LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld weg bij storting in pin automaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Wil graag weten of er mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben. Voel me gewoon machteloos en als bedreiger neergezet worden.

9 februari deed ik een geldstorting in een automaat, vind het toch al vervelend dat je niet gewoon ouderwets je geld bij de balie kan storten.

We hebben nog voor we gingen het geld geteld, 50 briefjes van E 50. Dus een bedrag van E 2500. Dus andere biljetten zaten er niet bij.

Het geld is van mijn zoon en dan ben je extra voorzichtig dat alles goed gaat.

Bij de automaat deed ik zijn pas erin, pincode ingetypt en het geld in de automaat gedaan. Toen tot mijn schrik kwam de melding E 2375 en wilt u nog meer storten. Dus meteen een medewerker erbij geroepen want het bedrag was niet goed, miste E 125 . Hij zei meteen, de automaat maakt geen fouten, heeft u al gedrukt anders is zo de transactie weg. Dus ik op nee gedrukt.

Later in een telefonisch onderhoud met een van de medewerkers van de klantenservice vertelde deze dat ik op corrigeren kon drukken of stoppen. Ik kan me door de schrik dit niet herinneren en de medewerker heeft mij dit ook niet gezegd, ik moest op nee drukken.Dus geen geld meer erbij storten.


Ben meteen weer naar de medewerker gegaan en vertelde nog een keer dat ik alleen briefjes van 50 in de automaat had gedaan en niet andere biljetten.

Na een beetje over een weer geklets wilde hij er wel een klacht van maken met de mededeling, de automaat maakt geen fouten. Daar ging ik heen en voelde me een leugenaar.

Thuis toch even de klantenservice gebeld en mijn klacht vertelt. Deze hebben ze ook doorgespeeld en de medewerker vertelde dat ook een automaat een leesfout kon maken.

Toen kregen we zaterdag een brief van de ABN- AMRO. Uit onderzoek is gebleken dat de automaat geen fout heeft gemaakt., Daarbij een uitdraai wat de automaat gelezen heeft. Dat begrijp ik ook wel dat de automaat dit gelezen heeft anders kwam hij niet op dit bedrag.

Het onderzoek vind ik dan onnauwkeurig. Dit had ik ook zo wel kunnen zeggen. In een automaat worden stortingen gedaan en geld opgenomen. De automaat begint met een beginsaldo.

Als alle transacties juist zijn uitgevoerd dan kan er geen bedrag over blijven of een - bedrag ontstaan. Dit is gewone taal en als je een onderzoek uitvoerd moet je ook dit meenemen in het onderzoek wil je alles uitsluiten.

Nee, vanmorgen belde ik met de afdeling Cash die het onderzoek hebben uitgevoerd en die vertelden mij, dit heeft de automaat gelezen. Ja, dat snap ik ook wel , maar ik weet wat ik gestort heb. Alleen briefjes van 50. Dus kan hij nooit op 75 eindigen.

We kunnen nu niets voor u doen , u moet maar een nieuwe klacht melden. Is dit service??? Het is geld van mijn zoon, die ik heb nageteld voor het storten en gestort heb bij de bank. Voel me zo machteloos, maar vooral voor leugenaar uitgemaakt.
Laatst gewijzigd door praatstoel op 14 feb 2011 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Letter grootte even aanpassen aub!

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Sorry, hersteld. Had het niet gezien.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

Hetzelfde verhaal, is er al eens hier op het forum geweest.
Hoe wil nu achteraf een bankmedewerker vaststellen, dat je een ander bedrag hebt gestort?
Ik stort er vaker geld, maar als mij zoiets overkomt, dat het aangegeven bedrag op de monitor niet juist is, de toets stoppen drukken, dan gaat het vak weer open, en je kan het bedrag nog eens controleren.
Is mij ook al gebeurd, dat ik verkeerd geteld had, maar dan moet je ook de juiste handelingen doen, en nu niet de medewerker de schuld geven, want je hebt op de toetsen gedrukt.
Ik denk, dat je weinig kans maakt, om dit op te lossen, behalve, dat je het resterende geld misschien in een ander vak in de portemonnee nog hebt!

Later in een telefonisch onderhoud met een van de medewerkers van de klantenservice vertelde deze dat ik op corrigeren kon drukken of stoppen. Ik kan me door de schrik dit niet herinneren en de medewerker heeft mij dit ook niet gezegd, ik moest op nee drukken.Dus geen geld meer erbij storten.

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door mrflik »

Neem eens contact op met het Kifid: 070-333 8 999.

Succes!

