Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
geerttruida
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2021 16:19

Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door geerttruida »

Via mijn ING bank daglimiet verhoogt naar het maximum van 5000 euro. Ik naar de AH waar sinds enige tijd de ING geldautomaat vervangen is door Geldmaat om het gewenste bedrag op te nemen maar de Geldmaat geeft een maximale opname van 300 euro.
Ik de ING bank gebeld en die vindt het ten eerste vreemd dat ik maar een maximum van 300 mag opnemen omdat mijn dagopname is vastgesteld op 500, ook is nagekeken of ik de procedure voor verhoging van mijn daglimiet naar 5000 goed heb uitgevoerd en dat werd bevestigd. Ik kreeg het advies om contact op te nemen met Geldmaat dat kan alleen via hun website. Meerdere keren mijn vraag gepost maar krijg geen enkele reactie! Hoe kan ik mijn 5000 opnemen als dat per keer max. 300 is? Hoe vaker je geldopnames doet via de geldautomaat hoe meer jouw bank hiervoor in rekening brengt. Dit is een patstelling want ING verwijst naar Geldmaat en Geldmaat reageert nergens op! Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gaat het om een losse flappentap, of een ingebouwde? In de losstaande automaten zit niet veel geld, dan is het ook niet zo gek dat er niet veel uit komt.
Inbouw automaten zijn ook niet oneindig in hun inhoud en €5.000 is geen bedrag dat regelmatig opgenomen word.
Waarom maakt u geen afspraak bij een ING kantoor om het daar af te halen?

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het lijkt mij dat Geldmaat de hulppersoon die door ING wordt ingeschakeld en u daarom bij ING moet zijn.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Zeer waarschijnlijk moest de automaat worden bijgevuld. Laats dat ik € 300,- kon pinnen (Vroeg om € 1.000,-) kreeg ik allemaal briefjes van € 5,-. Nou bedankt Geldmaat. Dus voortaan als er een restrictie op het bedrag zit wat ik vraag, stop ik de transactie en ga een andere keer wel terug.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het duurt enkele uren voordat de ingestelde limiet is verhoogd. Tevens (is al gezegd) als er geen genoeg geld in de automaat zit dan houdt het ook op.


In deze tijd dat overboeken binnen enkele seconden op de tegenrekening zichtbaar is is het pinnen van zulke bedragen niet meer nodig.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jantje7 schreef:
26 okt 2021 11:01
Zeer waarschijnlijk moest de automaat worden bijgevuld. Laats dat ik € 300,- kon pinnen (Vroeg om € 1.000,-) kreeg ik allemaal briefjes van € 5,-. Nou bedankt Geldmaat. Dus voortaan als er een restrictie op het bedrag zit wat ik vraag, stop ik de transactie en ga een andere keer wel terug.
Zo, dat is wel heel bijzonder. Er zijn in heel Nederland zo’n 30 automaten waar je biljetten van 5 kunt pinnen. En dan tref jij het net als je 1000 euro wilt pinnen. Sommige mensen hebben wel heel veel pech.

@TS: heb je het later nog eens geprobeerd? Ik ben benieuwd of die limiet eenmalig is, of vast. Dat geeft namelijk een aardige indicatie van de oorzaak.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Op elke geldmaat stat een telefoonnummer dat u kunt bellen bij storingen. Dan heeft u gelijk iemand aan de lijn om het voor te leggen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
26 okt 2021 11:13
Het duurt enkele uren voordat de ingestelde limiet is verhoogd. Tevens (is al gezegd) als er geen genoeg geld in de automaat zit dan houdt het ook op.


In deze tijd dat overboeken binnen enkele seconden op de tegenrekening zichtbaar is is het pinnen van zulke bedragen niet meer nodig.
Wie bent u om te bepalen of pinnen wel of niet nodig is? Dat vraagt TS helemaal niet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik denk dat het beste advies al gegeven is. Proberen te pinnen bij een vaste ingebouwde automaat van Geldmaat of ING.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Webbie »

