LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door passiepas »

Beste Forumlezers

Op deze Forum heb ik aleens gemeld dat men 4,50 moet betalen voor het geld storten bij de SNSBank waar ik niet blij mee was.

Van de week kreeg ik een brief dat de SNSBank het geld storten per 9 juli 2009 helemaal gaat afschaffen.

Opzich zijn de producten van de SNS verder goed maar ik vindt deze bank absoluut niet klantvriendelijk meer.

Zou u in mijn geval overstappen naar een andere bank zoals de ABN AMRO?.

Want daar kan men wel gewoon hun geld zelf storten bij een automaat.

Pascal

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je het geld kunnen storten belangrijk vindt, dan ligt een overstap wel voor de hand. Ik zelf vind storten niet belangrijk (doe ik nooit) en zou dus niet daarom verhuizen.

Het lijkt er trouwens op dat SNS steeds meer op een internetbank gaat lijken, dan kun je beter een échte internetbank nemen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door Noble »

geheel met kweenie eens,

en ja, in de toekomst zijn ALLE banken INTERNET banken..
de vraag is alleen... hoeláng duurt dat nog..

vanwege "kostenbesparing" zal dat snel doorgevoerd worden,
helaas komt die kostenbesparing mééstal NIET ten gunste van de klanten,
maar in het bonussen potje..

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door passiepas »

Hoi

Het komt inderdaad door de kostenbesparing en omdat er nog nauwelijks gebruik van gemaakt wordt daarom schaffen ze het af.

Ik spaar al jaren 1 en 2 euromunten en als ik een heleboel bij elkaar heb gespaard breng ik dat naar de bank zo ben ik al jaren aan het sparen.

Tuurlijk kan het sparen op deze manier gewoon door blijven gaan maar dan kan je het helaas niet meer naar de (SNS) brengen dat is jammer.

Bedankt voor de reacties,hopelijk volgen er meer.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door Byob »

Als je bekend bent met een lokale middenstander, vraag die eens of die belang heeft bij de munten.

Deze moeten normaal gesproken weer betalen voor het halen van kleingeld.

Misschien dat deze het in zijn kas kan opnemen, en dit bedrag op jou rekening wil storten?

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door r001 »

Het lijkt erop dat SNS een soort verkoopwinkel wordt. Voor velen zal het niet uitmaken of de kas verdwijnt of niet. Echt vervelend wordt het wel als je je passen kwijtraakt en dus geen kasopname meer kunt doen. Dan laat SNS je dus met lege handen staan lijkt het....

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Wil de eerste échte internetbank opstaan die:
- ook iDEAL heeft
- opdrachten naar het buitenland kunt sturen
- geldautomaten heeft waar je, in een bepaalde gevallen, ook een hoger bedrag kunt opnemen.

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door passiepas »

Het klopt wat r001 zegt over een verkoopwinkel.

Een aantal SNS kantoren of alle kantoren worden ook omgebouwd tot een SNS Winkel.

De SNSBank heeft gelukkig ook Ideal en de ABN ook.

Ani4
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:25

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door Ani4 »

Passiepas,

Alleen van bank wisselen omdat je er geen geld kunt storten, vind ik geen goed idee. Je krijgt een ander bankrekeningnummer en bent tijden bezig alle relaties te informeren, als belastingdienst, werkgever, ziekenfonds, energiemaatschappij, waterleidingmij. Wat je wel kunt doen is bij bijv. ABN AMRO of Rabo een rekening te openen. Daar kun je zelf geld storten. Voor die banken dus geen extra werk. Op vakantie zijn 2 bankrekeningen met bijbehorende passen soms nuttig, als één pas plotseling weigert. Weet alleen niet of die banken je accepteren.

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door raster »

Een bank heeft niet als taak om klantvriendelijk te zijn maar wel om zich zelf te verrijken ten kosten van de klant.
raster.

Ani4
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2008 18:25

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door Ani4 »

Raster,

Je hebt helemaal gelijk.
Daarom nemen niet alle banken je aan als klant wanneer je niet je bankrekening gebruikt voor ontvangsten en betalingen.
Verder betaal je bij de banken natuurlijk ook nog pasbijdrage.

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door passiepas »

Bedankt voor alle reacties

Een 2e betaalrekening openen bij een andere bank is op zich zo gek nog niet.

Ik zal er eens over nadenken,zijn er nog meer mensen die willen reageren?

kitty 5
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2004 10:45

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door kitty 5 »

ik vind het zowie zo schandalig dat de banken maar doen wat hun willen met anders zijn geld maar sns bank heb ik altijd een klantonvriedelijke bank gevonden mij vriend heeft hem ook ik zeg altijd ga daar toch weg maar ja hij vind dat een gedoe en ik denk dat vele dat denken en dat weten de banken dusss doen ze gewoon wat hun willen :evil:

M. Erven
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:12

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door M. Erven »

