LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door honda98 »

daarom pin ik ook niet graag . bij alle banken kan dit gebeuren en is het handig om er in geval van nood er een rekening bij te hebben. als ik exstra geld nodig heb pin ik bij de supermarkt bij mijn bootschappen het enige nadeel is dat je maar voor nax 100 euro kan pinnen.het veiligst is een overschrijving doen als het om grote bedragen gaat.
maar dit is niet altijd mogelijk.maar de pin outo maat blijft on betrouw baar. als het fout gaat is het heel moeilijk om er uit te komen.

mh73

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door mh73 »

Hoe vaak is het bij u dan al mis gegaan, Honda98?
Bij mij of mijn man namelijk nog nooit. Ik ben daar echt niet bang voor. En gaat het mis, dan zie ik het dan wel weer.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Obelix1 »

mh73 schreef:
02 dec 2019 13:46
Hoe vaak is het bij u dan al mis gegaan, Honda98?
Bij mij of mijn man namelijk nog nooit. Ik ben daar echt niet bang voor. En gaat het mis, dan zie ik het dan wel weer.
Dan heb jij gewoon teveel, er zijn mensen met minder :wink:

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Aygulf »

Jasper45 schreef:
29 nov 2019 13:25
berndv schreef:
29 nov 2019 12:08
Kolibrie schreef:
29 nov 2019 12:03
Viel de betaalautomaat helemaal uit dan is dat toch voor de baliemedewerker duidelijk dat er iets fout gegaan is.
Dat was het ook, daarom hielp de baliemedewerker ook. Maar die kan niet even met een sleuteltje de automaat openmaken en even wat geld er uit pakken....
??; waarom niet de hele voorraad er even uit gehaald, even in de telmachine en vergeleken met de logfile van de computer, waar die automaat ongetwijfeld aan hangt??; waarom zou dat niet b.v. minimaal dagelijks gebeuren als er wordt bijgevuld??
Om fraude en diefstal te voorkomen wordt de hele voorraad geld er echt niet "eventjes" uitgehaald en weer teruggestopt.
Het vullen van een geldautomaat gebeurt meestal uit veiligheidsoverwegingen in 3 stappen: 1 persoon opent de ruimte waar de automaat staat, iemand anders opent het cijferslot, weer een ander heeft de sleutel die erbij hoort om de geldlade te openen. Het is dus terecht onmogelijk dat een baliemedewerker eventjes al het geld uit de automaat haalt, telt en daarna het boeltje weer afsluit. De voorgeschreven procedures zijn er juist om niet één persoon de volledige toegang tot de geldautomaat te geven maar dat meerdere personen ieder een eigen stukje kennis van de openingsprocedure hebben. Dit allemaal ter voorkoming van fraude. En dus moet de gedupeerde, hoe vervelend ook, de bank de tijd geven om e.e.a. uit te zoeken.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door honda98 »

mh73 schreef:
02 dec 2019 13:46
Hoe vaak is het bij u dan al mis gegaan, Honda98?
Bij mij of mijn man namelijk nog nooit. Ik ben daar echt niet bang voor. En gaat het mis, dan zie ik het dan wel weer.
dit is wel een vreemde reactie van je. ik denk er hard overna om niet meer te reagen op dit soort reacties want dit slaat nergens op .
ik ga mij nu af melden voor dit onderwerp dus reageren heeft geen zin.
ik wil wel op normale reacties reagen maar zo al u dit doet niet meer.
dit geld ook voor andere forum leden die niet in staat zijn om nor maal te reagen. :roll: :roll: :roll: ik ben weg 8)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even -met onderstaande reactie in je achterhoofd- door de berichten van Honda98 scrollen levert een interessant beeld op... :mrgreen:

Ik ben het overigens volledig met mh73 eens. Laat je niet leiden door irreële angsten.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, het komt wel eens voor, dat blijkt wel uit het bericht van TS. Als het je overkomt is het vervelend genoeg, daar niet van, maar het is een zeldzaamheid gelukkig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Risico = kans x impact. De kans dat het jou overkomt is al klein, en de impact eveneens omdat het normaal gewoon opgelost wordt (ongetwijfeld ook in deze casus, trouwens). Het risico is dus vrijwel nihil, en daarmee is de angst en de keuze om geen geld uit de muur te trekken irreeël.

mh73

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door mh73 »

En dat is nu precies wat ik bedoelde.

