LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het automatische incassosysteem meer dan beu!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Het automatische incassosysteem meer dan beu!

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
Chanmaster schreef:Veel bedrijven zoals KPN breedbanddiensten willen gewoon niet anders dan automatisch incasseren of ze sluiten je af.
Je kunt een machtiging ten alle tijden opzeggen. Als een bedrijf je daarom afsluit dan leveren ze een wanprestatie.
Tsja, daar zit je dan, moreel in je recht, maar zonder gas, water en stroom met de kerst. De grote morele winnaar, maar praktisch de verliezer..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Het automatische incassosysteem meer dan beu!

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zou hier ook zo maar een artikel kunnen plaatsen "Bedrijven zijn de acceptgiro helemaal zat, omdat Nederlanders over het algemeen veel te laat betalen"

http://nederland-beter.plazilla.com/we- ... r-goed-mee
http://www.lindamagazine.nl/2012/11/15/ ... n-te-laat/

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Het automatische incassosysteem meer dan beu!

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:Tsja, daar zit je dan, moreel in je recht, maar zonder gas, water en stroom met de kerst. De grote morele winnaar, maar praktisch de verliezer..
Ik geloof het verhaal niet. Alle (grote) bedrijven die ik ken hebben een mogelijkheden om op andere manieren te betalen. KPN is daarin geen uitzonderingen. Tegen een dergelijk optreden zou de Consumenten Autoriteit kunnen optreden. Klagen bij de ConsuWijzer is dus ook een optie.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Het automatische incassosysteem meer dan beu!

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik vind automatische incasso ideaal. Het gaat er ook elke maand op dezelfde dag af en je kan gewoon niet te laat zijn met een betaling wat rompslomp met incasso bureaus etc voorkomt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Het automatische incassosysteem meer dan beu!

Ongelezen bericht door sjohie »

SaritaX schreef:Ik vind automatische incasso ideaal. Het gaat er ook elke maand op dezelfde dag af en je kan gewoon niet te laat zijn met een betaling wat rompslomp met incasso bureaus etc voorkomt.
En als je alle vaste lasten laat afschrijven van 1 vaste rekening, waar je elke maand 1 vast bedrag, ter hoogte van iets meer dan alle incasso's, op stort, weet je helemaal zeker dat het nooit fout gaat..

Gesloten