LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Infact ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
martinr
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2006 01:16

Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door martinr »

Hallo,

Maandagmiddag heb ik thuis, geheel tegen mijn persoonlijke regels in, een telefoongesprek aangenomen met een onderdrukt nummer. Pas nadat de dame in kwestie aan het praten was geslagen realiseerde mij ik pas dat ik nooit had moeten opnemen. Maar goed.

De dame in kwestie gaf zich uit als medewerkster van Infact BV. De reden van haar telefoontje had te maken met een aanbieding waarbij een collega van haar, middels een terugbel afspraak, een gratis hypotheek screening kan doen. Dit met als doel de maandlasten te drukken en er een goedkopere hypotheek uit te slepen voor mij. Voor deze terugbel afspraak moet ik dan een aantal gegevens opzoeken en onder handbereik houden. Wonder boven wonder ben ik op deze 'gratis' screening ingegaan en ik heb de checklist inmiddels klaarliggen. Eerdaags zal hier dan de telefoon gaan rinkelen en ik wacht af wat men voor mij kan betekenen.

Nu mijn eigenlijke vraag: Is er iemand die met dit bedrijf Infact BV, of met de hypotheek screeners van Infact BV, ervaringen heeft in postieve of negatieve zin? Of beter nog, eventuele ervaringen met de geadviseerde hypotheekverstrekker? Met bonafide/onbekende hypotheekverstrekkers doe ik sowiezo geen zaken.

Iets in mij zegt dat ik nooit had moeten ingaan op dit aanbod, maar ik ben aan een kant wel benieuwd of het echt goedkoper kan.

Graag verneem ik jullie reacties.

Martin

M.
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 02:12

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door M. »

Heel simpel.

Is het een erkend hypotheek advies bureau? Zo ja, check dit dan voor de zekerheid. Zo nee, NIET DOEN!

Ik ben zelf callcentermedewerker voor een hypotheek adviesbureau. Wij zijn 100% erkend in Nederland. De manier van benaderen wat wij doen is simpelweg gekozen omdat er al veel concurentie is op de markt, en je op deze manier aan de man te brengen de mensen "wakker maakt".

Mensen zijn vaak achterdochtig aan de telefoon en dat is niet geheel onterecht. Vaak zijn het niet betrouwbare bedrijven die je benaderen.

Let wel, niet iedere hypotheekadviesbureau krijgt zomaar een erkenning. Daar zijn stricte regels en voorwaarden aan verbonden. Verder wordt je goed in de gaten gehouden door de verschillende toezichthouders... EN TERRECHT!

Ik ga geen reclame voor mezelf zitten maken, maar als de instantie die u benaderd heeft niet erkend is, mag u gerust via e-mail of via uw topic vragen stellen.

Succes

M.
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2006 02:12

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door M. »

Inderdaad, niet erkend.

Het risico is dus dat je geen onafhankelijk advies krijgt, maar dat ze maar van een paar banken voorstellen doen omdat ze daar meer afsluitprovisie krijgen.

http://www.infact.nu/index.asp


Mocht u daadwerkelijk een vrijblijvende berekening willen van een erkend bureau, dan hoor ik het wel. Zo niet, geen probleem.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door Walter van V »

enne: wilt u er niet op ingaan , neem ook de moeite van de persoon aan de andere kant te verlangen dat uw telefoonnummer uit de database verwijderd wordt.,.
Hoe ze soms aan de gegevens komen vraag ik mij af, maar door deze tactiek wordt ik inmiddels niet meer gebeld door dit soort gasten.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door particulier »

Martin, als je je checklist hier post, kan ik ook wel uitrekenen of het voordeliger kan ;-)

Je kunt ook gewoon naar een adviseur gaan die is aangesloten bij de SEH.

