LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helica Advies

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lzandman
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2005 01:36

Helica Advies

Ongelezen bericht door lzandman »

Iemand ervaring met Helica Advies? Wij werden onlangs door hen gebeld. De persoon aan de telefoon praatte echt in een noodtempo en kwam met een heel verhaal, waarvan ik de helft niet snapte. Ze deden het voorkomen alsof ze werkten voor de overheid.

Aan het eind van het liedje wilde hij een afspraak maken. Ik zou er dan een ochtend/middag voor vrij moeten nemen. Het kwam allemaal heel raar op mij over en ik vertrouwde het niet en heb het gesprek snel beeindigd. Wel heb ik nog even gevraagd waar ik meer info zou kunnen vinden en toen kreeg ik hun website-adres. Ik heb even op de website gekeken (http://www.helica-advies.nl) en het lijkt me toch echt een gewoon commercieel financieel adviesbureau en dus niks overheid...

Fin_coach
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2005 18:59

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door Fin_coach »

Helica is gewoon een commercieel bedrijf en heeft geen banden met de overheid anders dan jij en ik.

skn
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:08

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door skn »

Ik wil wel iets kwijt over helica.
Na een telefoongesprekis er een adviseur langs geweest,
en omdat wij iets voor onze dochter,4 maanden oud, wilden regelen mbt een eventuele studie hebben we,op advies van de advisseur,een vermogens-opbouwplan afgesloten.
voor de periode van 15 jaar.
Groot was onze verbazing toen bleek dat de einddatum inneens gesteld was op 1-1-2036,dus onze dochter zou kunnen gaan studeren op haar dertigste.
we hebben meteen gereclameerd bij helica en er is een andere advisseur langsgeweest,want wat vreemd,de andere advisseur is plots ontslagen,die heeft nog een keer alles doorgenomen,
en zei dat de wijzigingen zouden worden verwerkt.
het duurde enkele weken,en toen kwam de polis binnen,en verassing: de einddatum was inderdaad niet veranderd,
Daar kwam het volgende bij.
Wij hebben gekozen voor een "veilig" spaarplan,dus 55 % sparen en 45% beleggen in obligaties.
Nu blijkt dat 45 % wordt belegd in SNS Euro Obligatiefonds en 55% in SNS Wereld Aandelenfonds. HUH?
Oh,ja,en we hadden het nog niet tegen u gezegd meneer,maar het is een gewone levensverzekering,
maar als we dat in ons adviesgesprek hadden laten doorschemeren,had u dit vast niet gedaan.

Nee,dat klopt,want ik heb al een levensverzekering.
En als klap op de vuurpijl,tot 2011 wordt er slechts €23,20 van de 50 euro belegd,want de rest zijn kosten,dus een snel rekensommetje,€26,80 x 12 maanden x 5 jaar = 1608 euri's aan kosten.
Dus eigenlijk beschouw ik mij opgelicht.
helica komt er hier niet meer in,
ze hebben willens en wetens slecht advies geleverd om er zelf beter van te worden.Inmiddels heb ik alle voorzieningen voor eventueel pensioen afgekocht danwel premievrij gemaakt,
de staat zorgt maar lekker voor mij als ik al 65 wordt.

nobels
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 09:00

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door nobels »

