LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gaabii47
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:55

Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door gaabii47 »

Beste lezers,

Graag wil ik jullie waarschuwen voor de slechte service van ING en graag kom ik in contact met personen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Min vriend en ik hebben biljetten gespaard van onze verjaardagen en fooitjes van werk en wilden dit graag storten, zodat wij daarmee aankopen konden doen voor onze nieuwe woning,

Op vrijdag 23 augustus 2019 deed ik de geldstorting in een automaat in het ING-kantoor Phoenixstraat te Delft.

Ik had 1490 euro aan briefgeld, maar toen de machine het geld geteld had, kreeg ik de volgende melding: uw geld is geteld. U heeft 790 euro gestort.

Er kwam een bon uit de automaat met onderaan de tekst:
Om technische redenen is uw opname of storting niet verwerkt. Ga voor meer informatie met deze bon naar een medewerker van deze vestiging.
Code 911
Let op: Het 100 euro biljet kan om veiligheidsredenen niet op je rekening bijgeschreven worden. Ga voor meer informatie met deze bon naar een medewerker van deze vestiging.

Ik ben direct naar de balie gegaan en vertelde de situatie aan de medewerkster.
Zij vertelde mij dat het biljet van €100 nep is óf een onleesbaar watermerk had waardoor alle biljetten die er na werden gestort automatisch ook worden ingenomen.
Dit kan kloppen, want na het biljet van €100 op de stapel lagen biljetten van €50.
Omdat €600 aan biljetten niet herkend is, kan het zijn 12 x €50 biljetten ingenomen is.

Ik kreeg een brief mee waarin stond dat ik binnen 10 werkdagen bericht zou krijgen en dat ik een voorlopige vergoeding zou ontvangen.

Op 31 augustus kreeg ik een brief binnen met het resultaat.
Uit onderzoek blijkt dat ik €890 in de automaat heb ingevoerd in plaats van €1490.
Dit is echter niet correct. Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker en hij vertelde mij dat er een onderzoek loopt. Dit onderzoek gaat, volgens de ontvangen brief, over de echtheid van het €100 biljet.

Ik heb een brief naar de directie gestuurd, omdat niemand mij iets kon vertellen over mijn 600 euro. Volgens de Twitter klantenservice zou het tot 6 weken kunnen duren voordat ik een reactie krijg. De 6 weken zijn verstreken en ik heb nog steeds geen reactie. Ook zijn de 30 dagen onderzoekstijd naar de echtheid van het 100 euro biljet ook verstreken.

En tot op de dag van vandaag kan niemand mij vertellen waar mijn geld is. De klantenservice van ING kan me niet verder helpen, want zij komen niet in contact met de directie.

Gisteren zei de medewerkster op de chat dat ik vandaag gebeld zou worden. Na vandaag nog steeds niets gehoord te hebben heb ik ZELF weer contact op opgenomen en deze medewerker kon weer niets voor mij betekenen. Hij heeft mij weer beloofd dat iemand van de directie contact opneemt, maar ik geloof eerlijk gezegd niet meer in deze loze beloftes.

Samengevat: Stort dus NOOIT je geld in een automaat. Je krijgt het gewoon niet terug en ING steelt hiermee geld van hun klanten.

Ook kom ik graag in contact met lotgenoten. Je kan me bereiken via [email protected]

Groet,

Gabriela
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2019 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

mh73

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik stort regelmatig geld, een enkele keer pakt ie niet al het kleingeld. Met het papiergeld gelukkig nog nooit problemen gehad.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Cro »

Het lijkt mij eigenlijk vrij vreemd dat iemand van de directie van ING zich met dit soort zaken zal bemoeien. Ik vind het dan ook vrij vreemd dat een servicedesk medewerker dit zal beloven.

Daarnaast vraag ik me af wat de ING bank gestolen heeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

gaabii47 schreef:
23 okt 2019 18:56
(....)
Samengevat: Stort dus NOOIT je geld in een automaat. Je krijgt het gewoon niet terug en ING steelt hiermee geld van hun klanten.

