Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
maccer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2019 15:06

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door maccer »

Van ING ontving ik recent een nieuwe betaalpas van de VPay variant.

Bij de BERLINER VOLKSBANK heb ik hiermee éénmalig geld kunnen pinnen, waarna bij volgende pogingen de transactie werd afgebroken met de melding dat mijn eigen bank de transactie niet zou accepteren.
Mijn reisgenoot met een MAESTRO pas van dezelfde bank had geen enkel probleem, dus hielp me uit de brand door voor mij te pinnen, waarna ik via de App het bedrag aan hem overmaakte.

ING stuurde me na het voorleggen van bovenstaande onmiddellijk een vervangende MAESTRO pas toe.

jolanda.lanslots-kuijpers
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2019 17:17

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door jolanda.lanslots-kuijpers »

Zeer slechte service van ING. Creditcard noch 2 bankpassen op wereld werkten niet in Canada. Vier keer met ING gechat, geen oplossingen geboden. Uiteindelijk steeds contant geld moeten opnemen, erg frustrerend omdat je wilt trakteren en je card werkt niet. Omdat je iets wilt kopen en je card werkt niet. En ING weet nergens van en biedt geen oplossingen.
Zeggen ze dat we via chat contact moeten opnemen bij terugkeer in NL. Doen we dat, krijgen we 5,62 gecompenseerd voor het opnemen van contant geld met de creditcard. Ondertussen hebben ze al tig keer gezegd dat onze pincode niet klopt, dat we een nieuwe moeten aanvragen etc. Blijkt dat het gewoon wel de juiste pincode is. Ze hebben bij ING geen flauw idee hoe het zit in andere landen, waarom iets niet werkt. Erg slecht en dan ook nog geen luisterend oor of oplossing voor de problemen. Erg frustrerend en vooral erg jammer van alle tijd en energie die deze problemen in Canada gekost hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, eigenlijk is uw probleem precies het omgekeerde van uw topic. Dit topic gaat over mensen die ongewild een pas hebben gekregen met VPay in plaats van Maestro. In Canada is het namelijk precies andersom, in Canada kunt u namelijk bij betaalautomaten alleen betalen met een pas met het VPay logo, niet met maestro.
jolanda.lanslots-kuijpers schreef:
24 sep 2019 17:23
Zeer slechte service van ING. Creditcard noch 2 bankpassen op wereld werkten niet in Canada.
Tja, ik zeg altijd maar zo, ga goed voorbereid op reis. Dat ze het bij de chat niet weten is raar, de site wist het wel:
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html
Hier staat keurig en duidelijk dat u in Canada een VPay pas moet hebben.

Hebben ze overigens ook een verklaring waarom uw creditcard niet werkte? Had u hier wel de optie aangezet voor wereldbetaling?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wonderlijk dat u met uw creditcard wel geld kon pinnen, maar niet ermee betalen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door kweenie »

Bijzonder. In Canada nooit problemen ondervonden met de ING creditcard. Die werkte gewoon overal. Betalen met pin niet geprobeerd, maar geld uit de muur halen werkte wel gewoon met de pin pas. Wel even kijken of de automaat het juiste logo heeft, natuurlijk.

xsmdj
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2019 16:33

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door xsmdj »

Ik ben vorige week in Malmo geweest en het blijkt dat in 90% van de winkels V-Pay niet werkt. Voor of na het invoeren van mijn pincode bij een betaalautomaat verschijnt de melding "Action terminated", met een rood kruis. Geld opnemen is nog wel mogelijk, maar het probleem in Zweden is dat betalen met contant geld in winkels ook vaak niet meer mogelijk is. Dan blijft er alleen nog een credit card over.

Kortom, als je op vakantie gaat naar Zweden met een V-Pay bankpas, neem altijd een extra creditcard mee voor de zekerheid. Want je zou maar je tank volgegooid hebben en niet kunnen betalen.

minekederuiter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2021 16:11

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door minekederuiter »

Net geprobeerd over de grens in Frankrijk met V pay te betalen. Wat ik ook probeerde t lukte niet. Pas 2 mnd geleden nieuw ontvangen. Altijd Maestro gehad. Ing gebeld en telefoon moeten activeren om te kunnen betalen. Lag aan pas die zou beschadigd zijn. Vandaag in Ned geprobeerd, en pas werkt gewoon . Bezopen, nooit eerder een probleem gehad. Nu krijg ik een Maestro maar die kan dus ook ergens geweigerd worden. Waarom is dit ineens veranderd?

ValerieB
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2022 17:04

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door ValerieB »