Helaas is er geen echte oplossing, sinds de banken de grote pin machines hebben verwijderd, meestal ook de hele grote in banken zelf.
Kun je vrijwel alleen nog bij deze rampenplan dingen van geldmaat terecht.
Waar je vrijwel nooit terecht kan, zelfs geld storten is inmiddels een drama
Ik moest laatst 3000 euro terug storten maar er is in de wijde omtrek van ruim 30km geen enkele automaat te vinden waar je na 18:00 nog je geld kan gaan storten nog sterker ik zit er nu al meer dan een maand mee in mijn knip.
Waarom omdat de die ellende automaten waar je kan storten al weken offline staan voor storten.
Maar ook enkele al nog veel langer offline staan, of alleen op rare momenten online staan.
Uiteraard ga ik dus echt niet elk uur van de dag checken of het kreng eens online staat.
Ik krijg dan ook de indruk dat deze echt heel weinig gevuld worden en al snel weer leeg zijn
Het kromme is dat je dan ook niets kan storten.
In ieder geval heb ik geen zin om minstens 30km te moeten rijden om je geld te kunnen storten.
Mede door het eindeloos verdwijnen van bank kantoren is er nergens meer de mogelijkheid om fatsoenlijk je geld te storten, zelfs de zakenlui om mij heen klagen steen en been over het of verdwijnen van stort punten en de steeds hogere kosten om geld te kunnen storten. Even voor de duidelijkheid opnemen is vaak ook een probleem boven de 300 euro.
Maar die achterlijke banken vergeten dat hun fijne elektrische werkslaven ook nog steeds anno 2021 en later ook regelmatig door onvoorziene oorzaken soms heel lang niet meer werken.
Ik vergeet niet dat ik al een keer of 10 de enige was die weg kon komen omdat ik wel geld had staan op de chipknip terwijl er weer eens een storing was bij dat niet zo veilige en zekere netwerk.
Of nog erger niet eens een hotel kon boeken toen er de landelijke uitval van de pin automaten voordeed. Het is gewoon stom en ondoordacht om er vanuit te gaan dat er niets mis kan gaan.
Want het kan elke dag gebeuren dat er iets gaat zorgen dat een groot deel van dat net niet meer werkt, en dan heb ik het nog niet eens over een zonnevlam. Beseft er wel iemand wat dat inhoud als het gebeurt, dat je helemaal niets meer hebt.
Want jouw geld is dan of onbereikbaar en in het ergste geval bestaat het helemaal niet meer.
Want niets elektrisch is hier tegen bestand dus ook banken raken al hun data kwijt.
Dat soms een graafmachine een niet goed aangegeven kabel doorhakt bleek al een complete ramp te zijn geweest voor meerdere dagen. Want denk jij echt dat dit soort gebeurtenissen echt niet meer gaan gebeuren.
DREAM ON zeg ik diegene die denken dat er niets mis kan gaan.
Als je dit gelooft moet ik je naar de kerstman verwijzen of deze jouw leven kan beschermen.
Dat het niet zo heel vaak gebeurt is meer geluk dan wijsheid geweest.
Wij worden steeds afhankelijker van deze ellende die echt een drama gaat worden in de nabije toekomst.
Er is geen enkele oplossing meer beschikbaar als het NET er uitklapt.
Want ook creditcards beginnen inmiddels op veredelde pinpassen te gaan lijken, simpelweg een handtekening zetten gaat ook verdwijnen omdat er altijd een terminal aanwezig is om te checken of jij wel kan betalen met die kaart.
Wat denk je dat er gebeurt als die niets meer kan doorgeven, dan kan je nog zo rijk zijn .... dat gaat je dan echt niet meer helpen.
Wij maar vooral banken zijn nu verschrikkelijk verkeerd bezig, mede door de druk van de overheid om te pogen zwart geld tegen te werken.
Maar ik weet dat ze daar nooit in gaan slagen diegene die echt heel veel geld hebben worden niet echt gecontroleerd of hebben hele slimme mensen om zich heen die er voor zorgen dat deze figuren nooit worden gepakt.
De mensen met die een beetje proberen bij een te schrapen naast een uitkering ja dat zijn diegene die vaak wel gepakt worden.
Ik zie hier hele hordes vluchtelingen binnen komen die binnen enkele maanden, al in auto's rijden die ik in mijn verdere leven nooit of te nimmer kan betalen.
Na een paar maanden bezitten die al minstens een paar bedrijven. Maar geen haan die er naar kraait.
Vraagt zich dan niemand af hoe een persoon die net een paar maanden in dit land verblijft al rond kan lopen in de meest krankzinnig dure kleding of kan rondrijden in een tesla van meer dan een ton of nog erger nu al in een bentley rond rijd.
Blijkbaar vind iedereen dit in dit land normaal.

