LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dat heb ik dan net gemist, op Schiphol waar alles gebeurt net niet! Vandaar die sok op de scanner band, gelukkig was het minder dan 1000 euro anders was ik het ook nog eens kwijt geweest.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou men losgeld storten aan het einde van een vakantie? Toch handig voor de volgende keer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn SNS neemt geen geld en heeft geen geld in kas. Alleen maar storten via postkantoor.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door berndv »

Erthanax schreef:
30 jan 2020 17:46
Obelix1 schreef:
30 jan 2020 17:40
(...) op Hoogvliet mij blind gezocht maar kan dat kreng nergens vinden om mijn losgeld te storten. (...)
Bij de Rabobank in Hoogvliet aan de Middenbaan-Noord 28 moet er een zijn. En op nr. 40 zit er een van ABN-AMRO.

Op Schiphol kunt u terecht op Schiphol Plaza en Aankomst 3.

Zowel Hoogvliet als Schiphol zijn ook gewoon te vinden op geldmaat.nl.
als je sealbags wilt storten wel, biljetten heb je alsnog pech, in ieder geval op schiphol.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Erthanax »

berndv schreef:
31 jan 2020 15:44
(...) als je sealbags wilt storten wel, biljetten heb je alsnog pech, in ieder geval op schiphol.
Weet u dat zeker? Als ik zoek op Schiphol, zie ik hier bij Aankomstal Schiphol Plaza (de locatie midden op mijn scherm) behalve sealbags (van 6.00 tot 23.59) ook "geld opnemen en storten" (gehele dag open).
Bij WKTR Aankomst 3 zijn er zelfs twee automaten voor opnemen en storten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door berndv »

Je hebt gelijk, vreemd, ik had net dezelfde criteria, alleen geen locatie, en middels inzoomen op schiphol gaf die geen locaties weer.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Obelix1 »

De praktijk zal er anders uitzien, volgens mij kan je niet al je losgeld dumpen in die automaat op Schiphol, mij is het niet gelukt tenminste.

Wel vreemd eigenlijk, je wilt toch zo weinig mogelijk losgeld meenemen naar een buitenlands land waar je niets mee kan doen? Papiergeld is geen probleem, tenminste als de valuta niet meer dan 1000 euro is. Kan me voorstellen dat je dat ook zeker wil voorkomen.

Dus waarom niet gewoon een fysiek wisselkantoor waar je alles kwijt wil wat je maar wilt, nu moet die automaat op Schiphol ook maar gaan haperen! Je hebt niet veel tijd want je moet ook nog eens inchecken, en dan vlieg je toch minder lekker als de transacties niet goed zijn uitgevoerd. Dat gebeurt toch met die automaten volgens dit Topic.

Ik weet niet hoe het gaat met de nieuwe automaten, heb daar geen ervaring mee. Misschien gaat dat wel allemaal goed, dat horen we dan vanzelf hier weer.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door honza »

Komkommertijd schreef:
30 jan 2020 13:03
Hij wist niet precies...... 1e fout.

Maak stapels van €1000,-
Of dit 20x €50 of 50x€20,- is maakte niets uit.
Dan verdergaan drukken nog nogmaals stapel in doen....
Dan kan er minder fout gaan en je ziet de tussenstand verschijnen.
Alleen de laatste stapel is ander bedrag maar dan weet je het precies.
Ook is bij kleinere stapels minder kans op fouten, vaak dubbel gepakte en geweigerde als je even snel wilde.

Ik heb vaak contant verkopen zo gestort, op advies van Rabo... en die werkt hetzelfde als de andere....
Klein geld gaat wel in 1x erin.. maar biljetten, per €1000,- invoeren en ik weet hoeveel lege elastiekjes ik dan heb!
probleem is dat je bij de ING maar 6x per jaar een bedrag mag storten, iedere volgende storting kost je €6....

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Storten en max. 6 keer per jaar....en daarna kost het je 6 euro.....blabla....bla.
Dan begrijp ik dat geld stort gedoe maar al tegoed.

Je hebt een marktkraam, gezellig .. en het loopt goed. Iedereen tikt lekker contant af en jij zit met een zak vol wisselgeld.
Dat wil je niet meenemen naar huis, dus even storten bij de ING.

Oeeeps, 6 keer per jaar...dat zijn 6 werkdagen. Dus na een week moet ik betalen voor elke dag dat er gestort wordt.

Schiet lekker op, ik zou er weinig zin in hebben. Contant betalen dan maar met die opbrengsten of wil de belasting dat nou net weer niet.

Monitoren maar dat geld, maar het kost je geld.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij een zakelijk rekening bij ING betaal je € 4,00 per storting plus 0,25% over het gestorte bedrag. Dus geen kosteloze storting.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een storting is niet als je 5x €1000,- doet 5x maar na 1e keer nog meer stort... dus dan tellen ze na 5x storten het als 1 bedrag gestort na 5 keer vullen. Alleen als je afsluit en klaar bent is het 1 storting, dus eerst €5,- Dan €10, €20, €50 en dan klein geld is geen 5x maar 1x in hun systeem.... verschillende biljetten door elkaar storen eerder en dus mag je meerdere keren de lade vullen.

6x per jaar is dus eigenlijk 6x bij automaat komen, mits je het pas nadat alles geteld is op totaal en bon drukte....
Na storten was er iets als wilt U nog meer storten of stoppen.... en dan wel de juiste knop indrukken.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo werkt het dus niet.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geldautomaat defect nadat geld is gestort

Ongelezen bericht door kuklos »

pba001 schreef:
29 jan 2020 10:00
Antwoord heb ik nog niet gekregen, maar is er nog een andere weg te bewandelen?
Je zou kunnen beginnen met in je eigen topic te reageren.

Gesloten