Hetgeen u schrijft is volledig hoe de organisatie werkt.
Indien een adviseur niet genoeg verkoopt (omzet haalt) wordt hij ontslagen. Door de enorme druk die er bij deze mensen wordt gelegd komt het heel regelmatig voor dat er andere polissen worden afgesloten dan waar u om vraagt. (hoe langer de looptijd, hoe meer omzet)
Een adviseur zit vaak bij klanten voor eigen belang, omdat zijn baan op het spel staat. Het belang van een klant is meestal ondergeschikt. In een gesprek worden u prachtige verhalen verteld, die vaak niet kloppen.
Ik ken geen slechtere organisatie waar medewerkers zo onder druk worden gezet dan bijdeze organisatie. Elke avond moeten ze doorgeven hoeveel omzet ze gehaald hebben. Is dit slecht kan men de volgende ochtend op kantoor komen voor een donderpreek of exit-gesprek.
Ik spreek uit eigen ervaring en kan een ieder alleen maar waarschuwen voor deze slechte intermediair. Laat u alstublieft niet in met deze niet-objectieve adviseurs die vaak alleen aan zichzelf denken.
Mocht u toch een gesprek aangaan, besluit dan NOOIT op dezelfde avond. Nodig ook andere adviseurs van andere maatschappijen uit en laat uw voorstellen door uw bank nakijken.
Het succes van dit bedrijf lig voornamelijk in de onwetendheid van mensen die op basis van een mooi verhaal de adviseur nog wat langer in dienst laat.
Voorheen opereerde deze organisatie ook onder de naam Hoogmalen financieel advies.
PAS OP voor dit bedrijf wat alleen aan zichzelf denkt. Over de kosten wil ik het niet eens hebben. Een spaarrekening geeft ue chter meer zekerheid. Heeft u een looptijd van 15 jaar of minder heeft een spaarrekening zeker de voorkeur. Stopt u met een polis binnen de eerste 5 a 10 jaar krijgt u bijna niets terug van hetgeen u heeft ingelegd.
Laat u alstublieft nooit verleiden tot het zetten van een handtekening. Vul ook geen formulieren in onder voorbehoud, want er zijn adviseurs die uw gegevens noteren en zelf een handtekening plaatsen en daarmee de baas tevreden stellen.
Geef dus nooit een bankrek. nr of sofinummer. wat op een aanvraagformulier wordt geplaatst!!

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door roland48 »

Skn, spijtig dat je toch beet bent genomen. Ik hoop dat je hiermee weer mensen wakker maakt. Zoals in meerdere draadjes duidelijk wordt, is dat het rendement bijna altijd slechter is dan voorgespiegeld.

Ga je 1600 euro aan kosten 'betalen' of koop je hem meteen af? Toch prettig dat je alvast weet wat je aan kosten maakt, want dat is ook wel eens anders.

Succes ermee.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door svdmeer »

Absurde situatie m.i. Wat veel mensen niet weten is dat beleggen binnen een polis alleen maar geld kost en totaal niets oplevert, tenzij de fiscale voordelen heel groot zijn. Dit kan bij een nieuwe polis alleen - onder strikte voorwaarden - het geval zijn bij een kapitaalverzekering eigenwoning of tbv. pensioenopbouw als je zgn. fiscale jaarruimte hebt.

Ik begrijp niet waarom mensen nog een verzekering nemen voor bv. de studie van kinderen. Er is geen fiscaal voordeel. Overlijdensrisico is ook op veel andere manieren af te dekken, zoals een losse ORV of simpelweg het nalaten van gespaard kapitaal bij overlijden.

In dit geval gaat het om een tweetal SNS-fondsen. In deze fondsen kun je ook beleggen via goedkope produkten zoals SNS Spaarmix (kostenloos SNS fondsen kopen, alleen 1% kosten bij opname) of een SNS Fund-account (geen kosten). Dan kun je 100% van je inleg beleggen. Als je een deel niet wilt beleggen, kun je dat nog altijd zelfstandig op een goed renderende spaarrekening storten. En mocht je onverhoopt overlijden, dan kunnen nabestaanden gewoon aanspraak maken op de tegoeden. Daar heb je geen verzekeringsmaatschappij voor nodig.

(Offtopic: het wordt tijd dat je ook voor je oude dag in Box 1 buiten een polis kunt sparen, los van de levensloopregeling die daar eigenlijk niet voor bedoeld is..)

consumental
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:02

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door consumental »

Tja,

Eerlijk is eerlijk:
Leugenachtig is een te groot woord.
het bedrijf probeert wel te voorkomen dat er doorzichtige onzin vertelt wordt.
Echter:
De verkopers aldaar worden wel dusdanig onder druk gezet inderdaad, dat de kwaliteit van een advies in twijfel te trekken valt.
hou er maar rekening mee met dit soort jongens, dat ze heel hard roepen dat als u niks nodig hebt na de analyse ze u dat zullen vertellen, maar vreemd genoeg hebt u toch altijd wat nodig.