Ook kom ik graag in contact met lotgenoten. Je kan me bereiken via [email protected]
Groet,
Gabriela
De samenvatting van u vind ik niet correct, het gaat toch echt bijna altijd goed.
Of je moet misschien dan een voor een de biljetten invoeren en niet een pakje tegelijk.
ING vind ik hierin wel laks...het duurt te lang en ze hebben toch ook camerabeelden , neem ik aan ?
Ik zou opnieuw een afspraak maken met een ter zake kundige en naar het kantoor zelf gaan .

En als ik u was zou ik uw emailadres verwijderen. Ze kunnen u bereiken via dit forum.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

Als ik geld stort bij de ING krijg ik nadat het geld is geteld door de geldautomaat een opgave hoeveel de automaat heeft geteld. Klopt het niet, dan kan ik de storting afbreken. Dus wat ik niet begrijp is waarom TS dat niet heeft gedaan.

gaabii47
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:55

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door gaabii47 »

- De €100 bleek gelukkig echt te zijn, deze heb ik terug gekregen.

- Ik kon de storting niet afbreken, anders had ik dat wel gedaan: foto: Afbeelding

- Ik ben gebeld door de ING en zij hebben gezegd dat er niets op de log te zien is dat ik €600 extra heb gestort. Ik ben mijn geld dus kwijt.

- Dit email adres is niet mijn hoofd emailadres. En zij weten mij te bereiken , ik heb al genoeg contact gehad dus ik begrijp niet waarom ik dit zou moeten verwijderen.

Nog meer betweters? Ik wil jullie alleen maar waarschuwen. Er zijn nog goede mensen op de wereld :D

gaabii47
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:55

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door gaabii47 »

Cro schreef:
24 okt 2019 17:34
Het lijkt mij eigenlijk vrij vreemd dat iemand van de directie van ING zich met dit soort zaken zal bemoeien. Ik vind het dan ook vrij vreemd dat een servicedesk medewerker dit zal beloven.

Daarnaast vraag ik me af wat de ING bank gestolen heeft.
Als je uitslag krijgt van een onderzoek , dan mag je bezwaar tekenen tegen de directie. Zij gaan dit dan verder uitzoeken. Dus je kan het vreemd vinden, maar toch is dit echt zo

gaabii47
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:55

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door gaabii47 »

moederslink schreef:
24 okt 2019 19:36
gaabii47 schreef:
23 okt 2019 18:56
(....)
Samengevat: Stort dus NOOIT je geld in een automaat. Je krijgt het gewoon niet terug en ING steelt hiermee geld van hun klanten.

Ook kom ik graag in contact met lotgenoten. Je kan me bereiken via [email protected]
Groet,
Gabriela
De samenvatting van u vind ik niet correct, het gaat toch echt bijna altijd goed.
Of je moet misschien dan een voor een de biljetten invoeren en niet een pakje tegelijk.
- Ik heb het prima samengevat. Ik deed mijn biljetten TEGELIJK in de automaat en het ging WEL fout. U was er toch niet bij?

ING vind ik hierin wel laks...het duurt te lang en ze hebben toch ook camerabeelden , neem ik aan ?
- Het duurde ook te lang, heb verontschuldigingen gekregen. En aan de camera beelden hebben zij niets. Hier zeggen zij niet voldoende op te kunnen zien. Dit vanwege de privacy. Zij mogen ons gezicht filmen,maar verder zeggen zij niet te mogen zien wat we in onze handen hebben bij de automaat.

- Ik zou opnieuw een afspraak maken met een ter zake kundige en naar het kantoor zelf gaan .
Al gedaan. Volgens de log heb ik niets gestort dus ben mijn geld kwijt.

En als ik u was zou ik uw emailadres verwijderen. Ze kunnen u bereiken via dit forum.
- nee bedankt

gaabii47
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:55

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door gaabii47 »

breien schreef:
24 okt 2019 18:36
Mijn conclusie is:
Kortom. Stort nooit valse biljetten van €100,- in een automaat.
Stoere reactie hoor maar mijn biljet was gewoon echt. Het watermerk was bevuild

gaabii47
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2019 18:55

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door gaabii47 »