InFact
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 15:03

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door InFact »

Het is inderdaad verstandig om uit te kijken met wie u in zee gaat. Gelukkig is er sinds 1 januari inmiddels veel wettelijk geregeld maar er zijn natuurlijk ook altijd partijen die zich niet aan de regels houden. :cry:

Ons bedrijf is trots op onze reputatie en wij doen ook onze uiterste best om onze dienstverlening op een hoog peil te houden.

Zo kunnen wij voor meer dan 15 geldverstrekkers bemiddelen en maakt het voor de adviseur niet uit welke geldverstrekker hij kiest. De beloning is hetzelfde. Daarnaast krijgt u een uitgebreid adviesrapport waarin keurig de netto en bruto lasten van de oude en nieuwe situatie staan vermeldt en worden de keuzes uitgebreid toegelicht.

Enkele adviseurs van ons zijn reeds erkend hypotheekadviseur de andere zijn hiervoor nog aan het studeren. Uw rapport wordt echter altijd nagekeken door een erkendhypotheekadviseur.

Kortom InFact is een zeer betrouwbare partner voor u! :lol:

Mocht u echte mindere ervaringen hebben met onze bedrijf dan horen wij dat graag van u.

Mail dan even naar [email protected]

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door roro25 »

de bedoeling van dit forum is om ervaringen uit te wisselen (zowel negatief als positief). Niet om reclame te gaan maken.

SEH
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 11:17

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door SEH »

Vereniging Eigen Huis over InFact

Ik kan uit eigen ervaring vermelden dat een relatie van mij op een dergelijke manier benaderd is en dat de ellende toen pas goed van start ging.

Er waren kosten verschuldigd bij het niet doorgaan van de over te sluiten hypotheek (lagere maandlasten maar wel een hoger hypotheekbedrag om maandlasten te drukken), Cardiff koopsom AOV meegefinancierd (terwijl er reeds een dergelijke (veel goedkopere) verzekering aanwezig was om de maandlasten op te vangen bij Arbeidsongeschiktheid) een belachelijk hoog bedrag doorberekend aan klant voor de taxatie via Matrix. Een simpel telefoontje naar Matrix gaf aan dat de kosten die InFact voor de taxatie rekende maar liefst 80% hoger lagen!! InFact rekende gewoon even een toeslag voor de "moeite" die zij hebben genomen om een taxateur in te schakelen.....

Uiteindelijk is alles met een sisser afgelopen en heeft klant een wijze (dure) les achter de rug.

Overigens was InFact zo flexibel als een loden deur toen relatie op de beslissing terug wilde komen en werd op alle fronten tegengewerkt.

Zelfs de notaris werd erbij betrokken door InFact, er werd namelijk door InFact aangegeven dat de klant kosten diende te betalen voor de notaris terwijl de notaris al aan ondergetekende had doorgegeven geen kosten te zullen berekenen. InFact zou dit namelijk zelf verrekenen met de notaris....

InFact staat voor Insurance Factory (= Verzekeringsfabriek) en die naam zegt mij al voldoende...

Mijn advies; niet op ingaan,nu niet en nooit niet!

PS:
Lees in ieder geval altijd goed de stukken die je tekent en geeft nooit (originele) stukken mee.

Klaas A Folkerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:43

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door Klaas A Folkerts »

Op 20070328~15.00 uur ben ik gebeld door een medewerkster van Infact Advies colcentrum. Ze zei dat het bedrijf waar ze voor belde in opdracht van de gemeente hier een onderzoek deden om te weten te komen wat en hoe in woners woonden en verdienden. Ik zei, steek maar van wal en dan zeg ik zelf wel waneer ik wil stoppen. De eerste vraag ging over het inkomen, dat weet zelf niet precies omdat ik zelfstandige ben en antwoorde haar, wat ik dacht wat ik verdiende, plusminus. Hierna zei ik haar kun je mij over een uur terug bellen dan ga ik nu even bij de gemeente Nijefurd vragen als ze hiermee van op de hoogte zijn. Ik heb hierna de gemeente Nijefurd gebeld en de telefoniste kon op dat moment de belastingmedewerker niet bereiken. Daarna via internet nog gezocht en kwam bij een finacierings bedrijf uit in Almere. Dhr van Heerle kon dit colcenter wel en "natuurlijk" vond die dit onderzoek vreemd. Telefonisch antwoord via-van de lasting afdeling: niks van bekend. Tot nu toe moet deze medewerkster van Infact Advies mij nog steeds terug bellen.

