LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Marco Polo »

En mijn advies aan TROSRADAR: Stop deze QUERULANT

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

L.S.,
Nog steeds verkoopt de PostBank PC’s, “exclusief voor rekeninghouders”. Met haar terminologie roept de PostBank bij haar rekeninghouders het gevoel op, dat het om een speciale aanbieding gaat tegen een speciale prijs en met goede bank-waardige garantie en service. Ter waarschuwing aan kandidaat-kopers: beide dingen zijn in feite dus juist niet het geval. Ook niet volgens de aktueel-geldende PB-voorwaarden.
Honda, kun je proberen voortaan een bron toe te voegen, nu moeten wij je wederom op je blauwe ogen geloven. Want over welke “aktueel -geldende PB-voorwaarden” heb je het nu? Wellicht kun je een link plaatsen?
Als je geinteresseerd bent in de betreffende PostBank-PC (Acer-laptop), dan begint de PB met de vraag of je “drie jaar extra zekerheid (miv aankoop natuurlijk!/honda) met een Acer-garantie-uitbreiding” a 149 euro wilt kopen; dit met uitleg van aantrekkelijke voorwaarden, maar zonder uit te leggen hoe de gratis standaard-garantieregelingen precies zijn.

Pas enkele menus verder, kort voor de definitieve bestelling, verschijnt er een heel klein icoontje “leveringsvoorwaarden”. Daar kun je lezen: “Voor door Postbank geleverde artikelen geldt uitsluitend de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende artikel wordt vastgesteld’”.
Wat die standaard-garantievoorwaarden zijn wordt dan nog steeds niet duidelijk, behalve dan dat de PB diverse extra-uitsluitingen blijkt te hanteren.
Hartstikke goed Honda, je hebt de voorwaarden gelezen. En je bent er nu achter dat dit product niks voor jou is, overigens is het ook niets voor mij. De garantie die de Postbank verkoopt is een garantie die Acer levert, de Postbank heeft hier dus niks mee te maken.
Over haar eigen service-verantwoordelijkheid en –aansprakelijkheid zegt de PB niets. Dit betekent in feite dus, dat de klant zelf zijn PC moet opsturen naar een of ander hoogstwaarschijnlijk zeer ver weg gelegen service-centrum. Vervolgens moet je maar afwachten wanneer die PC ooit terug komt; o ja, bij de extra garantie krijg je reparatie-voorrang (veelzeggend voor de standaard-garantie!). Wat er na de garantie-periode gebeurt is onduidelijk; die duidelijkheid kun je alleen vergroten door de extra garantie a 149 euro te kopen!
Je hebt toch wel eens eerder witgoed of bruingoed gekocht. En is jou na al die jaren nog steeds niet duidelijk wat er gebeurt als de garantie vervalt? Bij de Postbank word het afgehandeld zoals het bij alle bedrijven gebeurt die geen technische dienst hebben. Die verwijzen je door naar de fabrikant. Bedrijven zoals bijvoorbeeld een Postorderbedrijf, of een supermarkt. Wehkamp zal ook een pc niet voor jou repareren, feitelijk bestel je nu op exact dezelfde manier alleen nu bij de Postbank. Dat bestellen bij een bank jou een ander geval geeft als bij een regulier postorderbedrijf zal in je leeftijd zitten.
Overigens vind ik die voordelen bij extra garantie ook vreemd, maar dit ligt bij Acer en niet bij de Postbank.

Mijn ervaring was dus, dat ik als Postbank-klant door HP Service Planet een reparatie-offerte kreeg a 470 euro, terwijl het defekt later via mijn eigen kanaal voor 50 euro bleek te kunnen worden opgelost.
Absoluut waar, een hobbyist of de computerzaak om de hoek is veel goedkoper als de dealer(fabrikant). Hetzelfde zult u ervaren met auto’s.

