Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Beste lotgenoten,

Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut (ZAG) en Call2Collect?

Call2Collect B.V. is het incassobureau dat namens bovenstaande bedrijf een laatste aanmaning verstuurt via mijn mailadres. Ik kan bij Call2Collect BV wel een betalingsregeling doen maar geen bericht versturen voor nader uitleg.
Ik heb bij ZAG navraag gedaan welk product ik dan bij hun heb afgenomen, wat het verschuldigde bedrag van 37,50 rechtvaardigt. Ik heb ook gevraagd waarom ik geen eerdere aanmaningen en/of betalingsverzoeken heb ontvangen en er meteen wordt doorgeschakeld naar een incassobureau. want het betreft een factuur van 2019!!! factuur 19.0007796.02 ( 01-02-2019)
Hierop krijg ik wel antwoord maar niet op mijn vragen alleen dat ik over moet gaan tot betaling en nu volgt dus een 2e aanmaning waarop ik een laatste kans krijg om te betalen voor 30 september, bedrag is nu opgelopen naar 76,85 euro.

Bij Klacht.nl zijn bij het zoeken op Novalnet AG en Call2Collect al 175 en 99 klachten binnen gekomen over hetzelfde onderwerp!!!

Gr Sjors

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar, hebt u ook iets besteld bij dit bedrijf? En als u iets besteld hebt vorig jaar, waarom hebt u niet zelf aan de bel getrokken toen er geen factuur kwam?

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door henk51 »

Wellicht ooit als zovelen een gratis proefpakket/monster besteld via facebook, zoals afslankpillen, gezichtsmasker o.i.d. dit bedrag van 37,50 dook namelijk meermaals op in forums.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Ik heb geen idee NeoDutchio, Novalnet is een Duitsche bank en het gaat om een rekening van februari 2019
ik kan op mijn bankrekening geen eerdere betaling vinden in de betreffende periode en de klachten over Novalnet en Call2collect stromen binnen bij klacht.nl.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Henk, als wat jij zegt klopt,kan me het niet herinneren, betreft het een bestelling van februari 2019 en de betaling loopt via een Duitsche bank. mijn gevoel zegt dat het niet klopt wat hier gebeurdt, hoe breng ik dit onder de aandacht bij radar dat ze hier een item van maken. Gr Sjors

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

wat staat er dan precies op de factuur?

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Deltoer,

Geen idee, ik heb de betreffende factuur van 2019 niet meer in mijn bezit en via het incassobureau ontvang ik alleen een referentienummer maar niet wat er op de factuur staat, waarvoor ik zou moeten betalen

Gr Sjors

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef " Novalnet ag is een Duitsche bank",het is als ik zo vind op google een bedrijf dat betalingen voor websites verzorgd zoals hier Molly ,Ideal etc. Ze hebben ook een facebook pagina. Ze incasseren ook voor datingsites(zijn ook meldingen van).

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u daar nou begin verleden jaar iets besteld?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sira »

Sjors1971 schreef:
28 sep 2020 13:18
Hoi Deltoer,

Geen idee, ik heb de betreffende factuur van 2019 niet meer in mijn bezit en via het incassobureau ontvang ik alleen een referentienummer maar niet wat er op de factuur staat, waarvoor ik zou moeten betalen

Gr Sjors
U hebt dus wel een factuur gehad, maar daar niets mee gedaan?!
Laat ze de factuur en/of bestellingsbewijs nog maar een keer sturen.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Alle,

met aangrenzende zekerheid zal het te maken hebben met een datingsite, ik ben daar toen der tijd ingetrapt. Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd en uit niets komt nu deze factuur!! ik heb in de tussentijd nooit ter kennisgeving een herinnering factuur ontvangen!!
en er hebben ook geen betalingen of automatische incasso plaats gevonden.

Is het wettelijk zo dat je na ruim 1,5 jaar nog een factuur, of deze terecht is geen idee. kunt innen? Heb ik hier te maken met Duits of Nederlands recht?

