LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute informatie ING bij CC diefstal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lauralauralaura
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2017 10:58

Foute informatie ING bij CC diefstal

Ongelezen bericht door Lauralauralaura »

Ongeveer twee maanden geleden was mijn creditcard gestolen in Thailand. Gestolen uit de kluis in mijn hotelkamer, geen pincode erbij helemaal niets. Toen ik met de ING Fraudedetectie aan de lijn was werd er ijskoud beweerd dat het mijn eigen schuld was. In hun systeem stond dat de persoon een pincode gebruikt had dus die had ik waarschijnlijk opgeschreven en er bij bewaard. Geen geld terug dus. Dat vond ik heel gek, want ik wist zeker dat dat niet het geval was. Toen kwam ik op internet een aantal forums tegen van mensen die precies hetzelfde hadden meegemaakt. Bij verschillende banken trouwens, maar ook geen geld terug.

Een kennis uit Thailand die daar nog was had gelukkig contact opgenomen met de bedrijven die de betalingen aangenomen hadden zoals het op mijn afschriften vermeld stond. Dit waren grote bedrijven die gelukkig niet moeilijk te benaderen waren. Binnen een paar dagen had ik foto's van de bonnetjes en zelfs een foto van de beveiligingscamera ontvangen. Hier uit bleek dat er helemaal geen pincode gebruikt was voor die transacties. Alle betalingen waren op basis van een handtekening gedaan. Uiteraard kreeg ik meteen mijn geld terug toen ik dit naar de ING stuurde. Er zit duidelijk een fout in hun systeem waar ze zelf niet aan toe willen geven. Zo zie je maar weer, ook al hou je je pincode veilig.. Dat garandeert niet dat de bank je je geld terug geeft wanneer je cc gestolen wordt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Foute informatie ING bij CC diefstal

Ongelezen bericht door Brahms »

Lauralauralaura schreef:Ongeveer twee maanden geleden was mijn creditcard gestolen in Thailand. Gestolen uit de kluis in mijn hotelkamer, geen pincode erbij helemaal niets. Toen ik met de ING Fraudedetectie aan de lijn was werd er ijskoud beweerd dat het mijn eigen schuld was. In hun systeem stond dat de persoon een pincode gebruikt had dus die had ik waarschijnlijk opgeschreven en er bij bewaard. Geen geld terug dus. Dat vond ik heel gek, want ik wist zeker dat dat niet het geval was. Toen kwam ik op internet een aantal forums tegen van mensen die precies hetzelfde hadden meegemaakt. Bij verschillende banken trouwens, maar ook geen geld terug.

Een kennis uit Thailand die daar nog was had gelukkig contact opgenomen met de bedrijven die de betalingen aangenomen hadden zoals het op mijn afschriften vermeld stond. Dit waren grote bedrijven die gelukkig niet moeilijk te benaderen waren. Binnen een paar dagen had ik foto's van de bonnetjes en zelfs een foto van de beveiligingscamera ontvangen. Hier uit bleek dat er helemaal geen pincode gebruikt was voor die transacties. Alle betalingen waren op basis van een handtekening gedaan. Uiteraard kreeg ik meteen mijn geld terug toen ik dit naar de ING stuurde. Er zit duidelijk een fout in hun systeem waar ze zelf niet aan toe willen geven. Zo zie je maar weer, ook al hou je je pincode veilig.. Dat garandeert niet dat de bank je je geld terug geeft wanneer je cc gestolen wordt.
Super goed dat het zo gelopen is.
Heel goed dat je dit deelt op het forum, daar hebben vele wat aan in dezelfde situatie.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Foute informatie ING bij CC diefstal

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bedankt voor de waarschuwing!

Gesloten