V-PAY WERKT NIET IN HET BUITENLAND!
In februari 2021 ben ik naar het buitenland verhuisd. Vlak voordat ik wegging kreeg ik een nieuwe pas van ING met V-PAY logo (zonder aan te kondigen dat zij dit zouden veranderen naar V-PAY). Volgens ING zou ik de pas alleen op “wereld” hoeven te zetten. Ik ben op reis geweest naar Colombia, Panama, Mexico en de VS.
NERGENS maar ook NERGENS werkt V-PAY. Ik heb alleen 1 keer in 10 maanden dat ik weg ben, geld kunnen pinnen in de VS en daarna werkte het bij diezelfde bank ook niet meer. Dit was echter wel het bewijs dat mijn kaart niet beschadigd was, wat een medewerker van ING mij wel wijs wilde maken…
Volgens de medewerker van ING zou V-PAY overal ter wereld gebruikt worden en zou ik geen probleem moeten hebben met de pas. Sinds ik voor een lange tijd in het buitenland zou blijven, had ik niet de mogelijkheid om mijn pas 123 te veranderen naar Maestro.
Ik was hierdoor verplicht om mijn Creditcard altijd te gebruiken waardoor ik honderden euro’s aan extra kosten heb gemaakt en daarbovenop het risico heb vergroot op Creditcard Fraude, wat helaas ook is gebeurd. Gelukkig heeft een familielid een nieuwe pas kunnen meebrengen met het logo Maestro, die wel in het buitenland werkt.
Kortom, ik raad het niet aan om een pas te hebben met V-PAY logo, je kan in grote problemen komen in het buitenland. ING neemt in ieder geval geen enkele verantwoordelijkheid ondanks dat zij aangeven dat hun product/pas ook in het buitenland werkt.
Ik wil graag een klacht indienen bij ING voor alle extra kosten en problemen die het mij heeft veroorzaakt. Als iemand tips of advies hiervoor heeft dan zou ik dat erg waarderen!

henk19
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2023 07:44

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door henk19 »

Wij zijn nu in Melbourne (Australië) en ook hier is het onmogelijk in restaurants en winkels (ook de grote supermarkten en ketens, zoals H&M) te betalen met de V Pay card van ING. Uiteraard staat de kaart op ‘Wereld’. Heel vreemd dat ING suggereert dat het vrijwel overal ter wereld mogelijk is. Voor ING is de wereld kennelijk Nederland plus een randje Europa er omheen.

Gelukkig hebben we een Visa kaart mee. En contant geld, heerlijk! Ik ben weer helemaal verslaafd aan cash betalingen, ook straks in Nederland!

Het zou ING sieren als ze op hun website duidelijker vermelden welke landen deze pas niet accepteren. Zou wel eens een lange lijst kunnen worden… :(

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb ook slechte ervaringen met VPay in het buitenland

Zodra ik een nieuwe pas van ING ontvang met VPay, bel ik gelijk met ING en vraag ik een nieuwe aan met Maestro. Dit kan kosteloos als je de pas minder dan 6 maanden geleden hebt ontvangen.

Je kan alleen helaas niet op voorhand zeggen dat je een Maestro wilt, want je moet eerst wachten tot je er een met VPay hebt ontvangen. Ook bijvoorbeeld als je je oude pas kwijt bent. Eerste een vervangende ontvangen met eventueel VPay, en dan pas bellen met dat je Maestro wilt.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

henk19 schreef:
13 feb 2023 07:55
Heel vreemd dat ING suggereert dat het vrijwel overal ter wereld mogelijk is.
Tsja ik lees op https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... buitenland

Buiten Europa

Er zijn landen/locaties waar je niet met je V PAY of Maestro Betaalpas kan betalen en geld opnemen. Wij hebben daar als ING helaas geen invloed op. We raden aan om ruim vóór vertrek te informeren bij bijvoorbeeld een lokale bank, reisbureau, of ambassade in het betreffende land of de Betaalpas (Maestro danwel V PAY) daar gebruikt kan worden bij betaal- en geldautomaten. Heb je een Maestro pas en wil je een graag een V PAY pas (of andersom) neem dan contact op met de klantenservice .

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Toch dan even een handig lijstje met (voor nu althans) up-to-date info:

https://www.asnbank.nl/veelgestelde-vra ... estro.html


Zien we over 3 jaar weer verder hoe het er voor staat.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door Albert1955 »


StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Arizonakid schreef:
13 feb 2023 20:43
Toch dan even een handig lijstje met (voor nu althans) up-to-date info:

https://www.asnbank.nl/veelgestelde-vra ... estro.html


Zien we over 3 jaar weer verder hoe het er voor staat.
Wel grappig want poster hierboven geeft aan problemen in Australië te ervaren terwijl volgens de link van ASN men daar "gewoon" VPAY zou accepteren. Heb je dus nog weinig aan zo'n lijst.

henk19
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2023 07:44

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door henk19 »

Ik heb de vraag over het niet met V Pay kunnen betalen buiten Europa neergelegd big het klachten kompas van de Consumentenbond. Doet antwoord van ING is de standaard-reactie: chatten met ze: had ik al geprobeerd, maar daar kom je echt niet verder mee. Uiteindelijk verwijzen ze je naar hun telefoonnummer.
Erg kinderachtige en makkelijke reactie, niet inhoudelijk ingaan op een klacht dat V Pay niet of nauwelijks werkt buiten Europa.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door k2p »

henk19 schreef:
14 feb 2023 21:23
Ik heb de vraag over het niet met V Pay kunnen betalen buiten Europa neergelegd big het klachten kompas van de Consumentenbond. Doet antwoord van ING is de standaard-reactie: chatten met ze: had ik al geprobeerd, maar daar kom je echt niet verder mee. Uiteindelijk verwijzen ze je naar hun telefoonnummer.
Erg kinderachtige en makkelijke reactie, niet inhoudelijk ingaan op een klacht dat V Pay niet of nauwelijks werkt buiten Europa.
Had je gelezen wat ik schreef? Gewoon binnen 6 maanden bellen en een nieuwe pas aanvragen, met Maestro. Krijg je kosteloos.

Plaats reactie