Klaas A Folkerts

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door kazana »

Dat is de reden dat ik ook zelden of nooit verborgen/geheime nummers opneem er zit 99 x een addertje onder.
Die ene keer dat ik dus wel opneem ja hoor pensioen goed afgesloten/verzekering overnemen.
Ben een kleine zelfstandige in opstart dus elk kontakt is belangrijk, maar ik neem aan dat als iemand mij werk wilt leveren dat het met een normaal te bekijken telnr is.

powernout
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:34

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door powernout »

Ook ik werd onlangs gebeld door Infact. Om precies te zijn zaterdag 5 mei jl. om 10:10. Het aardige meisje heb ik toen met klem verzocht mij terug te bellen wanneer ze mijn contactgegevens uit de database had verwijderd.

Tot mijn stomme verbazing en grote ontzetting wordt ik vanavond om 18:30 gebeld door ene Piet Heenveld van Infact die mij één vraag wilde stellen: of ik fors wilde besparen op mijn grootste maandlasten, namelijk mijn hypotheek. Na een voor hem oncomfortabele stilte mijnerzijds kwam mijn resoluut antwoord: Nee! Of ik dacht dat ik er niet op kon besparen. Mijn antwoord: ik dacht dat ik afgelopen zaterdag om 10:10 duidelijk had gemaakt niet meer benaderd te willen worden. Ik vroeg hem naar de organisatienaam en zijn eigen naam, wilde de naam van zijn baas vragen, maar die kans kreeg ik niet. De scheitluis (lees: hypocriet) hing pardoes op. Evengoed zal ik hier werk van maken en hen per brief eisen al mijn gegevens te verwijderen.

hagem010
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2006 10:23

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door hagem010 »

Hallo,

Graag zou ik willen weten of ik wel in zee moet gaan met dit bedrijf.
Zijn ze nu wel of niet erkend.
Gaan die mensen alleen voor de verzekering in combinatie met alle andere dingen die je al hebt lopen?


Groeten.

R

Eveliefje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:50

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door Eveliefje »

Niet mee in zee gaan zou ik zeggen....volgens mij is er geen enkele positieve reactie hier gekomen...

Die van mij is ook niet erg positief. Het is zeker al enkele jaren gelden dat we BIJNA met infact in zee gegaan zijn. De adviseur klonk heel geloofwaardig en alles kon goedkoper hij liet het zien en je bent redelijk snel over gehaald. Tot we de offerte getekend hadden en de taxatie van ons huis inmiddels al had plaatsgevonden er ineens bleek dat de bank van wie de offerte was het geld toch niet wilde verstrekken om de een of andere reden. Toen moest er ineens een nieuwe offerte komen en zijn we HEEEEL GOED gaan lezen, we vertrouwden het opeens niet meer zo. Bleek er gewoon een beleggingshypotheek in de offerte te staan terwijl wij niets anders willen dan een spaar hypotheek. Ja duhhhh zo kan het natuurlijk goedkoper maar is het risico ook veeeel groter en onze schuld werd natuurlijk ook nog eens groter door alle oversluitkosten enzo. Oude offerte erbij gehaald en ja hoor zelfde verhaal!!! we moesten ook zo snel tekenen pffffff. Nou we hebben alles gecanceled en de taxatiekosten hebben we ook niet betaald. Ik heb diverse malen aan de telefoon gehangen met het bedrijf en naar de baas gevraagd. Die nooit gesproken maar ook nooit meer wat van ze vernomen!!!