Ik spreek uit ervaring, maar mijn integriteits besef was te groot om daar aan targets te kunnen voldoen...

ondernemer2007
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2007 08:57

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door ondernemer2007 »

ben vandaag voor de grap op gesprek geweest bij Helica, echt lachuh joh.

Het is een keiharde commerciele organisatie, je krijgt een contract voor 3 maanden. Op zich krijg je een redelijk basissalaris met auto en telefoon. De targets zijn echt behoorlijk hoog, je moet elke week 15 zgn begrafenispolissen/crematiepolissen verkopen. Als adviseur mag je geen vervolgafspraak maken, je moet direct sluiten. Dat is niet adviseren, dat is door de strot duwen.

Ze operenen ook onder 3 werkmaatschappijen, waarom is me een raadsel. Je hebt de CFP group, Helcia Avdies en Hooghalen oid.

Was gewoon benieuwd hoe zo'n club opereert. Ik weet genoeg ;)

patje28
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2007 14:15

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door patje28 »

wat ondernemer2007 zegt, is helemaal waar, ik heb dan gewerkt voor hoogmalen, voor het callcenter, maar wat een ellende is dat daar zeg, je moet scoren, of je klant vriendelijk bent of niet. je duwt die polissen gewoon door hun strot heenook als ze al meerdere malen hebben gezegt geen intresse, geen interesse is bij mij geen interesse, maar zo werkt dat daar niet. het gaat niet om de mensen maar om de cijfers. 9 van de 10 mensen die er werken, weten niet waar ze het over hebben.
Tip: trap er niet in!

oud-medewerker-NBGFinance
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 feb 2007 08:35

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door oud-medewerker-NBGFinance »

Het is toch vervelend dat er toch nog een groot aantal bedrijven is die op zo een manier werken.

Ze kunnen beter gaan fuseren dan weet de consument tenminste waar ze niet moeten zijn.

Door deze bedrijven loopt de branche zoveel schade op en zij lachen er waarschijnlijk om want ze hebben de afgelopen jaren bakken met geld verdiend...

jer0
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2007 21:35

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door jer0 »

Voor diegenen die Helica nog niet kenden:

Dit zijn de oude oprichters van Spaar Select !!!

En diegenen op dit forum die langer (>10 jaar) rondlopen in de financiele dienstverlening werken, weten precies hoe het ze vergaan is.

Onvoldoende kennis van zaken, adviseurs zonder papieren in heel NL loslaten vanuit een busje en maar belletje lellen en helaas zijn veel mensen erin getrapt.

Ik zeg daarom: staar je niet blind op de laagste rente/maandlast maar kijk en VERGELIJK de aanbieders goed!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door D1RK »

Bedrijven die zo klanten werven zijn meestal lastig en slecht!
Koop nooit via telefoon, en maak nooit een afspraak voor een gespek, ze hebben alle tijd, totdat U tekende, dan is het snel wegwezen en nooit meer tijd!

Ze werken vrijwel allemaal op provisie, dus ze beloven alles en doen niets!

Meestal laat ik de laatste tijd ze gewoon het gespek beginnen, daarna ...sorry ik moet even naar toilet, en ben geen tena lady.. zo terug, en dat duurde lang....
Kom zo, even een schone broek, en zij maar wachten, zo behandel ik deze firma's want dat is niet verboden, dit soort opdringerige verkopers in de .... te nemen!

acbauer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2007 09:48

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door acbauer »

Ik heb zo eens zitten lezen wat er speelt bij de mensen over Helica. Een aantal zaken zijn mij ook overkomen vandaar dat ik eens ben gaan googlelen om te zien of er meerderen zijn die iets hebben meegemaakt met dit bedrijf. Nu was ik dus hier beland.
Tweemaal toe zijn ze een afpraak niet na gekomen. En de communicatie binnen het bedrijf is denk ik ook niet op orde.
Ik hoop echter wel dat het vermogensopbouwplan waarmee ik aan hen gekoppeld zit zijn doel bereikt.
Heb er in een aantal jaar een hoop geld in zitten en maak me een beetje zorgen.