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Sorry, maar ik denk dat je het niet goed gelezen heb. En nee, het geld zit niet in een andere vak. De enveloppe was leeg en ja 3 x geteld.En er zaten alleen briefjes van 50 in, dus kan het nooit op een 75 eindigen. Dan zouden er dus biljetten van 20 en 5 erbij moeten zitten.

Ik kreeg de melding , wilt u nog meer storten met de keuze ja of nee.De medewerker zei gauw ja of nee drukken anders is de transactie weg. Ik vind het wel een makkelijk antwoord dat je geeft en toch suggereert dat ik iemand anders de schuld geef en toch het geld nog bij me heb. Ik hoorde net zelfs van de afdeling Cash van de ABN-AMRO dat er degelijk iemand in de pinautomaat kon kijken wat de laatste storting is op de desbetreffende vestiging.

En ook vaak bij het tellen van de automaat een min of plus bedrag is. Dat kan dus ook niet als de apparaat goed zijn werk doet. Dus met andere woorden zeggen ze de automaat maakt ook fouten.

Hoop dat je zelf nooit gedupeerd word.En nee ik ben geen leugenaar en heb me ook niet vergist .

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

Als je zegt, waar ik geschreven heb dat je een leugenaar bent, dan bied ik mijn excuus aan? :roll:
Ik heb alleen geschreven, dat je een verkeerde toets hebt gedrukt.
Want daar staat niet alleen of je nog verder wil storten, maar ook het bedrag wat is geteld.
Dus toen had je al niet verder moeten gaan!
Niemand van de ABN kan kijken in de automaat, alleen het bedrijf welke deze met geld verzorgt.
Dat ik niet wordt gedupeerd, heb ik reeds uitgelegd, want als het bedrag niet klopt, breek ik af, en dit niet alleen aan een pinautomaat.
Als je zo makkelijk afgeleid bent, zou ik ook in toekomst bij het pinnen opletten, want daar staan ook mensen welke jou aanwijzingen geven, wat te doen!
Dat een automaat misschien niet goed werkt, ben ik met jou eens, maar het is jou eigen verantwoordelijkheid, dit te controleren.
Hetzelfde kan jou overkomen als je in een winkel pint, en je kijkt niet naar het bedrag en drukt op ok!
Ik hoorde net zelfs van de afdeling Cash van de ABN-AMRO dat er degelijk iemand in de pinautomaat kon kijken wat de laatste storting is op de desbetreffende vestiging.

En ook vaak bij het tellen van de automaat een min of plus bedrag is. Dat kan dus ook niet als de apparaat goed zijn werk doet. Dus met andere woorden zeggen ze de automaat maakt ook fouten.

Hoop dat je zelf nooit gedupeerd word.En nee ik ben geen leugenaar en heb me ook niet vergist .

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Excuses aanvaard. Maar de bankmedewerker kwam bij de automaat staan en die zei dat ik op ja of nee moest drukken, anders was de transactie over. Hij had dus moeten zeggen, transactie afbreken. Ik vertrouw op iemand die bij de bank werkt en mij deze instructie geeft.

Dus ik heb de verkeerde voorlichting gekregen, gelukkig was er een getuige bij die het gedrag van de medewerker erg nonchalant vond en dus alles heeft gehoord en gezien.

Dus de medewerker had kunnen voorkomen dat het fout ging. Dat is toch service. Gewoon weer een balie, dat is wat ik weer en 1000 anderen zouden willen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wordt er niet elke dag gecontroleerd door de bank of het geld in de automaat klopt met de transacties dan. Of zeg ik nu iets heel raars :shock:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

Ik denk, dat je zelf eens goed moet lezen, wat waar en wie staat, want dit heb ik gevraagd, maar je bent mij het bewijs schuldig gebleven.

Als je zegt, waar ik geschreven heb dat je een leugenaar bent, dan bied ik mijn excuus aan? :roll:
praatstoel schreef:Excuses aanvaard.

:?: :?: :?:

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door buckleup »

Tof dat Tennis zo grootmoedig zijn excuses maakt.
Zo'n beleeftde internet-discussie kom je niet vaak tegen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

buckleup schreef:Tof dat Tennis zo grootmoedig zijn excuses maakt.
Zo'n beleeftde internet-discussie kom je niet vaak tegen.
Jammer dat buckleup weer van de hoge toren blast!
Ook voor jou geldt, lezen i.p.v. stangen.
Als je beleefd bent, ben ik het ook! :wink:
Ik heb geschreven, dat ik mijn excuus aanbied, mits TS mij kan laten lezen waar ik haar als leugenaar heb betiteld.

