LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hoeveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2016 11:34

Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door hoeveen »

Ik ben nu al bijna 1 maand bezig met Paypal om 500€ van mijn rekening bij hun af te krijgen en over te maken naar mijn eigen ING rekening.
Bij Pay pal hebben ze mijn rekening geblokkeerd, omdat ik daar de rekening heb geopend op mijn roepnaam, om die 500€ van die rekening te krijgen moest ik een kopie van mijn paspoort opsturen, daar staan mijn doopnamen op. Dus heeft Paypal deze rekening maar geblokkeerd. Inmiddels diverse keren mail en telefonisch contact gehad. Tot op heden is het nog steeds niet opgelost. Het telefoontje van vanmorgen heeft ook nog niet geholpen. Iedere keer vragn zij om mijn paspoort en een download van de ING rekening, ga dat niet iedere keer opsturen. Tegenwoordig kan je daar niet voorzichtig genoeg mee zijn.

Ik hoop dat u nog tips en tricks voor mij heeft om dit probleem op te lossen, zodat ik gebruik kan maken van die 500€.

Vriendelijke groet,
Anneke Vermolen

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

hoeveen schreef:Ik ben nu al bijna 1 maand bezig met Paypal om 500€ van mijn rekening bij hun af te krijgen en over te maken naar mijn eigen ING rekening.
Bij Pay pal hebben ze mijn rekening geblokkeerd, omdat ik daar de rekening heb geopend op mijn roepnaam, om die 500€ van die rekening te krijgen moest ik een kopie van mijn paspoort opsturen, daar staan mijn doopnamen op. Dus heeft Paypal deze rekening maar geblokkeerd. Inmiddels diverse keren mail en telefonisch contact gehad. Tot op heden is het nog steeds niet opgelost. Het telefoontje van vanmorgen heeft ook nog niet geholpen. Iedere keer vragn zij om mijn paspoort en een download van de ING rekening, ga dat niet iedere keer opsturen. Tegenwoordig kan je daar niet voorzichtig genoeg mee zijn.

Ik hoop dat u nog tips en tricks voor mij heeft om dit probleem op te lossen, zodat ik gebruik kan maken van die 500€.

Vriendelijke groet,
Anneke Vermolen
Tsja. Als je niet doet wat je van hen moet doen om je geld terug te krijgen, is de kans dat je dat gaat lukken niet heel groot denk ik.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door grun »

Kun je het paypal account niet koppelen aan een andere rekening waar wel je officiele namen op staan? Desnoods apart aanmaken, alleen maar voor dit doel. Dan koppel je deze nieuwe rekening aan je paypal account en haalt de huidige, die met de verkeerde naam, weg.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Paypalrekening staat op een verkeerde naam.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door bprosman »

ga dat niet iedere keer opsturen
Heb je dat wel al een keer opgestuurd ?

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Nevyn »

Of je betaald vanaf nu al je internet aankopen op die 500 euro tegoed van Pay pall en heft hem op als het op is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als de rekening geblokkeerd is gaat dat ook niet.

hoeveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2016 11:34

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door hoeveen »

Ik kan dus helemaal niets met die rekening. Ja ik heb al eerder paspoort en download van rekening opgestuurd.

Abuela
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 apr 2018 14:04

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Abuela »

hoeveen schreef:Ik kan dus helemaal niets met die rekening. Ja ik heb al eerder paspoort en download van rekening opgestuurd.

En wat was de reactie?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Cro »

hoeveen schreef:Ik kan dus helemaal niets met die rekening. Ja ik heb al eerder paspoort en download van rekening opgestuurd.
Ze willen waarschijnlijk wel een paspoort zien met de naam zoals ook gebruikt voor het openen van de rekening.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Brainless »

Waarom moet de naam voor mijn PayPal-rekening overeenkomen met de naam voor mijn bankrekening?
De naam voor uw bankrekening moet overeenkomen met de naam voor uw PayPal-rekening zodat PayPal u kan identificeren. Als we u niet kunnen identificeren, kan het voltooien van de overschrijving naar PayPal vertraging oplopen of kan de overschrijving mislukken, zodat we het geld mogelijk moeten terugstorten op uw bankrekening.
Als de naam voor uw PayPal-rekening niet overeenkomt met de naam voor uw bankrekening en u wilt deze wijzigen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice door te klikken op 'Contact met ons opnemen' onderaan elke PayPal-pagina.
U kunt een naamswijziging aanvragen.

atlas1302

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Had u ook geen mobiel nummer opgegeven??

