LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

gaabii47 schreef:
23 okt 2019 18:56
Zij vertelde mij dat het biljet van €100 nep is óf een onleesbaar watermerk had ....
Dit kan kloppen, want na het biljet van €100 op de stapel lagen biljetten van €50.
Hoe weet u dat eigenlijk?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
02 nov 2019 13:38
chrisd1 schreef:
02 nov 2019 12:51
moederslink schreef: - Ik zou opnieuw een afspraak maken met een ter zake kundige en naar het kantoor zelf gaan .
gaabii47 schreef: Al gedaan. Volgens de log heb ik niets gestort dus ben mijn geld kwijt.
Ook niet die E 790; wát stond er in?
Chris, dit is de goede quote :wink:
Als quoten zo lastig is, is het dan misschien een idee in plaats daarvan een link naar bericht in kwestie te plaatsen? :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Niet ik, maar Chris1 plaatste een niet correcte quote.. z.o.z 12.51u :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

tttlocke schreef:
02 nov 2019 13:42
gaabii47 schreef:
23 okt 2019 18:56
Zij vertelde mij dat het biljet van €100 nep is óf een onleesbaar watermerk had ....
Dit kan kloppen, want na het biljet van €100 op de stapel lagen biljetten van €50.
Hoe weet u dat eigenlijk?
Je legt toch zelf dat stapeltje biljetten in die machine?

Nog een mazzel dat dat biljet van € 100 niet het eerste biljet was, als de biljetten van erna allemaal spoorloos zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
02 nov 2019 13:50
Niet ik, maar Chris1 plaatste een niet correcte quote.. z.o.z 12.51u :mrgreen:
Ja, dat begreep ik, moederslink. Daar doelde ik dan ook op.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 02 nov 2019 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
02 nov 2019 14:06
Nog een mazzel dat dat biljet van € 100 niet het eerste biljet was, als de biljetten van erna allemaal spoorloos zijn.
Is TS misschien in de war met PostNL??

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
02 nov 2019 14:06
tttlocke schreef:
02 nov 2019 13:42
gaabii47 schreef:
23 okt 2019 18:56
Zij vertelde mij dat het biljet van €100 nep is óf een onleesbaar watermerk had ....
Dit kan kloppen, want na het biljet van €100 op de stapel lagen biljetten van €50.
Hoe weet u dat eigenlijk?
Je legt toch zelf dat stapeltje biljetten in die machine?

Nog een mazzel dat dat biljet van € 100 niet het eerste biljet was, als de biljetten van erna allemaal spoorloos zijn.
Je legt ze er inderdaad zelf in. Maar hoe weet je dat het laatste biljet van € 100, het biljet was waarvan kort daarna vermoed zou worden dat het vals was, dan wel dat het een onleesbaar watermerk had?
TS wist dat, blijkt uit wat ze schrijft. Vandaar mijn vraag.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 02 nov 2019 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

Lady1234 schreef:
02 nov 2019 13:21
CB schreef:
02 nov 2019 12:27
@Lowieze en @Lady123,

De knop "Stop" zit niet in het scherm, maar op het fysieke toetsenbord.
En welke knop is dat dan? Bij de knoppen staat geen tekst.
Het fysieke toetsenbord, zit onder het scherm en is niet in beeld op het filmpje. Zie onderstaande link.

https://www.dropbox.com/home/Camera%20U ... enbord.JPG

En als je me nu nog niet gelooft, dan moet je het maar zelf controleren bij een ING kantoor. Ga dan wel kijken bij de stortmachine en niet de traditionele geldautomaat, want die fysieke toetsenborden verschillen namelijk.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

CB schreef:
02 nov 2019 14:31
Lady1234 schreef:
02 nov 2019 13:21
CB schreef:
02 nov 2019 12:27
@Lowieze en @Lady123,

De knop "Stop" zit niet in het scherm, maar op het fysieke toetsenbord.
En welke knop is dat dan? Bij de knoppen staat geen tekst.
Het fysieke toetsenbord, zit onder het scherm en is niet in beeld op het filmpje. Zie onderstaande link.