Hieronder een quote van contact tussen HP en Honda uit een eerder bericht.
Na enig over en weer-mailen werd ik gebeld door HP die mij doorverbond met Service Planet. Via hen kreeg ik het absurde aanbod van een reparatie a 470 euro.
En het telefonische medium van HP heeft geen goed telepathisch contact kunnen leggen met uw pc. Met andere woorden, door de telefoon kan iemand nooit 100% gegarandeerd een juiste offerte geven.
Toen ik over de mijns inziens te hoge reparatie-offerte van HP kontakt opnam met PB-E-commerce verwees deze mij zonder verder kommentaar terug naar HP, met als alternatief het indienen van een klacht bij Postbank-Arnhem. Hoe het daaropvolgende PB - van ’t kastje naar de muur -gebeuren precies verliep kunt u elders lezen. In ieder geval heb ik vele maanden later nog steeds geen antwoord gekregen op mijn schriftelijke klacht die ik uiteindelijk op advies van E-commerce ook nog eens indiende bij de PB-direktie. En dan durft Mendoza te beweren: “De directie heeft betere dingen te doen als klachten bekijken die al meerdere malen zijn afgehandeld”. Ongelooflijk dus.
En misschien kun je nu eens concreet uitleggen wat je op dit exacte moment van de Postbank verlangde?
Ik zal even stapsgewijs de situatie in kaart brengen.

1. Honda krijgt hoge offerte.
2. Honda belt Postbank, Afd. E-commerce

Wat wil je van de Postbank bij stap 2?

En dan nog even nav het verhaal van Mendoza over de PB-internet-veiligheid. Een gemiddelde konsument hoeft niet alles van internet af te weten, om een al dan niet goed gevoel te krijgen over de veiligheid van een Bank-site.
De Postbank is een financiële instelling in Nederland met ruim 7,5 miljoen rekeninghouders, en daarmee één van de grootste van het land.
Bron: wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbank_N.V.

Er zijn blijkbaar dus niet veel klanten die je mening delen Honda.

Vorig jaar eindigde de PostBank-site als een van de slechtste in een breed-opgezet europees onderzoek naar de betrouwbaarheid van Bank-Sites. Deze uitslag is voor heel veel PB-klanten bevestigd door herhaaldelijke onbereikbaarheid van de PB-site
Postbank verzorgt meer dan 50% van alle betalingen in Nederland.
Per dag verwerkt Postbank gemiddeld 5 miljoen transacties

Bron: wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbank_N.V.

De postbank heeft de meeste klanten, en verzorgt de meeste transacties, daardoor is er natuurlijk ook een grotere kans op storing.
Het neemt niet weg dat ook ik vind dat zoiets niets plaats hoort te vinden.

De bereikbaarheid van de Postbank was gedurende dat onderzoek van uptrends inderdaad lager dan de andere banken. Ik heb zelf overigens nooit hinder ondervonden van de storingen.
Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/08 ... 9256B.html

Er is sinds december geen storing meer geweest, laten we hopen dat het zo blijft.
en door boven-aangehaalde persoonsverwisselingen.
Onzinverhaal, heb ik al eerder weerlegd met een bron, mocht je een bron hebben waaruit dit verhaal wel blijkt waar te zijn schroom dan niet om het te delen.
Verder voel ik op mijn klompen aan, dat een bank-site kwetsbaarder wordt voor hackers/virussen e.d. wanneer (met wachtwoord!) ingelogde klanten tamelijk langdurig kunnen shoppen en kunnen doorlinken naar bestellingen en andere (ook externe) info-sites.
Wederom onzin, een hacker zou in dit geval moeten hebben, de gebruikersnaam, het wachtwoord, de mobiele telefoon die aanstaat, en zal hij de bezorging op het thuisadres van de Postbankklant moeten onderscheppen.

De onbetrouwbaarheid en het onfatsoen van de PB, in mijn PC-geval, maakt het negatieve PB-beeld voor mijzelf alleen nog maar groter. Betrouwbaarheid zit hem niet alleen in HTPPS-dingetjes, maar in het funktioneren van de gehele PB-organisatie. Alles hangt met alles samen op dit gebied. Don’t forget: juist gebrek aan vertrouwen bij de konsument kan een Bank in problemen brengen.
Dus mijn advies aan de ING: stop de POSTBANK – SHOP!
Groet HONDA
Mijn advies aan jou nogmaals, overstappen.
Ga lekker naar een ander bank, ben je van alle ellende af.

