LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Bevalt PayPal jou?

Ja.
5
50%
Ja, maar ik heb wel eens in de clinch gelegen met ze.
0
Geen stemmen
Nee, maar vroeger (voor een incident) wel.
0
Geen stemmen
Nee.
5
50%
 
Totaal aantal stemmen: 10

BDHTagger
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 14:59

Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door BDHTagger »

Hallo allemaal, ik zit met een zeer irritant probleem:

Het bevalt mij prima om met de ING online betalingen te verrichten. Sinds enige tijd bied Marktplaats echter kopersbescherming aan via PayPal.

Met zo'n logo dacht ik mijn HTC Touch HD sneller te verkopen, en dus had ik een rekening aangemaakt.

Betaling ontvangen en hier komtie: € 10,89 over de € 310,- werd afgehouden. Dit was mij vantevoren niet duidelijk gemeld.

Vlak daarna werd mijn rekening ineens geblokkeerd: "Wij hebben bij deze rekening activiteiten waargenomen die ongebruikelijk of mogelijk risicovol zijn." en "We hebben de toegang tot uw rekening tijdelijk beperkt. We beoordelen de beperking opnieuw nadat u heeft gereageerd met de informatie waarom we hebben verzocht.".

Als ik de informatie (o.a. het bevestigen van mijn adres en de Track and Trace code van TNT) opstuur, word mij verteld dat ik geen 18 ben en, en het geld dus vast blijft staan (180 dagen word gezegd). Ook word gezegd dat ik het geld WEL kan gebruiken om terug te betalen aan kopers. Na overleg met de koper zegt hij dit prima te vinden, en daarna op mijn ING rekening te storten.

Met PayPal contact opgenomen, ze blijven de stelling dat ik geen 18 ben maar herhalen, en op de vraag om het geld terug te boeken naar de koper krijg ik geen reactie.

Ook als ik vraag of ze de rekening op naam van een van mijn ouders willen zetten krijg ik geen antwoord; de antwoorden zijn te standaard en er word niet echt op mijn vragen ingegaan.

Ook heb ik vermeld dan gewoon rente te verwachten, hier word alweer niet op ingegaan.

Nu zit het geld daar dus 180 dagen vast, of misschien zelfs langer (tot ik 18 ben werd ook ergens vermeld).

Is hier iets aan te doen?

Ik wil eigenlijk niets meer met dat grafbedrijf te maken hebben, ik wil mijn geld daar weg hebben en de rekening sluiten.

Wie kan me helpen?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo BDHTagger.
Normale gang van zaken bij Painpal..Voor verkopers is het een nachtmerrie.
Voor alle valkuilen van Paypal..google op paypal nachtmerries..bedrog..etc.
Of kijk bij Ebay in de forums over Paypal..wordt je een stuk wijzer!
Ik denk dat er niets anders opzit dan wachten tot Paypal zin heeft je geld terrug te boeken>>al dat geld wat ze vasthouden levert rente op!
Erruit komen met Paypal is een lange moeizame weg!
Groeten Mattie

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door __oi__ »

Wellicht mis ik iets, maaruh moet je niet gewoon 18 jaar zijn bij paypal voor het hebben van een rekening en/of het doen van aan/verkopen?
En is de poster nog geen 18?
En heeft ie daarmee willens en wetens de voorwaarden en regels van Paypal overtreden?
En nu zegt Paypal, je kan de pot op totdat je 18 bent?
Wat klopt er nu niet?

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Wat dacht je vanuit zorgplicht.

plus: Paypal opent pas de rekening nadat zij de controle op leeftijd hebben uitgevoerd. Hoe? Dat moeten ze zelf maar regelen.

Financiële instellingen moeten ook allerlei controles uitvoeren, waarom zou Paypal dat niet vooraf hoeven te doen.

stofzuigertje

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je als minderjarige dit doet loop je dit risico.

Je kunt het wel gebruiken om andere dingen te kopen met dit tegoed.
Dus door elders producten te kopen krijg je het geld weer.