Holiday
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:54

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Holiday »

Ik heb dat ook wel een keer meegemaakt, de enige mogelijkheid wat je dan kan doen, is meerdere keren pinnen tot je het dag limiet heb bereikt.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door hoopke »

geerttruida schreef:
25 okt 2021 18:00
Via mijn ING bank daglimiet verhoogt naar het maximum van 5000 euro. Ik naar de AH waar sinds enige tijd de ING geldautomaat vervangen is door Geldmaat om het gewenste bedrag op te nemen maar de Geldmaat geeft een maximale opname van 300 euro.
Ik de ING bank gebeld en die vindt het ten eerste vreemd dat ik maar een maximum van 300 mag opnemen omdat mijn dagopname is vastgesteld op 500, ook is nagekeken of ik de procedure voor verhoging van mijn daglimiet naar 5000 goed heb uitgevoerd en dat werd bevestigd. Ik kreeg het advies om contact op te nemen met Geldmaat dat kan alleen via hun website. Meerdere keren mijn vraag gepost maar krijg geen enkele reactie! Hoe kan ik mijn 5000 opnemen als dat per keer max. 300 is? Hoe vaker je geldopnames doet via de geldautomaat hoe meer jouw bank hiervoor in rekening brengt. Dit is een patstelling want ING verwijst naar Geldmaat en Geldmaat reageert nergens op! Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?
Wat is het nou, 500 of 5000 euro aangezien je beide noemt.

Als je dagopname op 500 euro is ingesteld zul je nooit 5000 euro kunnen opnemen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Moneyman »

hoopke schreef:
27 okt 2021 09:06
Wat is het nou, 500 of 5000 euro aangezien je beide noemt.
Standaard is de daglimiet 500, TS heeft 'm verhoogd naar 5000.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Voor zover ik weet bestaan er 2 versies van een geldmaat automaat. Een versie met en een versie
zonder de mogelijkheid om geld te storten. De versie waar het mogelijk is om geld te storten zijn
iets groter van afmetingen. Het zou best eens kunnen dat U bij deze versie wel meer geld kunt
pinnen omdat deze in de meeste gevallen worden "bijgevuld" door mensen die geld storten. Als ik
geld pin doe ik dat vrijwel altijd bij een automaat waar ook kan worden gestort. Deze hebben een veel
ruimere keuze in welke biltetten u uw geld wilt hebben. Hier een link naar de website van geldmaat
waar U kunt opzoeken waar welke automaten staan. https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/

Rialtho58
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

@peter17111962: wat jij daar beweerd, klopt niet. Gestort geld wordt niet weer gebruikt in dezelfde automaat om geld op te nemen. Het gestorte geld wordt eerst gevalideerd op echtheid nadat het uit de automaat is meegenomen door een ophaaldienst. Hoe kan het anders dat een automaat 'vol' zou zitten. Zelf moest ik 3 automaten proberen die alledrie 'vol' waren (om te storten). Een paar dagen later kon ik in ieder geval bij de eerste weer terecht. Zeer vervelend, maar ja, ik ben dan ook geen zakelijke gebruiker. Die zijn nu niet echt tevreden met de service van Geldmaat. Dat bedrijf heeft waarschijnlijk de aanbesteding 'gewonnen' door te bezuinigen op zaken als regelmatig bijvullen en op tijd afromen. Dan kun je natuurlijk lekker goedkoop zo'n dienst aanbieden. Klagen bij je bank zou ik zeggen, krijgen zij ook meer inzicht in de 'problemen' die Geldmaat nu veroorzaken.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jonger dan 18 jaar?
Het bedrag dat je kunt opnemen is maximaal € 250. Ook je ouder of voogd kan de limiet niet verhogen, maar wel verlagen.