Hrampen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2018 08:04

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Hrampen »

Mee dan een half jaar mee bezig geweest. Ook roepnaam opgegeven maar bij transacties van bepaald bedrag moet je je later identificeren. Leuk zo n TOTALE internetbank waar je niemand te spreken krijgt of niemand die weet hoe het echt zit. De klantenservice geeft steeds verkeerde redenen op. :oops:

MAAR er is hoop. Ook een hoop gedoe.
Zoek je geboortekaartje (of maak er alsnog een) met je ROEPnaam en je officiele gegevens dus je voor en achternaam .
Vraag bij de gemeente een attesta vitae aan dus bewijs dat je er bent maar laat je geboortekaartje zien en zeg wat jou (ook!)bij Paypal is gebeurd.
Dit bewijs stuur je digitaal naar PayPal en klaar.
MAAR nog 1 ding: nooooooit meer iets met PayPal doen, sterker nog je rekening opheffen. Het is een grote ellende als je dit overkomt. En ze moeten dus aanvankelijk niet toestaan dat je geen officiële naam gebruikt. Ze doen popie jopie maar je bent later ontzettend de klos want je bent gewoon je geld voor altijd kwijt!! :evil:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door bprosman »

Leuk zo n TOTALE internetbank waar je niemand te spreken krijgt
Dat is onzin , mijn Paypal account is ook wel eens geblokkeerd (omdat mijn zoon en ik tegelijkertijd vanuit 2 werelddelen probeerden in te loggen), en kreeg gewoon een medewerker aan de lijn. Kopie paspoort en laatste afschrift bank en energierekening (van dat laatste ontgaat me even de logica) op moeten sturen en een paar dagen later was het geregeld.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mensen schijnen niet meer te weten hoe ze heten als ze een rekening openen, of bijvoorbeeld tickets boeken. :lol:

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Een paar jaar geleden ook trammelant gehad met paypal: Ik heb nooit meer zaken met ze gedaan.
eerste maand werd er een onderzoek gestart zei men
tweede maand niets gedaan, want software zou niet gedekt zijn:

De Zaak: Een programma gekocht wat elke maand werd afgeschreven door verkoper, in plaats van eenmalig. Ik stuurde vele te vinden klachten over het bedrijf. Paypal deed helemaal niets om het geld terug te storten en bleef erbij dat er geen garantie op software zit. Dit had niets met garantie te maken alleen met afzetterij. Ondanks al mijn verzamelde klachten van velen, ondernamen ze geen enkele actie bij Paypal. Dat was het einde van mijn liefde voor Paypal.

Maar het lijkt erop dat velen er nog steeds vertrouwen in hebben. (?)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

A.Wagenaar schreef: De Zaak: Een programma gekocht wat elke maand werd afgeschreven door verkoper, in plaats van eenmalig. Ik stuurde vele te vinden klachten over het bedrijf. Paypal deed helemaal niets om het geld terug te storten en bleef erbij dat er geen garantie op software zit. Dit had niets met garantie te maken alleen met afzetterij. Ondanks al mijn verzamelde klachten van velen, ondernamen ze geen enkele actie bij Paypal. Dat was het einde van mijn liefde voor Paypal.
Maar wat heeft Paypal hiermee te maken? Op software kun je inderdaad geen claim starten, dit staat ook in de voorwaarden. Net zoals je als je geld overmaakt via IDeal je dit niet terug kunt claimen.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Dit moet ik nog even kwijt:

Het waren geen vage klachten over paypal. Ik had er vele bewijzen bij gedaan van heel veel mensen. Paypal zou een onderzoek starten, beloofd. Na een maand of langer, kreeg ik bericht dat ze stopten met het onderzoek. Op internet stonden 10 tallen mensen die bedonderd waren door hetzelfde bedrijf. Dan vind ik het toch je plicht om dat te melden. Dus op software geen paypal garantie, als ze gewoon doorgaan met elke maand het aankoopbedrag af te schrijven. Dit nog afgezien van het wel of niet werken van de gekochte software.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door berndv »

A.Wagenaar schreef:
04 dec 2018 11:48
Dit moet ik nog even kwijt:

Het waren geen vage klachten over paypal. Ik had er vele bewijzen bij gedaan van heel veel mensen. Paypal zou een onderzoek starten, beloofd. Na een maand of langer, kreeg ik bericht dat ze stopten met het onderzoek. Op internet stonden 10 tallen mensen die bedonderd waren door hetzelfde bedrijf. Dan vind ik het toch je plicht om dat te melden. Dus op software geen paypal garantie, als ze gewoon doorgaan met elke maand het aankoopbedrag af te schrijven. Dit nog afgezien van het wel of niet werken van de gekochte software.
Als ik bij paypal een eenmalige betaling doe, dan zie ik dat. Als ik bij paypal een betaalovereenkomst afsluit dan zie ik dat ook. Net als bij de echte bank, daar heb je verschil in een eenmalige machtiging en een doorlopend incasso. De aanbieder zal hier wellicht misbruik van hebben gemaakt, maar u hebt toestemming gegeven voor maandelijks afschrijven. Bij paypal kan een eenmalige betaling niet zomaar overgaan in een betaalovereenkomst.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld uit Paypal halen, rekening geblokkeerd

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik bij paypal een betaalovereenkomst afsluit dan zie ik dat ook. Net als bij de echte bank
Paypal IS een echte bank met gewoon een bankvergunning.

Gesloten