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door justme1 »

En dan nog even nav het verhaal van Mendoza over de PB-internet-veiligheid. Een gemiddelde konsument hoeft niet alles van internet af te weten, om een al dan niet goed gevoel te krijgen over de veiligheid van een Bank-site.
In al je teksten heb je het erover dat het internetbankieren van de postbank niet veilig is, mede door de postbank-shop. Hoe kun je dit zeggen als je er geen verstand van hebt. Als jij alleen maar een gevoel hebt dat het niet veilig is, dan hebben we niks aan deze informatie. Dus hou even op met deze onzin.
Vorig jaar eindigde de PostBank-site als een van de slechtste in een breed-opgezet europees onderzoek naar de betrouwbaarheid van Bank-Sites. Deze uitslag is voor heel veel PB-klanten bevestigd door herhaaldelijke onbereikbaarheid van de PB-site en door boven-aangehaalde persoonsverwisselingen.
Mendoza vraagt er ook al eens om, maar kun je ook eens met bewijzen komen, in plaats van alleen je (zeer onterechte) gevoelens met ons te delen. Graag zou ik een link willen waarin dit staat vermeld, aangezien ik genoeg artikelen heb gelezen waarin het tancode-systeem veiliger is als de e-dentifier....

en dan nog iets over dat onderzoek...wat heeft de bereikbaarheid te maken met de betrouwbaarheid...Je maakt er gewoon je eigen wereldje en verhaaltje van...ga je nog eens wakker worden???

hou toch op en praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt. En wat betreft over het niet reageren van de Postbank...uit je verhaal te lezen hebben ze al meerdere malen gereageerd en je het antwoord gegeven.....

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste mendoza,

TEN EERSTE:
Bedrijven zoals bijvoorbeeld een Postorderbedrijf, of een supermarkt. Wehkamp zal ook een pc niet voor jou repareren, feitelijk bestel je nu op exact dezelfde manier alleen nu bij de Postbank.
Het punt hierbij is dat de Postbank misbruik maakt van haar positie als bank, door een zgn aantrekkelijke aanbieding te presenteren "exclusief voor rekeninghouders", terwijl soortgelijke PC's elders goedkoper, met minder garantie-uitsluitingen en met een lokaal aanspreekpunt (ingeval van techbische problemen) te koop zijn.
Lijkt me professioneler als een Bank haar klanten niet voor de gek houdt met dit soort schijn-kadotjes.

TWEEDENS:

Gezien jouw uitspraak over de omvang van de internet-Postbank-transakties (als een verklaring en vergoeilijking voor de vele storingen!) begin ik hoop te krijgen mbt jouw inzicht:
De postbank heeft de meeste klanten, en verzorgt de meeste transacties, daardoor is er natuurlijk ook een grotere kans op storing.
Als de Postbank al haar 7.5 miljoen internet-klanten uitnodigt om extra vaak en langdurig ingelogd te gaan rondshoppen en te gaan doorklikken op de www.postbank.nl - site, dan betekent dit in feite dus een gigantische vermenigvuldiging van het site-verkeer. En dit alles terwijl de HTTPS-beveiliging met Cookies en al gewoon open blijft staan!
Het spijt me; ik vind dat ik geen internet- of https-expert hoef te zijn om hierover als PB-klant mijn bedenkingen te hebben. Temeer omdat de PB er geen blijk van geeft zelf haar zaakjes goed voor elkaar te hebben.

DERDENS

Service Planet deed mij haar Offerte van 470 euro nadat ik hen de twee foutcodes had gegeven, welke werden opgegeven door het standaard-PC-diagnoseprogramma van mijn HP/Compaq Postbank-Computer. Mede op grond van deze 2 foutcodes zei mijn latere eigen reparateur dat het betreffende technische probleem voor elke deskundige PC-reparateur in ruim een half uur was op te lossen.
Mendoza: Jouw quotes vliegen de lezer om de oren, maar misschien is het beter om gewoon even eerst mijn Postbank-Computer-ervaringsverhaal te lezen. Ik heb daarvoor eerder al verwezen naar het Forum Computers.


BESTE JUSTME1

Ik vroeg me al een tijdje af, waarom u zo weinig vaardigheid hebt om u te verplaatsen in het perspektief van een Postbank-klant.
Het antwoord op deze vraag hangt wellicht samen met uw uitspraak, in een ander Forum, dat u een medewerker van de Postbank bent.