Ben al 20 jaar bij de SNS-bank en vooral de laatste 10 jaar niet meer geheel tevreden. Overstappen naar ander banken is geen optie omdat de banken elkaar volgen in genomen bezuinigingsmaatregelen.
Kleine filialen sluiten, lange reistijd om een stadsfiliaal te bezoeken.
Loketten komen te vervallen, nog maar 1 a 2 open.
Lange wachttijden, nummertje trekken, afspraak maken voor andere keer omdat advies aan loket te lang duurt.
Geen geld meer kunnen storten.
Kinderen kunnen niet meer de spaarpot bij de bank ledigen.
Geen buitenlands geld meer direct opnemen, reserveren via internet vervolgens hoge kosten betalen.
Per maand betalen voor rekeningen waar transactie's op plaatsvinden.
Lage rentes voor spaartegoeden en hoge rentes voor even debet te staan omdat salaris 1 a 2 dagen op een zg 'tussenrekening' van de bank vast gehouden wordt.
Ouderen kunnen in deze 'moderne' banken niet meer meekomen.
Internetbankieren, op eigen kosten (computer en internetverbinding).
Allemaal kosten besparende maatregelingen, bankpersoneel komt op straat te staan, klanten betalen steeds meer kosten voor weiniger service! De top van de banken zetten de besparingen om in dure bonussen en gouden handdrukken.
Het wordt weer eens tijd voor het oude 'loonzakje', de oude 'sok', de ouderwetse dorpse 'boerenleenbank' of het geldkluisje in huis!

Banken schamen jullie je! Het is meer nemen dan geven. Zonder alle kleine klanten gezamelijk zijn jullie nergens!

Marcel.

stofzuigertje

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de rekening langzaam leeg haalde kost dit veel meer dan de storting opleverde.
Boze klanten die niet opzeggen maar de rekening over vele jaren langzaam leeg halen en maandelijks hiervoor een afschrift per post ontvangen is nog duurder dus zo neem je wraak.

Maak maandelijks een flut bedrag over naar een andere rekening van U of kinderen en ze werken voor niets.
Ook de Postbank werkt zich suf voor een flut bedrag....
Geen pasje meer want dat koste geld maar..... als zij niet meer gratis zijn, de nog wel gratis diensten onnodig misbruiken is niet verboden.

alfredina
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:53

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door alfredina »

Wil je echt een goede bank hebben een bank waar je alles wel kunt doen ga dan naar de rabobank.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door Noble »

@ Ani4
Je krijgt een ander bankrekeningnummer en bent tijden bezig alle relaties te informeren, als belastingdienst, werkgever, ziekenfonds, energiemaatschappij, waterleidingmij.
heb je werkelijk nog nooit gehoord van de OVERSTAP service die ALLE banken aanbieden??
Verder betaal je bij de banken natuurlijk ook nog pasbijdrage.
Bij deze 2 banken NIET: OOK niet voor 2! passen
Argenta (als je NIET bij DSB wilt zitten)
DSB ( als je de HOOGSTE rentevergoeding op je gewone betaalrekening wilt)

dus ja, een tweede rekening bij bv Argenta is een mooi alternatief als je meer zekerheid wilt betreffende PAS problemen

en ja, voor mensen als bv VENCO dropje ideaal omdat VENCO dropje nogal eens veel geld tegelijk wil kunnen pinnen.
en met die 2 GRATIS passen van Argenta erbij... kom je lekker ver :wink:

en acceptatie is GEEN probleem voor Argenta, mits je geen "verleden" hebt :P


@ raster
Een bank heeft niet als taak om klantvriendelijk te zijn maar wel om zich zelf te verrijken ten kosten van de klant.
raster.
bijna goed.. Argenta is wél klantvriendelijk

@ iedereen die KLAAGT maar NIET weggaat bij zijn/haar bank

jullie hebben ZÉLF je bank gemaakt tot wat ie nu is..
en jullie ZORGEN ook dat de bank zo blijft, of zelfs erger wordt...

hoe?? door gewoon te blijven bankieren bij de bank waar je over klaagt. punt. :roll:

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door raster »

Ani4,
We zijn toch nog niet vergeten dat we vroeger nog 2% rente kregen over ons tegoed op de betaalrekening, ook dat hebben ze binnen gepikt.
Nu moeten we voor alles betalen.
Ook hebben ze ons een dure pinpas aangesmeerd omdat dat moest volgens europese regels zeiden ze en zo blijven ze ons maar plukken.
Nu het allemaal fout is gegaan kunnen we ook weer opdraaien voor de kosten maar daar ligt geen bankdirecteur wakker van.
Gr.,
raster.

internetbk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:41

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door internetbk »

M.Erven stelt dat ouderen bij de banken niet meer kunnen meekomen.Zelf oudere zijnde heb ik met de postbank/Ing geen probleem.Ik gebruik nog steeds gratis papieren overschrijvingskaarten.Deze service is voor alle 60 of 65 plussers nog steeds van toepassing.
Ing heeft echter wel rekeningen met lage rentes,daarom heb ik bij de ASN een asnIdeaalsparenrekening waarop ca 4% rente wordt gegeven.Ik zeg ca omdat dat percentage hoger of lager kan zijn.Ben
Laatst gewijzigd door internetbk op 08 mei 2009 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

passiepas
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:22

Re: Geld storten bij de SNSBank wordt afgeschaft

Ongelezen bericht door passiepas »

Alfredina voorheen zat ik ook bij de Rabobank en ik heb daar toen ook zelf het spaargeld gestort met pasje in de automaat.

Maar vanwege de veel hogere rentes bij de SNSBank was ik daarom overgestapt van Rabo naar SNS.

Aan de ene kant wil ik ook wel terug naar de Rabo maar daar hebben ze dus geen hoge rentes.

De DSB Bank lijkt mij ook wel wat vanwege hun hoge rentes maar die hebben helaas geen filialen in de buurt en kan men ook geen geld storten.

Dus dat betekend voor mij denk ik of bij SNS blijven of overstappen naar de ABN met iets minder hoge rentes dan bij SNS maar wel hun geld zelf kan storten.

Gesloten