LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Radar »

Sinds het najaar van 2020 kan er geen contant geld meer gestort worden op Terschelling. Oorzaak? De Rabobank besloot de enige locatie te sluiten waar geld afgestort kon worden, maar kwam niet met een vervangende oplossing.

Lees alles over dit item terug op onze website: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is daar ook nog een ING en een ABNAMRO.
Kan het daar dan ook niet meer?
Dan maar met je sok op de boot nd vaste wal 😉

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Banken hebben maar één belang en het begint met eigen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik ben bijna 55 en ik heb in mijn hele leven nog nooit geld hoeven afstorten. En ik kan me ook niet herinneren dat mijn ouders contant geld naar de bank moesten brengen. En ik ben ongetwijfeld niet de enige. Dus hoe relevant is dit nu helemaal?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door jonis »

PeterPeters1966 schreef:
01 mar 2021 19:24
Ik ben bijna 55 en ik heb in mijn hele leven nog nooit geld hoeven afstorten. En ik kan me ook niet herinneren dat mijn ouders contant geld naar de bank moesten brengen. En ik ben ongetwijfeld niet de enige. Dus hoe relevant is dit nu helemaal?

Dat jij of je ouders nog nooit geld hebben hoeven afstorten is inderdaad niet relevant.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
01 mar 2021 19:24
Ik ben bijna 55 en ik heb in mijn hele leven nog nooit geld hoeven afstorten. En ik kan me ook niet herinneren dat mijn ouders contant geld naar de bank moesten brengen.
Afstorten. Het klinkt ook als iets voor de kleine ondernemers.

Ik denk dat Terschelling bijvoorbeeld ook geen ziekenhuis voor open hart operaties heeft. En dat alles is juist de charme van een eiland

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Afstorten lijkt mij inderdaad vooral iets voor ondernemers. Meer pin-betalingen lijkt me dan een goede oplossing.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door jonis »

Erthanax schreef:
01 mar 2021 19:56
Afstorten lijkt mij inderdaad vooral iets voor ondernemers. Meer pin-betalingen lijkt me dan een goede oplossing.
Niet als de buiteneilanders met de zakken vol met geld aankomen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Er staan nog wel geldautomaten op terschelling. En dan komt er dus steedsmeer papiergeld in omloop

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Dan maar gewoon het geld rond laten gaan en stoppen met pinbetalingen. Mogen ze wat vaker de pinautomaten bij komen vullen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
01 mar 2021 19:50
Ik denk dat Terschelling bijvoorbeeld ook geen ziekenhuis voor open hart operaties heeft. En dat alles is juist de charme van een eiland
Eens. En ik denk dat de meeste eilanders er ook zo over denken, tenzij er een soort ondergrens bereikt wordt. Het kunnen afstorten van geld is met name een zakelijk issue inderdaad, en dan zijn er tegenwoordig zat andere, veiliger oplossingen. Denk aan de al genoemde digitale opties, maar ook aan het gebruik maken (eventueel collectief) van een waardetransporteur. Zo laten wij ons geïncasseerde cashgeld ook sinds jaren ophalen, scheelt enorm veel risico.
theodorus.k schreef:
01 mar 2021 19:00
Wordt die banken wel een beetje beu, het valt een beetje teveel op.
Als je nou duidelijk maakt wát er opvalt, wordt het misschien nog een zinvolle bijdrage.

Cjeesunshine
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:03

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Cjeesunshine »

Hebben jullie ook extra bescherming geregeld voor deze ondernemers na de suggestie dat heel het eiland op een zak geld zit?
Laatst gewijzigd door Cjeesunshine op 01 mar 2021 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
02 mar 2021 13:06
Je moet toch een keer met dat geld over straat naar huis, en een zak valt gewoon op en een dikke aktetas toch wel. En dan ligt die zak thuis, fijn gevoel lekker veilig.
Als je zoveel cash geld hebt dat je daar een dikke aktetas voor nodig hebt, moet je aan heel andere oplossingen gaan denken.

Ik heb heel vaak met tienduizenden euro's cash op straat rondgelopen. Dat paste vrijwel altijd probleemloos in m'n jaszakken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
02 mar 2021 13:55
Men wil gewoon veilig hun weekopbrengst storten bij de bank...
Tsja - en als dat niet meer kan, moet je dus op zoek naar andere mogelijkheden. En die zijn er gewoon, zoals uit de aangedragen mogelijkheden blijkt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

Is dit geen tijdelijk probleem? De eerste stortautomaten zijn weer in bedrijf, de rest wordt nog aangepast. Of is deze stortautomaat definitief verdwenen? Dat lijkt mij onhandig, want in normale jaren leeft de kust van buitenlandse toeristen, die vaker dan Nederlanders zelf contant betalen.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

De ene na de andere bank laat de façade van klantvriendelijkheid zakken en toont het ware gezicht. Helaas zitten we in de val.

michielvdm
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2014 17:25

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door michielvdm »

Dit zou een gat in de markt kunnen zijn voor een onderneming die het contante geld in ontvangst neemt en dat afstort op het vaste land. Vervolgens het geld overmaken naar de betreffende ondernemers, minus een kleine vergoeding. Daarover moeten uiteraard afspraken worden gemaakt. Het geld vervoeren in een geschikt transportmiddel.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

michielvdm schreef:
03 mar 2021 16:30
Dit zou een gat in de markt kunnen zijn voor een onderneming die het contante geld in ontvangst neemt en dat afstort op het vaste land. Vervolgens het geld overmaken naar de betreffende ondernemers, minus een kleine vergoeding. Daarover moeten uiteraard afspraken worden gemaakt. Het geld vervoeren in een geschikt transportmiddel.
en zo'n onderneming....noemen we een bank.

Geldverkeer heeft gewoon een nuts functie. Waarom hebben we dat aan private partijen uitbesteed? Is staatsbank niet beter?
Dan kunnen de private banken risicos nemen wat ze willen, zonder dat we ze hoeven te redden.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

Eilanders stromen over van contant geld.....
Ik wil dat "probleem" ook wel hebben. :-)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

michielvdm schreef:
03 mar 2021 16:30
Dit zou een gat in de markt kunnen zijn voor een onderneming die het contante geld in ontvangst neemt en dat afstort op het vaste land. Vervolgens het geld overmaken naar de betreffende ondernemers, minus een kleine vergoeding. Daarover moeten uiteraard afspraken worden gemaakt. Het geld vervoeren in een geschikt transportmiddel.
Alsof dat gat niet al lang gevuld is :D
Moneyman schreef:
01 mar 2021 20:38
Het kunnen afstorten van geld is met name een zakelijk issue inderdaad, en dan zijn er tegenwoordig zat andere, veiliger oplossingen. Denk aan de al genoemde digitale opties, maar ook aan het gebruik maken (eventueel collectief) van een waardetransporteur. Zo laten wij ons geïncasseerde cashgeld ook sinds jaren ophalen, scheelt enorm veel risico.

Gesloten