Je kan ook wel zeggen: ik rij geen auto meer, want ik zou weleens een ongeluk kunnen krijgen... Al denk ik zelfs dat de kans daarop misschien nog wel groter is dan zo'n flappentap foutje.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Precies hetzelfde gehad: Ik was niet vlug genoeg en geld werd weer opgevreten, ging weer naar binnen. Ook weken prutsen om het terug te krijgen.

Lang leve de tegenwoordig service......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook een keer vergeten om het aangeboden biljet uit de automaat te halen. Was weer ingeslikt na later bleek. Is gewoon weer op mijn rekening gestort. Heeft wel even geduurd. Ik zou me er niet al te bezorgd om maken. Hoe vervelend het ook is.

Ben blij dat tegenwoordig overal met chip betaald kan worden. Of met QR code aan de collectant.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Lowieze »

A.Wagenaar schreef:
03 dec 2019 03:44
Precies hetzelfde gehad: Ik was niet vlug genoeg en geld werd weer opgevreten, ging weer naar binnen. Ook weken prutsen om het terug te krijgen.

Lang leve de tegenwoordig service......
Nou ben ik toch benieuwd wat “weken prutsen om het terug te krijgen” in houdt.
Een melding doen bij uw bank en 10 werkdagen wachten??

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door grun »

Dan is de service van de ING toch wel verminderd de laatste jaren, zo te lezen. Zelf heb ik 5 jaar geleden iets dergelijks meegemaakt, ook bij de ING. Het geld werd binnen 4 dagen weer op de rekening teruggestort en een paar dagen later nog eens 5 euro extra als compensatie voor het ongemak.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik weet niet of dat met service te maken heeft. Het kan ook toevallig zo zijn dat een automaat net wel of juist net niet gevuld of geteld moet worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door grun »

Met service bedoelde ik meer de tijd die kennelijk nodig is om het op te lossen, dat duurde bij mij niet zo lang en zeker geen maximaal twee weken. Verder zal die automaat toch wel bijhouden hoeveel er opgenomen wordt en hoeveel er nog in zit? Ik verwacht dat wanneer je meer op wilt nemen dan wat er nog inzit, hij gewoon een foutmelding geeft.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door kuklos »

honda98 schreef:
02 dec 2019 17:35
mh73 schreef:
02 dec 2019 13:46
Hoe vaak is het bij u dan al mis gegaan, Honda98?
Bij mij of mijn man namelijk nog nooit. Ik ben daar echt niet bang voor. En gaat het mis, dan zie ik het dan wel weer.
dit is wel een vreemde reactie van je. ik denk er hard overna om niet meer te reagen op dit soort reacties want dit slaat nergens op .
Het was een hele normale reactie van mh73. En de vraag was en is ook terecht. Hoe vaak komt het probleem van TS nu voor bij iemand die pint? Zodanig weinig dat angst voor pinnen niet nodig is.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Bob Schurkjens schreef:
03 dec 2019 03:54
Ook een keer vergeten om het aangeboden biljet uit de automaat te halen. Was weer ingeslikt na later bleek. Is gewoon weer op mijn rekening gestort. Heeft wel even geduurd. Ik zou me er niet al te bezorgd om maken. Hoe vervelend het ook is.

Ben blij dat tegenwoordig overal met chip betaald kan worden. Of met QR code aan de collectant.
Hahaha, dacht dat ik de enige was. Nog erger ...dacht dat ik het er al uit had gehaald totdat ik ergens wilde betalen :P Duurde 2 weken, de bankmedewerkster moest er wel om lachen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door moederslink »

Het kán dus wel voorkomen, al is die kans nmm echt klein, maar wél erg vervelend natuurlijk.
Dit is overigens wel een reden waarom ik én kleine bedragen opneem of stort, max € 50 per keer.
Bij de boodschappen kan ik sowieso altijd extra pinnen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geld wel afgeschreven niet uit geldautomaat

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat is slim.
En voor iemand die enorm in de problemen komt (de wereld vergaat nog net niet) als de € 500 die hij ineens wil pinnen onverhoopt niet uit de automaat komt, ook aan te bevelen.

Gesloten