekeringen die "niet" af te kopen zijn.
Een trucje dus van ZEER laag nivo.

We hebben zelfs polisbladen waar onze handtekening opstaat die achteraf aangepast zijn...er is simpelweg informatie bijgeschreven door DSB of frisia of weet ik met wie we nu eigenlijk van doen hebben...want dat houden ze liefst zo vaag mogelijk.

Ik heb er nu een goed vertrouwen in dat deze "geldverstrekker" eindelijk eens een stap moet terug doen.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Dank voor je reactie.

Welke polissen zijn er afgesloten, met welke looptijd en welke koopsom ?

johnbob
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:17

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door johnbob »

Hi....je bent ook snel zeg hahahaha.

Alle stukken liggen nu bij de advocaat waardoor ik niet precies kan zeggen om welke het gaat.
Ook de constructie is hier moeilijk op het forum uit de doeken te doen om verschillende redenen waarvan 1 de nogal omslachtige wijze waarop de gehele constructie in elkaar zit.

In ieder geval gaat het om een arbeidsongeschiktheidsverz. "woon Comfort Plan", overlijdensrisicoverz The Angelo Dutch Ass Soiety bv. (behoort ook tot de DSB groep) Cardif?, 2xHollands Welvaren Participatieplannen HWPP's bij Hoge Huys (deze zou op het eind van de rit het geleende geld moeten genereren...

Deze "lening/krediet" werd als 2e hypotheek op ons woonhuis verstrekt.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Het mag duidelijk zijn dat hier van advies geen sprake is geweest en dat provisie-inkomsten voor de "vertrouwenspersoon" de doorslag heeft gegeven.

Ik zou overwegen de adviseur tevens in persoon aansprakelijk te stellen.

johnbob
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:17

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door johnbob »

Thanks...
Ik zou niets liever doen maar tijdens het gesprek met de financ.directeur heb ik begrepen dat uit de tijd dat wij onze contracten tekenden veel "adviseurs" momenteel niet meer werkzaam zijn.
We hebben alleen een naam op een kladje waarop deze persoon het een en ander duidelijk maakte.
En deze naam kwam niet (meer) naar voren in het werknemers bestand.
Toevallig maar wel echt zo?, of een leugen?
Hoe dan ook, het komt de DSB goed uit.

Ik zal in ieder geval de voortgang posten voor de gene die eventueel ook juridische stappen willen ondernemen.
Er is overigens maar één ander virus dat het zelfde patroon volgt als Frisia/DSB etc..... :shock:

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Opnemen van een gesprek is alleen toegestaan indien je de tegenpartij hier van vooraf op de hoogte steld. De tegenpartij heeft hierdoor de mogelijkheid om hier nee op te zeggen. Indien je dit niet doet ben je zelfs strafbaar en dergelijk geluidsmateriaal zal door geen enkele rechter als bewijs toegestaan worden.

De tegenpartij zal aanvoeren dat je alle contracten hebt ondertekend en dat hier alles in vermeld staat. Indien dat niet zo is heb je inderdaad een zaak.

Er is ook een notarisafrekening waarop staat vermeld waarheen wat precies is overgemaakt. Deze afrekening heb je voor het passeren bij de notaris ontvangen ter verificatie. Ook hier heb je niet op gereageerd omdat je de akte getekend hebt bij de notaris.

Voor een verzekering is een aanvraagformulier ingevuld welke je ook ondertekend hebt en hiermee heb je impliciet aangegeven een verzekering te willen aanvragen.

Hoewel ik de handelswijze van de financieringsinstelling niet netjes vindt denk ik dat je in een juridische procedure om bovenstaande reden geen enkele kans maakt.

Een beetje jurist had je hier ook op moeten wijzen. Het lijkt me dat de jurist op dit moment ook aan jou aan het verdienen is.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door Petra12 »

Tip:

Geef je mening over De Schurken Bank op www.geldwaardering.nl

Deze site is van toezichthouder AFM. Hoe meer klachten over DSB< hoe eerder de AFM zal ingrijpen.


g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door g.s.jansen »


kijk ook eens op homepage van deze site via deze link (klikken) (zie de gele balk)

http://img95.imageshack.us/img95/8420/o8o86fy.png

Diegene die de site host is zo snugger geweest om de "oude" bestanden online te laten staan ondanks bovenstaande waarschuwing op de index-page (= hoofdpagina).