Het begint dus haast een karaktertrek van de Postbank-kultuur te lijken, dat klanten niet serieus genomen hoeven te worden. Je leest hun verhaal gewoon niet, je reageert niet op wat ze zeggen maar gewoon op iets heel anders wat jou als Postbank toevallig bezighoudt. Je stuurt je klanten met een kluitje in het riet, en stelt het voor alsof die klant de weg kwijt is. Je probeert de klant ook nog even te foppen met een afkoop-bedragje van 50 euro (later 60!), en denkt dat daarmee de zaak is afgedaan. Je kunt alleen in geld-termen denken. Je verwijst die klant naar diverse PB-instanties, voor het indienen van een schriftelijke klacht, en vervolgens vinden die instanties (inklusief de DIREKTIE) het niet nodig op die klachten te reageren. Bah, wat een POSTBANK - minachting voor de Postbank-klant.

VRIENDELIJKE GROET HONDA
[/quote]

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door justme1 »

@honda

Het slaat natuurlijk weer nergens op om jouw probleem persoonlijk naar mij te richten alleen maar omdat ik bij de postbank zou werken. Bewijst alleen (maar weer) hoe ongelofelijk kortzichtig jij bent...

Het feit dat ik hier reageer op dit forum heeft niks te maken met dat ik bij de postbank zou werken, ik ben ook gewoon iemand met interesse in het trosradar forum. Daarbij ga ik ook niet inhoudelijk in op jouw probleem. Het enige wat ik hier aangeef is dat jij berichten plaatst, waarin je duidelijk aangeeft dat je denkt dat jouw mening/gevoel de waarheid is. Je plaatst opmerkingen die je niet kunt onderbouwen...Omdat ik dan toevallig bij de postbank werk weet ik dat je opmerkingen niet kloppen en al helemaal niet over de werking van het internetbankieren...In dit geval komt mijn affiniteit met de postbank inderdaad opspelen en vraag ik ook waar je deze (volgens jou) waarheden vandaan haalt....

Zoals ik ook eerder heb gezegd in een ander forum (mocht je het gelezen hebben) vind ik het helemaal niet erg als je klachten hebt over de postbank, maar baseer dit wel op waarheden en feiten...

Bovendien kan ik me heel goed verplaatsen in het perspectief van de klant. Er is alleen een groot verschil tussen klanten met een probleem en klanten zoals jij...

Als forum-gebruiker (dus niet als postbankmedewerker, vermeld ik er maar even bij) heeft het weinig zin om nog te reageren op jouw berichten, want als er iemand hier is die niet goed leest, dan ben jij het wel......

Hoe de postbank jouw klacht heeft behandeld vind ik persoonlijk zeer netjes, en kan ik zelf weer trots zijn op mijn werkgever. Dit zal voor jou waarschijnlijk niet genoeg zijn, daarom rest mij alleen nog te zeggen dat ik je veel succes wens met het oplossen van je probleem....

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mendoza »

@honda

Ik ga niet meer reageren, ik vind het nu zinloos worden en zonde van mijn tijd.

Wees overigens wel zo slim om om over te stappen naar een andere bank, die zijn er immers genoeg.


Succes met je situatie.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Hoe de postbank jouw klacht heeft behandeld vind ik persoonlijk zeer netjes, en kan ik zelf weer trots zijn op mijn werkgever.
VEELZEGGEND dat Justme1 als Postbank-werknemer trots is op zijn baas!
Ik heb mijn Postbank-computer dus, na ongelooflijke PB-manoeuvres uiteindelijk voor 50 euro zelf laten repareren (voor die prijs had elke deskundige reparateur het kunnen doen) terwijl de PB het normaal vond dat ik er bij haar leverancier 470 euro voor moest betalen. Verder wacht ik nog steeds op een reaktie van de Postbank - direktie op mijn schriftelijke Klachten.



Ik schaam me diep dat dit NL-bedrijf zich tooit met een Leeuw.

Vriendelijke Groet, HONDA

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door BasO »

Honda kan je Ed niet even mailen?
Die hikt ook tegen een dure reparatie aan en zal vast blij zijn als hij zijn laptop ook voor 50 euro kan laten repareren.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58750&start=0

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste,
Onlangs reageerde ik via de www.postbank.nl-site op een ING-item over de ING-Ethiek. Zeg maar: de normen en waarden die de ING (straks samen met de oude Postbank) graag wil hanteren in haar werk, naar de maatschappij en naar klanten toe.

Ik stelde de vraag, of en inhoeverre het bij de ING-ethiek past, dat een klant geen reactie krijgt op een schriftelijk bij de Postbank-Directie Particulieren ingediende klacht. En of de afdeling ethiek mij misschien zou kunnen helpen in het verkrijgen van een reaktie van de directie.

