LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexibel Hypotheekkrediet aflossingsvrij ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Flexibel Hypotheekkrediet aflossingsvrij ABNAMRO

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... beeindigen

kifid is ook al ingeschakeld in een andere kwestie, maar de lijn is het zelfde. Wanneer men graag (te) veel rente wilt betalen kan dat ook met andere kredietvormen. Kern is dat het er 1 is waarop afgelost moet worden. Bank lijkt in haar recht te staan in deze.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Flexibel Hypotheekkrediet aflossingsvrij ABNAMRO

Ongelezen bericht door arvandongen »

FJCS schreef:
06 jul 2020 03:40
Ik heb niet om een verandering gevraagd dus als er moet worden overgesloten naar een andere hypotheek rekening dan ga ik daar natuurlijk niet voor betalen.
Ik vind het te gek voor woorden dat een bank de voorwaarden van een, 25 jaar geleden afgesloten, hypotheek kan veranderen. Ik heb een contract met ze en daar moeten ze zich aan houden, of ze geven mij een andere hypotheek die voor mij net zo gunstig is als de hypotheek die ik nu heb en dan natuurlijk zonder kosten.
Het kan ook een goed moment zijn om met de bank een betere lening af te sluiten. Nu betaal je 4,9% rente (188 Eur/mnd over een lening van 46000 EUR. Woningwaarde 250.000). Huidige hypotheekrentes zijn in deze situatie onder de 1,5%. Dus ca 57 EUR/mnd. De aflossing moet je weliswaar maandelijks extra betalen, maar dat verlaagt je lening. Dat zijn dus geen 'kosten'.

Bovendien als je een annuitaire lening zou afsluiten voor 30 jaar @1,5%, dan komen je totale maandlasten lager uit dan 188 EUR/mnd.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Flexibel Hypotheekkrediet aflossingsvrij ABNAMRO

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

je moet financieel adviseur worden!!! (daar moet consument dan wel voor betalen natuurlijk)

Gesloten