LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

In Duitsland hebben ze combi pin automaten, je kunt er geld halen maar ook storten, moet hier toch ook kunnen?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
10 mar 2021 21:12
juliomariner schreef:
10 mar 2021 19:16
In Duitsland hebben ze combi pin automaten, je kunt er geld halen maar ook storten, moet hier toch ook kunnen?
Absoluut !
Als je het artikel waar dit topic over gaat zou lezen, zou je zien dat die er juist niet komen omdat ze -net als alle andere Rabo-afstortautomaten in het land- gesloten zijn ivm plofkraken.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een pin automaat bevat ook geld en die blijven wel. Ik zie dus het verschil niet.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
11 mar 2021 09:38
Een pin automaat bevat ook geld en die blijven wel. Ik zie dus het verschil niet.
Het verschil ligt nogal voor de hand: geldafstort-automaten zijn naar hun aard veel beter "te ploffen" dan gelduitgifte-automaten.

Ik moet overigens zeggen dat ik het plof-argument juist in dit specifieke geval wat zwak vindt: hoe groot zou de kans zijn dat er juist op een eiland, waar de daders dus niet weg kunnen, een plofkraak gepleegd wordt?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
11 mar 2021 13:54
Het verschil ligt nogal voor de hand: geldafstort-automaten zijn naar hun aard veel beter "te ploffen" dan gelduitgifte-automaten.

Ik moet overigens zeggen dat ik het plof-argument juist in dit specifieke geval wat zwak vindt: hoe groot zou de kans zijn dat er juist op een eiland, waar de daders dus niet weg kunnen, een plofkraak gepleegd wordt?
Zoals ik al schreef zijn dit gecombineerde automaten, in de lade waar het geld uitkomt bij pinnen kun je ook afstorten. Je krijgt dus vooraf in het keuze menu de vraag of je geld wilt opnemen of storten. Waarom zouden deze niet net ze goed te beveiligen zijn als een gewone pin automaat?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
11 mar 2021 15:11
Waarom zouden deze niet net ze goed te beveiligen zijn als een gewone pin automaat?
Simpelweg omdat een automaat wat gemaakt is om iets (geld - of explosieven) mee naar binnen te nemen, makkelijker op te blazen is dan een geldautomaat wat slechts geschikt is voor uitgifte.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De uitgifte bak is identiek

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
11 mar 2021 16:23
De uitgifte bak is identiek
Ik ken geen automaten waarbij de uitgiftebak ook de innamebak is, maar dat kan natuurlijk aan mijn ervaring liggen. De verklaring die ik geef, is ook de verklaring die de banken zélf geven, en die hebben er meer verstand van dan ik.

Zie bijvoorbeeld dit bericht. Dat gaat over de sealbagautomaten zoals ik die ken, en waar dit topic ook over gaat. Als ik er nu even op google, zie ik alleen van de ING een gecombineerde automaat. Of de Rabo (of Geldmaat) ze ook heeft, weet ik niet. En als ik het zo zie, zijn juist die gecombineerde automaten degenen die uitgefaseerd worden.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
11 mar 2021 17:39
Als het een wettig betaal middel moet de bank het ook kunnen aannemen.
Klopt. Maar niet op iedere gewenste plek.
theodorus.k schreef:
11 mar 2021 17:39
Plofkraken is niet het probleem van de cliënt, maar van de bank om dit te voorkomen.
En dat is nou exact waarom die automaat niet meer op Terschelling staat. Dank voor het rondmaken van de cirkel.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

De combi-automaten ben ik alleen in een beveiligde omgeving tegengekomen: binnen, 's nachts gesloten.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De Duitse grensstreek wordt wel geteisterd door vooral Nederlandse plofkrakers. Of de gecombineerde automaat speciaal doelwit voor deze criminelen weet ik eerlijk gezegd niet.
In Duitsland worden de combi automaten volgens mij nog niet uitgefaseerd, maar het Duitse banksysteem loopt toch al ver achter op Nederland.
@Jablan, klopt. De automaten hij mij in de buurt in Duitsland staan inderdaad binnen en zijn sinds kort s'nacht afgesloten. Als het filiaal gesloten is moet je eerst je bankpas in een gleuf steken om de deur te openen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld afstorten op Terschelling niet meer mogelijk, wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

De Nederlandse automaten zijn goed beveiligd en staan al een tijdje 's nachts uit. Daarom wijken deze bendes uit naar Duitsland, waarbij je grensstreek ruim moet opvatten: als er een Autobahn is, dan tot 200 km over de grens.

Gesloten