Het kan best zijn dat een aantal ondernemingen die op die "oude" lijst staan intermediair is geweest voor DSB maar thans dit niet meer is. Door deze lijst en aantijging wordt in dat geval een onderneming ten onrechte in verband met DSB / discrediet gebracht.

Er zullen ongetwijfeld ook wél DSB ondernemingen bij zitten maar de kans is heel groot dat er zo ook onterecht ondernemingen in diskrediet worden gebracht.

Volgens mij is het ook incorrect om bewust onjuiste informatie als objectief feit naar buiten te brengen.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door burning inside »

Deze publicatie heeft inmiddels zijn actualiteit verloren,
Dat deze lijst niet meer up to date is wil nog niet zeggen dat een aantal ondernemingen niet meer van de DSB zijn(horen).
Een aantal ondernemingen zullen niet meer bestaan(hoe kan dat toch?).
Waarschijnlijk is het voor Vobi niet meer te doen om de lijst up to date te houden.
Er zullen ongetwijfeld ook wél DSB ondernemingen bij zitten maar de kans is heel groot dat er zo ook onterecht ondernemingen in diskrediet worden gebracht.
in diskrediet?????
Volgens mij is het ook incorrect om bewust onjuiste informatie als objectief feit naar buiten te brengen.
En welke bank werkt nu onder zoveel namen en waarom?



Afbeelding

g.s.jansen
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 apr 2006 14:52

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door g.s.jansen »

Al die "bedrijven" zijn voor een deel ook intermediar (tussenpersonen) die onder andere kredieten verkochten van DSB. Dit is wat anders dan een dochteronderneming van de DSB.

Gezien overigens het niveau van de laatste reakties hou ik het in dit topic voor gezien. Dit is geen communiceren meer met jullie. Ik heb je nooit beledigd maar jullie voelen je zelf toch steeds aangesproken wanneer ik een uitspraak doe (wel toevallig trouwens) die niet in je straatje past en daarom hou ik er hier mee op. Ik zie vooral die foto als teken van zwakte en wens niet op dit niveau te communiceren.

Tot ziens!

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door burning inside »

Waarom 4,3% veel duurder uitpakt dan 9%
Peter en Jantien hebben onlangs een nieuwe auto gekocht.
Zij hebben hiervoor 25.000 Euro geleend, tegen 9% rente.
Per maand betalen zij 500 Euro terug ofwel 2% van het geleende bedrag.
Op deze wijze is de schuld in pakweg 6 jaar weer afgelost.
Op een avond ziet Jantien een televisiereclame. De ‘nieuwslezer’ in de reclamespot zegt dat veruit de meeste Nederlanders veel te duur lenen, en duizenden guldens kunnen besparen door hun lening over te sluiten tegen 4,3%. Peter en Jantien besluiten op het aanbod in te gaan.

Wat Peter en Jantien niet hadden voorzien is dat de nieuwe lening een aflossingsvrij krediet is met een vaste looptijd van 20 jaar. Hierdoor zullen zij in totaal pakweg 21.500 Euro aan rente moeten terugbetalen, Met de oude lening tegen 9% waren zij slechts 6.750 Euro aan rente kwijt. Een nadelig verschil van maar liefst 15.000 Euro en aan het eind van de 20 jaar is nog steeds geen enkel bedrag op de lening afgelost!!

En als zij na 6 jaar een nieuwe auto willen kopen zit een nieuwe lening er niet meer in.
Zij moeten immers nog jaren afbetalen aan de oude (versleten ?) auto.
Duizenden Nederlanders zijn kennelijk toch beter af met hun huidige (duurdere ?) lening.
http://www.vfn.nl/content/verantwoordle ... rmaand.asp


kijk ook n`s hier
http://www.hypotheekonline.nl/boerenbedrog.htmlAfbeelding

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB, FRISIA,CARDIFF

Ongelezen bericht door burning inside »

Mensen denk goed na voordat jullie in zee gaan met deze ''bank'' :evil:
Lees de diverse forems er op na :wink:

Gesloten