https://www.dropbox.com/home/Camera%20U ... enbord.JPG

En als je me nu nog niet gelooft, dan moet je het maar zelf controleren bij een ING kantoor. Ga dan wel kijken bij de stortmachine en niet de traditionele geldautomaat, want die fysieke toetsenborden verschillen namelijk.
Waar dat fysieke toetsenbord zit, doet niet ter zake. De aanwezigheid van zo'n toetsenbord (waaraan ik geen seconde heb getwijfeld), maakt namelijk niet dat u redenering wel klopt.
Want: wat voor zin heeft het om op die 'STOP' knop te drukken, terwijl:
1. de eerder wel gepresenteerd optie ' 'Afbreken? Druk op 'STOP' ' niet meer geboden wordt, en
2. de storting al voltooid is?
Laatst gewijzigd door tttlocke op 02 nov 2019 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Cro »

gaabii47 schreef:
02 nov 2019 10:59
Cro schreef:
24 okt 2019 17:34
Daarnaast vraag ik me af wat de ING bank gestolen heeft.
Mijn 600 euro hebben zij gestolen. Want ja ik ben het kwijt dus de bank steelt het dan of niet?
Er is pas sprake van diefstal wanneer opzet bewezen kan worden.
Ik zie nergens in dit verhaal dat de ING bank opzettelijk uw 600 weggenomen zou hebben met het doel zichzelf deze 600 euro toe te eigenen. Ik verwacht ook niet dat het heel erg aannemelijk zal zijn dat hier sprake zal zijn van enige opzet aan de kant van de ING bank.

Vooralsnog lijkt al dan niet slechts sprake te zijn van vermissing van 600 euro.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

tttlocke schreef:
02 nov 2019 14:38
CB schreef:
02 nov 2019 14:31
Lady1234 schreef:
02 nov 2019 13:21


En welke knop is dat dan? Bij de knoppen staat geen tekst.
Het fysieke toetsenbord, zit onder het scherm en is niet in beeld op het filmpje. Zie onderstaande link.

https://www.dropbox.com/home/Camera%20U ... enbord.JPG

En als je me nu nog niet gelooft, dan moet je het maar zelf controleren bij een ING kantoor. Ga dan wel kijken bij de stortmachine en niet de traditionele geldautomaat, want die fysieke toetsenborden verschillen namelijk.
Waar dat fysieke toetsenbord zit, doet niet ter zake. De aanwezigheid van zo'n toetsenbord (waaraan ik geen seconde heb getwijfeld), maakt namelijk niet dat u redenering wel klopt.
Want: wat voor zin heeft het om op die 'STOP' knop te drukken, terwijl:
1. de eerder wel gepresenteerd optie ' 'Afbreken? Druk op 'STOP' ' niet meer geboden wordt, en
2. de storting al voltooid is?
Op het moment, dat het scherm verschijnt, waarin wordt aangegeven wat de stortmachine heeft geteld aan biljetten, kijk je of die opgave klopt. Klopt het niet, dan druk je op de rode knop "Stop" en het storten wordt afgebroken en de lade opent en je kan je geld terugnemen. Heb ik zelf ook wel eens gehad, dat de opgave niet klopte en ik het storten heb afgebroken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

CB schreef:
02 nov 2019 14:49
tttlocke schreef:
02 nov 2019 14:38
....
Want: wat voor zin heeft het om op die 'STOP' knop te drukken, terwijl:
1. de eerder wel gepresenteerd optie ' 'Afbreken? Druk op 'STOP' ' niet meer geboden wordt, en
2. de storting al voltooid is?
Op het moment, dat het scherm verschijnt, waarin wordt aangegeven wat de stortmachine heeft geteld aan biljetten, kijk je of die opgave klopt.
Het apparaat geeft aan dat er gestort is.
CB schreef:
02 nov 2019 14:49
Klopt het niet, dan druk je op de rode knop "Stop" en het storten wordt afgebroken en de lade opent en je kan je geld terugnemen. Heb ik zelf ook wel eens gehad, dat de opgave niet klopte en ik het storten heb afgebroken.
Waarom schreef u dat niet in uw eerste bericht? Uw persoonlijke ervaring was dan duidelijk geweest. Nu riep uw bericht, op z'n minst, vragen op.
TS moet dus het getelde bedrag getoond hebben gekregen en heeft besloten voor 'Doorgaan' te kiezen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