Later op naam van ouders en hun bankrekening dit doen want hoewel dit fraude is veroorzaken zij dit zelf.
Mijn kinderen zitten daarom ook op mijn naam.
lees daarom altijd voor iets te doen altijd zeer goed de voorwaarden en kijk of er een leeftijd vermeld word.
Het maakt niet uit welke dienst of product je neemt maar de voorwaarden altijd rustig doorlezen, en U weet nu waarom.

Zo is Uw fiets meestal niet of erg duur verzekerbaar tenzij U zeer regelmatig die van uw ouders leende.
Dus ook een fietsverzekering die op mijn naam staat is noodzakelijk.
Erg veel uitlenen is geen probleem.

BDHTagger
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 14:59

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door BDHTagger »

Klopt mensen, ik ben geen 18 jaar.

Echter weet ik zeker dat bijna nooit iemand die voorwaarden leest. Die worden namelijk altijd zo lang mogelijk gemaakt, zodat niemand ze daadwerkelijk leest.

Even een opmerkelijk feit:
Als ik naar www.gametrailers.com ga dan moet ik bij elk agressief filmpje mijn geboortedatum invullen, maar bij iets belangrijks zoals PayPal waar echt geld bij komt kijken niet?

Natuurlijk vul ik keurig 1982 in i.p.v. 1992 als "tikfout", echter, niet bij bankzaken als PayPal.

Gisterenavond weer gemaild, en bovenin het bericht nadrukkelijk gevraagd om deze keer geen standaard reactie te versturen. Echter kreeg ik juist een standaard reactie, PRECIES dezelfde mail als eerder die dag.

Durven ze ook nog een enquête naar me op te sturen, wat denk je dat ik daar heb ingevuld?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Financiële instellingen moeten ook allerlei controles uitvoeren, waarom zou Paypal dat niet vooraf hoeven te doen.
Omdat ze een banklicentie hebben in Luxemburg.
Ook heb ik vermeld dan gewoon rente te verwachten, hier word alweer niet op ingegaan.
Rente op een bij Paypal aangehouden tegoed?
k wil eigenlijk niets meer met dat grafbedrijf te maken hebben, ik wil mijn geld daar weg hebben en de rekening sluiten.
Dus liegen over de leeftijd, vervolgens klagen over het feit dat de algemene voorwaarden te lang zijn, slecht informeren over de kosten, rente eisen voor het aangehouden tegoed, wijzigen van de tegenrekening op een rekening met een andere naam en daarna klagen over de dienstverlening van een bedrijf? Toegegeven: Paypal heeft niet een bijzonder goede reputatie, maar gezien de manier waarop u heeft gehandeld is de manier waarop Paypal u behandelt niet onterecht.

BDHTagger
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 14:59

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door BDHTagger »

Dus liegen over de leeftijd, vervolgens klagen over het feit dat de algemene voorwaarden te lang zijn, slecht informeren over de kosten, rente eisen voor het aangehouden tegoed, wijzigen van de tegenrekening op een rekening met een andere naam en daarna klagen over de dienstverlening van een bedrijf?
1. "Natuurlijk vul ik keurig 1982 in i.p.v. 1992 als "tikfout", echter, niet bij bankzaken als PayPal." - Lezen blijft nog steeds een kunst. Ik heb dus nooit een geboortedatum in moeten vullen, anders had ik dat netjes gedaan, en was dit allemaal niet gebeurd.

2. Ik heb nooit geklaagd, ik zeg alleen dat het me sterk lijkt dat iedereen zulke lappen tekst leest.

3. Ik vond ik het niet duidelijk aangegeven dat je meer kwijt ben bij een zogenaamde "premier" account.

4. Ik vind het gewoon normaal om rente te vragen als zij mijn geld niet willen teruggeven.

5. Ik heb mijn tegenrekening nooit gewijzigd, dit verzin je nu terplekke.

Je bericht was niet bijzonder waardevol.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Beste Wim,

Dus omdat ze een banklicentie in Luxemburg hebben hoeven ze niet zo strikt vooraf te controleren.

Als je bij een bank een rekening opent begint het meestal al direct (ook online) met de vraag of je 18 jaar of ouder bent voor een "volwaardige betaalrekening" zonder een wettelijke vertegenwoordiger. Daarna moet je nog bescheiden opsturen naar de bank, pas na controle van de bescheiden door de bank kan je pas echt over de rekening beschikken.