Ik kreeg een mailtje terug van een mevrouw van ING Group/Corporate Responsibility & Sustainable Development Location Code:
" Onlangs heb ik uw email doorgestuurd naar Postbank. Ik begrijp echter van mijn collega's dat we beter via de volgende site uw verzoek kunnen indienen. Ik wil u daarom vragen om de volgende internetpagina te bezoeken en uw ervaring met de Postbank service nogmaals te beschrijven. http://www.postbank.nl/ing/pp/page/cust ... 18,00.html "

Met deze link kom ik dus weer terecht in de "Postbank-van het kastje naar de muur-molen". Ik heb geremailed dat ik daar niet opnieuw wil instappen.

Nu maar eens afwachten wat de ING-(Postbank-) ethiek in de gewone praktijk waard is.

Wordt vervolgd.

Vriendelijke Groet, HONDA

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Mk »

Het lijkt me dat de directie van de Postbank niet op iedere onzinklacht reageert.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Leest iemand dit hele topic nog serieus?

Misschien een tip. Mail elkaar, want verder leest niemand dit blijkbaar. En er staan dan ook geen lappen onleesbase tekst.

Kortom iedereen blij (behalve Honda misschien, maar dan zou ik alles echt moeten lezen :shock: )

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Beste Dirkie en MK,

Inmiddels hebben 1545 mensen mijn ING POSTBANK TOPIC gelezen.

Jammer dat jullie de betekenis van mijn ervarings-verhaal niet inzien.

Nog erger is het dat de Postbank-Direktie zijn klanten blijkbaar niet serieus denkt te hoeven nemen. Dat komt niet erg professioneel over. De toestand van de bank-wereld in de VS laat zien dat Banken echt niet onkwetsbaar zien. Het publiek kan om allerlei redenen het vertrouwen in een Bank kwijtraken.

Om te beginnen zal een Bank in alles wat ze doet betrouwbaar moeten overkomen. en dat doet de POSTBANK dus niet. Ze verkoopt computers verkoopt onder het mom van extra service aan de klant, terwijl ze in feite alleen maar cash de verkoop-winst vangst en zich verder in principe niet meer (in feite wel, maar zeer chaotisch en ineffektief) bemoeit met de verdere service.

Groet HONDA

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

Een maand geleden ongeveer reageerde ik via de www.postbank.nl-site op een ING-item over de ING-Ethiek. Zeg maar: de normen en waarden die de ING (straks samen met de oude Postbank) graag wil hanteren in haar werk, naar de maatschappij en naar klanten toe.

Ik stelde de vraag, of en inhoeverre het bij de ING-ethiek past, dat een klant geen reactie krijgt op een schriftelijk bij de Postbank-Directie Particulieren ingediende klacht. En of de afdeling ethiek mij misschien zou kunnen helpen in het verkrijgen van een reactie van de directie.

Een mevrouw van ING Corporate Responsibility reageerde. Zij heeft haar functie eer aangedaan. Zij heeft ervoor gezorgd, dat de betreffende Postbank Computer-kwestie opnieuw is aangekaart bij de Postbank-directie. Toch nog iemand in de organisatie (al was het niet rechtstreeks de Postbank) die de verantwoordelijkheid heeft opgepakt!

Een paar dagen geleden kreeg ik, echt waar, een ekskuus-brief van het Postbank-hoofdkantoor, ondertekend door een directeur en door een mevrouw van het mij onbekende "Klachten en Geschillen". Ik heb nu schriftelijk laten weten, dat ik nog meer konkreet antwoord wil krijgen op enkele vragen.

Groet HONDA
[/b]