Richje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:51

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Richje »

Wat mij waarschijnlijk lijkt, uit uw verhaal, is dat u op een datingsite hebt gezeten en te laat hebt opgezegd.
Dat u het een beetje hebt laten versloffen.
En ja ze mogen tot 5 jaar na datum nog een rekening sturen, tenzij u anders kunt aantonen.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Richje
misschien heb je gelijk, maar waarom in de tussentijd van ruim, 1,5 jaar niks meer van je laten horen, en dan meteen naar een incassobureau schakelen, als je vraag wat de factuur betreft, waarvoor ik moet betalen, dan krijg ik hierop geen antwoord!!!
waarom geven ze geen openheid van zaken, zowel Novalnet en call2collect doen dit niet.

Wakerick
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2020 22:45

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Wakerick »

Jazeker dat ik er van gehoord heb. Ook ik heb verschillende mails van ze gehad met het verhaal dat ik hun geld verschuldigd ben. Ik heb echter geen flauw idee waarom. In mijn online dossier die je kan inzien als je helemaal naar beneden scrolt in de mail staat een naam die niet mijn naam is en een huisadres waarvan de straat niet eens in mijn woonplaats voorkomt. Het enige wat mij bekend voorkomt is het e-mailadres dat is inderdaad mijn e-mailadres.

Frauduleus
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2020 11:41

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Frauduleus »

Hallo Wakerick, ook mijn vriend heeft precies hetzelfde als jou meegemaakt. Gister een email ontvangen van Call2collect met een concept dagvaarding. In zijn online dossier staat ook een naam en adres die niet van hem zijn. Het huisnummer in dat dossier bestaat niet eens. Ik ben nu benieuwd hoe jij dit hebt opgelost. Mijn vriend heeft geen actie ondernomen. Ikzelf zit te denken om aangifte te doen van Identiteitsfraude aangezien wel zijn e-mail adres is gebruikt.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Wakerick en Frauduleus,

Ik denk dat dit pas het topje van de ijsberg is en dar er heel veel meer slachtoffers zijn helaas. Waar ik eigenlijk vooral benieud naar ben, wat gebeurt er als je besluit niet te betalen?

Frauduleus
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2020 11:41

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Frauduleus »

Hallo Sjors, mijn vriend heeft niks betaald omdat hij nergens van af weet en ook naam en adres niet kloppen. Tot nu toe heeft hij nog niets gehoord. Mochten de aanmaningen door blijven gaan dan schakelt hij zijn rechtsbijstandsverzekering in. Het wordt de hoogste tijd dat er iets aan deze fraudeleuse praktijken wordt gedaan. Misschien Radar toch inschakelen?

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Fraudulus,

Ik heb ook niet betaald maar toch nog een laatste kans gekregen om te betalen voordat alle procedurele kosten voor mij worden
ik heb terug gezocht in mijn bank app en gecobstateerd dat ik me inderdaad het aangemeld voor een datingsite. Deze aanmelding de volgende dag alweer geannuleerd omdat ik doorhad dat ik werd opgelicht met nep accounts, maar moet toch de hel maand betalen
dit dus alsnog gedaan. Gr sjors

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

U schrijft: "staat een naam die niet mijn naam is en een huisadres waarvan de straat niet eens in mijn woonplaats
voorkomt" Dan is het waarschijnlijk iemand anders geweest die een typfoutje heeft gemaakt met een mailadres.
Eigenlijk had U geen contact op moeten nemen, want als U belt, weten ze wel uw juiste telefoon nummer, en voor
U het weet geeft U ergens in uw onnodige reactie uw juiste naam en adres. Hierdoor gaat U voortaan post krijgen
met uw juiste naam en adres erop, en van een echt incasso bureau. Als U niet gereageerd had, dan kunnen ze,
tenminste dat hoop ik, alleen met uw mailadres nooit uw echte naam en adres gegevens achterhalen. Daarom aan
iedereen de tip, google eens op uw mailadres of uw telefoon nummer en kijk of de rest van uw gegevens ergens te
voorschijn komt, bij mij hier is dat niet het geval.

Rburg01
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2022 18:15

Re: Hebben jullie weleens gehoord van Novalnet AG Zahlungsinstitut en Call2Collect?

Ongelezen bericht door Rburg01 »

Hoe is dit afgelopen bij jullie?

Plaats reactie