Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Transacties die afwijkend zijn, zijn MOGELIJK verdacht. Die worden er geautomatiseerd uitgevist en op dit forum is een casus voorbijgekomen waarin iemand die 2x iets van een Belg had gekocht op Marktplaats, ook geblokkeerd werd.
Blijkbaar wordt niet eerst door een Mens beoordeeld of blokkeren van de bankrekening aan de orde moet zijn.

Subaruboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2023 12:54

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Ongelezen bericht door Subaruboy »

De Rabobank heeft mij onterecht bevroren omdat ze mij vals beschuldigen voor criminele activiteiten of fraude pleeg wat absoluut niet waar is en ze zijn heel erg slecht te bereiken en ze zijn heel erg grof en ze kijken niet naar je privé omstandigheden nee gewoon bevriezen die handel en de klant moet maar zien!!!!!

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Ongelezen bericht door BL2 »

Veel emoties, weinig feiten.
Probeer die eerst eens aan te geven.
Er zal toch wel iets spelen, privé?

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Ongelezen bericht door Nevyn »

Hier zal toch wel iets meer aan de hand zijn.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Subaruboy schreef:
31 jan 2023 13:03
De Rabobank heeft mij onterecht bevroren omdat ze mij vals beschuldigen voor criminele activiteiten of fraude pleeg wat absoluut niet waar is en ze zijn heel erg slecht te bereiken en ze zijn heel erg grof en ze kijken niet naar je privé omstandigheden nee gewoon bevriezen die handel en de klant moet maar zien!!!!!
Onterecht is nog de vraag voor ze. Dat zullen ze eerst gaan onderzoeken. Helaas werkt de wetgeving nu eenmaal zo. Ze zijn verplicht het te bevriezen bij vermoedens. Het maakt niet uit welke bank je hebt.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Geblokkeerde bankrekening na vermoeden van fraude

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Dit heeft alles te maken met de WWFT.
Er is zelfs een Leidraad voor:
https://www.dnb.nl/voor-de-sector/open- ... wft-en-sw/

Enkele jaren geleden door ABN Amro volledig doorgezaagd in het kader van KYC. (Know Your Customer) over onze bestuursrekening . Ontvangen bedragen, wat was de herkomst daarvan ? En dat ging terug tot ca 2008! Maar geblokkeerd is de rekening nog nooit, ondanks dat het soms om toch wel aanzienlijke bedragen gaat. Maar als je geen logische verklaring kunt geven, tja dan kan de bank niet anders tot duidelijk is of er wel of niet sprake is van vermoeden van fraude of witwassen. De wet verplicht haar daar nu eenmaal toe.

Plaats reactie