LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nellie1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2018 16:44

geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door nellie1955 »

dan ga je geld storten bij de RABO in Boekel dan zie je dat het geld niet overeenkomt met het bedrag dat je gestort hebt , dan druk je op terug gave, en vervolgens slikt de machine je geld in, op de bon staat niets van verdacht of beschadigd geld alleen het aantal gestorte biljetten ,min 310 dus!, niks dus naar de balie, je mist 310 euro
nee er zal melding van gemaakt worden, bel je 2 dagen later zelf maar op, krijg je te horen dat het waarschijnlijk vals is en naar de Nederlandse bank wordt gestuurd en na ja U leest het goed na..10 weken krijg je bericht of je nog geld terug krijgt...HOE in hemelsnaam kan een bedrag van 310 nou vals zijn!!!, ik heb voor de RABO een nieuwe slogan...RABO DE BANK DIE UW GELD STEELT! ik heb al veel sterke stukjes bij die bank meegemaakt en raad iedereen aan kijk goed en tel uw geld voordat je het stort, wand stelen doet die bank volop...

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u moet toch wel geteld hebben, want u weet wat u miste? En dan 31 briefjes van tien euro vals? Hoogst onwaarschijnlijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door Brahms »

nellie1955 schreef:dan ga je geld storten bij de RABO in Boekel dan zie je dat het geld niet overeenkomt met het bedrag dat je gestort hebt , dan druk je op terug gave, en vervolgens slikt de machine je geld in, op de bon staat niets van verdacht of beschadigd geld alleen het aantal gestorte biljetten ,min 310 dus!, niks dus naar de balie, je mist 310 euro
nee er zal melding van gemaakt worden, bel je 2 dagen later zelf maar op, krijg je te horen dat het waarschijnlijk vals is en naar de Nederlandse bank wordt gestuurd en na ja U leest het goed na..10 weken krijg je bericht of je nog geld terug krijgt...HOE in hemelsnaam kan een bedrag van 310 nou vals zijn!!!, ik heb voor de RABO een nieuwe slogan...RABO DE BANK DIE UW GELD STEELT! ik heb al veel sterke stukjes bij die bank meegemaakt en raad iedereen aan kijk goed en tel uw geld voordat je het stort, wand stelen doet die bank volop...
Voordat je gelijk je nieuwe slogan de wereld in zend, zijn de resultaten van het onderzoek al bekend gemaakt aan je door de Ned. Bank ?
Ik zou deze toch eerst even afwachten voordat je zo van de toren blaast.
Je moest eens weten hoeveel vals geld er in omloop is ( en hoeveel klanten niet kunnen tellen).

( :D taalfouten hersteld)
Laatst gewijzigd door Brahms op 07 mar 2018 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is meer vals geld in omloop als u lief is. De bank, welke dan ook, zal op verdenking van, eerst laten onderzoeken door erkende instanties, in dit geval de Nederlandsche bank. Daarna hoort u hom of kuit. Gewoon wachten en niet zeggen dat het dieven zijn, dit is de procedure.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Lady1234 schreef:Maar u moet toch wel geteld hebben, want u weet wat u miste? En dan 31 briefjes van tien euro vals? Hoogst onwaarschijnlijk.
kunnen ook 6x50 en 1x 10 zijn
of 20 jes en 1 van 10

feit blijft vals is vals en zal je het onderzoek moeten afwachten

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door mp2017 »

Als een briefje vals/beschadigd is, wordt het niet geaccepteerd en uitgespuugd, maar de rest wel geaccepteerd.

Die € 310 bestaan uit welke coupons?

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

R. Proctor schreef:
Lady1234 schreef:Maar u moet toch wel geteld hebben, want u weet wat u miste? En dan 31 briefjes van tien euro vals? Hoogst onwaarschijnlijk.
kunnen ook 6x50 en 1x 10 zijn
of 20 jes en 1 van 10

feit blijft vals is vals en zal je het onderzoek moeten afwachten
Ja, of 1 van 200 en 1 van 100 plus 1 van 10. :-))

De Ts veronderstelt blijkbaar dat dat stortingsapparaat aan zou moeten geven of het geld vals is. Ik heb nog nooit geld in zo’n apparaat gestort, dus ik weet niet wat er aangegeven wordt.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik heb het zelf een keer gehad, dat er volgens het apparaat van de Rabo een vals vijfje tussen de andere biljetten zou zitten. Dit stond netjes op de bon vermeldt.

stofzuigertje

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niets controleerde proberen ze het met €5,- of €10,- en dan meer.....
In korte tijd meerdere personen laten betalen met €50,- en dan niet te veel kopen.

Die ondernemers die denken dat ze echt geld hebben en hard aan het werk zijn lopen het dan op.
Vaak in 1x inleveren en dan is dat opvallend maar ik vermoed dat meerdere klanten daar geweest zijn voor voordelige aankopen + wisselgeld.

Een garage had na benzine aankoop ook voertuig verkocht en die bedragen bij elkaar... 100% vals geld, dus dure zaterdag!

atlas1302

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Al met al toch vervelend, eerst de briefjes zelf controleren misschien. Nu kan je nog naar binnen bij de bank en converseren met de balie medewerker/ster, dit houdt ook een keer op. Digitale tijdperk, alles moet controleerbaar worden en straks loopt niemand nog met een dubbeltje op zak.

Zullen de autohandelaars wel blij mee zijn en de zwarte markt in Beverwijk bijv.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: geld ingenomen op verdenking van vals door RABO

Ongelezen bericht door Nevyn »

Kennis van mij had een paar jaar geleden vee verkocht, contant geld ontvangen. Dit werd bij de bank gelijk ingenomen was vals. Briefjes van 200 was echt niet te zien dat ze vals waren. En hij kon praten wat hij wilde , maar kreeg het niet terug.

Gesloten