https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

geerttruida
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2021 16:19

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door geerttruida »

hoopke schreef:
27 okt 2021 09:06
geerttruida schreef:
25 okt 2021 18:00
Via mijn ING bank daglimiet verhoogt naar het maximum van 5000 euro. Ik naar de AH waar sinds enige tijd de ING geldautomaat vervangen is door Geldmaat om het gewenste bedrag op te nemen maar de Geldmaat geeft een maximale opname van 300 euro.
Ik de ING bank gebeld en die vindt het ten eerste vreemd dat ik maar een maximum van 300 mag opnemen omdat mijn dagopname is vastgesteld op 500, ook is nagekeken of ik de procedure voor verhoging van mijn daglimiet naar 5000 goed heb uitgevoerd en dat werd bevestigd. Ik kreeg het advies om contact op te nemen met Geldmaat dat kan alleen via hun website. Meerdere keren mijn vraag gepost maar krijg geen enkele reactie! Hoe kan ik mijn 5000 opnemen als dat per keer max. 300 is? Hoe vaker je geldopnames doet via de geldautomaat hoe meer jouw bank hiervoor in rekening brengt. Dit is een patstelling want ING verwijst naar Geldmaat en Geldmaat reageert nergens op! Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?
Wat is het nou, 500 of 5000 euro aangezien je beide noemt.

Als je dagopname op 500 euro is ingesteld zul je nooit 5000 euro kunnen opnemen.
Als u goed leest heb ik het over de maximale dagopname, zeg maar de dagelijkse opname en de limietopname die na aanvraag via jouw bankapp slechts 1 dag geldig is.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door lubeckdave »

geerttruida schreef:
25 okt 2021 18:00
Via mijn ING bank daglimiet verhoogt naar het maximum van 5000 euro. Ik naar de AH waar sinds enige tijd de ING geldautomaat vervangen is door Geldmaat om het gewenste bedrag op te nemen maar de Geldmaat geeft een maximale opname van 300 euro.
Ik de ING bank gebeld en die vindt het ten eerste vreemd dat ik maar een maximum van 300 mag opnemen omdat mijn dagopname is vastgesteld op 500, ook is nagekeken of ik de procedure voor verhoging van mijn daglimiet naar 5000 goed heb uitgevoerd en dat werd bevestigd. Ik kreeg het advies om contact op te nemen met Geldmaat dat kan alleen via hun website. Meerdere keren mijn vraag gepost maar krijg geen enkele reactie! Hoe kan ik mijn 5000 opnemen als dat per keer max. 300 is? Hoe vaker je geldopnames doet via de geldautomaat hoe meer jouw bank hiervoor in rekening brengt. Dit is een patstelling want ING verwijst naar Geldmaat en Geldmaat reageert nergens op! Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?
Op de eerste plaats zeer Stupide om zoveel te willen pinnen ! Voor het zelfde geldt dat er iemand achter je staat en je later je hersens inslaat om die 5000 euro !! Wees blij dat je maar driehonderd euro kan pinnen ! Als slaan ze je hersen in voor zelfs tien euro !!

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Franskia »

Het is wel jouw geld wat op de rekening staat en de banken roepen heel hard dat je het altijd kunt krijgen, maar de praktijk is anders. Ik betaal zoveel mogelijk met contant geld maar het is heel vaak een probleem om een pinautomaat te vinden waar je geld uit krijgt. Het komt geregeld voor dat er een storing is of dat hij leeg is en dan heb ik het niet over het apparaat hier om de hoek. Ik ben vaak onderweg en kom dit in veel plaatsen tegen. Zoals ook al eerder aangegeven alles gaat nu digitaal, maar dat ik zeer kwetsbaar. Er staat ons een "zonnestorm" te wachten en als die uitbreekt gaat alles digitaal en elektrisch tegen de vlakte.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geldmaat levert niet: limiet van 300 euro?

Ongelezen bericht door Erthanax »

lubeckdave schreef:
01 nov 2021 14:15
Op de eerste plaats zeer Stupide om zoveel te willen pinnen ! Voor het zelfde geldt dat er iemand achter je staat en je later je hersens inslaat om die 5000 euro !! Wees blij dat je maar driehonderd euro kan pinnen ! Als slaan ze je hersen in voor zelfs tien euro !!
Goed advies! Contant geld is levensgevaarlijk! Een pinpas ook! Daarvan kan je ook beroofd worden! En wat een uitroeptekens! Dit is toch niet de Donald Duck?!

Gesloten