tttlocke schreef:
02 nov 2019 14:59
CB schreef:
02 nov 2019 14:49
tttlocke schreef:
02 nov 2019 14:38
....
Want: wat voor zin heeft het om op die 'STOP' knop te drukken, terwijl:
1. de eerder wel gepresenteerd optie ' 'Afbreken? Druk op 'STOP' ' niet meer geboden wordt, en
2. de storting al voltooid is?
Op het moment, dat het scherm verschijnt, waarin wordt aangegeven wat de stortmachine heeft geteld aan biljetten, kijk je of die opgave klopt.
Het apparaat geeft aan dat er gestort is.
Dat is pas een scherm later.
CB schreef:
02 nov 2019 14:49
Klopt het niet, dan druk je op de rode knop "Stop" en het storten wordt afgebroken en de lade opent en je kan je geld terugnemen. Heb ik zelf ook wel eens gehad, dat de opgave niet klopte en ik het storten heb afgebroken.
tttlocke schreef:Waarom schreef u dat niet in uw eerste bericht? Uw persoonlijke ervaring was dan duidelijk geweest. Nu riep uw bericht, op z'n minst, vragen op.
TS moet dus het getelde bedrag getoond hebben gekregen en heeft besloten voor 'Doorgaan' te kiezen.
Precies. TS had niet voor "Doorgaan" moeten kiezen, maar op de knop "Stoppen" moeten drukken. Dat ik dat niet in mijn 1e posting heb vermeld is omdat ik dacht dat het wel duidelijk was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

CB schreef:
02 nov 2019 15:12
tttlocke schreef:
02 nov 2019 14:59
CB schreef:
02 nov 2019 14:49
Op het moment, dat het scherm verschijnt, waarin wordt aangegeven wat de stortmachine heeft geteld aan biljetten, kijk je of die opgave klopt.
Het apparaat geeft aan dat er gestort is.
Dat is pas een scherm later.
Nee, dat is al in het scherm waarvan u zegt dat daarin op 'STOP' gedrukt had moeten worden.
(Het scherm waarin nota bene niet wordt gewezen op de mogelijkheid op stop te drukken en alleen 'Doorgaan' getoond wordt)
Daar staat: 'Uw geld is geteld' met daaronder 'u heeft € ... gestort'.

Of de machine in de Youtube-video werkt anders dan die waarmee u uw persoonlijke ervaring opdeed, of de teksten in de schermen zijn misleidend en daarmee voor verbetering vatbaar. Geen van beide opties sluit ik uit.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

@ tttlocke,

Alleen in het 1e scherm wordt aangegeven, als je wilt afbreken moet je op de stopknop drukken. In het scherm waar wordt opgegeven wat de stortautomaat geteld heeft wordt dat niet meer vermeld, want er is al verteld wat je moet doen als je wilt afbreken.

Als de opgave van de stortmachine vervolgens niet klopt, dan denk ik bij mezelf, ik wil de storting afbreken. Dan moet ik dus op de stopknop drukken. Voor mij is dat duidelijk genoeg.

Maar als ik jou opmerkingen zo lees vind jij, dat de ING in ieder scherm weer moet vermelden wat je moet doen als je de storting wilt afbreken. Hopelijk leest de ING mee en wie weet doen ze er wat mee.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb dat zelf nog nooit gehad, omdat ik nog nooit geld in zo’n machine gestopt heb.

Maar ik heb mijn dochter gevraagd of zij kon stoppen toen het apparaat aangaf hoeveel zij had laten tellen, en dat kon niet meer. Het is de stortautomaat die in het kantoor van Ing staat in Hoogvliet.

