Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
grun

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door grun » 05 sep 2019 09:24

Goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

maccer

Ongelezen bericht door maccer » 17 sep 2019 15:14

Van ING ontving ik recent een nieuwe betaalpas van de VPay variant.

Bij de BERLINER VOLKSBANK heb ik hiermee éénmalig geld kunnen pinnen, waarna bij volgende pogingen de transactie werd afgebroken met de melding dat mijn eigen bank de transactie niet zou accepteren.
Mijn reisgenoot met een MAESTRO pas van dezelfde bank had geen enkel probleem, dus hielp me uit de brand door voor mij te pinnen, waarna ik via de App het bedrag aan hem overmaakte.

ING stuurde me na het voorleggen van bovenstaande onmiddellijk een vervangende MAESTRO pas toe.

jolanda.lanslots-kuijpers

Ongelezen bericht door jolanda.lanslots-kuijpers » 24 sep 2019 17:23

Zeer slechte service van ING. Creditcard noch 2 bankpassen op wereld werkten niet in Canada. Vier keer met ING gechat, geen oplossingen geboden. Uiteindelijk steeds contant geld moeten opnemen, erg frustrerend omdat je wilt trakteren en je card werkt niet. Omdat je iets wilt kopen en je card werkt niet. En ING weet nergens van en biedt geen oplossingen.
Zeggen ze dat we via chat contact moeten opnemen bij terugkeer in NL. Doen we dat, krijgen we 5,62 gecompenseerd voor het opnemen van contant geld met de creditcard. Ondertussen hebben ze al tig keer gezegd dat onze pincode niet klopt, dat we een nieuwe moeten aanvragen etc. Blijkt dat het gewoon wel de juiste pincode is. Ze hebben bij ING geen flauw idee hoe het zit in andere landen, waarom iets niet werkt. Erg slecht en dan ook nog geen luisterend oor of oplossing voor de problemen. Erg frustrerend en vooral erg jammer van alle tijd en energie die deze problemen in Canada gekost hebben.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 25 sep 2019 08:38

Tja, eigenlijk is uw probleem precies het omgekeerde van uw topic. Dit topic gaat over mensen die ongewild een pas hebben gekregen met VPay in plaats van Maestro. In Canada is het namelijk precies andersom, in Canada kunt u namelijk bij betaalautomaten alleen betalen met een pas met het VPay logo, niet met maestro.
jolanda.lanslots-kuijpers schreef:
24 sep 2019 17:23
Zeer slechte service van ING. Creditcard noch 2 bankpassen op wereld werkten niet in Canada.
Tja, ik zeg altijd maar zo, ga goed voorbereid op reis. Dat ze het bij de chat niet weten is raar, de site wist het wel:
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Hier staat keurig en duidelijk dat u in Canada een VPay pas moet hebben.

Hebben ze overigens ook een verklaring waarom uw creditcard niet werkte? Had u hier wel de optie aangezet voor wereldbetaling?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 sep 2019 09:26

En wonderlijk dat u met uw creditcard wel geld kon pinnen, maar niet ermee betalen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 25 sep 2019 09:39

Bijzonder. In Canada nooit problemen ondervonden met de ING creditcard. Die werkte gewoon overal. Betalen met pin niet geprobeerd, maar geld uit de muur halen werkte wel gewoon met de pin pas. Wel even kijken of de automaat het juiste logo heeft, natuurlijk.

xsmdj

Ongelezen bericht door xsmdj » 01 nov 2019 16:39

Ik ben vorige week in Malmo geweest en het blijkt dat in 90% van de winkels V-Pay niet werkt. Voor of na het invoeren van mijn pincode bij een betaalautomaat verschijnt de melding "Action terminated", met een rood kruis. Geld opnemen is nog wel mogelijk, maar het probleem in Zweden is dat betalen met contant geld in winkels ook vaak niet meer mogelijk is. Dan blijft er alleen nog een credit card over.

Kortom, als je op vakantie gaat naar Zweden met een V-Pay bankpas, neem altijd een extra creditcard mee voor de zekerheid. Want je zou maar je tank volgegooid hebben en niet kunnen betalen.

Plaats reactie