Cro schreef:
24 okt 2019 17:34
Daarnaast vraag ik me af wat de ING bank gestolen heeft.
Mijn 600 euro hebben zij gestolen. Want ja ik ben het kwijt dus de bank steelt het dan of niet?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

gaabii47 schreef:
02 nov 2019 10:48
- Ik kon de storting niet afbreken, anders had ik dat wel gedaan: foto: Afbeelding

Nog meer betweters? Ik wil jullie alleen maar waarschuwen. Er zijn nog goede mensen op de wereld :D
Wellicht een idee om de schermen te lezen, voordat u naar een volgend scherm gaat. Scherm 1 heet u welkom en verzoekt u om uw ING pas in te voeren of te kiezen voor barcode scannen. Scherm 2 zegt "Maak uw keuze" 4 keuzes en onderin het scherm staat "Afbreken? Druk op STOP". U kon/kunt de storting dus wel afbreken. Voor de volgende stappen van het storten... Zie onderstaande link.

https://www.youtube.com/watch?v=zKvhVKl6Rc8

Bij het scherm "Uw geld is geteld" had u dus op de knop Stop moeten drukken.

Met vriendelijke groet,
Een betweter

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lowieze »

@CB uw redenering n.a.v. het filmpje klopt niet. U kunt in het fimpje zien dat, nadat het geld is geteld, er alleen nog op “doorgaan” geklikt kan worden.
TS heeft wat dat betreft dus gelijk.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, als het geld geteld is, kan er niet meer afgebroken worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
24 okt 2019 19:36
De samenvatting van u vind ik niet correct, het gaat toch echt bijna altijd goed.
Of je moet misschien dan een voor een de biljetten invoeren en niet een pakje tegelijk
gaabii47 schreef: Ik heb het prima samengevat. Ik deed mijn biljetten TEGELIJK in de automaat en het ging WEL fout . U was er toch niet bij?
moederslink schreef:En als ik u was zou ik uw emailadres verwijderen. Ze kunnen u bereiken via dit forum.
gaabii47 schreef: nee bedankt
Graag gedaan. Beetje onvriendelijke reactie van u :( en dan laat u toch gewoon wél uw emailadres staan :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 nov 2019 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts wil juist mail krijgen van mensen die hetzelfde overkomen is.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door CB »

@Lowieze en @Lady123,

De knop "Stop" zit niet in het scherm, maar op het fysieke toetsenbord.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

gaabii47 schreef:
02 nov 2019 10:55

- Ik zou opnieuw een afspraak maken met een ter zake kundige en naar het kantoor zelf gaan .
Al gedaan. Volgens de log heb ik niets gestort dus ben mijn geld kwijt.
Ook niet die E 790; wát stond er in?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CB schreef:
02 nov 2019 12:27
@Lowieze en @Lady123,

De knop "Stop" zit niet in het scherm, maar op het fysieke toetsenbord.
En welke knop is dat dan? Bij de knoppen staat geen tekst.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

CB schreef:
02 nov 2019 12:27
@Lowieze en @Lady123,

De knop "Stop" zit niet in het scherm, maar op het fysieke toetsenbord.
4

Niemand zei dat de 'Stop' niet aanwezig was.
U geeft er nu een draai aan, maar de opmerkingen van zowel Lowieze als Lady1234 lijken mij nog steeds correct en uw redenering onjuist.
U wilt op 'Stop' drukken terwijl die optie niet meer geboden wordt. (In het vorige scherm 'Biljetten plaatsen' was dat nog wel het geval: 'Afbreken? Druk op 'STOP' ' staat er).
Logisch dat die mogelijkheid niet meer geboden wordt: het geld is immers niet alleen geteld, maar ook al gestort: 'u heeft € ... gestort' geeft het scherm aan. Die laatste tekst ontbrak in uw eerdere bericht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gestort bedrag ING klopt niet, klantenservice laat op zich wachten

Ongelezen bericht door moederslink »

chrisd1 schreef:
02 nov 2019 12:51
moederslink schreef: - Ik zou opnieuw een afspraak maken met een ter zake kundige en naar het kantoor zelf gaan .
gaabii47 schreef: Al gedaan. Volgens de log heb ik niets gestort dus ben mijn geld kwijt.
Ook niet die E 790; wát stond er in?
Chris, dit is de goede quote :wink:

Gesloten