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

Er is N I E U W Smaar eerst nog een RESUMEE

A. Toen het probleem met mijn anderhalf jaar oude Postbank-computer zich in juni 2007 voordeed richtte ik me
in eerste instantie, via de PC-hulpprogrammas, tot Service Planet van HP. Ik gaf een heldere probleembeschrijving met de officiele foutmeld-codes die mijn PC zelf opgaf. HP vroeg voor reparatie 470 euro, duurder dan een vergelijkbare nieuwe tower.
B. Toen ik mij bij Postbank E-commerce (via contact / klantenservice) beklaagde over het extreme reparatie-aanbod van HP meldde men “dat de Postbank een aanbieder is geweest van dit product, echter de productaansprakelijkheid ligt bij de leverancier”.
E-commerce verwees mij zonder verder kommentaar terug naar HP/ServicePlanet of naar Postbank klantenservice Arnhem voor een schriftelijke Klacht.
C. Op mijn klacht kwam geen reaktie. Vervolgens stuurde E-commerce de klacht door naar weer een andere afdeling, en ook daarop kreeg ik geen reaktie.
D. Later kwamen er nogal allerlei andere partijen in het spel, en na allerlei mistige mailtjes kreeg ik na 3 maanden een telefoontje van “de” Postbank. Ik werd nu weer weer richting HP-ServicePlanet gestuurd. Op mijn vraag, of men mij kon garanderen dat de reparatie ditmaal substantieel minder zou gaan kosten, kreeg ik noch van de Postbank noch van Service Planet antwoord.
E. Ik besloot daarop de computer te laten repareren door een deskundige kennis, die er binnen ongeveer een half uur mee klaar was. Ik gaf hem daarvoor 50 euro. Onlangs hoorde ik dat zelfs de installering van een nieuwe harddisk (door mij gekocht voor 60 euro) niet eens nodig was geweest. Heel andere bedragen dus dan wat Service Planet offreerde, en dit terwijl SP vooraf van mij gehoord had om welke twee foutmeld-codes het ging!
F. Daarop kreeg ik een telefoontje van “Father Business”(?) en later nog van “De” Postbank dat er 50 euro op mijn rekening werd gestort. Zonder verder kommentaar. Alsof het hier alleen om geld gaat.
G. E-commerce reageerde op mijn protest, met de nu iets diplomatiekere uitspraak dat de Postbank-voorwaarden inhouden dat “problemen van producten, gekocht via de Actielijn door worden gestuurd naar de leverancier en dat deze inhoudelijk gaat kijken naar de oorzaak en de oplossing van het probleem”. Ik kan een schriftelijke klacht indienen bij Postbank Particulieren t.a.v. de directie Antwoordnummer 230 1000 XA Amsterdam. Dat doe ik op 12 november.
H. Ongeveer een maand later meldde een beller van of namens “de” Postbank kortaf aan mijn echtgenote dat haar echtgenoot 60 euro kon krijgen van De Postbank als hij de rekening van de harddisk zou opsturen naar PXN-Postbank (?). Nog steeds alsof het hier alleen om geld zou gaan. De rekening heb ik niet opgestuurd.
I. Omdat ik alsmaar geen reaktie kreeg van de PB-direktie schreef ik op 15 december opnieuw naar de
Direktie.
J. Maanden later – nog steeds geen reaktie van de direktie gekregen - reageerde ik via www.postbank.nl op
een ING-item over de ING-Ethiek. Na enige korrespondentie bleek een mevrouw van ING Corporate Responsibilitys bereid om deze kwestie neer te leggen bij de Postbank.
K. Begin april kreeg ik een excuse-brief, ondertekend door een Postbank-direkteur en iemand van het tot dan
toe aan mij onbekende “Beroepsklachten en Geschillen”. Omdat in deze oppervlakkige plichtmatig-ogende excuse-brief inhoudelijk nauwelijks ingegaan wordt op mijn klachten en vragen heb ik op 4 april schriftelijk opnieuw gereageerd.
L. Vandaag, 26 april, ben ik telefonisch gaan informeren of mijn brief was ontvangen en wanneer ik hierop reaktie ga krijgen. Op weg naar de juiste persoon – het duurde even – werd mij via de KlantenService duidelijk dat “Beroepsklachten en Geschillen” in feite een “Afdeling Juridische Zaken” is: “Hiernaar verwijzen wij de klant, indien deze er met de Klanten-Service niet uitkomt “. Erg interessant vond ik dit; het wijst er namelijk op dat E-commerce / KlantenService mij destijds (ofwel bewust ofwel uit onwetendheid of onvermogen) diverse malen naar de verkeerde adressen heeft verwezen voor mijn schriftelijke klachten.
M. Maar goed, het N I E U W S : mijn brief dd 4 april is ontvangen en mij is nu telefonisch verzekerd dat ik daarop zeker schriftelijk antwoord ga ontvangen; “wellicht eind volgende week”. Wordt vervolgd!

