Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 04 nov 2019 20:04

Maar ik heb mijn dochter gevraagd of zij kon stoppen toen het apparaat aangaf hoeveel zij had laten tellen, en dat kon niet meer. Het is de stortautomaat die in het kantoor van Ing staat in Hoogvliet
En hier wordt het op Kassa in Delft gestort, Op vrijdag 23 augustus 2019 deed ik de geldstorting in een automaat in het ING-kantoor Phoenixstraat te Delft.
bron kassa :shock:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=599191

Lady1234
Berichten: 10767
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 » 04 nov 2019 20:08

En hier op Radar wordt het ook in Delft gestort. Is toch dezelfde kwestie.

Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 04 nov 2019 20:26

Maar om dat dubbel te vermelden en zo opvallend, maar met uw dochter lukt het allemaal wel in Hoogvliet?

Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 04 nov 2019 21:53

Als antwoord, viel me gewoon op... net als ondernemers met veel cash ook opvallen.
Heeft uw dochter dan geen pin mogelijkheden in haar zaak, of overschrijvingen via bank. Met die apps. fluitje van een cent. Om steeds met een pak geld over straat te lopen in Hoogvliet om te storten lijkt me risicovol. Tegen over die ING zit het Bruine Cafè, perfecte locatie voor foute dingen.

mh73
Berichten: 1698
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door mh73 » 05 nov 2019 06:33

Obelix1 schreef:
04 nov 2019 21:53
Als antwoord, viel me gewoon op... net als ondernemers met veel cash ook opvallen.
Heeft uw dochter dan geen pin mogelijkheden in haar zaak, of overschrijvingen via bank. Met die apps. fluitje van een cent. Om steeds met een pak geld over straat te lopen in Hoogvliet om te storten lijkt me risicovol.
Wil je dan mensen gaan dwingen om met pin te betalen of zo? Ik heb ook pin in mijn winkel, maar sommige mensen betalen liever contant. Heb ik een beurs dan wordt het grootste deel contant betaalt.

JozJan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door JozJan » 05 nov 2019 09:41

Moneyman schreef:
04 nov 2019 17:18
Het probleem is ook dat je maar moet vertrouwen dat de antwoorden kloppen. Je krijgt vast niet zelf de hele automaat-log van de bank te zien, tenzij je zelf gaat procederen. Maar dat doet niemand, gezien de kosten die daaraan verbonden zijn...
Kifid heeft in een enigszins vergelijkbare zaak pas een uitspraak gedaan. ging om opnemen van geld bij een pinautomaat waarbij - zo was het verhaal - geen briefjes uitkwamen. Uitspraak: log van de bank zegt dat er briefjes uitgegeven zijn, dus er zijn briefjes uitgegeven.
Moneyman schreef:
04 nov 2019 17:07
Ik snap ook wel dat dat zijn mening is. Maar die brengt hij als een feit. En juist daarom breng ik die nuance even aan - om misverstanden te voorkomen...
Moneyman schreef:
04 nov 2019 17:07
Nope. Als je alle invulling buiten beschouwing laat, en simpelweg leest wat er staat, dan zie je iemand feiten weergeven, terwijl dat (naar jij en ik aannamen) als mening bedoeld is. Dat is geen mening, dat is een constatering.
Ik denk dat we het hier niet over eens worden. Kwestie van verschillende interpretatie. Voor mij is het niet nodig dat iemand typt 'Volgens mij is het hier namelijk voor sommige een hobby/sport' om duidelijk te maken dat hij een mening geeft. Dat is ook wel duidelijk als je typt 'Het is namelijk hier voor sommige een hobby/sport'. Maar nogmaals: dat zien we dan kennelijk anders. Kan gebeuren.

JozJan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door JozJan » 05 nov 2019 09:53

Gisteren heb ik overigens zelf geld gestort bij een ING automaat (niet speciaal vanwege dit topic :lol:). Was kort voor sluitingstijd daar, beetje gehaast dus heb niet zo goed gekeken wat er gebeurde als ik had gewild, maar in het kort:
- pasje in de automaat
- biljetten in de automaat
- automaat geeft totaal
- tik op 'OK'
- stortingsbewijs wordt geprint.

Als het bedrag niet zou kloppen met mijn eigen telling dan zou ik de storting nog hebben kunnen afbreken. Ik denk alleen dat dat in geval van TS anders was, omdat er een 'afgekeurd' biljet tussen zat. Misschien dat de werking van de automaat in deze gevallen niet helemaal juist is? Op zich wel logisch dat je niet meer kunt afbreken in zo'n geval, er is immers een biljet dat gecontroleerd moet worden. Ik vraag me alleen wel af of er in deze zaak iets anders fout gaat waardoor die €600 'kwijt' raakt. Of gaat er door het te controleren biljet iets fout?

Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 05 nov 2019 11:04

mh73 schreef:
05 nov 2019 06:33
Obelix1 schreef:
04 nov 2019 21:53
Als antwoord, viel me gewoon op... net als ondernemers met veel cash ook opvallen.
Heeft uw dochter dan geen pin mogelijkheden in haar zaak, of overschrijvingen via bank. Met die apps. fluitje van een cent. Om steeds met een pak geld over straat te lopen in Hoogvliet om te storten lijkt me risicovol.
Wil je dan mensen gaan dwingen om met pin te betalen of zo? Ik heb ook pin in mijn winkel, maar sommige mensen betalen liever contant. Heb ik een beurs dan wordt het grootste deel contant betaalt.
Dwingen, nou nee.. niets! moet natuurlijk. Het is up to you en de klant, mijn vrouw die een zaak heeft betalen ze ook contant maar die kan het bij de bank binnen afleveren. Safe.
In Nederland kan dat niet meer dus keuze`s maken, maar afijn die automaten moeten dan wel werken.

Mij viel op dat een automaat van de ING in Delft dezelfde problemen geeft als in Hoogvliet ook de ING, dat is opmerkelijk. En dan in een zelfde tijdbestek.

Jozjan haalt ook een leuk verhaal aan, log van de bank zegt anders. Ja bewijs dan maar als het niet zo is. Verhaal van TS zelfde laken een pak, ze zal dan een uitspraak moeten krijgen van Kifid of de rechter. Heb jij er zin in? :?

tttlocke
Berichten: 2115
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke » 05 nov 2019 18:20

JozJan schreef:
05 nov 2019 09:53
Gisteren heb ik overigens zelf geld gestort bij een ING automaat...
Als het bedrag niet zou kloppen met mijn eigen telling dan zou ik de storting nog hebben kunnen afbreken.
Dan moet dat een andere apparaat geweest zijn dan in het filmpje wat eerder in dit topic gedeeld is.

StevieNL81
Berichten: 529
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 05 nov 2019 18:42

Binnenkort voegt de Geldmaat automaat een extra schakel in de keten toe omdat je in hun automaat kan storten op een ING, ABN of RABO rekening. Voordeel is wel dat de ING stortautomaten het veld ruimen.

JozJan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door JozJan » 06 nov 2019 11:27

tttlocke schreef:
05 nov 2019 18:20
Dan moet dat een andere apparaat geweest zijn dan in het filmpje wat eerder in dit topic gedeeld is.
Ik heb het filmpje maar even bekeken ;-) Dezelfde automaat, zelfde proces mbt storten. Afbreken na de telling kan dacht ik nog door op de fysieke 'stop' knop te drukken. Maar: dat heb ik niet geprobeerd en weet ik dus niet 100% zeker.

Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 06 nov 2019 15:08

Grappig, op Klacht.NL kreeg ze dit te horen.
Geboden Oplossing:

Hallo gaabii47

Het spijt me dat je zo lang in afwachting moet zijn aangaande het onderzoek naar het ontbrekende bedrag.

Graag zou ik je verder helpen. Ik heb je geprobeerd te bellen maar ik kreeg je helaas niet te pakken.
Kun je aangeven wanneer jou het beste uitkomt om gebeld te worden?

Vriendelijke groet,

Margreet
ING|Webcare


Ts is er druk mee bezig maar reageert nergens op, ook hier niet. Lady reageert ook niet meer, maar haar dochter heeft hetzelfde probleem wat Lady zelf aankaart.

Hoe is de zaak dan nu opgelost? je wilt de forumleden dit toch niet onthouden? Mijn jongste zoon is ook ondernemer en vraagt altijd advies aan zijn pa, daar ben je nu eenmaal pa voor.

Dus vandaar dat het mij wel interesseert. Nou hoe zit dat nu...behalve knopjes die niet gelijk zijn!

tttlocke
Berichten: 2115
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke » 06 nov 2019 16:06

JozJan schreef:
06 nov 2019 11:27
tttlocke schreef:
05 nov 2019 18:20
Dan moet dat een andere apparaat geweest zijn dan in het filmpje wat eerder in dit topic gedeeld is.
Ik heb het filmpje maar even bekeken ;-) Dezelfde automaat, zelfde proces mbt storten. Afbreken na de telling kan dacht ik nog door op de fysieke 'stop' knop te drukken. Maar: dat heb ik niet geprobeerd en weet ik dus niet 100% zeker.
Wel heb ik jou daar! Maar daar ging het juist om. We zitten met smart op dat antwoord te wachten. ;)

Maar even serieus: als het hetzelfde apparaat is én u heeft het niet geprobeerd, dan kunt u dit niet zeggen:
JozJan schreef:
05 nov 2019 09:53
Als het bedrag niet zou kloppen met mijn eigen telling dan zou ik de storting nog hebben kunnen afbreken.

Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 06 nov 2019 18:04

Lady1234 schreef:
02 nov 2019 12:23
Maar de Ts wil juist mail krijgen van mensen die hetzelfde overkomen is.
Dat is juist lachen want dat hebben we een paar dagen geleden gedaan gedaan NordVPN was onze vriend. er wordt gewoon niet gereageerd.
Bulshit. :lol:

JozJan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door JozJan » 07 nov 2019 09:37

tttlocke schreef:
06 nov 2019 16:06
Maar even serieus: als het hetzelfde apparaat is én u heeft het niet geprobeerd, dan kunt u dit niet zeggen:
Niet met 100% zekerheid, dat klopt. Ik ga binnenkort nog wel een keer proberen en dan beter opletten...

Erthanax
Berichten: 3528
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Erthanax » 07 nov 2019 10:55

Obelix1 schreef:
06 nov 2019 18:04
Lady1234 schreef:
02 nov 2019 12:23
Maar de Ts wil juist mail krijgen van mensen die hetzelfde overkomen is.
Dat is juist lachen want dat hebben we een paar dagen geleden gedaan gedaan NordVPN was onze vriend. er wordt gewoon niet gereageerd.
Bulshit. :lol:
Ja, lachen, want wat heeft "uw vriend NordVPN" daarmee van doen? U kunt TS gewoon een pb sturen, daar is helemaal geen vpn-verbinding voor nodig. De berichten die u hier plaatst zal TS ook wel lezen, denk ik toch?

Als ik u goed begrepen heb, heeft u zo'n probleem met een stortingsautomaat bovendien nooit meegemaakt, omdat u altijd binnen bij een vriendelijke baliemedewerker stort? Waarom zou u dat ook nog in een pb aan TS laten weten?

Obelix1
Berichten: 407
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Obelix1 » 07 nov 2019 11:57

[email protected] daar hebben we een mail naar u toegestuurd, maar geen respons. We willen gewoon helpen. U weet niet wat ik geschreven heb in de mail, u raadt er maar een beetje naar. Giswerk. Bovendien blijft het mijn keus om te handelen naar eigen inzicht en heb aan u daarover geen verantwoording af te leggen.

NordVPN is dan nodig want een IP adres uit Africa wordt natuurlijk altijd genegeerd, dus dat kan het niet zijn.

Hier wordt ook niet gereageerd door TS of Lady, dus een dood topic eigenlijk.

U draagt ook niks bij aan het Topic dan alleen mij maar weer op te zoeken om te spitten, vertelt u dan hoe het zit met die automaten misschien is het een natuurkundig probleem en een fluitje van een cent om op te lossen.
Het moet toch beginnen op te vallen dat u op de man blijft spelen door telkens te vragen... waarom doe je dit dan en waarom dat. Een kruisverhoor daar lijkt het mij meer op dan een oplossing te zoeken voor het probleem van de geldautomaat.

Ik probeer het in ieder geval, dat TS of Lady die voor haar dochter spreekt niets van hun kant laten horen, daar kan ik niks aan doen.

Erthanax
Berichten: 3528
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Erthanax » 07 nov 2019 13:14

Natuurlijk hoeft u hier geen verantwoording af te leggen, maar als u zo expliciet NordVPN noemt, roept dat bij mij vragen op.

Waarom zou een IP-adres "uit Africa" "genegeerd" worden als er een normaal e-mailadres gebruikt wordt? Dat gebeurt natuurlijk niet, anders zou een heel continent niet kunnen e-mailen. Mogelijk is uw bericht in de spamfolder terechtgekomen omdat het ip-adres is afgeschermd.

Misschien kunt u nog eens een e-mail proberen zonder vpn-verbinding.
Of gewoon een pb sturen? Als TS de standaardinstellingen niet gewijzigd heeft, krijgt zij daarvan per e-mail bericht.

Misschien lukt het u met deze tips toch nog een bericht te versturen.

TS heeft mogelijk allang weer telefonisch contact gehad met ING Webcare om het probleem op te lossen. Het komt helaas vaak voor dat een hier aangekaart probleem wordt opgelost, zonder dat de TS dat laat weten.

Overigens is dit topic verre van dood. Jozjan doet heel nutig participerend onderzoek, en zijn berichten dienaangaande volg ik met belangstelling.

Plaats reactie