LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euribor opslag abnamro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ben Bouter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020 14:09

Euribor opslag abnamro

Ongelezen bericht door Ben Bouter »

Geldt de regeling die ABNAMRO heeft getroffen met klanten die een euribormaandrente hypotheek hebben, ook voor klanten in Spanje?

Feiten:
Afgesloten op 1 september 2009
Individuele opslag 1,8%
Percentage opslag niet tussentijds verhoogd
Abn beweert in brief aan Radar dat opslag percentage weer 1% is en dat dit tot 2025 niet wordt gewijzigd.

Ik betaal nog steeds 1,8% opslag.

Graag uw mening

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Euribor opslag abnamro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat gaf ABNAMRO als antwoord op uw vraag?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Euribor opslag abnamro

Ongelezen bericht door berndv »

dit is wat ik lees op hun site:
Welke klanten krijgen een persoonlijk aanbod?
Klanten die in aanmerking komen voor een aanbod ontvangen medio maart een brief van ons. U hoeft hier zelf niets voor te doen. Geen donateur van Stichting Euribar en/of Stichting Stop de Banken? Dat maakt niets uit. Klanten in dezelfde situatie behandelen we gelijk. We benaderen ook klanten die in het verleden een hypotheek met het Euribor-rentetarief hadden en klanten die eerder een rechtszaak over dit onderwerp tegen ons hebben verloren. Ook klanten die na 1 juli 2012 een nieuwe offerte hebben geaccepteerd krijgen een aanbod. De vergoeding in het aanbod zal voor deze klanten berekend worden vanaf het moment dat u de rente-opslagverhoging (van 2009 en/of 2012) bent gaan betalen tot het moment dat u de nieuwe offerte heeft geaccepteerd. U ontvangt daarom over een kortere periode een vergoeding. Ook klanten die in de periode vanaf de Euribor-opslag in 2009 tot maximaal 1 april 2019 de Euribor-rente hebben omgezet naar een andere rentevorm of die extra of volledig hebben afgelost op de Euribor-woninghypotheek in die periode ontvangen een persoonlijk aanbod.
Of u daarvoor in aanmerking komt, zou blijken uit uw persoonlijke situatie, die kent niemand hier. En als u zekerheid wilt, zou ik ze bellen en het vragen.

Gesloten