Vriendelijke Groet HONDA

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door Noble »

@ Honda
L. ........– werd mij via de KlantenService duidelijk dat “Beroepsklachten en Geschillen” in feite een “Afdeling Juridische Zaken” is: “
Ik zou maar oppassen met deze uitspraak... :wink:

ík werd van leugenaar beschuldigd, toen ik melde dat JURIDISCHE afdeling bestaat...

(Noble-topic: Argenta tegen andere banken, ca pag 7, beschuldigd door MALLORY welke van aardbodem verdween na postbank-interventie??? )

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

LS,
Wat Noble precies bedoelt begrijp ik niet (?).

Wat de Postbank betreft is het mij in ieder geval in de loop van de tijd gaan duizelen welke Postbank-partijen/afdelingen/partners enz allemaal op kwam duiken.

Ik vrees dat de Postbanbk zelf ook niet goed weet hoe de gang van zaken is/moet zijn, als een rentepunten- of voordeelshop-klant problemen tegenkomt op het gebied van service/garantie e.d..
Volgens mij hebben ze daar bij de Postbank vantevoren gewoon niet goed over nagedacht; een andere mogelijkheid - nog erger zou dat zijn - is dat de Postbank het gewoon niet interesseert vindt hoe het een klant vergaat.

Groet HONDA

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,

Er is weer NIEUWS, zodanig dat dit mijn laatste (en, sorry,langste) bijdrage wordt aan het Postbank-Computer - forumtopic en aan het ING-Postbank Shop - forumtopic.

Op 7 mei kreeg ik eindelijk een serieuse reactie van de Postbank-directie op mijn klachtbrieven van november/december 2007. Deze tweede brief was ondertekend door dezelfde directeur als die van de brief van begin april, en daarnaast ditmaal ook door het Hoofd Geschillenbehandeling. Dat brengt het aantal verschillende partijen (binnen en buiten de Postbank) waarmee ik ivm deze Postbank-computer te maken heb gekregen op ongeveer 15 !

Bij deze een letterlijke weergave van het belangrijkste gedeelte uit de laatste brief van de Postbank-directie (onderstrepingen honda):

“……. De directie heeft in een eerder stadium niet op deze brieven (honda: mijn klacht-brieven dd 12/11 en 15/12) geantwoord, maar deze ter beantwoording doorgezonden aan Projaxion. Projaxion is in de onderhavige kwestie immers de verkopende partij en in die hoedanigheid de aangewezene om uw vragen en klachten te beantwoorden.
Aangezien u in deze kwestie schade heeft geleden, hebben wij in overleg met Projaxion gemeend u de geleden schade te moeten vergoeden. Hiermee hebben wij uiting willen geven aan het feit dat wij het betreuren dat er problemen waren met de door u aangeschafte computer, en dat er door de Postbank onvoldoende adequaat is gereageerd op het moment dat u kenbaar maakte dat uw computer niet goed functioneerde…..
Tevens vinden wij het heel vervelend dat u zich benadeeld voelt doordat de Postbank bij een eventuele aankoop van een product via de Postbank Shop niet als verkoper optreedt en dus ook de eventuele service voor wat betreft schades of andere problemen niet voor haar rekening neemt. Parallel aan de bestellingen die klanten kunnen doen in de Postbank Voordeelwinkel, biedt de Postbank met de Postbank Shop slechts een kanaal aan voor de aanschaf van een product bij een andere partij. De Postbank treedt in deze hoedanigheid slechts op als distributeur. Wij betreuren het dat dit u niet voldoende duidelijk was.
Mbt uw vraag hoe de Postbank in het vervolg herhaling van een dergelijk incident zal voorkomen, merken wij graag het volgende op. De directie van de Postbank heeft het management dat verantwoordelijk is voor de afdeling e-commerce, die belast is met het beantwoorden van reacties die de Postbank ontvangt via [email protected], op de hoogte gebracht van deze kwestie. Daarbij is aangegeven dat nagegaan moet worden of het wenselijk/mogelijk is de instructies voor alle medewerkers te verduidelijken, zodat vragen mbt aankopen via de Postbank Shop direct doorverwezen worden naar de juiste instantie.
De directie van de Postbank heeft het verantwoordelijke management van de Postbank Shop ook van deze kwestie op de hoogte gebracht. Afgesproken is dat nagegaan zal worden of het wenselijk/mogelijk is om de voorwaarden die van toepassing zijn op aankopen via de Postbank Shop te verduidelijken……”