Nou ja nooit ze bellen wel nog eens en dan zeg ik dat ze oplichters zijn en dan is het gesprek heel kort hoor!

Evelien

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door tis wat »

Ben vanavond gebeld en was moe dus nu een afspraak voor a.s. dinsdag ben blij dat ik moe was, weet nu dat ik er niet mee in zee moet gaan.
BEDANKT allemaal :D

dragon m
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2007 12:10

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door dragon m »

GA NOOIT MET INFACT INZEE!!!
Wij maakten dit jaar helaas wel deze fout en zitten nu met de problemen.Door ondeskundig handelen van onze tussenpersoon is de hypotheekofferte niet doorgegaan,maar onze levensverz.polis werd onterecht verpand aan de gelverstrekker.Infact wilde de volmacht over deze polis om hem weer in oude staat te krijgen.Ja,echt niet!!!Gevolg,wij moeten hun vuile werk opknappen en onze polis zelf terug zien te krijgen.Infact heeft inmiddels zelf de bemiddeling met ons opgezegt en de rekening gepresenteerd.
Daar zitten we dan met een fikse rekening en de polis nog die onterecht bij de verkeerde instantie ligt.
Heeft iemand nog tips???
:( groetjes draakje

aafie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 16:34

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door aafie »

Vanavond een gesprek met iemand van Infact!
afgelopen maandag avond gegevens doorgegeven dinsdag terug gebeld en er kon voor vanavond meteen een gesprek geregeld worden....
Ben benieuwd!
Pverigens staat deze adviseur wel op de lijst van de seh.

compactbeamer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2008 12:36

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door compactbeamer »

In tegenstelling tot bovenstaande reakties hebben wij wel zeer goede ervaringen met Infact.
Dankzij hun inzet heeft onze hypotheeklast, die door adviezen van andere financiele bedrijven tot schrikbarende hoogte was opgelopen, weer normale waarde aangenomen.
Eigenlijk waren hun de enige die met een goed advies kwamen waarin wij ons konden vinden.
Zelf ben ik van mening dat ieder financieel advies bedrijf valt of staat met de inzet en eerlijkheid van de medewerkers.

roelof41
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 22:56

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door roelof41 »

Wij doen al een aantal jaren zaken met Infact. Onze hypotheekadviseur komt altijd zijn afspraken na en wij ervaren dit als zeer prettig. Betrouwbaar, integer, goed advies. Door zijn hulp zijn onze maandlasten een stuk lager geworden, scheelde 2 %. Ik zou het heel prettig vinden als TROS Radar, dit uiteindelijk ook eens goed uitzoekt, en ook deze positieve reactie's serieus neemt. Ik durf te zeggen dat Infact een eerlijk en goed bedrijf is met goeie adviezen.


Met vriendelijke groet,

R. Rubingh.

m.s de Haan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2009 16:46

Re: Ervaringen Infact ?

Ongelezen bericht door m.s de Haan »

Mijn man en ik hebben hele goeie ervaringen met infact. wij hadden veel problemen met onze hypotheek en infact heeft tot in de puntjes voor ons uitgezocht wat er allemaal aan de hand was met de hypotheek. wij moesten snel passeren maar omdat er zo veel aan de hand was en er veel uitgezocht moest worden was de tijd erg krap toch heeft onze hypotheek adviseur het op tijd voor ons kunnen regelen en konden wij op tijd bij de notaris passeren. wij hebben nu een prima hypotheek en alle problemen zijn opgelost.

wij zijn erg blij dat wij bij infact terecht zijn gekomen, want zowel door diegene van de binnendienst en onze hypotheek adviseur zijn wij heel goed geholpen. wij kunnen niks anders zeggen dan dat infact ons goed geholpen heeft.

(wat ons betreft komt infact in aanmerking voor een warme douche! :P )

vriendelijke groet,
fam. de Haan

Gesloten