Maar als je wilt afbreken, is dat blijkbaar een andere knop dan als je wilt stoppen. Of begrijp ik dat verkeerd?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

CB,
Als het klopt wat u zegt op basis van uw ervaring, deugen de schermen en teksten inderdaad niet.
Natuurlijk dient er te staan in het scherm van de telling 'Als u wilt afbreken, druk dan op 'STOP' '. Als het ergens moet staan is het daar wel.
Waarom negeert u steeds het feit dat in het scherm waarin wordt aangegeven dat het geld geteld is, ook expliciet wordt aangegeven dat het geld gestort is?
U bent toch niet de programmeur van deze ING-software? :mrgreen:

Verder wijs ik op het bericht van Lady1234 hierboven. Ik denk dat uw persoonlijke ervaring (waarin u kon stoppen na telling) met een andere ING-machine moet zijn geweest, of in ieder geval eentje met andere schermen/software. Het apparaat in de video werkt zo te zien echt anders.
Bovendien:
CB schreef:
02 nov 2019 18:30
Alleen in het 1e scherm wordt aangegeven, als je wilt afbreken moet je op de stopknop drukken. In het scherm waar wordt opgegeven wat de stortautomaat geteld heeft wordt dat niet meer vermeld, want er is al verteld wat je moet doen als je wilt afbreken.
Dit is niet juist. In 3 achtereenvolgende schermen is de boodschap zichtbaar dat als je wilt afbreken, je op 'STOP' moet drukken.
Het scherm erna, waarin wordt aangegeven dat geteld én gestort is, is het eerste scherm waarin die 'STOP'-boodschap ontbreekt.
Dat zegt genoeg denk ik.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 02 nov 2019 19:25, 3 keer totaal gewijzigd.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

Lady1234 schreef:
02 nov 2019 18:33
Ik heb dat zelf nog nooit gehad, omdat ik nog nooit geld in zo’n machine gestopt heb.

Maar ik heb mijn dochter gevraagd of zij kon stoppen toen het apparaat aangaf hoeveel zij had laten tellen, en dat kon niet meer. Het is de stortautomaat die in het kantoor van Ing staat in Hoogvliet.

Maar als je wilt afbreken, is dat blijkbaar een andere knop dan als je wilt stoppen. Of begrijp ik dat verkeerd?
Dan moet je dochter dat de volgende keer maar eens proberen. Als ze in het scherm is waar aangegeven wordt hoeveel het apparaat heeft geteld, dan naar het toetsenbord onder het scherm rechtsboven de knop "Stop" indrukken. Het is een rode knop.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

tttlocke schreef:
02 nov 2019 19:13
CB,
Als het klopt wat u zegt op basis van uw ervaring, deugen de schermen en teksten inderdaad niet.
Natuurlijk dient er te staan in het scherm van de telling 'Als u wilt afbreken, druk dan op 'STOP' '. Als het ergens moet staan is het daar wel.
Waarom negeert u steeds het feit dat in het scherm waarin wordt aangegeven dat het geld geteld is, ook expliciet wordt aangegeven dat het geld gestort is?
U bent toch niet de programmeur van deze ING-software? :mrgreen:

Verder wijs ik op het bericht van Lady1234 hierboven. Ik denk dat uw persoonlijke ervaring (waarin u kon stoppen na telling) met een andere ING-machine moet zijn geweest, of in ieder geval eentje met andere schermen/software. Het apparaat in de video werkt zo te zien echt anders.
Bovendien:
CB schreef:
02 nov 2019 18:30
Alleen in het 1e scherm wordt aangegeven, als je wilt afbreken moet je op de stopknop drukken. In het scherm waar wordt opgegeven wat de stortautomaat geteld heeft wordt dat niet meer vermeld, want er is al verteld wat je moet doen als je wilt afbreken.
Dit is niet juist. In 3 achtereenvolgende schermen is de boodschap zichtbaar dat als je wilt afbreken, je op 'STOP' moet drukken.
Het scherm erna, waarin wordt aangegeven dat geteld én gestort is, is het eerste scherm waarin die 'STOP'-boodschap ontbreekt.
Dat zegt genoeg denk ik.
Mijn ervaring, van het annuleren van de storting, is geweest bij ING Hoofddorp. Inderdaad zie ik nu dat wat u hierboven zegt correct is op het filmpje. Excuus.

Het filmpje is van 2016. Maandag ga ik uitproberen of het nog steeds zo werkt, als in het filmpje van 2016 of dat ze inmiddels iets hebben aangepast.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zal dat zeker met mijn dochter opnemen aangezien er in haar bedrijf veel contant geld omgaat wat zij moet storten.

Uiteraard telt zij, voordat zij gaat storten dat bedrag zeer zorgvuldig, dus er is geen sprake van een fout aan haar kant. Ben benieuwd op haar reactie.

Gesloten