Het meest opvallende van de Postbank-reactie is, dat de postbank zichzelf nu voor het eerst duidelijk kenbaar maakt als een distribuerende partij, dus niet-zijnde een verkopende partij. Dit is een slimme positie, want daardoor voorkomt de Postbank dat zij juridisch kan worden aangesproken op nalatigheid als verkoper inzake bv service- en garantie-verplichtingen. In een juridische procedure had ik misschien alleen kans gemaakt met de stelling, dat de Postbank aan (mij als) de koper vooraf niet voldoende duidelijk heeft gemaakt dat ze geen verkoper is. Het heeft heel lang geduurd dus, eer ik wist wie de verkopende partij was/zou zijn; wie de leverancier formeel was weet ik eigenlijk nog steeds niet met zekerheid.
Het zou verder inderdaad heel mooi zijn als vragen, en niet te vergeten ook klachten (!), voortaan naar “de juiste partij” zouden worden doorverwezen. Dat zou een hoop “van het kastje naar de muur”-toestanden schelen.

In ieder geval ben ik van mening dat de Postbank ten onrechte nog steeds de suggestie wekt, dat zij computers aanbiedt “exclusief voor rekeninghouders”, alsof deze aanbieding iets extras (bv mbt bank-waardige service en garantie) zou leveren ten opzichte van computer-aanbiedingen op de ‘normale’ markt. Als de Postbank dan toch perse computers wil blijven verkopen, laten ze dan in ieder geval iets bedenken dat duidelijk echt extra garantie, extra aan huis-service, extra virus-veiligheid, extra training ed biedt.
En verder vind ik nog steeds dat een serieuse bank haar klanten niet zou moeten paaien met rentepunten- en voordeelshop-aanbiedingen in ruil voor lagere spaar-rente.

Ik heb met mijn topic nooit beoogd, om een geldelijke schadeloos-stelling te ontvangen. Destijds is 50 euro ongevraagd op mijn rekening gestort. Ik heb gewoon ter waarschuwing en als protest openbaar willen maken hoe de Postbank feitelijk omgaat met klanten die “exclusief voor rekeninghouders” een computer hebben gekocht en bij mankementen in de problemen komen op het gebied van service en bv ook garantie. Ik zou het zeer interessant vinden als nieuwe computer-klanten van de Postbank-Shop verslag zouden doen van hun ervaringen in het Forum “Computers”.

Vriendelijke Groet,
en met dank aan diegenen die serieus en correct hebben gereageerd en meegedaan in mijn onderhavige topic
HONDA

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door BasO »

Jammer dat je er mee stopt Honda.
Je postings waren wel eens langdradig maar uiteindelijk is het toch duidelijk hoe het zit en dat je bij de Postbank geen computer moet kopen.

Bij Compaq wilden we ons marktaandeel vergroten door computers via financiële instellingen en ISP's af te zetten.

http://www.emerce.nl/artikel.jsp?id=534 ... iek=728471

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Gaat ING ook de POSTBANK-SHOP overnemen?

Ongelezen bericht door honda »

L.S.,
Het is nu bijna een jaar verder, en ik wil ik graag nog even terugblikken op mijn topic "Gaat ING Postbank Shop overnemen?".

Naar aanleiding van de arrogante klant-minachtende weigering van de Postbank om te reageren op mijn officieel-ingediende klacht mbt non-service op de door de PB geleverde Computer schreef ik op 17 maart 2008 het volgende:

Nog erger is het dat de Postbank-Direktie zijn klanten blijkbaar niet serieus denkt te hoeven nemen. Dat komt niet erg professioneel over. De toestand van de bank-wereld in de VS laat zien dat Banken echt niet onkwetsbaar zien. Het publiek kan om allerlei redenen het vertrouwen in een Bank kwijtraken.

Op 19 februari 2009 las ik in Trouw dat de ING wil gaan terugkeren naar "de basis van het bankieren".

Opnieuw roept dit bij mij de vraag op: gaat de ING nu toch eindelijk de Postbank-rentepunten-Shop opheffen?

Steeds meer klanten kijken alleen nog naar de rente - ikzelf heb lang geleden hieruit al mijn conclusies getrokken - en verwachten vanb hun bank dat zij betrouwbaar en vakkundig omgaat met het geld en zich niet verliest in allerlei mistige secundaire activiteiten; zoals rentepunten-shops e.d..

Vriendelijke Groet HONDA

Gesloten