En zo wordt er weer een topic misbruikt, en de gedragsregels aan de laars gelapt!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Praatstoel -

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt - wel dat de automaat destijds teveel rekende. (Okay, slechts 6 gulden, maar toch).

Het blijven automaten - en daar kunnen fouten in optreden.

Waar ik denk dat je echt een fout hebt gemaakt, is dat je bent vertrokken en verder gbeld hebt.
De juiste wijze van handelen had geweest om daar te blijven - en de medewerker te verzoeken de machine uit dienst te nemen - en dan door een medewerker de inhoud laten controleren.

Doordat je weggegaan bent zou men dat verschil zelfs al weggehaald kunnen hebben (paranoia modus, weet ik) - waardoor dus als men achteraf telt, het verschil er dus echt niet is.

De kans dat je een en ander nog terug krijgt acht ik zeer klein.
M.i. word het tijd voor een andere bank.

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Ik heb gevraagd of hij in de automaat kon kijken , dat kon hij niet werd door een extern bedrijf gedaan. Dus daar stond ik dan. Je staat gewoon met je rug tegen de muur. Heb nu weer per internet mijn klacht neergelegd en daar kreeg ik antwoord van dat alleen schriftelijke brieven in behandeling werden genomen.

Dus we gaan het nu schriftelijk doen. Ik weet dat het voor sommigen een verhaal lijkt wat er ongelooflijk overkomt, maar ik weet wat ik gedaan heb en gestort.Het gaat om mijn recht en wil dat ze een grondig onderzoek doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je zou nog kunnen overwegen aangifte te doen.

Maar ja - of dat zin heeft..

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

De juiste wijze van handelen had geweest om daar te blijven - en de medewerker te verzoeken de machine uit dienst te nemen - en dan door een medewerker de inhoud laten controleren.
De geldtransport, welke wel eens op de stoep bij een geldautomaat staan, vullen en controleren de automaten. Een bankmedewerker heeft helemaal geen bevoegdheid en kan het ook niet, om een automaat te openen.


Guardian72 schreef:Je zou nog kunnen overwegen aangifte te doen.

Maar ja - of dat zin heeft..

Tegen wie moet TS aangifte doen?

Aangifte tegen wat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tennis schreef:
Guardian72 schreef:Je zou nog kunnen overwegen aangifte te doen.

Maar ja - of dat zin heeft..

Tegen wie moet TS aangifte doen?

Aangifte tegen wat?
Even ervan uit gaan dat verhaal TS klopt, is er een bedrag 'verdwenen'
Wel in de machine - maar niet op de rekening.
Dat zou dus verduistering of diefstal kunnen zijn.

Probleem alleen is - bewijs, en gevolg....
vandaar ook mijn opmerking 'of dat zin heeft'.

Het is wel duidelijk dat 'de bank' nooit fouten maakt - ook al kost dat mensen gewoon (veel) geld....

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door praatstoel »

Wil toch nog even reageren. De medewerker van de afd. Cash (abn-amro) verteld dat na het balans maken van de pinautomaat er vaak en bedrag over blijft.

Dus het kan zijn dat iemand bv E 250 pint en maar E 200 krijgt en in mijn geval E 2500 stort en het apparaat maar E 2375 aangeeft.

In beide in het voordeel van de bank.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door tennis »

Wel in de machine - maar niet op de rekening.
Dat zou dus verduistering of diefstal kunnen zijn.
Dus aangifte tegen de machine?

Het is wel duidelijk dat 'de bank' nooit fouten maakt - ook al kost dat mensen gewoon (veel) geld....
Hierin moet ik jou gelijk geven.

Feit is, dat TS de procedure had moeten afbreken, als het getelde bedrag niet juist is, daar is geen medewerker en ook geen machine schuld.
Wat doet TS als hij in een winkel gaat pinnen voor 50 euro, en op het pinapparaat staat 500 euro ?
Gewoon op OK drukken, zonder te kijken wat daar staat?
Hetzelfde verhaal, achteraf is dit niet meer te controleren.
Zo erg, dat het ook is, maar TS zou en moet in de zure appel bijten, of als de afd. cash te veel geld heeft, hij/zij het terugkrijgt, ofwel ik geen afd. Cash bij de ABN ken!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Geld weg bij storting in pin automaat

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tennis schreef:
Wel in de machine - maar niet op de rekening.
Dat zou dus verduistering of diefstal kunnen zijn.
Dus aangifte tegen de machine?
Tegen de beheerders hiervan.
Alleen - dit is een theoretische discussie, daar het al te lang na het gebeurde is.
ABN kennende is dit een gevalletje jammer maar helaas - en de top heeft weer een beetje meer bonus .

Gesloten