LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 mar 2021 20:56
Denk aan de al genoemde digitale opties, maar ook aan het gebruik maken (eventueel collectief) van een waardetransporteur. Zo laten wij ons geïncasseerde cashgeld ook sinds jaren ophalen, scheelt enorm veel risico.
De supermarkt filiaalhouder in de uitzending kon dat wel bekostigen. Maar de kleine ondernemer die aan het woord kwam niet.

Hoe zie je collectief?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Collectief = gezamenlijk met anderen. Als je samen een contract sluit, hoeven ze niet voor één klant naar het eiland te rijden.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 mar 2021 21:33
Collectief = gezamenlijk met anderen. Als je samen een contract sluit, hoeven ze niet voor één klant naar het eiland te rijden.
Dat snap ik.
Maar betekent dat eerst geld inzamelen op 1 punt, of rijdt de geldwagen op een vaste dag een rondje langs de bedrijven?

Wat ik me nog van de uitzending herinner, kreeg men het collectief niet geregeld, terwijl mijn laatste optie eenvoudig lijkt

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad dat laatste. Een rondje met de geldwagen langs de diverse winkels en klaar.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik zou het best leuk vinden om op een willekeurige dat een rondje cash te gaan halen
Tegen 5% commissie lijkt me dat wel wat.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door zeug »

Moneyman schreef:
03 mar 2021 22:53
Inderdaad dat laatste. Een rondje met de geldwagen langs de diverse winkels en klaar.
Wauw dus zo gaat u geld innen.Deurwaarders in actie te zien bij RTL 5 of zo 8)

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 mar 2021 22:53
Inderdaad dat laatste. Een rondje met de geldwagen langs de diverse winkels en klaar.
Maar dat bespaart hooguit op de "voorrijkosten" , verder betaalt wel elke winkel ieder voor zich. Over wat voor bedragen aan kosten hebben we het?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kosten drukken is kosten drukken, toch? Ik heb niet gezegd dat het gratis is ofzo. En juist op een eiland zijn "voorrijdkosten" een factor die veel zwaarder meeweegt dan op het vasteland. Er zijn tegenwoordig zat aanbieders van geldtransport. Ik zou als ondernemer(svereniging) gewoon eens een rondje bellen. Ze moeten toch iets met hun cashgeld. Als ze het aan de voorkant niet kunnen voorkomen door digitale opties te promoten, moet je aan de achterkant de logistiek regelen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 09:43
Deurwaarders die met tonnen in hun binnenzakken rondlopen daar geloof ik geen ene moer van. Ze gaan juist bij klanten langs die in slecht betalingsverkeer zitten en geen cent te makken hebben. En die gaan aan de deur een paar tien duizend aftikken ? Dat kan ook gewoon met zo`n apparaatje waar een pinpas in kan, scheelt ook weer een extra ruime jas met grote binnenzakken en een geld kar natuurlijk.
:lol: wat jij wel of niet gelooft is natuurlijk weinig interessant, maar los daarvan laat je hier wel héél duidelijk merken dat je de ballen verstand hebt van iets waar je wel een mening over wilt hebben :D

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 09:43
Ik was er allang gewoon klaar mee, info op de deur, GEEN CONTANTE BETALINGEN!
Nu is contant geld nog steeds een wetting betaalmiddel in Nederland , dus ook op de eilanden.
De winkelier kan vriendelijk verzoeken met pin te betalen (dat is te zien in de uitzending) , niet meer dan dat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
04 mar 2021 10:19
theodorus.k schreef:
04 mar 2021 09:43
Ik was er allang gewoon klaar mee, info op de deur, GEEN CONTANTE BETALINGEN!
Nu is contant geld nog steeds een wetting betaalmiddel in Nederland , dus ook op de eilanden.
De winkelier kan vriendelijk verzoeken met pin te betalen (dat is te zien in de uitzending) , niet meer dan dat.
Er zijn meerdere wettelijke betaalmiddelen, maar een winkelier hoeft die niet allemaal te accepteren. Ze mogen daar keuzes in maken, mits duidelijk gecommuniceerd vooraf. Zo vinden we het heel gewoon dat je niet cash kan betalen met €500 biljetten etc.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:47
Ik heb heel vaak met tienduizenden euro's cash op straat rondgelopen. Dat paste vrijwel altijd probleemloos in m'n jaszakken.
Wow....dat wil ik ook wel....😃....ik laat mij maar omscholen op m'n ouwe dag , ik wil koerier worden of crimineel :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 10:14
Je zegt toch zelf dat je met grote regelmaat met tienduizenden euro`s op zak loopt, dat lijkt mij niet slim en zelfs ongeloofwaardig.
Klopt, dat heb ik (min of meer) gezegd. Dat is dan ook gelijk het enige wat wél klopte in jouw reactie. Alles wat je vervolgens zelf over mijn reactie verzon, wijst vooral op een totaal gebrek aan kennis.
moederslink schreef:
04 mar 2021 12:16
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:47
Ik heb heel vaak met tienduizenden euro's cash op straat rondgelopen. Dat paste vrijwel altijd probleemloos in m'n jaszakken.
Wow....dat wil ik ook wel....😃....ik laat mij maar omscholen op m'n ouwe dag , ik wil koerier worden of crimineel :mrgreen:
Haha geloof me: heel veel geld van een ander in je zak hebben geeft heel wat minder voldoening dan veel minder geld van jezelf in je zak hebben :wink:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 13:04
Beiden zou ik niet willen in deze tijd met veel geld op straat rond lopen. Dat is het verschil tussen jou en mij. Laat mij dan maar weinig kennis hebben. Doei,
Het zou al helpen als je begint met gewoon lezen. Dit is wat ik schreef. Lees het nog eens, dan snap je wellicht direct waarom bovenstaande gevolgtrekkingen ook onjuist zijn.
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:47
Ik heb heel vaak met tienduizenden euro's cash op straat rondgelopen. Dat paste vrijwel altijd probleemloos in m'n jaszakken.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
04 mar 2021 13:18
Laat ik het hier maar bij houden.
Verstandig. Als het verschil tussen tegenwoordige tijd en verleden tijd al te lastig is...

Maar goed. Je punt was dat contant geld gepaard zou gaan met het over straat moeten met dikke aktetassen. Dat beeld is inmiddels duidelijk wel ontkracht.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact de reden dat er al voordat de geldauto ter sprake kwam, verwezen werd naar de digitale opties Voor die open deur hadden we hier geen Higherlevel nodig :wink:

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@theodorus

Maar als er nog veel contant betaald wordt, moet er alsnog worden afgestort. En daarover staat dus niets op Higherlevel.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Veel toeristen betalen met briefjes van 50 en buitenlandse daarnaast ook met die van 100. Aan die biljetten heb je niets en die moet je gewoon bij de bank kwijt kunnen en inruilen tegen briefjes met een lagere coupure
Contantloos (waarom weer een engelse term gebruiken) kan je niet dwingen

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
09 mar 2021 11:29
Oplossing, pinapparaatje of grote bedragen via bank transfer. Zoals ondernemers het doen die dat uitleggen op H.L. De ondernemer die cash aanneemt die zit dus met dat wisselgeld, en moet niet zeuren over afstorten terwijl er andere mogelijkheden zijn.
Dus cashless.
Je posts in dit topic laten, als je ze achter elkaar zet, een weinig consistent beeld zie Theodorus. Ze lijken meer afhankelijk van op wie je reageert, dan van waarover je reageert.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus daar is gewoon regelmatig een geldauto nodig. Niets mis mee.

Gesloten