Nijntje07
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:08

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door Nijntje07 »

hallo allemaal,

In 2004 heb ik een pensioen opbouwfonds afgesloten bij helica advies, onder toeziend oog van mijn ouders.
Nu is het zo dat ik weer studeer en niet het geld heb om minimaal 25 euro te betalen aan deze mensen voor dat "pensioen".
Nu is het zo dat op de site staat dat je op elk ogenblik je polis kan opzeggen. Nu heb ik dat gedaan, maar wordt elke keer door ze gebeld, maar weet niet echt wat ik moet zeggen, omdat ik de polisvoorwaarden nergens kan vinden van ze op de site.
Nu heeft iemand van een callcenter mij gister gebeld omdat ze weer een afspraak wilde maken om de laatste nieuwtje op fiscaal gebied ten woorde te brengen en of mijn polis natuurlijk aangepast moet worden...
Ik heb 2 keer gezegd dat ik daar geen interesse had en vroeg of dit echt verplicht is....
Die mevrouw praatte daarover heen en plande zomaar een afspraak in, zei de datum en tijd en hing op......pfffff

Wie kan mij hierover advies geven? kan je zomaar je pensioenfonds (ook al heb er wat geld ingestoken) opzeggen?
graag reacties :)

Mvg
Laura

C1983
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2007 18:29

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door C1983 »

Ik heb vanavond een gesprek met een adviseur van Helica om mijn vermorgensopbouw plan op te zeggen. Ik had donderdag gebeld, moest vervolgens een brief sturen om het op te zeggen. Ik heb deze brief aangetekend verstuurd, anders is hij natuurlijk nooit aangekomen :roll: vervolgens ben ik maandag gebeld met de vraag waarom ik op wilde zeggen en dat er absoluut een afspraak moet worden gemaakt om te waardebepaling te berekenen. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat verlopen....

Nijntje07
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:08

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door Nijntje07 »

Hallo :)

Dus jij zit zo'n beetje in dezelfde situatie?
Heel veel sterkte en laat me even weten hoe het is afgelopen, misschien heb je tips voor mij als voor mij ook de adviseur langs komt.

Vriendelijke groetjes
Laura

C1983
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2007 18:29

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door C1983 »

Hoi Laura,

De adviseur heeft op het laatste moment afgezegd zeg maar zo'n 15 minuten voor hij zou komen. Ik ben net bij de bank geweest en heb de automatische incasso ingetrokken krijg dan nog geen geld terug maar ze krijgen ook niet meer van mij! Ik laat het je weten hoe het gesprek gaat verlopen volgende week donderdag een nieuwe poging (27 sept.)

Groetjes Cindy

Nijntje07
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:08

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door Nijntje07 »

Hoi Cindy,

Ok, dat is wel erg sociaal zeg een afspraak 15 min voor tijd afzeggen, echt stijl :shock:
(niet dus)

Ja ik hoor graag van je hoe het verloopt :) bedankt in iedergeval dat je me op de hoogte wil houden :)

Mvg
Laura

C1983
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2007 18:29

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door C1983 »

Hoi Laura,

De adviseur is gister langs geweest en was binnen 25 minuten weer weg. Hij probeerde nog een verkooppraatje te houden, maar ik heb gewoon gezegd dat ik er van af wilde wat hij ook ging vertellen. Toen haalde hij een formulier te voorschijn. Dat heeft hij ingevuld en ik heb mijn handtekening gezet en ik heb geen verzekering meer! Krijg nog een brief van het geld dat ik nog terug krijg. Het zal niet veel zijn maar goed, die brief moet ik ondertekenen en terug sturen en dan is het hele proces stop gezet!

Succes ermee en gewoon vol blijven houden!

Groetjes Cindy

Nijntje07
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2007 18:08

Re: Helica Advies

Ongelezen bericht door Nijntje07 »

Hoi Cindy,

bedankt voor je berichtje :)
Ik krijg als het goed is, maandag de adviseur over de vloer en dan zal ik gewoon hetzelfde zeggen ;)

Ik laat het je nog wel weten hoe het is afgelopen :)

Fijn weekend!

Vriendelijke groetjes
Laura

Gesloten