Jij zult dit wel weer bureaucratie noemen, ik noem het beschermen van ons maatschappelijk handel- en geldverkeer.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door __oi__ »

@Venco

Maar bij Paypal wordt het dus niet gevraagd.....
Net gechecked.

Maarten_PayPal
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 18:22

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door Maarten_PayPal »

@BDHTagger

Erg vervelend dat dit u overkomen is. Dit is niet de standaard procedure bij PayPal en daarom willen wij dan ook graag uw probleem zo snel mogelijk oplossen. Graag willen wij u verder helpen, maar op basis van de door u verstrekte informatie is dit helaas niet mogelijk. Zou u aub contact kunnen opnemen via 0900 265 89 50 dan lossen we dit zo snel mogelijk op.

We zijn op dit nummer te bereiken van 08:00:00 tot 16:30:00 van maandag tot en met vrijdag.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Maarten (PayPal Nederland)

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door mattie »

Is dit niet de standaard procedure bij Paypal???? :shock:
Dat is nieuw!
Mattie

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Ik mis een antwoord in de poll, namelijk:

"ik heb paypal nog nooit gebruikt"

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Als je bij een bank een rekening opent begint het meestal al direct (ook online) met de vraag of je 18 jaar of ouder bent voor een "volwaardige betaalrekening" zonder een wettelijke vertegenwoordiger. Daarna moet je nog bescheiden opsturen naar de bank, pas na controle van de bescheiden door de bank kan je pas echt over de rekening beschikken.
Dat is het geval van een PayPal rekening doorgaans niet nodig gezien het feit dat deze rekeningen gekoppeld zijn aan een credit card of een "volwaardige betaalrekening" die eenzelfde tenaamstelling moet hebben. Verder geldt uiteraard de regel dat iedereen jonger dan 18 niet wordt geacht dergelijke rechtshandelingen zelfstandig en zonder toestemming van de ouders/verzorgers te mogen verrichten. Dat PayPal ingrijpt in dit geval is naar mijn idee dan ook niet onbegrijpelijk.

Hoe het zit met de PayPal licentie in Luxemburg is hier te lezen: https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... ut-outside

Verder heeft de topicstarter de klacht dat geld is ingehouden over een ontvangen betaling. De informatie daarover is gewoon op de website te vinden: https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... es-outside

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door mar42 »

Iedereen kan een bankrekening openen, ook jongeren onder de 18 jaar. En waar ze ook betalingen mee kunnen verrichten. En waar geld opgestort kan worden door derden.

Hoe bdeoeld u dan te zeggen dat jongeren onder de 18 gen betalrekening kunnen openen???????

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door __oi__ »

Er wordt ook niet gezegd dat men onder de 18 jaar geen (reguliere) betaalrekening kan openen.
Er wordt gezegd dat dit niet kan kan zonder toestemming van de ouders/verzorgers. Op zich lijkt me dit ook niet zo vreemd aangezien de ouders wettelijk volledig aansprakelijk zijn voor de schulden e.d. van het kind.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door mar42 »

Ohw oke, :oops: :oops:

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld op geblokkeerde PayPal rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Beste Wim,

Naar aanleiding van je opmerking:

1. Het ontslaat Paypal niet om iemand direct bij openen van de Paypal rekening de expliciete online vraag te stellen: "Ben je 18 jaar of ouder". Expliciet laten aanvinken en verder met openen.
--> Dat doet Paypal niet want elke extra klik is er één teveel, de focus ligt op zo snel mogelijk een rekening geopend te krijgen

2. Dus Paypal doet een soort van afgeleide controle (credit card rekening of bank betaalrekening). Dan moeten ze ook controleren dat op deze rekening geen wettelijke vertegenwoordiger is gedefinieerd. Hoe ze dat moeten doen....nogmaals dat moeten ze zelf bedenken.
Maar ook hier zal Paypal wel denken, lastig, kost te veel.

Controle doe je aan de voordeur. Nu wordt pas achteraf ingegrepen als het leed bewust of onbewust is geschied.

Gesloten